سامانه مسیر چیست؟ چه کاربردهایی در دعاوی خانواده دارد؟

سامانه مسیر چیست؟ چه کاربردهایی در دعاوی خانواده دارد؟

سامانه مسیر چیست؟ چه کاربردهایی در دعاوی خانواده دارد؟

سامانه مسیر چیست؟ در چه مواردی می توان از این سامانه استفاده نمود؟ نحوه استفاده از سامانه مسیر چگونه است؟ برای استفاده از سامانه مذکور بایستی چه مدارکی را مهیا کنیم؟ امروزه، طلاق به عنوان یکی از معضلات اجتماعی مهم ایران شناخته می شود. به نحوی که در 4 ماه ابتدایی سال 1402، بیش از 65 هزار طلاق به ثبت رسیده است. به همین منظور، حل این مشکل همواره مورد توجه قانونگذار بوده و در راستای آن قدم هایی برداشته شده است که یکی از آنها تاسیس سامانه مسیر می باشد. پس هر روز افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی سامانه مسیر با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. از طرفی سوالات متنوعی ذهن این افراد به خود مشغول کرده که به رایج ترین آنها در آغاز نوشته اشاره داشتیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل و تفصیلی با سامانه مسیر آشنا شویم. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

سامانه مسیر چیست؟

در اولین گام از بررسی سامانه مسیر بایستی به تعریف این سامانه بپردازیم. در ابتدا باید بگوییم، همانطور که گفته شد طلاق از جمله مهم ترین و رایج ترین دعاوی خانوادگی سیستم حقوقی ایران محسوب می شود. این مسئله باعث شده است که روزانه، دادگاه های خانواده با حجم زیادی از دعاوی مربوط به طلاق مواجه شوند. پس قانونگذار بایستی به دنبال راه حلی باشد تا بتواند ضمن کاهش مراجعات زوجین به دادگاه برای طلاق، استحکام خانواده های ایرانی را نیز افزایش دهد. این راه حل، تاسیس سامانه مسیر یا سامانه مشاوره ساختن یک راه می باشد.

همانطور که می دانید، اغلب دعاوی خانوادگی به ویژه طلاق می توانند در خارج از دادگاه و تنها با یک مشاوره ساده حل و فصل شوند. پس قانونگذار به این موضوع توجه داشته و به همین منظور سامانه مسیر را تاسیس کرده است. این سامانه  که تحت عنوان سامانه مشاوره خانواده قوه قضاییه نیز شناخته می شود، با همکاری مرکز وکلا، مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه و کارشناسان رسمی این قوه تاسیس شده است. همچنین هدف از تاسیس سامانه مذکور این است که درخواست های مشاوره خانواده، ساماندهی و مدیریت شوند. از طرفی سامانه مشاوره ساختن یک راه مکمل سامانه تصمیم است تا کاستی های آن را برطرف کند. البته بایستی توجه داشته باشید که عمده تمرکز سامانه مشاوره خانواده قوه قضاییه بر روی دعوای طلاق می باشد تا بتواند از این معضل اجتماعی جلوگیری نماید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره قبل طلاق

 

در چه مواردی می توان از سامانه مسیر استفاده کرد؟

یکی دیگر از مهم ترین سوالاتی که متقاضیان مشاوره حقوقی سامانه مسیر از ما می پرسند این است که کاربرد سامانه مسیر چیست؟ همانطور که در بخش قبلی بدان اشاره کردیم، سامانه مشاوره ساختن یک راه تاسیس شده است تا از مطرح شدن بخش عظیمی از دعاوی خانوادگی جلوگیری نماید. به همین منظور در تمامی انواع دعاوی خانوادگی که در ماده 4 قانون حمایت خانواده به آنها اشاره شده می توان از سامانه مسیر استفاده نمود.

با این حال بایستی به این نکته نیز اشاره داشته باشید که سامانه مسیر غالباً بر دعاوی مرتبط با طلاق تمرکز دارد و به ارائه مشاوره های گوناگون در این زمینه می پردازد. پس اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که با اینگونه از دعاوی دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از خدمات مشاوره سامانه مشاوره ساختن یک راه استفاده نمایید. همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سامانه طلاق توافقی
مشاوره حقوقی طلاق
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما

 

نحوه استفاده از سامانه مسیر

یکی دیگر از سوالاتی که در ذهن شما نیز وجود دارد، این است که نحوه استفاده از سامانه مسیر چگونه است؟ در ادامه به صورت خلاصه با نحوه استفاده از سامانه مسیر آشنا خواهیم شد:

  • ورود به سامانه مذکور با وارد کردن کد ملی متقاضی و شماره تلفن همراه، پذیرش قوانین و مقررات سامانه مسیر و وارد نمودن کد ورود به سامانه.
  • ثبت نام در سامانه از طریق وارد کردن اطلاعات متقاضی.
  • تعیین نوع درخواست متقاضی، اولویت های او و همچنین شهر و استان مورد نظر وی.
  • پرداخت هزینه ثبت نام در سامانه مسیر.
  • وارد کردن مشخصات همسر و فرزندان متقاضی از جمله کد ملی، نام، نام خانوادگی، نام پدر و غیره.
  • تکمیل قسمت مشخصات تکمیلی که شامل نحوه آشنایی با همسر، تاریخ ازدواج، تعداد فرزندان و غیره می باشد.

اکنون شما می توانید از خدمات مشاوره ای سامانه مسیر استفاده کنید. همچنین در هر کدام از مراحل فوق الذکر که به مشکل خوردید، می توانید از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

مشاوره طلاق

 

مدارک لازم برای استفاده از سامانه مسیر

در این بخش قرار است به سراغ مدارک لازم برای استفاده از سامانه مسیر برویم. این مدارک با توجه به مراحل ثبت نام در سامانه مشاوره ساختن یک راه عبارتند از:

  • کارت ملی یا شناسنامه متقاضی ثبت نام در سامانه مذکور.
  • کارت ملی یا شناسنامه همسر متقاضی.
  • کارت ملی یا شناسنامه های فرزندان متقاضی.
  • سند ازدواج متقاضی.

 

مراحل دریافت مشاوره پیش از طلاق در سامانه مسیر

همانطور که گفته شد وظیفه اصلی سامانه مسیر، ارائه مشاوره پیش از طلاق می باشد. به همین منظور و برای استفاده از خدمات مشاوره ای این سامانه، شما باید ابتدا با توجه به مراحلی که قبلا ذکر کردیم، در سامانه مذکور ثبت نام فرمایید. پس از آن می توانید از طریق قسمت «درخواست های من» یک وقت مشاوره پیش از طلاق درخواست نمایید. اکنون بایستی منتظر بمانید تا پرونده شما توسط مدیر مرکز، پذیرش شده و به مشاور مربوطه ارجاع داده شود. این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد که می توانید در این پیامک، زمان اولین جلسه خود را نیز مشاهده فرمایید. همچنین ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی تلفنی در مورد طلاق را برای شما فراهم کرده ایم.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.