شرایط ثبت ازدواج از راه دور چیست؟

شرایط ثبت ازدواج از راه دور چیست؟

شرایط ثبت ازدواج از راه دور چیست؟

شرایط ثبت ازدواج از راه دور شامل چه مواردی می باشد؟ تعریف دقیق ازدواج غیر حضوری چیست؟ آیا ازدواج غیر حضوری شرعی و قانونی است؟ شرایط لازم برای ازدواج از راه دور چیست؟ ازدواج از راه دور چه آثار مالی و غیر مالی دارد؟ با پیشرفت تکنولوژی در دنیای مدرن این روزها بسیاری از افراد با این وجود کیلومترها فاصله تصمیم می گیرند که مراسم ازدواج خود را به صورت غیر حضوری برگزار کنند. همین باعث شده که پرسش های گوناگون حقوقی در حوزه شرایط ثبت ازدواج از راه دور برای افراد مختلف در جامعه پیش بیاید. به همین خاطر در آغاز این مقاله به رایج ترین سوالاتی که افراد از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی میپرسند، اشاره داشتیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات ما همراه باشید تا به صورت کامل و تفصیلی با شرایط ثبت ازدواج از راه دور آشنا شویم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از ازدواج غیر حضوری چیست؟

در اولین گام قبل از بررسی شرایط ثبت ازدواج از راه دور نیاز است تا با تعریف ازدواج غیر حضوری آشنایی پیدا کنید. منظور از ازدواج غیر حضوری که بسیاری آن را با نام ازدواج از راه دور نیز می شناسند، جاری کردن عقد نکاح در شرایطی است که دو طرف از نظر فیزیکی در کنار هم قرار نگرفته اند. یعنی یکی از طرفین عقد در مراسم نکاح حضور فیزیکی ندارد و به صورت مجازی در مراسم حاضر است. شما می توانید جهت کسب اطلاع از شرایط حقوقی ازدواج غیر حضوری از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

آیا ازدواج غیر حضوری و از راه دور شرعی و قانونی است؟

یکی دیگر از پرسش هایی که متقاضیان آشنایی با شرایط ثبت ازدواج از راه دور از ما می پرسند این است که آیا ازدواج غیر حضوری شرعی و قانونی است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم از آنجا که قانونگذار تعریفی از ازدواج از راه دور ارائه نداده است. همچنین نص صریحی در مورد باطل و صحیح بودن آن وجود ندارد و فقهای معاصر نیز مخالفتی در باب این ازدواج نکرده اند. پس می توان آن را شرعی و قانونی دانست. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت ازدواج از راه دور از طریق مشاوره حقوقی با وکلای مجموعه ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی ازدواج

 

شرایط لازم برای ازدواج غیر حضوری

یکی از مهمترین نکات در حین بررسی شرایط ثبت ازدواج از راه دور اشاره به شرایط لازم برای ازدواج غیر حضوری می باشد. درست است که در برخی موارد ازدواج غیر حضوری تفاوت هایی با ازدواج حضوری دارد. ولی نیاز است تا در این نوع از ازدواج برخی از شرایط اجرا شود تا به صحت عقد نکاح خدشه ای وارد نگردد.

  • طرفین باید دارای قصد باطنی از ازدواج و زندگی زناشویی باشند.
  • آنان باید اهلیت داشته و بالغ و عاقل باشند.
  • رضایت زوج و زوجه برای منعقد کردن عقد نکاح اهمیت زیادی دارد.
  • نیاز است تا موضوع و هدف عقد برای هر دو طرف روشن و مبرهن باشد.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی ازدواج سفید
مشاوره حقوقی ازدواج 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

شرایط ثبت ازدواج از راه دور

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا به پرسش آغازین مقاله یعنی شرایط ثبت ازدواج از راه دور شامل چه مواردی می باشد؟ پاسخی کامل و جامع بدهیم. اصلی ترین مرحله در برای صحت عقد نکاح این است که طرفین از طریق ایجاب و قبول رضایت خود مبنی بر انجام عقد را اعلام کنند. در این شرایط عدم حضور یکی از طرفین لطمه ای به صحیح بودن عقد وارد نمی کند. یعنی اگر برای مثال زوجه در کشوری دیگر باشد و از طریق تماس تلفنی قبول خود را اعلام کند، ایرادی ندارد. ولی بعد از انجام عقد نیاز است تا طرفی که در کشوری دیگر حضور دارد به دفتر کنسولی ایران مراجعه کند. در واقع با این اقدام این فرد به شخصی در ایران وکالت می دهد تا اقدامات لازم برای ثبت نکاح غیر حضوری را انجام دهد. جهت دریافت خدمات مشاوره حقوقی ثبت ازدواج از راه دور می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با متخصصان حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید.

 

 

ازدواج از راه دور

 

آثار مالی و غیر مالی ازدواج از راه دور

همانطور که ذکر شد مسائل مرتبط با شرایط ثبت ازدواج از راه دور از جمله جدیدترین مباحث حقوقی در دنیای مدرن می باشد. در نتیجه آشنایی با آثار مالی و غیر مالی ازدواج غیر حضوری می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد. به همین جهت در ادامه به این موارد می پردازیم. آثار مالی مربوط به ازدواج غیر حضوری هیچ تفاوتی با نمونه های دیگر ازدواج ندارد. در ازدواج از راه دور نیز زوجه از حق و حقوقی همانند دریافت مهریه، نفقه و اجرت المثل برخوردار است. همچنین دو طرف بعد از مرگ همانند سایر وابستگان از ترکه متوفی ارث خواهند برد. علاوه بر ارث، زوجه حق دریافت حقوق مستمری پس از مرگ همسر خود را نیز دارد. همچنین در صورت طلاق نیز زوجه می تواند خواهان حق تنصیف دارایی مشترک بشود.

تمامی آثار غیر مالی ازدواج در ازدواج از راه دور نیز قابلیت اجرا دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • تمکین.
  • حق حبس زوجه.
  • اختیار تعیین منزل
  • حسن معاشرت.
  • و...

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.