شهادت اقوام درجه یک در پرونده حقوقی

شهادت اقوام درجه یک در پرونده حقوقی

شهادت اقوام درجه یک در پرونده حقوقی

شهادت که به معنای گواهی دادن است، یکی از ادله دعوا است که طرفین می توانند با استفاده از آن به اثبات ادعای خود بپردازند. یکی از چالش بر انگیزترین مسائلی که در این رابطه وجود دارد، شهادت اقوام درجه یک در پرونده حقوقی است. به نظر شما آیا شهادت اقوام درجه یک مورد قبول دادگاه واقع می گردد؟ آیا مراجع قضایی شهادت مادر برای فرزندش را قبول دارند؟ اگر به دنبال پاسخ این پرسش ها هستید، این مطلب مختص شما است. با موسسه وکلای تلفنی هیچ یک از سوالات حقوقی شما بی جواب نخواهد ماند!

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از اقوام درجه یک در قانون ایران چیست؟

بر اساس ماده 1032 قانون اساسی قرابت نسبی و طبقات به 3 طبقه تقسیم می شود که عبارتند از :

طبقه اول شامل والدین اعم از پدر و مادر، فرزندان اعم از فرزند پسر و دختر، نوه ها

طبقه دوم شامل اجداد، برادر و خواهر، اولاد برادر و خواهر

طبقه سوم شامل عموها و عمه ها، خاله ها و دایی ها و فرزندانشان

آیا می توان از شهادت اقوام درجه یک در دادگاه استفاده کرد؟

قوانینی که پیش تر در رابطه با شهادت اقوام درجه یک در دادگاه وضع شده بود، حاکی از آن بود که شهادت اقوام و خویشاوندان درجه یک فرد اعم از پدر و مادر، اولاد و اولادِ اولاد پذیرفته نیست. اما امروزه قانون جدیدی در رابطه با شهادت اقوام درجه یک وضع شده و در آن مطلبی در رابطه با نداشتن روابط خانوادگی به عنوان یکی از شرایط شهادت و یا عدم پذیرش شهادت اقوام مطرح نشده است.

بر اساس ماده 177 قانون مجازات اسلامی شهادت شاهد در صورتی که در زمان شهادت دارای شرایط زیر باشد، از سوی دادگاه پذیرفته می شود:

  • عاقل باشد.
  • بالغ باشد.
  • عادل باشد.
  • با ایمان باشد.
  • حلال زاده باشد.
  • ولگرد نباشد.
  • به شغل تکدی مشغول نباشد.
  • با طرفین دعوا و یا یکی از آن ها خصومت نداشته باشد.
  • در موضوع مورد دعوا ذینفع نباشد.

کلیه شرایط فوق توسط قاضی پرونده احراز می گردد. همان گونه که می بینید، در قانون جدید هیچ اشاره ای به عدم اعتبار شهادت اقوام درجه یک نشده است. بنابراین این کار منع قانونی ندارد. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

دفاع در مقابل شهادت کذب

چگونگی اثبات شهادت دروغ اقوام درجه یک

جرح شهود یکی از راه های اثبات شهادت دروغ اقوام درجه یک در دادگاه می باشد. جرح شهود به این معنا است که فرد ثابت کند شاهد یکی از شرایط شهادت را ندارد. برای مثال او می تواند ثابت نماید که اقوام درجه یکش از این موضوع نفع شخصی می برند. این در حالی است که عدم ذینفع بودن یکی از شرایط اساسی شهادت است. استفاده از شهود معارض یکی دیگر از راه هایی است که فرد می تواند دروغ بودن شهادت اقوام درجه یک خود را به دادگاه ثابت کند. شهود معارض شخصی است که شهادت او با شهادت دروغ اقوام درجه یک در تعارض باشد. شکایت کیفری شهادت کذب یکی دیگر از راه های اثبات دروغ بودن شهادت اقوام درجه یک در مراجع قضایی است. در این مورد شاکی می تواند طبق ماده 650 قانون تعزیرات مجازات اسلامی از شاهد شکایت کیفری نماید.   موثرترین راهی که برای اثبات دروغ بودن شهادت اقوام درجه یک وجود دارد، طرح سوالات ریز و درشت در مورد حادثه از شاهد است. در چنین شرایطی فرد در گفته های خود دچار تناقض شده و دروغ بودن شهادت او ثابت می شود. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین رایگان به وبسایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی به آدرس www.vakiltel.org مراجعه نمایید.

 

مشاوره حقوقی شهادت دروغ

نحوه اعتراض به شهادت شهود در دادگاه

بر اساس ماده 191 قانون مجازات اسلامی فرد می تواند به شهادت شهود در دادگاه اعتراض نماید که از این کار تحت عنوان جرح شهود یاد می شود. جرح شهود به این معنا است که شخصی مبنی بر عدم برخورداری شاهد از شرایط ذکر شده برای شهادت، گواهی دهد و بدین ترتیب ثابت کند که شهادت شاهد از نظر شرعی درست نیست.

برای معرفی اقوام درجه یک به عنوان شاهد چه باید کرد؟

بنا به ماده 204 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی؛ بازپرسان، برابر مقررات نسبت به احضار فردی که حضور او یا تحقیق از وی برای روشن شدن ابهامات پرونده الزامی است اقدام می نمایند. ممکن است بازپرس به تشخیص خود، بنابر معرفی شاکی، بر حسب اعلام مقامات قضایی ذی ربط و یا به تقاضای متهم، شاهد را فرا بخواند. در صورتی که فرد یکی از اقوام درجه یک خود را به عنوان شاهد به مراجع قضایی معرفی نماید، دادگاه شرایط شاهد را احراز نموده و در صورتی که تشخیص دهد که واجد شرایط بوده و ذینفع نبوده و خصومتی با طرفین دعوا ندارد، پس از شرح سوگند از شهادت او به عنوان اماره استفاده می نماید. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی به صورت شبانه روزی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

ارتباط در واتس اپ

شهادت چه کسانی در دادگاه پذیرفته نیست؟

بلوغ، یکی از اصلی ترین شرایط شاهد می باشد. بنابراین فردی که هنوز به سن بلوغ نرسیده است، نمی تواند به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شود. حتی در صورتی که این فرد ناظر وقوع اتفاق مد نظر باشد. قاضی سخنان او را می شنود اما این گفته ها فاقد حکم شهادت هستند. اگرچه ممکن است به عنوان اماره مورد استفاده قرار بگیرند. شهادت فردی که دارای حالت جنون است، تنها در صورتی برای قاضی قابل قبول است که او در حالت افاقه باشد. شهادت فرد بی ایمان و ناعادل نیز در دادگاه مورد قبول واقع نمی گردد. چرا که به عقیده مراجع قضایی احتمال دروغ گفتن این فرد وجود دارد. شهادت افراد ذینفع و افرادی که با طرفین دعوا خصومت دارند، مورد قبول محکمه واقع نمی گردد.

مجازات شهادت دروغ به نفع اقوام درجه یک

بر اساس ماده 650 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی شهادت دروغ به نفع اقوام درجه یک در نزد مقامات رسمی موجب محکومیت فرد به 3 ماه و 1 روز تا 2 سال حبس یا پرداخت 1 میلیون و 500 هزار ریال تا 12 میلیون ریال جزای نقدی می گردد.

 

نگارش لایحه
نگارش دادخواست نفقه
مشاوره حقوقی اجاره
مشاوره حقوقی مهر و موم ترکه
درباره ما 

 


سوالات متداول

نظرات

سهند مهدی پور

سلام شهادت فرد بی ایمان و ناعادل نیز در دادگاه مورد قبول واقع نمی گردد. چرا که به عقیده مراجع قضایی احتمال دروغ گفتن این فرد وجود دارد. شهادت افراد ذینفع و افرادی که با طرفین دعوا خصومت دارند، مورد قبول محکمه واقع نمی گردد.


Mohamad sheykhi

شاید شما نیز در پروسه بررسی یک پرونده حقوقی به مسئله ارائه شاهد در دادگاه برای اثبات ادعایی در آن برخورد کرده و یا در این مورد چیزهایی شنیده باشید. اما شرایط شاهد در دادگاه کدامند و شهادت چه کسی در محضر این نهاد رسمی پذیرفته است؟ آیا هر کسی می تواند در دادگاه حاضر شده و بر اثبات موضوعی شهادت دهد یا اعتبار و مقبول بودن شهادت شاهدان در دادگاه منوط به دارا بودن شرایط خاصی است؟ در این متن با ما همراه باشید تا با شرایط شاهد در دادگاه و برخی نکات پیرامون آن آشنا شوید. شرایط شاهد در دادگاه (3)شرایط شاهد در دادگاه (۳) شهادت شهود در دادگاه یکی از مهمترین ادله اثبات دعوا مسلما اثبات هر دعوا در دادگاه و محاکم دادگستری با ارائه ادله مقبول نزد این محاکم امکان پذیر است. شهادت شهود یکی از مهم ترین ادله اثبات دعوا محسوب می شود که دارای شرایط خاص خود می باشد. در این زمینه ابتدا به ماده های ۱۷۵ و ۱۷۶ قانون مجازات اسلامی که عین آنها در ذیل آورده شده است، توجه نمایید: عین ماده ۱۷۵ قانون مجازات اسلامی: “شهادت شرعی آن است که شارع آن را معتبر و دارای حجیت دانسته است اعم از آن که مفید علم باشد یا نباشد.” عین ماده ۱۷۶ قانون مجازات اسلامی: “در صورتی که شاهد واجد شرایط شهادت شرعی نباشد، اظهارات او استماع می شود. تشخیص میزان تاثیر و ارزش این اظهارات در علم قاضی در حدود اماره قضایی با دادگاه است.” پس همانطور که مشخص است وجود برخی شرایط شرعی و تایید آن توسط شارع برای مقبول بودن شهادت شاهد یا شاهدان لازم است. البته هر چند که در مورد شهادت شهود در قانون شرایط خاصی در نظر گرفته شده اما از ابتدای تاریخ، مسئله شهادت و گواهی در جوامع مختلف اسلامی و غیر اسلامی و در نزد ملل مختلف امری مقبول بوده و به روشن شدن ابهامات زیادی کمک کرده است. از طرفی قضات و دادگاه های رسیدگی به انواع پرونده های دعاوی حقوقی از شهادت شاهدان واجد شرایط نیز در کنار مسائلی چون اقرار مرتکبین جرم استقبال کرده اند چرا که آنها را مستنداتی قوی برای آشکار ساختن حق به شمار می آورده اند. شرایط شاهد در دادگاه (2)شرایط شاهد در دادگاه (۲) شرایط شاهد در دادگاه مطابق با قانون مجازات اسلامی در ادامه مواد قانونی مذکور در بالا در ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی، شرایط شاهد در دادگاه ذکر شده که عین این ماده قانونی به صورت زیر است. عین ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی: “شاهد شرعی در زمان ادای شهادت باید شرایط زیر را دارا باشد: الف- بلوغ ب- عقل پ- ایمان ت- عدالت ث- طهارت مولد ج- ذینفع نبودن در موضوع چ- نداشتن خصومت با طرفین یا یکی از آنها ح- عدم اشتغال به تکدی خ- ولگرد نبودن تبصره ۱- شرایط موضوع این ماده باید توسط قاضی احراز شود. تبصره ۲- در مورد شرط خصومت، هرگاه شهادت شاهد به نفع طرف مورد خصومت باشد، پذیرفته می شود.”


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ یکی از مهمترین ادله اثبات دعوا که چه در امور حقوقی و چه در امور کیفری شهادت می باشد که با استناد به آن می توان سرنوشت بسیاری از پرونده ها را تغییر داد ، هرچند که می باید شرایط ذکر شده برای آن را در قانون رعایت نمود. در یک تعریف ساده می توان شهادت را اطلاعات یک فرد خارج از دعوا دانست که موضوع مورد دعوا را دیده یا شنیده و به طور کلی از آن آگاه باشد. از آنجایی اهمیت موضوع شهادت بر کسی پوشیده نیست و پرونده های زیادی به صورت کم و بیش با آن درگیر هستند باید شرایط احراز شهادت و ترکیب گواهی گواهان را دانست تا در موارد لازم بتوان از آن بهره جست. برای اینکه شهادت توان اثباتی داشته باشد مستلزم وجود شرایطی است که در قانون مدنی و در مواد 1315 الی 1320 بدان اشاره شده و از آن بعنوان شرایط صحت شهادت یاد می شود: مانند قطعی و یقینی بودن شهادت ، اتحاد مفاد شهادت شهود یا تطابق شهادت با دعوای صورت گرفته ، علاوه بر آن شهود نیز باید شرایطی داشته باشند که در ماده 1313 قانون مدنی ذکر شده است مواردی همچون معروف به فساد نبودن، ولگرد نبودن، رد شدن شهادت مجنون و ... و در ماده 1313 مکرر نیز مواردی چون بلوغ ، عقل، ایمان،عدالت و طهارت مولد را از موارد لازم برای شهادت دانسته است اما در هیچ یک از موارد ذکر شده در قانون جدید، صِرف داشتن نسبت و رابطه فامیلی جزو موارد رد شهادت نیست مگر آنکه خصومت یا نفع شخصی در دعوا داشته باشد، از طرفی برای رد شهادت دروغ نیز قانون به طرف مقابل فرصتی جهت اعتراض داده است که از آن تحت عنوان جرح شهود یاد می گردد. در پاره ای موارد نیز یک شاهد تمام ویزگی های لازم برای شهادت را ندارد اما می تواند یکی از موجبات علم قاضی شود؛ لذا برای اینکه بتوانیم استفاده صحیحی در دادگاه داشته باشیم باید با مشورت با افراد آگاه قدم بر داریم.


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، قوانینی که پیش تر در رابطه با شهادت اقوام درجه یک در دادگاه وضع شده بود، حاکی از آن بود که شهادت اقوام و خویشاوندان درجه یک فرد اعم از پدر و مادر، اولاد و اولادِ اولاد پذیرفته نیست. اما امروزه قانون جدیدی در رابطه با شهادت اقوام درجه یک وضع شده و در آن مطلبی در رابطه با نداشتن روابط خانوادگی به عنوان یکی از شرایط شهادت و یا عدم پذیرش شهادت اقوام مطرح نشده است.


محمد

سلام بر خلاف تصور عموم مردم شهادت اقدام درجه یک هیچ منعی وجود ندارد .و حتی پدر و مادر شخص نیز میتوانند شهادت دهند


سهند مهدی پور

جرح شهود به این معنا است که فرد ثابت کند شاهد یکی از شرایط شهادت را ندارد. برای مثال او می تواند ثابت نماید که اقوام درجه یکش از این موضوع نفع شخصی می برند. این در حالی است که عدم ذینفع بودن یکی از شرایط اساسی شهادت است. استفاده از شهود معارض یکی دیگر از راه هایی است که فرد می تواند دروغ بودن شهادت اقوام درجه یک خود را به دادگاه ثابت کند. شهود معارض شخصی است که شهادت او با شهادت دروغ اقوام درجه یک در تعارض باشد. شکایت کیفری شهادت کذب یکی دیگر از راه های اثبات دروغ بودن شهادت اقوام درجه یک در مراجع قضایی است.


علیرضا محمدی

سلام خسته نباشید بابت تمام زحمات شبانه روزی مطلبتون بسیار مفید و آموزنده بود و نکاتی که تاکنون بارها برای من سوال شده بود را روشن کرد خواستم از جلسه مشاوره تلفنی که امروز داشتم تشکر کنم و از سطح مکالمه و مشاوره تخصصی رضایت کامل خودم را اعلام کنم امیدوارم موفق باشید که به فکر حل مشکلات مردم هستید


فریبرز ذوالفقاری

با سلام قوانینی که پیش تر در رابطه با شهادت اقوام درجه یک در دادگاه وضع شده بود، حاکی از آن بود که شهادت اقوام و خویشاوندان درجه یک فرد اعم از پدر و مادر، اولاد و اولادِ اولاد پذیرفته نیست. اما امروزه قانون جدیدی در رابطه با شهادت اقوام درجه یک وضع شده و در آن مطلبی در رابطه با نداشتن روابط خانوادگی به عنوان یکی از شرایط شهادت و یا عدم پذیرش شهادت اقوام مطرح نشده است. بر اساس ماده 177 قانون مجازات اسلامی شهادت شاهد در صورتی که در زمان شهادت دارای شرایط زیر باشد، از سوی دادگاه پذیرفته می شود: عاقل باشد. بالغ باشد. عادل باشد. با ایمان باشد. حلال زاده باشد. ولگرد نباشد. به شغل تکدی مشغول نباشد. با طرفین دعوا و یا یکی از آن ها خصومت نداشته باشد


Mohamad sheykhi

شاید شما نیز در پروسه بررسی یک پرونده حقوقی به مسئله ارائه شاهد در دادگاه برای اثبات ادعایی در آن برخورد کرده و یا در این مورد چیزهایی شنیده باشید. اما شرایط شاهد در دادگاه کدامند و شهادت چه کسی در محضر این نهاد رسمی پذیرفته است؟ آیا هر کسی می تواند در دادگاه حاضر شده و بر اثبات موضوعی شهادت دهد یا اعتبار و مقبول بودن شهادت شاهدان در دادگاه منوط به دارا بودن شرایط خاصی است؟ در این متن با ما همراه باشید تا با شرایط شاهد در دادگاه و برخی نکات پیرامون آن آشنا شوید. شرایط شاهد در دادگاه (3)شرایط شاهد در دادگاه (۳) شهادت شهود در دادگاه یکی از مهمترین ادله اثبات دعوا مسلما اثبات هر دعوا در دادگاه و محاکم دادگستری با ارائه ادله مقبول نزد این محاکم امکان پذیر است. شهادت شهود یکی از مهم ترین ادله اثبات دعوا محسوب می شود که دارای شرایط خاص خود می باشد. در این زمینه ابتدا به ماده های ۱۷۵ و ۱۷۶ قانون مجازات اسلامی که عین آنها در ذیل آورده شده است، توجه نمایید: عین ماده ۱۷۵ قانون مجازات اسلامی: “شهادت شرعی آن است که شارع آن را معتبر و دارای حجیت دانسته است اعم از آن که مفید علم باشد یا نباشد.” عین ماده ۱۷۶ قانون مجازات اسلامی: “در صورتی که شاهد واجد شرایط شهادت شرعی نباشد، اظهارات او استماع می شود. تشخیص میزان تاثیر و ارزش این اظهارات در علم قاضی در حدود اماره قضایی با دادگاه است.” پس همانطور که مشخص است وجود برخی شرایط شرعی و تایید آن توسط شارع برای مقبول بودن شهادت شاهد یا شاهدان لازم است. البته هر چند که در مورد شهادت شهود در قانون شرایط خاصی در نظر گرفته شده اما از ابتدای تاریخ، مسئله شهادت و گواهی در جوامع مختلف اسلامی و غیر اسلامی و در نزد ملل مختلف امری مقبول بوده و به روشن شدن ابهامات زیادی کمک کرده است. از طرفی قضات و دادگاه های رسیدگی به انواع پرونده های دعاوی حقوقی از شهادت شاهدان واجد شرایط نیز در کنار مسائلی چون اقرار مرتکبین جرم استقبال کرده اند چرا که آنها را مستنداتی قوی برای آشکار ساختن حق به شمار می آورده اند. شرایط شاهد در دادگاه (2)شرایط شاهد در دادگاه (۲) شرایط شاهد در دادگاه مطابق با قانون مجازات اسلامی در ادامه مواد قانونی مذکور در بالا در ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی، شرایط شاهد در دادگاه ذکر شده که عین این ماده قانونی به صورت زیر است. عین ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی: “شاهد شرعی در زمان ادای شهادت باید شرایط زیر را دارا باشد: الف- بلوغ ب- عقل پ- ایمان ت- عدالت ث- طهارت مولد ج- ذینفع نبودن در موضوع چ- نداشتن خصومت با طرفین یا یکی از آنها ح- عدم اشتغال به تکدی خ- ولگرد نبودن تبصره ۱- شرایط موضوع این ماده باید توسط قاضی احراز شود. تبصره ۲- در مورد شرط خصومت، هرگاه شهادت شاهد به نفع طرف مورد خصومت باشد، پذیرفته می شود.”


نایب عبدی ورمزیار

سلام من یک ملکی را با قولنامه دستی خریداری کردم سال1387فقط امضا کردیم و برادر فروشنده به عنوان شاه هم امضا کرده وتوی متن قولنامه نوشته شده پول نقدا به فروشنده پرداخت شده والان رفته شکایت کرده من پولی را دریافت نکردم ودر حضور برادرش وامضای برادر به عنوان شاهدقرادادو پول بهش نقدا رسیده و برادرش به عنوان شاهد میتوانددردادگاه شهادت بدهد که پول به برادرش رسیده برادر شاهد عاقل و بالغ هست


ترابی

سلام شو ر و مادر شوهر من به زور میخان من رو ببرن برای شهادت برای طلاق برادرشوهرم که لوازم زندگیشو از همسرش بگیره ولی من اصلا نمیخام برم چون می‌دونم مقصر صد در صد اختلاف شون تقصیر برادر شوهرم هست چکار کنم لطفا راهنماییم کنین زودتر ممنون


محمد

بنده حدودچهارده ساله که باخانواده همسرم اصلا رفت وآمپنداریم وازهیچ چی زندگی من اطلاع ندارن درحال حاضرخودهمسرم گذاشت ازمنزل رفت بیرون والانم نزدیک سه ماهه که همه چی جامیره دروغ میگه ودست پیش‌میگیره وپدرمادردروغگوشم اومدن درمحضرقاضی دست گذ تا شتن روقرآن وسوگنددروغ خوردنددرصورتیکه تمامی حرفهاشون دروغ بود همش رومیتوانم ثابت کنم توروخدالطفایکی به کمک بنده بیادتابتونم دروغاشون روبه جناب محترم قاضی ثابت کنم عاجزانه ازتون درخواست کمک دارم باتشکر


محمد

بنده حدودچهارده ساله که باخانواده همسرم اصلا رفت وآمپنداریم وازهیچ چی زندگی من اطلاع ندارن درحال حاضرخودهمسرم گذاشت ازمنزل رفت بیرون والانم نزدیک سه ماهه که همه چی جامیره دروغ میگه ودست پیش‌میگیره وپدرمادردروغگوشم اومدن درمحضرقاضی دست گذ تا شتن روقرآن وسوگنددروغ خوردنددرصورتیکه تمامی حرفهاشون دروغ بود همش رومیتوانم ثابت کنم توروخدالطفایکی به کمک بنده بیادتابتونم دروغاشون روبه جناب محترم قاضی ثابت کنم عاجزانه ازتون درخواست کمک دارم باتشکر


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.