وکیل تخصصی برای پرونده های دیوان عالی کشور

وکیل تخصصی برای پرونده های دیوان عالی کشور

وکیل تخصصی برای پرونده های دیوان عالی کشور

پرونده های دیوان عالی کشور در جامعه فعلی حقوقی ایران اهمیت بسزایی دارند. بنابراین آشنایی با این پرونده ها کمال اهمیت را دارد. پس با ما باشید با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی که به شما کمک خواهد کرد، پرونده های خود در دیوان عالی کشور را با اطمینان خاطر بیشتری پیگیری نمایید.

 

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی


دیوان عالی کشور

عالی ترین مرجع قضایی در ایران، دیوان عالی کشور است. این مرجع برابر اصل 161 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با هدف نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم قضایی، ایجاد وحدت رویه قضایی و انجام دادن مسوولیت هایی که مطابق قانون به آن محول می شود، بر اساس ضوابطی که رئیس قوه قضاییه معین می سازد، تشکیل شده است.

مقر اصلی دیوان عالی کشور در تهران می باشد. این دیوان از مجرب ترین قضات کشور تشکیل شده است. همچنین رئیس دیوان عالی کشور توسط رئیس قوه قضائیه و با مشورت گرفتن از قضات همین دیوان برای انجام خدمت به مدت ۵ سال انتخاب خواهد شد. فرد انتخاب شده باید مجتهد، عادل و آگاه به تمام امور قضایی باشد. هر شعبه این دیوان با دو قاضی تشکیل می شود و ممکن است یک معاون نیز داشته باشد که در صورت لزوم می تواند وظایف هر کدام از دو عضو شعبه را بر عهده بگیرد. لازم به ذکر است که هیئت عمومی این دیوان حق دارد، آرای وحدت رویه صادر نماید. این آرا از ارزشی برابر با قوانین برخوردار و به عبارتی در حکم قانون هستند.

وظایف دیوان عالی کشور

برای آشنایی با پرونده های دیوان عالی کشور دانستن وظایف کلی این دیوان کمک شایانی خواهد کرد. این وظایف عبارتند از:

  • نظارت بر اجرای صحیح قوانین.
  • تعیین مرجع صالح.
  • تجویز اعاده دادرسی برای احکام کیفری.
  • رسیدگی به تخلفات رئیس جمهور نسبت به قانون اساسی.
  • موافقت با احاله پرونده های کیفری.
  • مرجع تجدید نظر احکام مهم صادره از دادگاه عمومی و انقلاب.

همان طور که بدان اشاره شد، مهم ترین وظیفه دیوان عالی کشور، نظارت بر اجرای صحیح قوانین است. این نظارت از طریق نقض یا تایید آرای صادر شده از محاکم صورت می گیرد. در واقع در حقوق ایران یکی از راه های شکایت از آرای صادره از محاکم، فرجام خواهی است که این مهم توسط دیوان عالی کشور انجام می شود. بدین شکل که این دیوان پرونده ها را به رسیدگی شکلی پرونده ها می پردازد و به ماهیت پرونده ورود نمی کند. همچنین رسیدگی فرجامی در این دیوان بدون حضور طرفین یا وکلای آنها صورت می گیرد. مگر در صورتی که شعبه مربوطه حضور آنها را ضروری بداند. در قانون ایران بحث رسیدگی شکلی و ماهوی اهمیت بسیاری دارد. برای دانستن تفاوت این دو مطلب می توانید با وکلای پایه یک و مجرب ما مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 

وظایف دیوان عالی کشور

 

چه پرونده هایی به دیوان عالی کشور ارجاع داده می شود؟

پرونده های دیوان عالی کشور از مهمترین مسائل حقوقی ایران محسوب می شود. به طور کلی پرونده های دیوان عالی کشور که بررسی آنها در شعب این دیوان صورت می گیرد عبارتند از:

  • آرای صادر شده از دادگاه کیفری یک: جرايمی که مجازات قانونی آنها اعدام، رجم یا سلب حیات است. مانند جرم زنای محصن و محصنه، محاربه و افساد فی الارض.
  • تجدید نظر خواهی در مورد جرايمي که مجازات قانونی آنها قصاص عضو یا قصاص نفس باشد.
  • آرای صادره از دادگاه کيفری استان تهران: احکام صادره برای جرائم ارتکابی برخی مقامات مانند وزراء، نمايندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و استانداران در ديوان عالی کشور قابل اعتراض هستند.

 

مشاوره حقوقی در امور اداری یادولتی
نگارش دادخواست فرجام خواهی
مشاوره حقوقی تلفنی
مشاوره حقوقی آنلاین
درباره ما

 

نقش وکیل برای پرونده های دیوان عالی کشور

بسیاری از افراد از اهمیت حل و فصل پرونده های دیوان عالی کشور آگاه نیستند. به همین خاطر تصمیم می گیرند خودشان شخصا به حل و فصل اینگونه دعاوی بپردازند. در حالی که این کار اشتباه است. چرا که پیگیری این پرونده ها نیز دارای اهمیت فراوان است. امروزه در هر حیطه ای، متخصصین مربوطه پاسخگوی مشکلات مردم هستند که جامعه حقوقی وکلا نیز از این قضیه مستثنی نیستند. وکلای دادگستری با داشتن علم و آگاهی نسبت به پرونده های دیوان عالی و همچنین تجربه لازم، به نحو احسن به بررسی و پیگیری پرونده های دیوان عالی کشور می پردازند و بهترین نتیجه ممکن را برای مردم به ارمغان می آورند. شما می توانید برای مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل  دیوان عالی کشور با ما در ارتباط باشید.

 

بهترین وکیل دیوان عالی کشور چه خصوصیاتی دارد؟

اهمیت بالای پرونده های دیوان عالی کشور اقتضا می کند برای پیگیری آن ها از بهترین وکیل دیوان عالی کشور یاری بجوییم. برای رسیدگی به چنین پرونده هایی می بایست وکیل انتخابی ما دارای مهارت و آگاهی کافی نسبت به امور ملکی، ثبتی، کیفری و غیره باشد. همچنین ضروری است به شکل کامل خدمات لازم را نسبت به موکل انجام دهد. چنانچه در صورت لزوم علاوه بر امر وکالت، در بحث مشاوره حقوقی نیز به موکل خود کمک کند. علاوه بر این وکیل دیوان عالی کشور می بایست تا حد زیادی بتواند موفقیت پرونده را تضمین کند تا موکل بتواند با اطمینان خاطر، پیگیری پرونده را به ایشان واگذار کند.

 

بهترین وکیل دیوان عالی کشور

 

حق الوکاله وکیل برای پرونده های دیوان عالی کشور

موسسه حقوقی وکلای تلفنی برای شما عزیزان از بهترین وکلا بهره جسته است تا شما بتوانید با ایشان مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید. همچنین علاوه بر مشاوره حقوقی، گروه ما بهترین وکیل دیوان عالی کشور را با کمترین میزان حق الوکاله در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید با صرف کمترین هزینه و زمان، بهترین نتیجه را به دست آورید. حق الوکاله وکیل برای پرونده های دیوان عالی کشور بنابر اهمیت و پیچیدگی پرونده های دیوان عالی کشور متغیر است که در همین باره نیز شما می توانید با ما مشاوره حقوقی داشته باشید.


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.