مجازات قوادی از سوی زن

مجازات قوادی از سوی زن

مجازات قوادی از سوی زن

منظور از قوادی چیست؟

فردی که دو یا چند نفر را برای برقراری رابطه نامشروع منجمله لواط یا زنا به هم برساند و به عنوان واسطه عمل کند به او قواد می گویند. در قوانین جمهوری اسلامی ایران قوادی جرم و برای مرتکب مجازات در نظر گرفته شده است.

برخی از این افراد در قبال دریافت پول این عمل را انجام می دهند. افرادی که شبکه های فساد راه اندازی می کنند به صورت نامشروع پول زیادی را به دست می آورند. در کشورهای مختلف این عمل با قاچاق زنان انجام می شود.

عملی بسیار ناشایست و غیر انسانی که اخلاق و منش انسانی را در جامعه مورد هدف قرار داده است. در بسیاری از جوامع این موضوع خلاف شرع و قوانین است و برای آن مجازاتی در نظر گرفته شده است. معمولا در ایران به شکل خانه های تیمی قوادی انجام می شود. به عنوان مثال فردی در یک خانه چندین زن را نگهداری می کند. آنها را مردهایی که دنبال شهوت رانی هستند قرار می دهد و در مقابل نیز پول دریافت می کند.

یا اینکه از طریق تلفن زنانی که بدکاره هستند را در اختیار مردان قرار می دهند و در مکانی دیگر عمل زنا اتفاق می افتد

 

ارتباط در واتس اپ

مجازات قوادی چیست؟

بر اساس ماده 242 قانون مجازات اسلامی "قوادی عبارت از به هم رساندن دو یا چند نفر برای زنا یا لواط است.

تبصره ۱- حد قوادی منوط به تحقق زنا یا لواط است در غیر این صورت عامل، مستوجب تعزیر مقرر در ماده(۲۴۴) این قانون است.

تبصره ۲- در قوادی، تکرار عمل شرط تحقق جرم نیست."

اگر فردی سه با مرتکب عمل قوادی شود و هر سه بار نیز برای او حکم حد صادر و جاری شود برای بار چهارم به اعدام محکوم خواهد شد.

گاها افرادی با چنین اتهاماتی راهی شعبات دادگاه می شوند که باید برای رهایی از مجازات از خود دفاع کنند. افرادی که به مشاوره حقوقی در این زمینه نیاز دارند می توانند با شماره 09212242670 موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرند و با بهترین وکیل در این زمینه مشاوره حقوقی تلفنی انجام دهید.

هزینه مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بسیار ناچیز و فرد می تواند با کمترین هزینه از وکیل کاربلد مشاوره حقوقی بگیرد.

 

مجازات زن قواد

ادله لازم برای اثبات قوادی

فردی که قوادی انجام می دهد باید دو یا چند نفر را به منظور انجام زنا یا لواط به هم رسانده باشد تا قوادی بودن عمل او اثبات شود. اگر این به هم رساندن به غیر از زنا و لواط باشد فرد عمل قوادی را انجام نداده است.

برای اثبات قوادی دو مرتبه اقرار متهم، شهادت دو شاهد و علم قاضی لازم است. در صورتی که متهم اقرار نکند و شاهدی برای ارائه شهادت وجود نداشته باشد. قاضی بر اساس اسناد و مدارکی که به دست آورده است در مورد قوادی بودن یا نبودن عمل تصمیم خواهد گرفت.

اگر اسناد و مدارکی در مورد جرم قوادی وجود دارد و شما با آن در دادگاه مواجه هستید. این مدارک را از طریق مشاوره حقوقی آنلاین در اختیار وکیل متخصص موسسه حقوقی وکلای تلفنی قرار دهید تا بهترین راه حل و راهنمایی را در اختیار شما قرار دهد.

وکیل متخصص در مجموعه موارد و مستندات شما را مورد بررسی قرار می دهد و بر اساس آن شما را راهنمایی خواهد کرد. اگر هم لازم باشد لایحه ای برای شما نگارش خواهد کرد تا در دادگاه به نتیجه مطلوب بدست بیاورید.

یکی از مزایای موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشاوره حقوقی فوری است. در این موسسه مشاوره جو در صف قرار نخواهد گرفت و در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت خواهد کرد.

 

مشاوره حقوقی کیفری

مجازات قوادی از سوی زن به چه صورت است؟

در ماده 243 قانون مجازات اسلامی به صراحت در مورد مجازات قوادی آمده است: " حد قوادی برای مرد هفتاد و پنج ضربه شلاق است و برای بار دوم علاوه بر هفتاد و پنج ضربه شلاق به عنوان حد، به تبعید تا یک سال نیز محکوم می شود که مدت آن را قاضی مشخص می کند و برای زن فقط هفتاد و پنج ضربه شلاق است."

همچنین در ماده 244 قانون مجازات اسلامی نیز آمده است:" کسی که دو یا چند نابالغ را برای زنا یا لواط به هم برساند مستوجب حد نیست لکن به سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و حبس تعزیری درجه شش محکوم می شود."

همانطور که از مواد قانونی مشخص است اگر زنی قوادی کند به شلاق محکوم خواهد شد اما مرد با نظر قاضی نیز تبعید می شود.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا مجازات تحریک دیگران به زنا یا لواط قابل گذشت است؟

براساس قانون جرم هایی قابل گذشت هستند که با رضایت شاکی رسیدگی به جرم از بین برود و مجازاتی شامل حال مجرم نشود. تحریک کردن دیگران به انجام جرمی که خلاف شرع و قانون است رضایت در آن تاثیری نخواهد داشت و قابل گذشت نخواهد بود.

بحث زنا و لواط نیز چون جزو جرایم منافی عفت هستند و کسی که افرادی را تحریک به این اعمال نماید معاون در جرم شناخته می شود پس تحریک دیگران به زنا و لواط قابل گذشت نیست و مرتکب بر اساس مواد قانونی مجازات خواهد شد.

آیا قوادی گری مصداقی از جرائم منافی عفت است؟

همانطور که به آن اشاره شد قوادی گری یعنی فراهم کردن رسیدن دو نفر به یکدیگر برای انجام عمل زنا یا لواط پس این جرم نیز از مصادیق جرائم منافی عفت است.

 

رویکرد قضایی در جرائم منافی عفت و سکسی 
جرم خرید و فروش ابزار مصنوعی سکس 
مشاوره حقوقی زنا 
معرفی شاهد برای دادگاه
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

سهند مهدی پور

سلام با توجه به اینکه بخشی از قانون مجازات اسلامی ما، برگرفته از شرع مقدس می باشد، دسته ای از جرایم، به ویژه جرایم حدی، برگرفته از شرع هستند و در خصوص سرقت نیز، این مساله، صدق کرده و از همین رو، سرقت، به دو نوع سرقت حدی و سرقت تعزیری، تقسیم بندی می شود که با توجه به مجازات سنگین سرقت حدی، که در مواردی، سبب قطع عضو یا اعدام است، ضروری است از شرایط و ارکان تحقق آن، مطلع بود.


mohamad sheykhi

بر اساس ماده 242 قانون مجازات اسلامی "قوادی عبارت از به هم رساندن دو یا چند نفر برای زنا یا لواط است. تبصره ۱- حد قوادی منوط به تحقق زنا یا لواط است در غیر این صورت عامل، مستوجب تعزیر مقرر در ماده(۲۴۴) این قانون است. تبصره ۲- در قوادی، تکرار عمل شرط تحقق جرم نیست." اگر فردی سه با مرتکب عمل قوادی شود و هر سه بار نیز برای او حکم حد صادر و جاری شود برای بار چهارم به اعدام محکوم خواهد شد.


بهنام رحمانی فرد

باسلام ماده 243 قانون مجازات اسلامی به صراحت در مورد مجازات قوادی آمده است: " حد قوادی برای مرد هفتاد و پنج ضربه شلاق است و برای بار دوم علاوه بر هفتاد و پنج ضربه شلاق به عنوان حد، به تبعید تا یک سال نیز محکوم می شود که مدت آن را قاضی مشخص می کند و برای زن فقط هفتاد و پنج ضربه شلاق است." همچنین در ماده 244 قانون مجازات اسلامی نیز آمده است:" کسی که دو یا چند نابالغ را برای زنا یا لواط به هم برساند مستوجب حد نیست لکن به سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و حبس تعزیری درجه شش محکوم می شود." همانطور که از مواد قانونی مشخص است اگر زنی قوادی کند به شلاق محکوم خواهد شد اما مرد با نظر قاضی نیز تبعید می شود


سهند مهدی پور

سلام گاهی اوقات ممکن است، فرد یا افرادی واسطه رساندن دو یا چند نفر به یکدیگر برای ارتکاب عمل زنا یا لواط شوند. فرض کنید الف خانه ای دارد و ب و ج را به منظور برقراری عمل زنا به خانه خود می آورد. در اینجا الف مرتکب جرم قوادی شده است. ب و ج نیز زانی و زانیه هستند. نکته جالب توجه این است که در ماده 242 قانون گذار صرفا از الفاظ زنا و لواط استفاده کرده است. بنابراین مساحقه و تفخیذ نسبت به قوادی خروج موضوعی دارند. پس، اگر یک نفر، دو یا چند نفر را برای ارتکاب عمل مساحقه یا تفخیذ به منزل خود بیاورد، مرتکب جرم قوادی نشده است.


مجید شیخی

در ابتدا به مفهوم قوادی میپردازیم قوادی در لغت به معنای شخصی است. که واسطه بین دو نفر برای شهوت رانی است. به طور کلی قوادی یعنی واسطه گری بین دو نفر برای انجام عمل لواط و زنا است. دریافت کردن یا نکردن مبلغی برای انجام این عمل چیزی از جرم بودن این عمل کم نمیکند. انجام این واسطه گری یا قوادی کردن به صورت غیر حضوری و از طریق رایانه و اینترنت هم میتواند انجام شود.مجازات جرم قوادی برای مرد ۷۵ ضربه شلاق است. اگر این عمل تکرار شود علاوه بر ۷۵ ضربه شلاق به عنوان حد، به تبعید تا یک سال نیز محکوم می شود که مدت آن بنا بر نظر قاضی است.مجازات این جرم برای زن ۷۵ ضربه شلاق است.


مجید پریدست فومنی

با سلام از آنجاییکه در هر جامعه برخی از هنجارها به لحاظ عرفی یا شرعی یا قانونی جهت حفظ سلامت اعضا آن جامعه چه در باب روانی وچه در خصوص مانع شدن هرج و مرج دارای قانون است لذا در کشور مان عمل دایر نمودن و بهره بردن از رساندن دو یا چند نفر جهت عمل قبیح زنا و لواط(قوادی) خدشه دار نمودن سلامت روانی و ایجاد ناهنجاری در جامعه است قانونگذار درراستای حد شرعی مجازات تعزیری نیز برای آن تعریف نموده تا جامعه ازفساد و بی بندباری مصون باشد


حمید مرادی نیا

با سلام عناصر تشکیل دهنده جرم قوادی: ۱- عنصر قانونی : هنگامی می‌­‌توان فعل یا ترکِ فعلی را جرم شمرد که قانون گذار به طور روشن و صریح در قانون آن را جرم شناخته باشد و برای آن مجازاتی معین کرده باشد. بر این اساس عنصر قانونی جرم قوادی مواد ( ۲۴۲ تا ۲۴۴ قانون مجازات اسلامی ) است، چون مقنن به موجب این مواد قوادی را به عنوان یک جرم تعریف و برای آن مجازات تعیین نموده است. ۲- عنصر مادی : گاهی اوقات یک فعل مجرمانه در ذهن شخص شکل می‌گیرد، اما هیچ وقت آن را عملی نمی‌کند مثلاً تصمیم به سرقت می‌گیرد، اما هیچ وقت اقدام به سرقت نمی‌کند ما بر اساس اندیشه مجرمانه نمی‌توانیم کسی را مجازات کنیم بلکه اندیشه مجرمانه باید به منصه ظهور و بروز برسد تا بتوان بر اساس آن شخصی را به عنوان مجرم مجازات نمود. بنابراین چنانچه فعل یا عمل خارجی نیت مجرمانه شخص را نشان دهد، عنصر مادی جرم شکل می‌گیرد که دومین رکن از ارکان جرم است. برای نمونه برداشتن و بردنِ مال از خانه‌ی دیگری، جرم سرقت را تکمیل می‌کند. به‌بیان دیگر، اینکه شخصی تنها برای سرقت نقشه بکشد و راه حل پیدا کند، جرمی مرتکب نشده است. عنصر مادی جرم قوادی را می‌توان به هم رساندن دو یا چند نفر برای زنا و یا لواط دانست طبق تعریفی که از عنصر مادی ارائه شد شخص باید عمل واسطه گری را در این زمینه انجام دهد تا عنصر مادی جرم مذکور محقق گردد. ۳- عنصر معنوی: منظور از عنصر معنوی این است که مرتکب انجام فعل را بخواهد یا دست کم احتمال وقوع آن را بدهد در واقع مرتکب باید قصد انجام فعل مجرمانه را داشته باشد. برای تحقق جرم قوادی مرتکب باید قصد ارتکاب داشته باشد یعنی بخواهد که دو یا چند نفر را برای انجام زنا یا لواط به هم برساند بنابراین اگر فردی دو یا چند نفر را با هدفی غیر از زنا یا لواط با هم مرتبط کند عنصر معنوی جرم قوادی شکل نگرفته است و در نتیجه جرم قوادی محقق نمی‌شود.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب ز جرائم جنسی حدی که مفهوم و مرتبه شوم و زشتی در کلیه ملل و جوامع دارد جرم قوادی است. جرمی که به منزله یک بیزینس سودآور برای اداره کنندگان کانال های فساد تبدیل شده است. این کار ناجوانمردانه و غیر انسانی به دلیل وسعتی که پیدا نموده است به یک ترغیب جدی برای رفتار و منش انسانی تبدیل شده است. همچنین سبب یک مخاطره عظیم برای جوامع بشری شده است. قاچاق زنان و دختران و تأسیس باندها و حزب های عظیم فساد و بی عفتی و همچنین مراکز فحشا از سایر آثار شوم این جرم در جوامع غربی می باشد. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که حتی در ضوابط کشورهایی که از فسق و فجور اختیاری جرم زدایی شده، مجبور کردن یا تشویق سایرین به فسق و فجور مخصوصاً افراد نابالغ، جرم به حساب می آید. جرم قوادی به مفهوم دلالی میان دو یا چند نفر جهت انجام عمل زنا می باشد. این دلالی می تواند در قبال مقداری پول باشد یا اینکه هیچ پولی هم دریافت نکند. به موجب ماده ۲۴۲ قوانین و ضوابط مجازات اسلامی این جرم به معنی به هم مرتبط نمودن ۲ الی چند نفر برای انجام لواط یا زنا می باشد. مطابق تعریف این ماده و مفهوم عرفی، قوادی به معنی دلالی یا واسطه گری میان چند نفر برای انجام زنا یا لواط می باشد که همانطور که بیان شد امکان دارد این دلالی در قبال پول باشد یا خیر.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام رخی از این افراد در قبال دریافت پول این عمل را انجام می دهند. افرادی که شبکه های فساد راه اندازی می کنند به صورت نامشروع پول زیادی را به دست می آورند. در کشورهای مختلف این عمل با قاچاق زنان انجام می شود. عملی بسیار ناشایست و غیر انسانی که اخلاق و منش انسانی را در جامعه مورد هدف قرار داده است. در بسیاری از جوامع این موضوع خلاف شرع و قوانین است و برای آن مجازاتی در نظر گرفته شده است. معمولا در ایران به شکل خانه های تیمی قوادی انجام می شود. به عنوان مثال فردی در یک خانه چندین زن را نگهداری می کند. آنها را مردهایی که دنبال شهوت رانی هستند قرار می دهد و در مقابل نیز پول دریافت می کند


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.