مجازات اشتهار به فساد اخلاق و فحشا

مجازات اشتهار به فساد اخلاق و فحشا

مجازات اشتهار به فساد اخلاق و فحشا

اشتهار داشتن به یک جرم به معنای این است که آن فرد در جامعه به انجام یک عمل خلاف شهرت دارد. اگر این عمل زشت و خلافی که انجام می‌دهد فساد اخلاقی باشد، با یک دامنه گسترده‌ای از خلاف‌ها روبرو هستیم. دلیل آن هم این است که شخص درگیر مشکلات زیادی بوده و جرم‌هایی زیادی هستند که در زیر مجموعه اخلاقی قرار می‌گیرند.

این پدیده می‌تواند بنیاد جامعه را از بین ببرد و یکی از مشکلات حاد در یک کشور به شمار می‌رود. بنابراین لازم است تا همه تلاش مقامات قضایی در راستای برطرف کردن آن باشد. برای این منظور هم لازم است تا ریشه یابی صورت بگیرد. در این صورت می‌توان ریشه‌ها را از بین برده و جامعه امن‌تری داشت.

در برخورد با چنین مشکلاتی از جانب اطرافیان یا همکاران هم می‌توانید اقدام قانونی انجام دهید اما پیش از آن لازم است تا یک مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف فساد اخلاقی در قانون ایران

واژه‌ای که همیشه در کنار فساد اخلاقی قرار می‌گیرد، فساد جنسی است. بنابراین ممکن است بسیاری از افراد این دو مورد را باهمدیگر اشتباه بگیرند. برای اجتناب از اشتباه در این زمینه لازم است تا تعریف دقیقی از هر دو این موارد داشته باشیم.

از نظر معنی مستقیم، فساد به معنی متلاشی شدن است. هنگامی که در ترکیب با واژه اخلاقی قرار می‌گیرد به معنای از بین بردن مرزهای اخلاق است. این واژه را زمانی به کار می‌برند که افراد کارهایی خلاف قوانین کشور را انجام دهند. به عنوان مثال هنگامی که فردی به زنی که در حال عبور از خیابان بوده تعرض می‌کند درگیر نوعی فساد اخلاقی است. این واژه در زمانی که هم فردی انتظار دارد تا با رشوه و دیگر پارتی بازی‌های موجود، رتبه بالایی را در یک سمت کاری به دست بیاورد درگیر مشکلات اخلاقی است.

با این حال فساد جنسی به طور خاص به اعمالی گفته می‌شود که در راستای مسائل جنسی و هرزگی است. به عنوان مثال هم می‌توان مردی را در نظر گرفت که با داشتن همسر و فرزند و زندگی راحت به دنبال برقراری ارتباطات مشکل‌دار با زنان دیگر است. اگر با فردی روبرو هستید که درگیر چنین مشکلاتی بوده پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از هرگونه اقدام قانونی مشاوره حقوقی با گروه وکلای باتجربه داشته باشید.

 

وکیل کیفری کاربلد

منظور از اشتهار به فساد اخلاقی چیست؟

واژه اشتهار به معنای مشهور شدن و مشهور بودن زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فردی به انجام کاری شهرت پیدا کرده باشد. بنابراین اگر فردی به انجام خلاف‌های اخلاقی شهرت پیدا کند، مسلما خطاکار بوده و از سوی قانونی مورد مجازات قرار می‌گیرد.

به طور کلی اشتهار به فساد اخلاقی یا هر فساد دیگری، به این معنا بوده که شخص از شئونات اخلاقی پیروی نکرده و در ارتکاب گناه و هر عمل غیر اخلاقی اصرار زیادی دارد.

مجازات فساد اخلاقی و فحشا

افرادی که مرتکب انواع خطاهای اخلاقی شوند مجرم بوده و دادگاه و مجری قانون برایش حبس و جزای نقدی درنظر می‌گیرد. البته اینکه مقدار جزای نقدی چقدر بوده یا مدت زمان حبس چند ماه است، کاملا بستگی به جزئیات پرونده داشته و نمی‌توان آن را تعیین کرد.

از آن جایی که دایر کردن مراکز فساد و فحشا در حال حاضر در دنیا به یک کسب و کار سودآورد تبدیل شده، بسیاری در داخل ایران هم به دنبال ایجاد چنین کسب و کاری هستند. پس مکان‌هایی را تهیه می‌کنند که در آن به صورت کلی فساد و فحشا انجام می‌شود.

 

مجازات فساد اخلاقی در ایران

مجازاتی که برای این افراد در نظر گرفته می‌شود بین یک تا ده سال حبس خواهد بود و متوجه مدیریت و کسی که این مرکز را دایر کرده می‌شود. همچنین افرادی که دیگران را به شرکت در این مکان ترغیب کرده‌اند، مورد مجازات قرار می‌گیرند. البته خود فردی که فساد را هم انجام داده‌ است مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

آیا مجازات اشتهار به فساد اخلاقی قابل گذشت است؟

به طور کلی مجازات‌ها به دو صورت هستند یا تعریزی هستند و یا تعلیقی که هرکدام نحوه بررسی و تحلیل خود را دارند. مجازات‌های تعریزی، آن دسته از تنبیه‌ها هستند که در شریعت حد آن مشخص شده باشد. به عنوان مثال در صورتی که فردی، شخص دیگری را به قتل برساند براساس متن قانون مجازات قصاص می‌شود. با یک مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان می‌توانید در مورد نحوه مجازات جرم‌های مختلف آگاه شویم.

برخی دیگر از جرم‌ها تعلیقی هستند که امکان گذشت و معلق شدن این مجازات وجود دارد. در مورد فساد اخلاقی هم، مجازات آن به صورت مستقیم در متن شریعت آورده نشده است. بنابراین جریمه‌ای که در نظر گرفته شده بین 1 تا 99 ضربه شلاق خواهد بود. معنای این جمله این است که اگر بتوان آن جرم را به نحوی تخفیف داد، مجازات مناسب‌تری هم خواهد داشت و ممکن است قابل گذشت هم باشد.

 

ارتباط در واتس اپ

مرجع صالح برای رسیدگی به اشتهار به فساد اخلاقی

شخصی که مرتکب انواع فسادها از جمله اخلاقی می‌شده، ممکن است زمانی از وی شکایت شود. زمانی که از شخص شکایت می‌شود، ابتدا باید در یک سامانه این کار انجام شود. ثبت نام را هم باید با مراجعه به دفاتر الکترونیک انجام داد. سپس شخص شکایت کننده با مدارک شناسایی و اسنادی که نشان دهنده و اثبات کننده جرم بوده به دادسرا مراجعه خواهند کرد.

مسئولین مربوطه در دادسرا با استفاده از قانون آیین دادرسی کیفری، صلاحیت رسیدگی به پرونده را برعهده دارند. این افراد موضوع را بررسی کرده و آن را به مراجع قضایی بالاتر گزارش می‌دهند. جلسات دادگاه مرتب برگزار شده و سعی در روشن کردن موضوع خواهند داشت. هنگامی که این مساله روشن شود، ضروری بوده که حکم صادر شود.

 

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع 
مشاوره حقوقی جرم پولشویی 
مشاوره حقوقی تجاوز به عنف 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


نظرات

آرش سلیمی

با سلام اخلاق و داشتن رفتار اجتماعی مناسب و رعایت کردن آنها در کنار موازین قانونی جزئی از قانون هر کشوری می باشد.حال آنکه در کشور ما با توجه به اینکه یک کشور اسلامی می باشیم موازین شرعی نیز در قانون جهت تفسیر و قانونگذاری تصویب و اجرا می شوند و برای کسانی که اخلاق و رفتار اجتماعی و قانونی را رعایت نکنند مجازاتی در نظر گرفته شده که بسته به نوع و شدت فساد اخلاقی یا اشتهار فرد به آن نوع از بی اخلاقی و گناه و فساد در جامعه مجازات ها نیز اعمال می شوند.


یاسر رحمتی

با سلام جرایمی که مربوط به امور جنسی و اخلاقی می شوند دامنه وسیعی دارند و در قانون ، مجازات های مختلفی را به خود اختصاص می دهند . به عنوان مثال در جرم رابطه نامشروع قانونگذار آن را از موارد تعزیر دانسته و مجازات تان را اگر چه که در شرع اسلام تعیین نشده اما بر طبق قانون به اختیار قاضی دادگاه واگذار کرده است . همچنین برخی از جرائم مربوط به فساد اخلاقی و جنسی در حیطه حدود قرار می گیرند که به این معناست که این جرایم در شرع اسلام دارای عنوان مشخص و همچنین دارای مجازات مشخص هستند و قانون و قاضی دادگاه نمی تواند بر خلاف آن رای و نظر شخصی خود را جهت اعمال مجازات مدنظر قرار دهد . به عنوان مثال وقتی فردی مرکز فساد و فحشا دایر می کند در واقع اقدام به انجام عمل قوادی نموده است . قوادی عملی است که در شرع برای آن مجازات تعیین شده و باید بر همان اساس هم فرد مورد مجازات قرار گیرد .


سیدی سید عبدالحمید

دیه مال یا پولی است که به سبب کشتن انسان یا نقص عضو به کسی که صدمه دیده یا به بازماندگان وی پرداخت می شود و میزان ان از سوی شارع ( دادگاه) برای جنایت معین می شود.در ماه معمولی و ماه حرام میزان دیه نفس متفاوت است و در تصادفات دیه زن و‌مرد با هم برابر است.در قتل عمد و غیر عمد هم میزان دیه متفاوت است و بازماندگان در قتل عمد می توانند رضایت خود را موکول به پرداخت هر مبلغ دلخواه کنند ولی در قتل غیر عمد دیه طبق قانون مقرر هر سال که میزان ان توسط رییس قوه قضاییه تعیین میشود،پرداخت می شود.در مواردی هم پرداخت دیه بر عهده بیت المال گذاشته شده است که در مواد قانونی امده است.در مواردی هم بیمه مسوول پرداخت دیه است که بستگی به ایین نامه و قرارداد و سقف تعهدات در بیمه نامه دارد.دیه هردو جنبه مدنی و جزایی را دارد.دیه باید پرداخت شود یا ابرا یا تهاتر صورت گیرد یا با مصالحه ذمه فرد مدیون بری شود.میزان دیه توسط نظریه پزشکی قانونی و رای دادگاه تعیین می شود که در مواردی هم ارش اضافه بر میزان دیه در رای دادگاه اعمال می شود.


مهدی مظفری اناری

با سلام تشنه‌تر به فساد و فحشا و دایر کردن مرکز فساد و فحشا عناوین مجرمانه ای است که قانون گذار در ماده ۶۳۹ قانون تعزیرات سال ۱۳۷۵ پیش بینی نموده است و برای آن مجازات قانونی مقرر نموده است. این گونه جزایم به واسطه خدشه به نظم و امنیت و آرامش اخلاقی جامعه غیرقابل گذشت تلقی می شوند و ممکن است حسب مورد بین یک تا ده سال حبس داشته باشند


mohamad sheykhi

شخصی که مرتکب انواع فسادها از جمله اخلاقی می‌شده، ممکن است زمانی از وی شکایت شود. زمانی که از شخص شکایت می‌شود، ابتدا باید در یک سامانه این کار انجام شود. ثبت نام را هم باید با مراجعه به دفاتر الکترونیک انجام داد. سپس شخص شکایت کننده با مدارک شناسایی و اسنادی که نشان دهنده و اثبات کننده جرم بوده به دادسرا مراجعه خواهند کرد. مسئولین مربوطه در دادسرا با استفاده از قانون آیین دادرسی کیفری، صلاحیت رسیدگی به پرونده را برعهده دارند. این افراد موضوع را بررسی کرده و آن را به مراجع قضایی بالاتر گزارش می‌دهند. جلسات دادگاه مرتب برگزار شده و سعی در روشن کردن موضوع خواهند داشت. هنگامی که این مساله روشن شود، ضروری بوده که حکم صادر شود.


محمدی

خداقوت و خسته نباشید یک پرونده دعوای خیابانی و ضرب و جرح داشتیم که در یک روز تعطیل رسمی اتفاق افتاده بود با چند وکیل تماس گرفتم اما هیچ کدام پاسخ ندادند اما خوشبختانه با معرفی یک دوست با وکیل تلفنی تماس گرفتم سریعا ارجاع شدم به یک وکیل متخصص در امور کیفری و حتی در همان روز تعطیل جلسه حضوری هم به خواست ما تشکیل شد خواستم تشکر کنم از زحمات شما


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، فحش و فحشاء و فاحشه به معنی هر گونه رفتا رو گفتاری است که زشتی آن بزرگ باشد، و هر گونه نشر فساد و اشاعه زشتی ها و قبائح و کمک به توسعه آن را اشاعه فحشا می‌گویند. اشاعه فحشا جرم می باشد و قانون برای آن مجازات خاصی در نظر گرفته است. بر اساس آیات و روایات اسلامی هر گونه گفتار و کرداری که موجب ترویج و تبلیغ و یا کمک به انتشار گناهان بزرگ خصوصا گناهان جنسی در بین مومنین بوده و به این قصد صورت پذیرد را شامل می‌شود، هر چند که ممکن است در برخی موارد قصد انتشار در کار نباشد اما نتیجه‌ای که می‌دهد همان باشد. با توجه به تصریح روایات حتی نقل فحشاء و منکرات ارتکاب شده توسط دیگران نیز اشاعه فحشا محسوب می‌شود حتی اگر تلاشی برای انتشار و ترویج فحشا هم نداشته باشد، چون عظمت گناه در نظر عامه مردم نباید شکسته شود و ظاهر جامعه از آلودگی‌ها حفظ شود زیرا اینها خود سد بزرگی در برابر فساد اند. بر اساس ماده 693 قانون مجازات: افراد ذیل به حبس از یک تا ده سال محکوم می‌شوند و در مورد بند الف علاوه بر مجازات مقرر، محل مربوطه به طور موقت با نظر دادگاه بسته خواهد شد: الف) کسی که مرکز فساد و یا فحشاء را دایر یا اداره کند.- ب) کسی که مردم را به فساد یا فحشاء تشویق نموده یا موجبات آن را فراهم نماید. فساد بر «هر عمل خلاف قانون» اطلاق می‌شود و فحشاء به کار زشت و عمل زنا اطلاق می‌شود. در اصطلاح فساد و فحشاء در مواردی بر یک معنا بکار رفته است. اما با توجه به این که در ماده ۶۳۹ بین فساد و فحشاء حرف اضافه «و یا» فاصل شده است، باید آن دو را در این جرم متفاوت دانست. بنابر این فساد مفهومی جدای از فحشاء دارد. در حقیقت می‌توان فحشاء را به معنای زنا دانسته و فساد را بر سایر اعمال ضد عفت و اخلاق حسنه مانند لواط، مساحقه، تفخیذ، نمایش و فروش و… مطالب مستهجن دانست برای دانستن دیگر جزئیات می توانید با وکلای موسسه وکیل تلفنی هماهنگ نموده و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


پروانه برغمدي

با سلام براساس ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (هم بستر شدن، باهم خوابیدن) ‌شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌ کننده تعزیر می‌شود.


سهند مهدی پور

نظر معنی مستقیم، فساد به معنی متلاشی شدن است. هنگامی که در ترکیب با واژه اخلاقی قرار می‌گیرد به معنای از بین بردن مرزهای اخلاق است. این واژه را زمانی به کار می‌برند که افراد کارهایی خلاف قوانین کشور را انجام دهند. به عنوان مثال هنگامی که فردی به زنی که در حال عبور از خیابان بوده تعرض می‌کند درگیر نوعی فساد اخلاقی است. این واژه در زمانی که هم فردی انتظار دارد تا با رشوه و دیگر پارتی بازی‌های موجود، رتبه بالایی را در یک سمت کاری به دست بیاورد درگیر مشکلات اخلاقی است


مجید پریدست فومنی

با سلام در تمام جوامع بشری برای اخلاقیات احترام وبرای ناهنجاری حاصل از عدم رعایت اخلاق تنبیهاتی در نظر گرفته اند حال اگر شخصی در هر جامعه ناهنجاری را مکرر مرتکب گردد دارای اشتهار به آن ناهنجاری است که اولا آسیب را به خود واردنموده چون برای هر مشکلی حتی اگر او مرتکب نبوده باشد ویا دخالتی هم نداشته باشد از طزف محکمه یا ضابط قضایی برای پاسخگویی جلب خواهد شد محکومیت چنین افرادی در صورت تکرار برای مدتی یا تمام عمر مازاد بر حبس ...نفی بلد نیز خواهد بود


فریبرز ذوالفقاری

با سلام اشتهار داشتن به یک جرم به معنای این است که آن فرد در جامعه به انجام یک عمل خلاف شهرت دارد. اگر این عمل زشت و خلافی که انجام می‌دهد فساد اخلاقی باشد، با یک دامنه گسترده‌ای از خلاف‌ها روبرو هستیم. دلیل آن هم این است که شخص درگیر مشکلات زیادی بوده و جرم‌هایی زیادی هستند که در زیر مجموعه اخلاقی قرار می‌گیرند. این پدیده می‌تواند بنیاد جامعه را از بین ببرد و یکی از مشکلات حاد در یک کشور به شمار می‌رود. بنابراین لازم است تا همه تلاش مقامات قضایی در راستای برطرف کردن آن باشد. برای این منظور هم لازم است تا ریشه یابی صورت بگیرد. در این صورت می‌توان ریشه‌ها را از بین برده و جامعه امن‌تری داشت.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب به‌نظر می‌رسد چون نظام حقوقی ایران، از ارتباطی وثیق با شرع برخوردار است، نه مطلوب است و نه ممکن که تمام شرع به قانون تبدیل شود، پس در همه قوانین و مقررات از عبارت موازین شرعی استفاده شده و به‌نظر می‌رسد که ارائه تفسیری ثابت برای قانون‌گذار ناممکن است. همین استفاده از پوستیژ مورد اشاره شما ممکن است در صداوسیما مشکلی ایجاد نکند اما استفاده از آن در تئاتر به محل ایراد، تبدیل و ممنوع اعلام می‌شود. درنتیجه به‌نظر می‌رسد در مواردی بنا بر اقتضائاتی، سختگیرانه‌‌تر از موازین شرعی و در مواردی دیگر بنا بر اقتضائاتی دیگر، سهل‌گیرانه‌تر از موازین شرعی عمل می‌شود. این مسئله از نظر من کاملا در ارتباط با محیط و مساحت شرایط زمانی است، چراکه موازین شرعی اعلام‌شده ازسوی برخی مراجع عظام و علما سختگیرانه، ازسوی برخی دیگر در حدی میانه و ازسوی گروه سوم سهل‌گیرانه‌تر است و به‌اقتضای مورد می‌توان از هرکدام آنها بهره برد. به نظر من، ناممکن است که صرفاً و همواره به یک دسته از موازین اتکاء کرد، چراکه در میان فقهای حاضر در شورای نگهبان یا بدنه حاکمیت نیز اتفاق‌نظری سفت و سخت وجود ندارد. این موازین شرعی در طول زمان، در راستای عرف و اخلاق عمومی شکل گرفته و همان‌طور که اشاره کردم، تغییر آن هم دشوار، هم زمان‌بر است.


بهنام رحمانی فرد

باسلام واژه ایکه همیشه در کنار فساد اخلاقی قرار می‌گیرد، فساد جنسی است. بنابراین ممکن است بسیاری از افراد این دو مورد را باهمدیگر اشتباه بگیرند. برای اجتناب از اشتباه در این زمینه لازم است تا تعریف دقیقی از هر دو این موارد داشته باشیم. از نظر معنی مستقیم، فساد به معنی متلاشی شدن است. هنگامی که در ترکیب با واژه اخلاقی قرار می‌گیرد به معنای از بین بردن مرزهای اخلاق است. این واژه را زمانی به کار می‌برند که افراد کارهایی خلاف قوانین کشور را انجام دهند. به عنوان مثال هنگامی که فردی به زنی که در حال عبور از خیابان بوده تعرض می‌کند درگیر نوعی فساد اخلاقی است. این واژه در زمانی که هم فردی انتظار دارد تا با رشوه و دیگر پارتی بازی‌های موجود، رتبه بالایی را در یک سمت کاری به دست بیاورد درگیر مشکلات اخلاقی است. با این حال فساد جنسی به طور خاص به اعمالی گفته می‌شود که در راستای مسائل جنسی و هرزگی است. به عنوان مثال هم می‌توان مردی را در نظر گرفت که با داشتن همسر و فرزند و زندگی راحت به دنبال برقراری ارتباطات مشکل‌دار با زنان دیگر است


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.