شرایط حقوقی برای استعفا کارگران

شرایط حقوقی برای استعفا کارگران

شرایط حقوقی برای استعفا کارگران

استعفای کارگر یکی از موقعیت هایی است که بحث نحوه پرداخت حقوق و دستمزد کارگر مطرح خواهد شد. متاسفانه قانونگذاری ها هنوز نتوانسته است در روابط کارگر و کارفرما نظم قابل قبولی ایجاد نماید. همچنان در برخی موارد کارگر با بی عدالتی ها روبرو می شود. در طرف دیگر کارفرما به دلیل خلاء های قانونی یا عدم پشتیبانی های مالی و اقتصادی با مشکلاتی از سوی نیرو کار خود مواجه می شود.

مسائل مربوط به استعفا کارگر توسط وکیل اداره کار به خوبی شرح داده خواهد شد. افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره حقوقی بهره مند شود. سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی به عنوان بزرگترین مرکز ارائه خدمات حقوقی تلاش می کند که به نیاز حقوقی افراد پاسخ جامعی بدهد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

در چه شرایطی کارگر میتواند استعفا بدهد؟

استعفا کارگر یکی از مواردی است که موجب قطع ارتباط کارگر با فضای کار خواهد شد. حالت های مختلفی ممکن است پیش بیاید که کارگر از ادامه اشتغال باز بماند. اخراج، از کار افتادگی، فوت، بازنشستگی و.... از جمله مواردی است که از ادامه کار کارگر در یک محیط شغلی جلوگیری می کند.

استعفا کارگر باید طبق شرایط قانونی انجام شود. در هر حال ممکن است یک شخص به دلایل مختلف تمایلی به ادامه همکاری با یک کارفرما را نداشته باشد. قانونگذار این حق را برای چنین شخصی در نظر گرفته است که با ارائه استعفا نامه از کار کناره گیری کند.

قانون مهمی که جهت استعفا کارگر در نظر گرفته شده آن است که کارگر باید از یک ماه قبل تقاضا استعفا خود را به شورا کارگاه، انجمن صنفی یا نماینده کارگران ارائه نماید.

دستمزد و حقوق کارگر در صورت استعفا

استعفا کارگر از جمله حقوقی است که قانونگذار برای وی تعیین کرده است. بنابراین به اجرا در آمدن چنین حقی نمی تواند موجب تضییع سایر حقوق کارگر شود. دریافت دستمزد و سایر مطالبات مالی کارگر در صورت استعفا وی همچنان برقرار است.

افراد می توانند برای پیگیری حقوق خود از وکیل کار کمک بگیرند. وکیل متخصص با تسلط کافی بر روابط کارگر و کارفرما از حقوق کارگر دفاع خواهد کرد. افراد می توانند از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با کارشناس خبره ارتباط برقرار کنند.

 

روابط کارگر و کارفرما

وکیل اداره کار

وکیل اداره کار با در نظر گرفتن شرایط استعفا کارگر پرونده ایشان را پیگیری می کند. متاسفانه در بیشتر مواقع خروج کارگر از کار موجب اختلاف میان کارگر و کارفرما می شود. در چنین شرایطی کارگر باید به کمک وکیل متخصص پرونده خود را پیگیری نماید. وکیل کار بر قوانین مختلف اشراف کافی دارد و با جمع آوری مدارک و مستندات کافی از حقوق موکل خود دفاع می کند.

حق الوکاله وکیل اداره کار

حق الوکاله وکیل اداره کار در پرونده های مربوط به استعفا کارگر با توجه به شرایط پرونده تعیین خواهد شد. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با معرفی وکیل کاربلد به افراد کمک می کند که تمام مطالبات مالی خود را دریافت کنند.

افراد می توانند با مراجعه به سایت این موسسه از چارت قیمت ها مطلع شود. در گفتگو با کارشناس حقوقی افراد می توانند اطلاعات لازم درباره هزینه های دادرسی به دست آورند. مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان یکی از راه های ارتباطی با وکیل کار می باشد.

مرجع صالح برای رسیدگی به مشکلات کارگر و کارفرما

پرونده هایی که مربوط به استعفا کارگر می باشد توسط هیات تشخیص اداره کار رسیدگی خواهد شد. اعضا این هیئت از افراد مختلفی تشکیل می شود. به طوری که نماینده کارگر و کارفرما هر دو در جلسات رسیدگی حضور داشته باشند. وکیل اداره کار نسبت به انواع قرارداد کار اطلاعات کافی دارد و با ارائه دلایل محکمه پسند از موکل خود دفاع خواهد کرد.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا کارگر مستعفی باید خسارتی پرداخت نماید؟

استعفا کارگر باید با توجه به قواعد مربوطه انجام شود. افراد می توانند جهت ارائه تقاضا استعفا با وکیل کار مشورت نمایند. چنانچه کارگر این نکات رعایت نکند ممکن است محکوم به پرداخت خسارت شود.

در قراردادهایی که با موضوع مشخص یا مدت معین تنظیم می شود کارگر نمی تواند استعفا دهد. این عمل به معنی فسخ قرارداد است. کسی که قرارداد را فسخ می کند در صورتی که عملش به طرف مقابل خسارت وارد نماید، مسئول پرداخت خسارت مالی است.

همچنین در مواردی که استعفا کارگر بدون در نظر گرفتن تشریفات قانونی انجام شود، در حکم ترک کار است. در این صورت ضمن آنکه از دریافت حقوق خود محروم می ماند، می بایست خسارت وارده به کارفرما را بپردازد.

 

درباره ما

مشاوره حقوقی در امور اداری و دولتی

مشاوره حقوقی اداره کار

مشاوره دعاوی کارگر و کارفرما

مشاوره قانون کار

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.