مشاوره حقوقی برای نگارش وصیت نامه قانونی

مشاوره حقوقی برای نگارش وصیت نامه قانونی

مشاوره حقوقی برای نگارش وصیت نامه قانونی

نگارش وصیت نامه یکی از اموری است که در دین اسلام بسیار به آن سفارش شده است. و حتی امروزه فقهای اسلام آن را جزء امور مستحب می‌دانند. وصیت نامه در اصل ابزاری است که فرد درخواست ها و تقاضاهایی که قصد دارد اطرافیانش پس از مرگ او انجام دهند را در قالب آن به افراد مذکور منتقل می‌کند.

این که وصیت نامه در چه صورت اعتبار قانونی داشته و عمل به وصیت در چه صورت الزامی می‌باشد، از پرسش هایی است که بسیاری از افراد در تماس با موسسه وکلای تلفنی مطرح می‌کنند. بر همین مبنا ما در ادامه مطلب به برخی از نکات مهم پیرامون نگارش وصیت نامه اشاره خواهیم کرد. اگر چنانچه با مطالعه ادامه مطلب به پاسخ پرسش های خود نرسیدید، می‌توانید با تماس با موسسه وکلای تلفنی و دریافت مشاوره حقوقی، دغدغه های ذهنی خود را رفع کنید.

    

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف وصیت نامه به زبان وکیل

باتوجه به محدود بودن طول زندگی انسان و نامعلوم بودن زمان مرگ، این که فرد نتواند در طول زندگی خویش به تمام امور رسیدگی کند و دیون خود را قبل از مرگ بپردازد امری کاملا معقول و مسلم است. در همین جهت در شرع اسلام و قانون جمهوری اسلامی نگارش وصیت نامه به همه انسان ها سفارش شده است.

وصیت نامه لیستی از خواسته های فرد است که پس از مرگ وی بر عهده دیگری، به طور مثال فرزندان متوفی، قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند کاربرد وصیت نامه تنها به تقسیم اموال و دارایی ها محدود می‌شود در حالی که وصیت کردن درباره هر امری امکان پذیر بوده و کاربرد دارد.

به طور مثال فرد می‌تواند در وصیت خود محل دفن، افرادی که بر گردن او دین داشته‌اند، میزان بدهی ها و در کل هرآنچه که می‌خواهد وراث و اطرافیانش از آن مطلع شوند را ذکر کند.

آیا وصیت نامه دست نویس قابل استناد است؟

وصیت نامه دست نویس یا وصیت نامه خود نوشت، نوعی از وصیت نامه است که توسط خود فرد نگارش می‌شود. بسیاری از افراد صرفا برای نپرداختن هزینه نگارش قانونی وصیت نامه، وصیت خود را به صورت دستی نوشته و با درج امضای خود در ذیل مطالب، آن را تایید می‌کنند.

وصیت نامه خود نوشت در حالت کلی واجد اعتبار است اما به دلیل این که رسمی نیست امکان دخل و تصرف و جعل و یا از بین رفتن آن وجود دارد. به همین دلیل حقوقدانان و مقامات قضایی برای استناد به وصیت نامه دست نویس شروطی در نظر گرفته‌اند. به طور مثال مطابق با ماده 294 قانون امور حسبی این وصیت نامه تنها زمانی واجد اعتبار خواهد بود که ظرف 3 ماه از آگهی انحصار وراثت تحویل دادگاه شود.

 

وصیت نامه قانونی

برای نگارش قانونی وصیت نامه چه باید کرد؟

نگارش وصیت نامه عادی که تشریفات و مراحل خاصی ندارد و فرد جهت تنظیم وصیت نامه عادی تنها می‌بایست خواسته های خود را بنویسد و ذیل آن ها را امضا کند. افراد بی سواد هم جهت تنظیم وصیت نامه دست نویس باید از شخص امین بخواهند تا این کار را برایشان انجام دهد و در نهایت خود موصی با درج امضای خود، موارد نوشته شده را تایید کند.

اما مراحل و نحوه نگارش وصیت نامه قانونی به این شکل است که؛ موصی باید با همراه داشتن مدارک هویتی و اسناد مبنی بر اثبات مالکیت خود نسبت به اموالی که قصد دارد درباره آن ها وصیت کند به دفتر اسناد رسمی مراجعه نماید. در صورتی که وصیت در رابطه با اموال غیر منقول باشد، استعلام آن ها از اداره ثبت الزامیست.

پس از بررسی تمام مدارک و استعلام اسناد، وصیت نامه به تعداد متعاملین و یک نسخه اضافی جهت بایگانی در دفتر ثبت اسناد، تنظیم می‌شود. که تنظیم و نگارش آن حتما باید توسط خود موصی انجام شود. و در صورت بی سواد بودن موصی، وکیل قانونی وی و یا سردفتر اسناد رسمی تمامی گفته های او را به طور کامل ثبت کرده و پس از اتمام نگارش، موصی و دو نفر شاهد آن را امضا می‌کنند. در نهایت هم یک نسخه از آن به وصیت کننده داده شده و دو نسخه در دفتر اسناد رسمی بایگانی می‌شود. برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

وصیت نامه

هزینه نگارش وصیت نامه توسط وکیل

نگارش وصیت نامه توسط وکیل پایه یک دادگستری هزینه و نرخ مشخصی ندارد. به عبارت دیگر هزینه نگارش وصیت نامه توسط وکیل به عوامل متعددی از قبیل نوع وصیت نامه، موضوع، مشکل اصلی، ماترک بجا مانده و ... وابسته است. با این وجود اگر به دنبال اطلاع از هزینه مربوطه هستید می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی از وکیل مربوطه از ایشان بخواهید تا بر اساس موارد مذکور هزینه دقیق نگارش وصیت نامه را برایتان محاسبه کنند.

اما به موجب ماده 1278 قانون مدنی :« تمام اسنادی که در اداره ثبت اسناد تنظیم شده باشند، سند رسمی محسوب می‌شوند و هزینه آن ها نیز همانند دیگر اسناد رسمی محاسبه می‌شود».

در چه ساعتی از شبانه روز می‌توان با وکیل وصیت نامه مشاوره تلفنی داشت؟

دریافت مشاوره تلفنی از وکیل وصیت نامه محدود به ساعت خاصی در شبانه روز نیست. زیرا وکلای موسسه وکیل تلفنی در 24 ساعت شبانه روز آماده ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در زمینه وصیت و سایر مسائل حقوقی به هموطنان عزیز هستند.

در نتیجه برای دریافت مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته فقط کافیست با شماره 09212242670 تماس حاصل فرمایید و یا این که پرسش خود را در قالب پیام متنی در واتساپ به همین شماره ارسال کنید.

 

ارتباط در واتس اپ

در چه صورت وصیت نامه را می‌توان باطل کرد؟

ابطال وصیت نامه شرایط خاص خود را دارد، به این ترتیب بدون دلیل نمی‌توان وصیت نامه عادی یا رسمی را باطل کرد.

حال در پاسخ به این پرسش که در چه صورت وصیت نامه را می‌توان باطل کرد؟ باید گفت؛

  • در صورت وجود دو وصیت نامه مغایر از یک متوفی، هر دو وصیت نامه باطل خواهند شد.
  • وصیت نامه‌ای که موصی آن به واسطه خودکشی جان خود را از دست داده باشد نیز به خودی خود باطل خواهد شد.
  • در صورتی که موصی در آن یکی از وراث را از ارث محروم کرده باشد.
  • در صورتی که موصی در آن درباره اموال متعلق به غیر و یا اموال دولتی وصیت کرده باشد.
  • در صورتی که موصی با نیت نامشروع اقدام به نگارش وصیت نامه کرده باشد.
  • در صورت محجور بودن موصی و اهلیت نداشتن او.

 

مشاوره حقوقی مهر و موم ترکه 
مشاوره حقوقی ابطال شناسنامه 
نگارش دادخواست ابطال وصیت نامه 
مشاوره حقوقی وصیت 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مریم عبدالغلامی

باسلام وصیت نامه سندی رسمی، دست نویس یا سری است که فرد، قبل از فوت، جهت تعیین تکلیف اموال و دارایی ها و یا دستور به انجام اموری برای بعد فوتش تنظیم مینماید. مطابق ماده ۲۹۱ ق.امور حسبی جهت اعتبار وصیت نامه بعد از فوت در مراجع رسمی و نیز حصول اطمینان از اجرای وصیت، وصیت نامه باید کاملا مطابق تشریفات قانونی و شرعی تنظیم گردد. وصیت نامه بر دو قسم تملیکی و عهدی است. وصیت نامه تملیکی عبارت است از اینکه کسی عین یا منفعتی از مال خود را برای زمان بعد از فوتش به دیگری مجانا تملیک کند. وصیت نامه عهدی عبارت است از اینکه شخصی یک یا چند نفر را برای انجام امر یا اموری یا تصرفات دیگری مامور مینماید. اگر کسی به موجب وصیت، یک یا چند نفر از ورثه خود را از ارث محروم کند، وصیت مزبور نافذ نیست. مطابق ماده ۸۴۳ ق.مدنی: وصیت به زیاده بر ثلث ترکه نافذ نیست مگر با اجازه وراث و اگر بعضی از ورثه اجازه کند،فقط نسبت به سهم او نافذ است. فردی که قصد خودکشی و به هلاکت رساندن خود را داشته باشد،اهلیت تنظیم وصیت نامه را ندارد و اگر وصیت نامه ای هم داشته باشد، معتبر نخواهد بود.


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، نگارش وصیت نامه یکی از اموری است که در دین اسلام بسیار به آن سفارش شده است. و حتی امروزه فقهای اسلام آن را جزء امور مستحب می‌دانند. وصیت نامه در اصل ابزاری است که فرد درخواست ها و تقاضاهایی که قصد دارد اطرافیانش پس از مرگ او انجام دهند را در قالب آن به افراد مذکور منتقل می‌کند. این که وصیت نامه در چه صورت اعتبار قانونی داشته و عمل به وصیت در چه صورت الزامی می‌باشد، از پرسش هایی است که بسیاری از افراد در تماس با موسسه وکلای تلفنی مطرح می‌کنند.


سجاد جداخانلو

سلام وقت بخیر در ماده ۲۷۶ قانون امور حسبی برای وصیت ‌نامه قابل پذیرش در دادگاه‌ها، پنج نوع وصیت شامل خودنوشت ، وصیت رسمی ، سری پیش‌بینی شده ، وصیت تملیکی و وصیت شفاهی است. طبق ماده ۲۷۸ قانون امورحسبی ، وصیت‌نامه رسمی ، وصیتی است که در دفاتر ‌اسناد‌ رسمی تنظیم می‌ شود، همچنین وصیت‌نامه خودنوشت وصیتی است که تمام آن به خط موصی نوشته شده و دارای تاریخ، روز، ماه و سال به خط موصی بوده و به امضای او رسیده باشد. وصیت‌نامه سری وصیتی است که ممکن است به خط موصی یا شخص دیگری باشد که در هر صورت باید به امضای موصی برسد و پس از تنظیم به عنوان امانت در اداره ثبت اسناد یا دفترخانه رسمی که نمایندگان آنها محسوب می‌شوند، سپرده می‌شوند و موصی هر زمان که خواست به ترتیبی که در مورد استرداد امانت مقرر است، آن را مسترد کند. نکته این است که کسی که سواد ندارد، نمی‌ تواند وصیت‌نامه سری تنظیم کند، و شخصی که نمی‌ تواند حرف بزند، هرگاه بخواهد وصیت‌ نامه سری تنظیم کند، باید تمام وصیت‌ نامه را به خط خود نوشته و امضا کند و نیز در حضور مسئول دفتر رسمی روی وصیت‌نامه بنویسد که این برگ وصیت‌نامه اوست و در این صورت مسئول دفتر باید روی پاکتی که وصیت‌ نامه در آن است، بنویسد که عبارت مزبور را در حضور وی نوشته است. وصیت ‌نامه سری که قابل اعتراض گذاشتن و تنفیذ (روان و اجرا کردن فرمان) از سوی ورثه می باشد. وصیت‌نامه رسمی غیرقابل تغییر می باشد و ورثه نمی‌توانند نسبت به آن اعتراض کنند، اما در رابطه با وصیت‌نامه سری و وصیتی که خود شخص نوشته است باید گفت که این نوع وصیت‌ها، ورثه می توانند تنفیذ کنند. در خصوص نحوه رسیدگی به دعوای تنفیذ وصیت‌نامه و مدارک لازم جهت ارایه قابل ذکر است که : مدارک لازم جهت ارایه دادخواست تنفیذ وصیت‌نامه شامل : کپی وصیت‌نامه ، عنداللزوم شهادت شاهد ها و ارجاع امر به کارشناسی است. وصیت خودنوشت قواعد و اصول وصیت نامه خودنوشت در اصطلاح قانون امور حسبی وصیت نامه خود نوشته وصیتی است که تمام آن به خط وصیت کننده نوشته شده و دارای تاریخ روز و ماه و سال به خط خود وصی بوده و به امضاء او رسیده باشد .


Mohamad sheykhi

افراد تا زمانی که در قید حیات هستند و زندگی می‌کنند این امکان را دارند که در اموال و دارایی‌های خود تصرف کنند اما پس از فوت دیگر نمی‌توانند در اموال و دارایی‌های خود تصرف کنند و این اختیار از آن ها سلب می‌شود. در حالی که ممکن است در طول حیات فرد خواسته‌ها و اهدافی داشته باشد و به آنها دست نیافته باشد .به همین خاطر در عالم حقوق عملی پیش‌بینی شده است که به موجب آن یک فرد بتواند امور مالی و غیرمالی خود را برای بعد از فوتش سازماندهی کند به این عمل وصیت می گویند. ارکان وصیت برای آشنایی بهتر و موثرتر با وصیت لازم است که با ارکان آن آشنا شویم. بدین منظور ما در وصیت سه رکن داریم. موصی موصی له در وصیت تملیکی ووصی در وصیت عهدی موصی به موصی، به کسی گفته می‌شود که عمل وصیت را انجام می‌دهد و برای انجام تصرفات مالی و غیرمالی بعد از مرگش وصیت می کند .رکن دوم وصیت موصی له است و موصی له به کسی گفته می‌شود که به نفع او وصیت می شود. رکن سوم نیز موصی به است و موصی به، به مال مورد وصیت گفته می‌شود. انواع وصیت وصیت به دو نوع وصیت تملیکی و وصیت عهدی تقسیم می شود. وصیت تملیکی وصیت تملیکی یکی از انواع وصیت است. وصیت تملیکی به این معناست که کسی عین یا منفعتی از مال خود را برای زمان بعد از مرگش به دیگری رایگان تملیک کند. در واقع این وصیت به فرد کمک می کند که تکلیف اموال خود را برای بعد از مرگ معین کند. برای مثال ، آنها را برای ساخت مسجد، مدرسه یا خیریه اختصاص دهد. در این وصیت به شخصی که وصیت می کند موصی به شخصی که وصیت به نفع او انجام شده موصی له و به مورد وصیت موصی به گفته می‌شود. در وصیت تملیکی برای اینکه مورد وصیت به تملیک موصی له دربیاید قبول لازم است. یعنی موصی له باید وصیتی را که به نفع او شده است قبول کند. برای مثال اگر موصی خانه‌اش را به نفع فرزندش وصیت کرده است فرزند باید وصیت را قبول کند تا خانه به تملک او در بیاید. نکته قابل توجه این است که قبول موصی له نیز باید پس از فوت موصی ملاک عمل قرار گیرد .زیرا قبل از فوت حتی اگر وصیت را قبول کند ممکن است که وصیت کننده از وصیت خود رجوع کند .پس ملاک ما برای تحقق وصیت قبول موصی له پس از فوت موصی می باشد. از طرفی اگر موصی له قبل از فوت موصی مورد وصیت را رد کند بعد از درگذشت فرد می‌تواند آن را قبول کند و اگر پس از فوت موصی وصیت را قبول کند دیگر نمی تواند آن را رد کند. اگر موصی له قبل از فوت موصی وصیت را قبول کند و وصیت کننده نیز در زمان حیاتش از وصیت رجوع کند دیگر لازم به قبول مجدد پس از فوت او نمی باشد. اگر وصیت برای امور عام‌المنفعه مانند وصیت به فقرا و مساکین باشد قبول وصیت از طرف آنها شرط نیست. همچنین در صورت وصیت بر فرد صغیر و مجنون رد و قبول وصیت بر عهده ولی او خواهد بود. تا زمانی که موصی له وصیت را قبول نکرده است و در مورد آن دچار شک و تردید شده ورثه نمی‌توانند در اموال تصرف کنند. ولی اگر تصمیم موصی له طولانی و باعث ضرر و زیان به اموال وورثه شد ، حاکم (قاضی) می تواند موصی له را اجبار کند که هرچه سریع تر تصمیم خود را مبنی بر رد یا قبول وصیت اعلام کند. مشاوره حقوقی وصیت عهدی وصیت عهدی نیز یکی از انواع وصیت است. وصیت عهدی به این معناست که شخصی برای بعد از فوتش یک یا چند نفر را مامور انجام کارها و تصرفاتی نماید. مثل اینکه شخصی را وصی خود قرار دارد تا بعد از فوت او بدهی هایش را پرداخت کند. در وصیت عهدی شخصی را که به موجب وصیت به عنوان ولی بر صغیر یا بر کارهای دیگر انتخاب شده است وصی می‌گویند. پس در وصیت عهدی وصیت کننده فرد یا افرادی را برای اداره اموال خود و یا سرپرستی فرزندانش بعد از مرگ تعیین می کند و مسئولیت انجام آن ها را به او می سپارد.


ریحانه رحمانی

به هرحال ماهیت وصیت بسته به مفاد آن میتواند عقد ایقاع یا حتی عقد عینی باشد، (چنانکه در تعریف وصیت گفته میشود تعیین تکلیف شخص نسبت به اموالش یا امورش بعد از وفاتش) و بنا به همین دلیل و تعریف اکیدا توصیه میشود نگارش وصیت نامه به فرد متخصص اعم از وکیل یا مشاور حقوقی مسلط به امور ارث و وصیت و سپرده شود تا از بروز اختلافات بعد از فوت موصی جلوگیری شود. به علاوه، وصیت نامه خودنوشت سند عادی محسوب میشود و باید در آن شرایط خاصی رعایت شود، از جمله ذکر تاریخ دقیق و امضای شخص موصی و از مهمتر اینکه تماما به خط شخص موصی نگارش شده باشد، در صورت عدم رعایت هریک از نکات مذکور یا تردید و خلل در آنها ، امکان بی اعتبار شدن وصیت نامه و تضییع ذی نفعان افزایش خواهد یافت. در پاسخ به یکی از سوالات متداول که پرسیده میشود «آیا میتوان برخی از ورثه را از ارث محروم کرد؟» باید گفت که خیر؛ وصیت به محروم کردن برخی از ورثه از ارث باطل است و حتی تا حد ثلث ترکه هم نافذ و جاری نیست.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ یکی از امور مهم زندگی انسان ها تنظیم وصیت نامه و سفارش به انجام برخی امور بعد از مرگ خود می باشد. از آن جایی که تاریخ مرگ هیچ انسانی از پیش معلوم نیست از طرف بزرگان ما سفارش شده که در زمان صحت و سلامتی وصیت نامه خود را تنظیم کرده و همراه داشته باشند و در صورت نیاز و بنا به متقضیات زمان نسبت به تغییر آن اقدام کنند ، اهمیت داشتن وصیت نامه تا حدی است که در روایت های ما آمده اگر کسی بدون وصیت بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است . البته وصیت تنها محدود به امور مالی نمی شود و می توانیم در خصوص انواع و اقسام مسائل مختلف از جمله مسائل مالی در آن سخن بگوییم . همان طور که می دانیم اعتابر وصیت نامه ها در خصوص مسائل مالی تا یک سوم اموال می باشد و مازاد بر آن در صورتی نافذ است که سایر ورثه آن را تنفیذ نمایند. وصیت نامه هم می تواند به صورت دستنویس باشد و هم به صورت سند رسمی در دفترخانه انجام پذیرد که هر کدام از ایشان روند و روال خاص خود را دارد. هر وصیت نامه ای سه رکن دارد :1- موصی 2-موصی له در وصیت تملیکی و وصی در وصیت عهدی و 3-موصی به . وصیت نامه را می توان در یک تقسیم بندی به وصیت نامه خود نوشت ، وصیت نامه سری و وصیت نامه رسمی تقسیم نمود. که هر کدام شرایط جداگانه خود را دارند و جهت آشنایی با هریک و پرسیدن سوالات دیگر می توانید با موسسه وکیل تلفنی تماس گرفته و نیاز خود را بر طرف نمایید.


علیرضا محمدی

ضمن عرض ادب و احترام و خسته نباشید خواستم مجددا از این طریق تشکر کنم بابت تمام خدماتی که در طی مدت پرونده انحصار وراثت خانواده ما به ما ارائه دادید و بسیار دلسوزانه و دوستانه و در عین حال با رعایت اخلاق حرفه ای مارو همراهی کردید تا حصول نتیجه کامل موفقیت روزافزرون براتون آرزو دارم


سهند مهدی پور

وصیت نامه لیستی از خواسته های فرد است که پس از مرگ وی بر عهده دیگری، به طور مثال فرزندان متوفی، قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند کاربرد وصیت نامه تنها به تقسیم اموال و دارایی ها محدود می‌شود در حالی که وصیت کردن درباره هر امری امکان پذیر بوده و کاربرد دارد. به طور مثال فرد می‌تواند در وصیت خود محل دفن، افرادی که بر گردن او دین داشته‌اند، میزان بدهی ها و در کل هرآنچه که می‌خواهد وراث و اطرافیانش از آن مطلع شوند را ذکر کند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام وصیت نامه دست نویس یا وصیت نامه خود نوشت، نوعی از وصیت نامه است که توسط خود فرد نگارش می‌شود. بسیاری از افراد صرفا برای نپرداختن هزینه نگارش قانونی وصیت نامه، وصیت خود را به صورت دستی نوشته و با درج امضای خود در ذیل مطالب، آن را تایید می‌کنند. وصیت نامه خود نوشت در حالت کلی واجد اعتبار است اما به دلیل این که رسمی نیست امکان دخل و تصرف و جعل و یا از بین رفتن آن وجود دارد. به همین دلیل حقوقدانان و مقامات قضایی برای استناد به وصیت نامه دست نویس شروطی در نظر گرفته‌اند. به طور مثال مطابق با ماده 294 قانون امور حسبی این وصیت نامه تنها زمانی واجد اعتبار خواهد بود که ظرف 3 ماه از آگهی انحصار وراثت تحویل دادگاه شود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.