مشاوره حقوقی صدور گواهی فوت تقلبی

مشاوره حقوقی صدور گواهی فوت تقلبی

مشاوره حقوقی صدور گواهی فوت تقلبی

گواهی فوت چگونه صادر می شود؟

فوت و به دنیا آمدن از موارد طبیعی است در روز افراد زیادی از دنیا می روند و افراد زیادی به دنیا می آیند بلا استثنا هر انسانی هم تولد و هم مرگ را تجربه می کند. افرادی که دارفانی را وداع می گویند و فوت می کنند شناسنامه آنها نیز باطل می شود. وقتی یک نفر از دنیا میرود باید حتما فوت او توسط پزشک معتمد سازمان پزشکی قانونی تایید شود. پزشک بدن متوفی را کاملا از نظر نبود آثاری از جمله چاقو خوردگی، تروما، ضربه، خفگی، شکستگی و ... بررسی می کند. پزشک باید دلیل مرگ را تشخیص دهد. اگر مرگ طبیعی باشد پزشک صدور گواهی فوت را انجام خواهد داد.احراز هویت یکی از مواردی است حتما باید انجام شود و مدرک شناسایی متوفی در اختیار پزشکی که گواهی فوت صادر می کند قرار داده شود. صدور گواهی فوت در بیمارستان، منزل و پزشکی قانونی انجام خواهد شد. افرادی که در هنگام فوت حضور داشته اند، نزدیکان متوفی، مالکان محل فوت، گروه های امداد و نجات، اداره آرامستان ها و نیروهای قضایی و انتظامی می توانند برای صدور گواهی فوت به اداره ثبت احوال مراجعه کنند گواهی فوت رسمی توسط ثبت احوال صادر خواهد شد. ظرف مدت 10 روز از زمان صدور گواهی فوت باید یکی از نزدیکان متوفی با در دست داشتن مدارک شناسایی و گواهی فوت به ثبت احوال مراجعه کند که فوت ثبت و شناسنامه باطل شود.

مشاوره حقوقی ثبت احوال

 مجازات صدور گواهی فوت تقلبی برای فرار از دین چیست؟

جعل هر سند رسمی خلاف قانون و جرم محسوب می شود افرادی که قصد دارند به منظور فرار از پرداخت دین گواهی فوت تقلبی برای خود صادر کنند طبق قانون به شش ماه تا سه سال حبس یا پرداخت جزای نقدی محکوم خواهند شد. علاوه بر آن باید دین خود را نیز پرداخت کنند. در طول سال های گذشته افرادی به اینکه طلب شاکیان را پرداخت نکنند یا اینکه از بیمه عمر استفاده کنند از گواهی فوت تقلبی استفاده کرده اند و در نهایت در دام قانون افتاده اند.

افرادی که با گواهی تقلبی مواجه هستند می توانند با استفاده از مشاوره رایگان و تضمینی اطلاعات حقوقی مناسب را بدست آورند و با بهره گیری از مشاوره با بهترین وکلا در پرونده های حقوقی خود موفقیت لازم را بدست بیاورند 

 

رزرو مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری 

 

وکیل متخصص در حوزه صدور گواهی فوت

صدور گواهی فوت برای مواردی از جمله انحصار وراثت اهمیت بالایی دارد. اگر برای دریافت گواهی متوفی به هر دلیلی با مشکل مواجه هستید وکیل متخصص در حوزه صدور گواهی فوت می تواند با تجربه و مهارتی که در طول سالیان بدست آورده است شما را همراهی کند هر زمانی که لازم باشد اداره ثبت احوال گواهی فوت برای تمامی متوفیانی که سال ها پیش نیز در گذشته اند صادر می کند. اما در برخی از این گواهی ها بعضا مشکلاتی از جمله نبود تاریخ فوت و یا کم و زیاد بودن نام و نام خانوادگی وجود دارد که ورثه را در کارهای اداری با مشکل مواجه می سازد. اگر می خواهید در زمینه صدور گواهی فوت اطلاعات حقوقی بدست بیاورید مشاوره با وکلای پایه یک دادگستری از طریق موسسه وکیل تلفنی ساده ترین گزینه پیش رو است افرادی که در مسائل انحصار وراثت یا صدور گواهی فوت با مشکل مواجه شده اند می توانند مشاوره حقوقی با وکیل متخصص در حوزه صدور گواهی فوت را انجام دهند. در هر زمان و مکانی این امکان فراهم شده تا مشاوره تلفنی 24 ساعته را از طریق مشاوره آنلاین با بهترین وکلای دادگستری داشته باشید.

رزرو مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

 

دریافت گواهی فوت در منزل چگونه است؟

فردی که فوت می کند باید حتما توسط پزشک معاینه شود. پزشک معتمد پزشکی قانونی بدن فردی که فوت کرده است را بررسی خواهد کرد و باید حتما دلیل فوت را نیز در گواهی درج کند. پزشک باید مطمئن باشد که جنایتی بر علیه کسی که از دنیا رفته اتفاق نیفتاده باشد. پزشک تنها در صورتی که مرگ طبیعی اتفاق افتاده باشد و حادثه ای در آن دخیل نباشد می تواند گواهی فوت صادر کند اگر خانواده متوفی معتقد باشند مرگ متوفی مشکوک است، گواهی صادر نمی شود و بلا استثنا جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال داده خواهد شد. در منزل گواهی فوت برای افراد زیر 60 سال صادر نخواهد شد برای موارد زیر صدور گواهی فوت در منزل انجام نمی شود و پزشکان معمولی نمی توانند در چنین مواردی گواهی صادر کنند که به شرح زیر است.

  • مرگ بر اثر اقدام به قتل
  • فوت بر اثر حادثه در محل کار
  • فوت در بازداشتگاه یا زندان
  • مرگ بر اثر خودکشی
  • فوت در هتل، پرورشگاه، پادگان، مهمانسرا، خوابگاه و ...
  • مرگ بر اثر سرمازدگی، غرق شدگی، گرمازدگی، برق گرفتگی
  • فوتی که احتمال جنایت در آن مشهود باشد
  • فوت افراد ناشناس
  • فوت به دلیل ناشناخته
  • فوت در باشگاه ورزشی

موارد مذکور به پزشکی قانونی فرستاده می شوند. پزشک در حالی که موارد مشکوکی در متوفی نبیند و مرگ طبیعی را تشخیص دهد می تواند گواهی فوت را در منزل صادر کند.

مجازات قانونی صادرکنندگان گواهی فوت جعلی
جرم هر نوع سندی از جمله گواهی فوت در قانون جمهوری اسلامی جرم محسوب می شود و مجازات هایی را به همراه خواهد داشت. بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری در دادگاه کیفری جعل صدور گواهی فوت پیگیری خواهد شد. طبق ماده 535 قانون مجازات اسلامی افرادی که گواهی فوت را جعل و از آن استفاده می کنند مجازات آن از 6 ماه تا سه سال حبس است همچنین اگر از برگه جعلی استفاده شده باشد مجرم به جبران خسارت وارده نیز محکوم خواهد شد.طبق ماده 2 جرایم مربوط به اسناد سجلی اگر پزشک گواهی خلاف صادر کن یا کسی شهادت کذب بدهد و در ثبت وفات موثر باشد متخلف به 91 روز تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

مشاوره حقوقی  گواهی فوت متوفی

گواهی فوت الکترونیکی

افرادی که نزدیکان آنها فوت می کند می توانند با مراجعه به سایت ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir مراجعه کنند و از طریق بخش خدمات الکترونیک به بخش صدور گواهی فوت رجوع کنند. در مرحله اول فرم درخواست تکمیل می شود و گزینه ثبت اطلاعات را خواهید زد. درخواست ثبت و شماره پیگیری ارائه می شود. مبلغ مشخصی تعیین که از طریق سامانه برای صدور گواهی واریز می شود. اگر اطلاعات مشکلی نداشته باشد بعد از بررسی گواهی صادر و از طریق پست برای شما ارسال می شود.

 

سوالات رایج

+ پزشک معمولی می تواند برای خودکشی گواهی فوت صادر کند؟

خیر، تنها پزشکی قانونی این اختیار را دارد و میتواند برای متوفی گواهی صادر کند.

+ مجازات صادر کردن گواهی فوت جعلی چیست؟

مجازات جعل گواهی فوت شش ماه تا 3 سال حبس یا پرداخت جزای نقدی است.

+ آیا امکان صدور گواهی فوت الکترونیکی وجود دارد؟

بله، از طریق سامانه ثبت احوال این امکان فراهم است.

+ آیا در منزل گواهی فوت صادر می شود؟

بله گواهی فوت برای مرگ های طبیعی صادر می شود.

+ آیا گواهی فوت در منزل برای افراد جوان صادر می شود؟

خیر، حتی اگر فوت با مرگ طبیعی نیز باشد برای افراد زیر 60 سال در منزل گواهی فوت صادر نمی شود.


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.