معرفی سامانه سهیم ثبت احوال و آموزش کار با آن

معرفی سامانه سهیم ثبت احوال و آموزش کار با آن

معرفی سامانه سهیم ثبت احوال و آموزش کار با آن

به موجب ابلاغات ارسالی به سازمان ثبت احوال در سال 1398، این سازمان موظف به راه اندازی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سامانه سهیم) شد. هدف از راه اندازی سامانه سهیم ثبت احوال که با نام سامانه سهیم شجره نامه نیز شناخته می‌شود، این بود که ایرانیان بتوانند به واسطه بخش های مختلف آن به اطلاعات خانوادگی خود دسترسی داشته باشند. یا به عبارت دیگر خویشاوندان نسبی و سببی خود را بشناسند.

البته سامانه سهیم ثبت احوال کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد. به نظر من شناخت این سامانه و آموزش کار با بخش های مختلف آن بر همه شهروندان ایرانی لازم است. پس اگر قبلا با این سامانه آشنا نشده اید و نمی‌دانید چطور باید از خدمات آن استفاده کنید، توصیه می‌کنم این مطلب موسسه حقوقی وکلای تلفنی را از دست ندهید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

سامانه سهیم چیست؟

در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن مردم به استفاده از اینترنت و انجام غیر حضوری امور، تمامی سازمان ها موظف به راه اندازی سایت ها و سامانه های هوشمند برای ارائه خدمات غیر حضوری، شده اند. سازمان ثبت احوال تقریبا جزو اولین ارگان هایی بود که همان اوایل سامانه‌ای با نام "ثبت من" را تاسیس نمود. پس از آن و در سال 1398 بود که در جهت تحقق سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی، اقدام به طراحی سامانه سهیم نمود.

سهیم که مخفف عبارت سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان می‌باشد در اصل امکان دسترسی مجازی و اینترنتی به اطلاعات هویتی و خویشاوندی را برای ایرانیان فراهم می‌سازد. همچنین شما عزیزان می‌توانید در کنار دریافت شجره نامه خود، از طریق این سامانه برای تغییر نام یا صدور کارت ملی هوشمند و ... نیز اقدام کنید.

با این تفاسیر می‌توان گفت سامانه سهیم، سامانه اینترنتی است که بخش عمده‌ای از خدمات سازمان ثبت احوال کشور، در آن ارائه می‌شوند.

 

امکانات ارائه شده در سامانه سهیم ثبت احوال

همانطور که بالاتر هم عرض کردم، سامانه سهیم ثبت احوال ارائه دهنده بخش عظیمی از خدمات این سازمان می‌باشد. خدماتی نظیر انتخاب نام، تغییر نام و نام خانوادگی، درخواست صدور گواهی تجرد، درخواست تغییر نشانی، دسترسی به لیست مدارک پیدا شده، رونوشت وفات، رونوشت ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور از جمله امکانات سامانه سهیم ثبت احوال هستند.

اما از مهمترین خدماتی که در این سامانه ارائه می‌شود، مشاهده شجره نامه است. این بخش به قدری حائز اهمیت می‌باشد و تقاضای استفاده از آن به قدری بالاست که باعث شده این سامانه با نام سامانه سهیم شجره نامه نیز شناخته شود!

ثبت تقاضای صدور کارت ملی هوشمند از دیگر خدمات مهمی است که در قالب سامانه سهیم ثبت احوال ارائه می‌شود.

 

آموزش ثبت نام و ورود به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان

با این که سامانه سهیم ثبت احوال چند سالی می‌شود که شروع بکار کرده و به مردم خدمت رسانی می‌کند، اما هنوز درصد زیادی از افراد از وجود آن بی خبرند چه رسد به این که کار با بخش های آن را بلد باشند! از همین رو ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی تصمیم گرفتیم کار با این سامانه را به طور کامل آموزش دهیم.

شما برای این که بتوانید وارد این سامانه شوید، باید پس از اتصال گوشی موبایل هوشمند یا تبلت و سیستم خود به اینترنت، آدرس sahim.sabteahval.ir را در مرورگر آن سرچ کنید. سپس صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد؛

 

 

سامانه سهیم

 

حالا باید بر روی گزینه ورود که در سمت چپ و بالای صفحه مشاهده می‌کنید، کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود؛

 

 

ثبت نام سامانه سهیم

 

 

اگر قبلا در سامانه هدا ثبت نام کرده باشید که اینجا باید اطلاعات ثبت نام را وارد نمایید. در غیر این صورت باید برای ثبت نام در سامانه هدا روی گزینه "ثبت نام کاربر جدید" که در سمت راست و پایین صفحه مشاهده می‌کنید کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

 

آموزش مشاهده شجره نامه در سامانه سهیم شجره نامه

مشاهده شجره نامه و دستیابی به اطلاعات نسبی و سببی یکی از شگفت انگیزترین خدمات سامانه سهیم محسوب می‌شود. شما برای این که بتوانید از این بخش سامانه سهیم شجره نامه استفاده کنید، کافیست در صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه پایگاه اطلاعات خانواده کلیک کنید.

جالب است بدانید طبق آخرین اخبار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال امکان تایید، ویرایش، اضافه یا حذف این اطلاعات از سامانه سهیم شجره نامه برای همه افراد وجود دارد! یعنی شما در صورت مشاهده اطلاعات اشتباه، می‌توانید آن ها را ویرایش کنید.

 

آموزش نحوه ثبت تقاضای کارت ملی هوشمند در سامانه سهیم

دومین مورد مهم درباره سامانه سهیم که شاید خیلی از شما شهروندان عزیز به آن احتیاج داشته باشید ولی کار با آن را بلد نباشید، همین ثبت تقاضای کارت ملی هوشمند است.

 

 

 

مشاوره حقوقی تغییر نام 
مشاوره حقوقی اصلاح شناسنامه
مشاوره حقوقی اثبات نسب
مشاوره حقوقی ثبت احوال 
درباره ما 

 

برای ثبت تقاضای کارت ملی هوشمند در سامانه سهیم می‌بایست پس از ثبت نام و ورود به سامانه، در صفحه اصلی گزینه مربوطه یعنی ثبت نام کارت هوشمند ملی را انتخاب نمایید. سپس اطلاعات شناسنامه‌ای خواسته شده را وارد کنید تا درخواستتان ثبت شده و مورد رسیدگی قرار بگیرد.

این بخش از سامانه سهیم ثبت احوال برای پیگیری وضعیت صدور کارت ملی هوشمند نیز کاربرد دارد. یعنی شما می‌توانید از این بخش، از آخرین وضعیت تقاضای صدور کارت ملی هوشمند خود مطلع شوید.

 

مشاوره حقوقی تلفنی سامانه سهیم شجره نامه

با این که در این مقاله سعی کردیم تمام مباحث مرتبط با سامانه سهیم را آموزش بدهیم، اما با این حال ممکن است نقطه مبهمی در ذهن شما باقی مانده باشد. در این صورت می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی و با کمک وکیل ثبت احوال موسسه، پاسخ سوالات خود را بگیرید.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی دارید که پیشنهاد من خرید مشاوره حقوقی تلفنی است. در غیر این صورت، با مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان هم کارتان راه خواهد افتاد!

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.