مشاوره حقوقی قراردادهای بین المللی

مشاوره حقوقی قراردادهای بین المللی

مشاوره حقوقی قراردادهای بین المللی

قراردادهای بین المللی نیز درست مانند سایر قراردادها، قوانین و مسائل حقوقی مربوط به خود را دارند. از طرفی باتوجه به توسعه روابط بین الملل، این روزها بسیاری از افراد در زمینه های مختلف اقدام به تنظیم این قراردادها می‌کنند بدون این که درباره مسائل حقوقی مربوط به این قراردادها، اطلاعات کافی داشته باشند. و همین موضوع باعث می‌شود تا بعدها دچار دردسر شوند!

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

شما هم اگر جزو افرادی هستید که در سطح بین الملل فعالیت می‌کنید، یا این که قصد توسعه کسب و کارتان را دارید و می‌دانید برای این کار نیازمند تنظیم قراردادهای بین المللی خواهید شد، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر و صحبت با وکیل قراردادهای بین المللی می‌توانید همین حالا از طریق مشاوره حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی، اقدام نمایید.

 

تعریف قرارداد از زبان وکیل

قرارداد بین المللی همانطور که از نامش پیداست، یک قرارداد است. بنابراین ما برای این که بتوانیم تعریف جامعی از قراردادهای بین المللی ارائه دهیم، باید ابتدا بدانیم قرارداد چیست؟!

وکیل قراردادهای بین المللی موسسه حقوقی وکلای تلفنی می‌گوید: قرارداد که با نام های دیگری مثل عقد و پیمان هم شناخته می‌شود، نوعی توافق الزام آور است که میان دو شخص یا اشخاص متعدد منعقد می‌شود. این قرارداد آثار حقوقی مختلفی دارد که مهمترین آن تعیین تکالیف و حقوق برای طرفین آن است. این قرارداد امکان دارد به صورت شفاهی منعقد شود و یا به صورت کتبی باشد. اما آنچه واضح و مبرهن است این که در هر صورت، طرفین موظف اند تا نسبت به توافقات خود پایبند باشند و به آن ها عمل کنند.

 

قرارداد بین المللی چیست؟

حالا که با تعریف قرارداد آشنا شدیم، دیگر وقت آن رسیده که به سراغ اصل مطلب برویم! در اینجای بحث احتمالا این برایتان سوال شده باشد که؛ قرارداد بین المللی چیست؟ یا این که به چه قراردادهایی، قراردادهای بین المللی می‌گویند؟!

قرارداد بین المللی نیز همانطور که بالاتر گفتیم نوعی قرارداد است. منتهی چون یکی از عناصر آن خارجی است، به آن بین المللی یا خارجی می‌گویند. منظور از عناصر هم مواردی مثل محل انعقاد قرارداد، تابعیت و ملیت طرفین آن، محل اجرای آن و سایر موارد این چنینی می‌باشد.

 

 

مشاوره حقوقی قرارداد بین المللی

 

تفاوت قراردادهای بین المللی و داخلی

قراردادهای بین المللی از نظر ارکان، ساختار، کاربرد تقریبا شبیه به قراردادهای داخلی هستند. چرا که هدف از تنظیم و انعقاد آن ها نیز درست مثل قراردادهای داخلی، توافق بر سر یک سری مسائل و موضوعات مشخص است. در نتیجه کاملا محرز است که این قراردادها هم مانند قراردادهای داخلی شامل ارکانی مثل طرفین، موضوع، مدت زمان، تعهدات و حقوق طرفین و ... خواهند بود.

اما با این حال میان این دو دسته از قراردادها، دو تفاوت عمده وجود دارد که عبارتند از؛

  1. خارجی بودن یکی از عناصر آن: در قراردادهای داخلی هر دو طرف یک تابعیت دارند، محل انعقاد قرارداد و اجرای آن هم همان کشور است. اما در قراردادهای بین المللی همانطور که بالاتر و در تعریف این قراردادها به آن اشاره کردیم، یا یکی از طرفین تابعیت خارجی دارد و یا این که محل انعقاد قرارداد یا محل اجرای آن، کشور دیگری است.
  2. دخیل بودن قوانین دو کشور در قرارداد بین المللی: وقتی دو فرد حقیقی یا حقوقی با دو تابعیت مختلف با یکدیگر پای میز مذاکره و توافق می‌نشینند، مطمئنا هر یک از آن ها می‌خواهند توافقاتشان با قوانین کشورشان همخوانی و سازگاری داشته باشد. همین می‌شود که این قراردادها غالبا با در نظر داشتن قوانین هر دو کشور، تنظیم می‌شوند. و این نیز دومین تفاوت قرارداد بین المللی و داخلی است.

 

 

نکات طلایی در قراردادهای بین المللی

در تنظیم قراردادهای بین المللی باید به چند نکته توجه داشته باشید؛

  • این قراردادها غالبا به زبان انگلیسی تنظیم می‌شوند. پس اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید حتما از یک مترجم بخواهید تا متن قرارداد را برای شما ترجمه کند. و پس از حصول اطمینان از این که تمام بندهای آن مطابق توافقاتی که داشتید تنظیم شده اند، آن را امضا نمایید.
  • یک قرارداد بین المللی ممکن است از نوع فروش باشد، یا خدمات و یا فروش و خدمات که در هر صورت کارکردهای مخصوص خود را خواهد داشت.

 

 

وکیل متخصص قرارداد ها
تنظیم قرارداد انلاین 
وکیل تنظیم قرارداد 
مشاوره حقوقی قرارداد 
درباره ما 

 

  • در دنیای تجارت بین الملل فهرستی از قراردادها وجود دارد که هدف از انعقاد آن ها مشخص است. به طور مثال قرارداد فرانچایز یا همان قرارداد حق امتیاز، قراردادی است که به موجب آن یکی از شرکت ها می‌تواند محصولات یا خدمات طرف مقابل را بفروشد و در برابر آن سود بگیرد. پس قبل از هرگونه اقدامی، نگاهی به فهرست قراردادهای خارجی بیندازید تا معنای تک تک آن ها را بدانید.
  • سعی کنید هنگام تنظیم قرارداد بین المللی علاوه بر کمک گرفتن از مترجم، از یک وکیل نیز کمک بگیرید.

 

مشاوره حقوقی قراردادهای بین المللی

شما می‌توانید به طور کلی تنظیم متن قرارداد بین المللی را به یک وکیل قراردادهای بین المللی بسپارید تا با در نظر داشتن آنچه شما و طرف مقابل می‌خواهید، قراردادی با موضوع مشخص تنظیم کند. یا این که می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی، با وکیل مشورت کنید و هر سوالی در این رابطه دارید از او بپرسید تا راهنمایی‌تان کند. به هر حال حتما با نظارت و کمک وکیل، این کار را انجام دهید و هرگز بدون مشورت با وکیل یا فرد متخصص اقدام به انعقاد قرارداد خارجی نکنید مخصوصا اگر مبتدی هستید و تجربه زیادی در این خصوص ندارید.

برای مشورت با وکیل قراردادهای بین المللی و بهره‌مندی از مشاوره حقوقی قراردادهای بین المللی، موسسه حقوقی وکلای تلفنی دو راه پیش روی شما گذاشته است. اولین راه که امکان صحبت مستقیم با وکیل را برای شما فراهم می‌آورد، مشاوره حقوقی تلفنی می‌باشد. و راه دوم که این اجازه را به شما می‌دهد تا هر سوالی که دارید را بپرسید و پاسخ آن را بگیرید بدون این که لازم باشد هزینه‌ای بپردازید، مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان است.

 

 

قراردا بین المللی

 

اهمیت دریافت مشاوره حقوقی در قراردادهای بین المللی

ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی حتی به افرادی که تصمیم به انعقاد قرارداد داخلی دارند هم توصیه می‌کنیم با وکیل مشورت کنند. چون تنظیم قرارداد صحیح و اصولی نیازمند علم و تجربه کافی است. در حالی که در بسیاری از مواقع، طرفین این علم و تجربه را ندارند.

حالا فکرش را بکنید این قرارداد از نوع بین المللی باشد و قوانین دو کشور در آن دخیل باشند. خب مسلم است که پیچیدگی آن بسیار بیشتر از قرارداد داخلی خواهد بود. از طرفی در صورت بروز مشکل به احتمال زیاد در دادگاه های بین المللی به آن رسیدگی خواهد شد و این نیز بار دیگر بر دشوار و حساس بودن موضوع می‌افزاید. پس برای اطمینان از این موارد هم که شده، بهتر است قبل از انعقاد این قراردادها با وکیل مشورت کنید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.