مشاوره حقوقی امور گمرکی

مشاوره حقوقی امور گمرکی

مشاوره حقوقی امور گمرکی

گسترش نامتناسب منابع معدنی در جهان و به تبع آن پراکندگی نا همگون صنایع تولیدی که ضروریات زندگی ما انسانهای راحت طلب را تولید می کنند، سبب ایجاد مبادلات تجاری بین المللی شده است و مبادی ورودی و خروجی هر کشور برای جابجایی کالا، گمرکات هستند که قوانین خاص خود را دارا بوده و لازمه موفقیت و بهره وری اقتصادی، آشنایی با قوانین گمرکی و یا بهره بردن از مشاوره حقوقی امور گمرکی است که توسط مشاوره حقوقی، کارشناسان و وکلای مجرب و به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین ارائه می شود.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مجازات قانونی ورود کالاهای ممنوعه از گمرک

کالای ممنوعه، کالاهایی که صدور و یا ورود آن به موجب قانون و بنا به مصالح ملی یا قوانین شرع، ممنوع می باشد. کنترل های گمرکی نیز مجموعه اقداماتی است که به منظور اطمینان از رعایت مقررات گمرکی توسط گمرک انجام می شود. قانون امور گمرکی در مورد ورود کالاهای ممنوع از گمرک چنین می گوید:

ماده 22« هرکس مرتکب قاچاق کالای ممنوع گردد یا کالای ممنوع قاچاق را نگهداری یا حمل نماید یا بفروشد، علاوه بر ضبط کالا به ‌شرح زیر مجازات می‌شود:
الف. درصورتی‌که ارزش‌کالا تا ده میلیون (10.000.000)ریال باشد، به جزای نقدی معادل دو تا سه برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق
ب. در صورتی که ارزش کالا از ده میلیون (10.000.000) تا یکصد میلیون (100.000.000) ریال باشد به جزای نقدی معادل سه تا پنج برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق
پ. در صورتی که ارزش کالا از یکصد میلیون (100.000.000) تا یک میلیارد (1.000.000.000)ریال باشد به بیش از شش ماه تا دو سال حبس و به جزای نقدی معادل پنج تا هفت برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق
ت. در صورتی که ارزش کالا بیش از یک میلیارد (1.000.000.000)ریال باشد به دوسال تا پنج سال حبس و به جزای نقدی معادل هفت تا ده برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق

 

مشاوره حقوقی گمرکی

وظایف کاری وکیل گمرک

از وظایف کاری که وکیل گمرک موظف به انجام آن است، می توان به موارد زیر، فهرست وار اشاره نمود.

  • ترخیص و تحویل کالا
  • انجام تشریفات گمرکی
  • پرداخت حقوق و عوارض گمرک
  • امضای اوراق و اسناد و دفاتر اظهارنامه ها
  • تنظیم لیست های مربوط به تحویل رسید کالا
  • دفاع از حقوق موکل در خصوص اختلافات گمرکی پیش آمده
  • شرکت در کمسیونهای حل اختلاف گمرکی

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی امور گمرکی می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با متخصص در امور گمرکی در ارتباط باشید و بهترین راهکار ها را جهت دریافت مجوزهای گمرک و حل و فصل مشکلات ترخیص کالا از گمرک را دریافت نمایید.

 

مراحل شکایت از ترخیص کالای گمرک

در سالهای اخیر،  سامانه جامع امور گمرکی در امور واردات، صادرات، ترانزیت، و تبادل الکترونیکی داده ها  برقرار و با سازمان های دارای مجوز صادرات مرتبط شده و باعث افزایش چشمگیر سرعت در مراحل ترخیص کالا، کاهش زمان و هزینه ترخیص کالا و آسان شدن تجارت خارجی شده است. صاحبان کالا می توانند به آسانی تمامی مراحل ترخیص کالا در گمرگ را در کمترین زمان از طریق سامانه اینترنتی به آدرس club.irica.co پیگیری و  اعتراضات و شکایات خود را ثبت، و اطلاعات لازم را از مشاوره حقوقی امور گمرکی  دریافت کنند. مراحل ثبت شکایت از ترخیص کالا عبارتست از :

  • ثبت نام در سامانه مذکور
  • ورود به بخش کاربری خود
  • تکمیل اطلاعات هویتی به صورت دقیق
  • ورود در بخش اظهارنامه، شکایت خود را از ترخیص کالا به ثبت برسانید.
  • قابل توجه است اختلاف زمان ثبت شکایت با زمان ثبت کوتاژ (مرحله ی ثبت اظهارنامه صادرات و واردات در گمرک ) نباید کمتر از 72 ساعت باشد. شکایاتی که از زمان اعلام آنها 24 ساعت گذشته و نتیجه ای دریافت نشده است در کارتابل بازرس ویژه قرار می گیرد تا در اولین فرصت مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن در دسترس شما قرار گیرد.

 

منظور از کارگزار گمرک چیست؟

در امور گمرکی کارگزار یا حق العمل کار گمرک، شخصی است که تشریفات گمرکی کالای متعلق به دیگران را به وکالت از طرف آنان انجام می دهد.. تمامی اختیارات وکیل به تفکیک در وکالتنامه رسمی که از طرف موکل در فرم های مخصوص دریافتی از گمرک ایران، تنظیم می شود و حق العمل کار یا کارگزار گمرک باید از گمرک ایران پروانه مخصوص را دریافت کند. این پروانه جهت ترخیص کالا از گمرک اعتبار بالایی داشته و امکان ترخیص کالا را از تمامی گمرکهای کشور را ممکن می سازد.

 

گمرک

ادله اثبات ترخیص کالا از گمرک

در هنگام ترخیص کالا، علاوه بر تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز گمرک جهت حمل و نقل، داشتن مجوزهای لازم و ضروری ترخیص قانونی  کالا الزامی است.  مهمترین اسناد و مدارکی که دلیل بر قانونی بودن ترخیص کالا از گمرک اند عبارتند از:

اظهارنامه واردات، تصویر کارت بازرگانی، قبض انبار، بارنامه، ترخیصیه، گواهی مبدا، فاکتور خرید، اعلامیه تامین ارز بارنامه، دریافت پیش فاکتور، مجوز ثبت سفارش بازرگانی، بیمه نامه، پروانه بهره برداری شرکت های تولیدی، مجوز های قانونی ترخیص کالا، وکالتنامه رسمی و پروانه صادرات

سرانجام کالای قاچاق ضبط شده در گمرک

بسیاری از اقلام قاچاق مانند سوخت و فرآورده های نفتی، البسه، دارو، گوشی تلفن همراه، مشروبات الکلی و .... پس از ضبط، توسط سازمان تعزیرات حکومتی یا دستگاه قضایی، و حکم بر قاچاق کالا، به سرعت در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد و بنا به صلاحدید مراجع قضایی و بر اساس مصالح کشور، تصمیم به امحاء، فروش مجدد و یا صادر نمودن کالاهای مورد نظر گرفته می شود.

 

ارتباط در واتس اپ

برای دریافت مجوز ورود قانونی کالا از گمرک چه باید کرد؟

   ورود کالاهای ساخته یا عرضه شده در سایر کشورها  و ارسال مصنوعات و کالاهای ساخت داخل به سایر نقاط جهان که واردات و صادرات گفته می شود فقط از طریق گمرک ممکن و میسر است. کالاهای وارداتی به کالاهای مجاز، کالاهای مشروط و کالاهای ممنوع تقسیم بندی می شوند.  مهمترین فرایند ترخیص کالا از گمرک دریافت مجوزهایی است که توسط سازمانها و نهادهای مربوطه صادر می شود و تا زمانی که این مجوزها دریافت نشود ترخیص کالا از گمرک ممکن نیست.

مراحل  اخذ مجوز :

  • ثبت سفارش کالا در مراحل اخذ مجوز واردات کالا
  • ثبت پیش فاکتور در سامانه جامع تجارت
  • تعیین ارزش کالا، وزن، تعداد کالا و ثبت و ارسال آن برای کارشناس
  • مجوز مورد نیاز از وزارت صنایع
  • پس از انجام بررسی های لازم توسط کارشناس و استعلام مجوزهای لازم، پروانه تایید می شود.
  • بعد از تایید پروانه با توجه به ارزش کالا، فیش بازرگانی را پرداخت و  کد مجوز هشت رقمی را دریافت می کنیم.
  • بعد از کوتاژ و تایید شناسه ارزش در گمرک کد 16 رقمی رهگیری را دریافت می کنیم
  • حال مجوز خروج کالا از گمرک صادر می شود.

جهت اخذ مجوز در کمترین زمان می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده نمایید.

 

مشاوره حقوقی دعاوی بورس
مشاوره حقوقی جرم اختلاس
مشاوره حقوقی جرم پولشویی
مشاوره حقوقی امور اداری و دولتی 
درباره ما

 


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

سلام، گسترش نامتناسب منابع معدنی در جهان و به تبع آن پراکندگی نا همگون صنایع تولیدی که ضروریات زندگی ما انسانهای راحت طلب را تولید می کنند، سبب ایجاد مبادلات تجاری بین المللی شده است و مبادی ورودی و خروجی هر کشور برای جابجایی کالا، گمرکات هستند که قوانین خاص خود را دارا بوده و لازمه موفقیت و بهره وری اقتصادی، آشنایی با قوانین گمرکی و یا بهره بردن از مشاوره حقوقی امور گمرکی است که توسط مشاوره حقوقی، کارشناسان و وکلای مجرب و به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین ارائه می شود.


مریم عبدالغلامی

با سلام و عرض ادب تخصصی بودن قوانین و مقررات گمرکی در زمینه صادرات و واردات، نیازمند ارتباط با فردی با مهارت و باتجربه در این زمینه است تا بتواند بادقت اختلافات به وجود آمده را بررسی و حل و فصل نموده و از بروز مشکلات عدیده و ضررهای مالی جلوگیری نماید. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با در اختیار داشتن وکلای متخصص در زمینه امور گمرکی، انتخاب شایسته ای در این خصوص می باشد. همواره بدرخشید.


محمد

با سلام استفاده از وکلای متخصص مشغول در موسسه وکیل تلفنی در امور گمرکی به تمامی افرادی که با امروز گمرکی سرکار دارند توصیه میشود


راضیه دهقان

سلام و عرض ادب وخسته نباشید خدمت کادر مجرب وکسل تلفنی امور گمرکی موضوع کاملا تخصصی میباشد و باید توسط وکیل مجرب و متخصص که تخخصص و فعالیت در این زمینه دارد انجام شود موسسه وکیل تلفنی از سراسر کشور وکلای متخصص در این زمینه دارد و میتوانید کاملا بصورت ۲۴ ساعته از مشاوره حقوقی با وکلای پاسه یک استفاده کنید


علیرضا محمدی

سلام ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به کلیه مشاورین و همکاران که شبانه روزی در تلاش هستند مطالب سایتتون همیشه مفیده و پاسخگوی بسیاری از سوالات کاربران است. من طی دو جلسه مشاوره ای که داشتم بسیار از سطح کیفی مشاوره راضی بودم مشاورین بسیار متعهدانه تا زمانی که مساله برایم کاملا روشن نشد بسیار آسان و روان پاسخ تمام سوالاتم را به حوصله و صبوری دادند موفق و پیروز باشید


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، کشور ما ایران به دلیلی قرار گرفتن در دو منطقه دریایی در بالا و پایین نقشه جغرافیایی خود از یک سو و داشتن مرز مشترک با قریب به ده کشور جهان از سوی دیگر یکی از کشور های بسیار مستعد در زمینه تجارت بین المللی است . مضاف اینکه این کشور دارای منابع فراوانی چون نفت ، گاز ، مواد معدنی و غیره بوده که همواره بازار خوبی جهت مبادلات تجاری با دیگر کشور ها دارد. اهمیت مواد خام در کشور ما به حدی هست که علی رغم تحریم های گسترده ای که ابر قدرت های جهانی مدعی آن هستند ما همچنان از گمرک پرترافیکی استفاده می نماییم و وجود جمعیت جوان در کشور ما نیز باعث شده که همواره چشم تجار دیگر کشور ها به بازار کشور ما دوخته شود . امور اداری مربوط به ورود و خروج کالاهای صادراتی و وارداتی در اختیار سازمانی می باشد که آن را تحت عنوان گمرک می شناسیم. بررسی کالا ها از حیث ممنوعه یا مجاز بودن، تقسیم بندی آن ها ، ارسال هر محصول به منطقه مورد نیاز و ... جزو اموری است که در این سازمان انجام می پذیرد . گره اصلی کار زمانی است که برخی کالاها به دلیل نداشتن برخی از مجوزهای لازم با سکوت قانون به صورت بلا تکلیف در انبار معطل مانده اند و به اصطلاح خاک می خورند ، یکی از هنرهای یک وکیل مربوط به امور گمرکی، آزاد سازی یا به اصطلاح ترخیص چنین کالاهایی می باشد، مشاوره دادن به کسانی که قصد تجارت بین المللی دارند ، تولید کنندگانی که قصد فروش کالالی خود را به خارج از مرز ها دارند ، دانستن پیچ و خم های حقوقی کار و ... از دیگر کارهای وکیل گمرکی می باشد . موسسه وکیل تلفنی دارای مشاوران زبده در امور گمرکی بوده که کاربران می توانند دغدغه های خویش را با ایشان در میان گذاشته و تصمیم درست را در امور مختلف اتخاذ نمایند.


فریبرز ذوالفقاری

0 logo صفحه اصلی مشاوره حقوقی امور گمرکی مشاوره حقوقی امور گمرکی مشاوره حقوقی امور گمرکی مشاوره حقوقی امور گمرکی ۳۰بهمن ۱۴۰۰ گسترش نامتناسب منابع معدنی در جهان و به تبع آن پراکندگی نا همگون صنایع تولیدی که ضروریات زندگی ما انسانهای راحت طلب را تولید می کنند، سبب ایجاد مبادلات تجاری بین المللی شده است و مبادی ورودی و خروجی هر کشور برای جابجایی کالا، گمرکات هستند که قوانین خاص خود را دارا بوده و لازمه موفقیت و بهره وری اقتصادی، آشنایی با قوانین گمرکی و یا بهره بردن از مشاوره حقوقی امور گمرکی است که توسط مشاوره حقوقی، کارشناسان و وکلای مجرب و به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین ارائه می شود. هزینه مشاوره حقوقی مجازات قانونی ورود کالاهای ممنوعه از گمرک کالای ممنوعه، کالاهایی که صدور و یا ورود آن به موجب قانون و بنا به مصالح ملی یا قوانین شرع، ممنوع می باشد. کنترل های گمرکی نیز مجموعه اقداماتی است که به منظور اطمینان از رعایت مقررات گمرکی توسط گمرک انجام می شود. قانون امور گمرکی در مورد ورود کالاهای ممنوع از گمرک چنین می گوید: ماده 22« هرکس مرتکب قاچاق کالای ممنوع گردد یا کالای ممنوع قاچاق را نگهداری یا حمل نماید یا بفروشد، علاوه بر ضبط کالا به ‌شرح زیر مجازات می‌شود: الف. درصورتی‌که ارزش‌کالا تا ده میلیون (10.000.000)ریال باشد، به جزای نقدی معادل دو تا سه برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق ب. در صورتی که ارزش کالا از ده میلیون (10.000.000) تا یکصد میلیون (100.000.000) ریال باشد به جزای نقدی معادل سه تا پنج برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق پ. در صورتی که ارزش کالا از یکصد میلیون (100.000.000) تا یک میلیارد (1.000.000.000)ریال باشد به بیش از شش ماه تا دو سال حبس و به جزای نقدی معادل پنج تا هفت برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق ت. در صورتی که ارزش کالا بیش از یک میلیارد (1.000.000.000)ریال باشد به دوسال تا پنج سال حبس و به جزای نقدی معادل هفت تا ده برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق کرد


Mohamad sheykhi

مشاور حقوقی شخصی است که به سبب داشتن دانش نسبت به قوانین و خدمات حقوقی قادر است به شرکت‌ها و افراد در مثلا امور قراردادها و دعاوی و حل اختلاف مشاوره ارائه کند. در مسائل حقوقی به منظور پیشگیری از زیان‌های احتمالی، مشورت با یک مشاور حقوقی الزامی می باشد. این فرد با اشراف به قوانین و با تجاربی که برخوردار است افراد را راهنمایی می کند تا گزینه‌های مناسبی داشته باشند و از ورود زیان به آن ها جلوگیری شود. وظایف مشاور حقوقی -مشاور حقوقی دارای وظایف متفاوتی می باشد. اما تکلیف اصلی مشاوره راهنمایی حقوقی می باشد. او باید اطلاعات لازم حقوقی را داشته باشد تا بتواند متن قرارداد را تنظیم نماید و بر شکل گیری عقد نظارت کند. - مشاور حقوقی در هر زمینه ای باید اطلاعات دقیق راجع به آن موضوع و استفاده صحیح از قوانین را در در روند کار خود قرار دهد. - مشاور حقوقی در امور حقوقی و کیفری راجع به روابط خصوصی افراد نقش پررنگی دارد. - مشاور حقوقی قادر است در مسائل کاری و اداری و مربوط به مهاجرت و امور تجاری و موضوعات بین الملل به افراد کمک کند. . امور راجع به معاملات و قراردادها - مشاور حقوقی ابتدا پیش نویسی از متن قرارداد تنظیم می نماید و بر پیشبرد یک قرارداد و مواد مذکور در آن نظارت کننده است و در صورت لزوم باید اشخاص را نسبت به شرایط و اثراتی که در هر بند قرارداد درج شده است مطلع کند، تا کسی زیان نبیند. - مشاور حقوقی قادر است در معاملات ملکی مثل رهن و وکالت خرید و فروش و نیز موضوعات راجع به خانواده مثل طلاق ، حضانت ، نفقه و مهریه به افراد راهنمایی نماید. امور راجع به دعاوی کیفری مشاوره حقوقی این امکان را دارد که لایحه را تنظیم نموده و در پیگیری دعاوی به اشخاص راهنمایی و مشاوره بدهد.در شرایطی که پروانه وکالت داشته باشد قادر است به طور شخصی و مستقیم پرونده را به عهده بگیرد. مشاور در امر کیفری مثل قتل، اختلاس، کلاهبرداری ، خیانت در امانت ،چک بلامحل و دیگر عناوین، نقش پررنگی دارد و بعد از آن که مشاور کار خود را به درستی انجام دهد با توجه به موضوع مورد دعوا قادر است موکل را به وکیل معرفی کند. مثلاً اگر کسی خواهان مشاوره در مورد دعوای چک می باشد و کیل چک قادر است به او کمک کند. خصوصیات مشاور حقوقی خوب سن و جنس مشاورحقوقی اثری در ارائه کیفیت مشاوره او نخواهد داشت. بلکه باید مسلط به قوانین و دارای تجربه باشد. البته نکته قابل توجه این که پیش از مشاوره گرفتن از یک مشاور حقوقی باید در مورد او تحقیق به عمل آورد و تبلیغات به تنهایی کفایت نمی کن.د باید سوابق مشاوره را مورد بررسی قرار داد و ملاحظه نمود که چه تعداد مراجعان قبلاً در اولین قدم باید به وکلای پایه یک دادگستری رجوع نمود. چون آن ها به مقررات و رویه قضایی مسلط هستند، قادرند به بهترین شکل افراد را راهنمایی کنند. یک مشاور حقوقی خوب فردی است با تجربه که به مسائل و مقررات حقوقی اشراف دارد و صادق و امانت دار و متعهد است و در زمان مناسبی اتخاذ تصمیم می نماید و با قدرت تجزیه و تحلیل ، نسبت به امور حقوقی آگاهی دارد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.