مشاوره حقوقی قدرالسهم اپارتمان

مشاوره حقوقی قدرالسهم اپارتمان

مشاوره حقوقی قدرالسهم اپارتمان

قدرالسهم اپارتمان چیست؟ آشنایی با آن چه ضرورتی دارد؟ سوالات مذکور، از جمله پرتکرار ترین سوالاتی هستند که متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی قدرالسهم اپارتمان از مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند. اگر شما نیز از جمله افرادی باشید که با خرید و فروش آپارتمان ها سرکار دارید، قطعاً اصطلاح قدرالسهم آپارتمان را شنیده اید. به جرأت می توان گفت امروزه  بیش از ۷۰ درصد از خانه های شهرها آپارتمان می باشند. در نتیجه یکی از مواردی که هنگام خرید و فروش آپارتمان و قیمت گذاری آن حائز اهمیت می شود، قدرالسهم اپارتمان است. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید تا با این مسئله بیشتر آشنا شویم.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از قدرالسهم اپارتمان چیست؟

اولین گامی که در مسیر بررسی قدرالسهم اپارتمان بایستی برداشته شود، آشنایی با این اصطلاح حقوقی می باشد. از آنجایی که به قدرالسهم آپارتمان، سهم اعیان از عرصه نیز می گویند بایستی ابتدا با اعیان و عرصه آشنا شد. حقوقدانان عرصه را همان زمین و اعیان را هر آن چیزی می دانند که بر روی زمین توسط انسان ساخته شده باشد. بیایید این موضوع را با یک مثال روشن کنیم. تصور کنید، یک آپارتمان 10 طبقه بر روی یک زمین 500 متری بنا شده است. عرصه همان زمین 500 متری و اعیان همان آپارتمان 10 طبقه می باشد. حال که با این دو مفهوم آشنا شدیم، بایستی به سراغ تعریف قدرالسهم اپارتمان یا سهم اعیان از عرصه برویم. در تعریف قدرالسهم آپارتمان می توان گفت قدرالسهم آپارتمان عبارت است از سهم یا درصدی که هر کدام از واحدهای آپارتمان از زمین مشترک دارند. البته تعیین این موضوع و سهم هر واحد کاری تخصصی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای فروش قدرالسهم اپارتمان مشاعی چه باید کرد؟

برای پاسخ به سوال فوق الذکر ابتدا ضروری است که با مفهوم مال مشاعی آشنا شویم. حقوقدانان مال مشاعی را مالی می دانند که دو یا چند مالک داشته باشد و هر کدام از مالکین در جزء جزء مال با یکدیگر شریک باشند. از مهم ترین مثال های مال مشاعی، مالی است که به ارث رسیده شده باشد. در مقابل مال مشاعی نیز مال مفروز قرار می گیرد که تنها دارای یک مالک است.

حال معمولاً در آپارتمان ها پس از انجام مراحل تفکیک آپارتمان و صدور صورت مجلس تفکیکی، هر واحد به طور مجزا دارای سند می شود و تنها مالکیت قدرالسهم اپارتمان به صورت مشاعی باقی می ماند. همچنین بر اساس ماده 583 قانون مدنی بیان می کند: «هر یک از شرکاء می‌تواند بدون رضایت شرکاء دیگر سهم خود را جزئاً یا کلاً به شخص ثالثی منتقل کند». در نتیجه شریک می تواند سهم خود و قدرالسهم خود از آپارتمان را به فروش برساند. البته تحویل و تسلیم آپارتمان به خریدار بایستی با رضایت سایر شرکا باشد. اگر به دنبال فروش قدرالسهم اپارتمان مشاعی هستید، بهتر است با مشاورین ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

مشاوره حقوقی قدرالسهم آپارتمان

 

تعیین میزان قدرالسهم در سند آپارتمان

یکی دیگر از سوالاتی که متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی قدرالسهم اپارتمان از مشاورین حقوقی موسسه ما می پرسند، این است که آیا میزان قدرالسهم در سند آپارتمان ذکر می شود یا خیر؟ ابتدائا در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم، تمامی آپارتمان ها دارای قدرالسهم می باشند. البته در این میان استثنایی نیز وجود دارد و آن آپارتمان هایی هستند که بر روی زمین های وقفی بنا شده باشند. در واقع مالکین آپارتمان تنها مالک اعیان آن (ساختمان ساخته شده) هستند و اداره اوقاف مالک زمین محسوب می شود. در نتیجه بایستی گفت قدرالسهم تمامی آپارتمان ها در سند مالکیت آنها ذکر می شود؛ به جز موردی که استثنا باشد، نظیر آپارتمان هایی که بر روی زمین های وقفی بنا شده اند. شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

مشاوره حقوقی ملکی
مشاوره حقوقی دعاوی آپارتمان ها
مشاوره حقوقی فروش ملک مشارکتی
مشاوره حقوقی پیش فروش آپارتمان ها
درباره ما

 

چگونگی محاسبه قدرالسهم اپارتمان

فرمول محاسبه قدرالسهم اپارتمان با توجه به اینکه متراژ واحدهای آپارتمان برابر باشد یا خیر، متفاوت است.

به همین خاطر برای محاسبه قدرالسهم اپارتمان دو فرمول جداگانه وجود دارد:

  • فرمول محاسبه قدرالسهم آپارتمانی که واحدهایی با متراژ مساوی دارد: برای محاسبه قدرالسهم این آپارتمان­ها بایستی متراژ زمین را تقسیم بر تعداد واحدهای آپارتمان کنید. به عنوان مثال اگر یک آپارتمان دارای 10 واحد باشد و بر روی زمین 500 متری بنا شده باشد، قدرالسهم هر واحد ۵۰ متر خواهد بود.
  • فرمول محاسبه قدرالسهم آپارتمانی که واحدهای آن دارای متراژهای متفاوت هستند: برای محاسبه قدرالسهم این آپارتمان­ها بایستی متراژ واحد مورد نظر را در متراژ زمین ضرب کنیم. سپس حاصل آن را بر حاصل جمع کل واحدهای ساختمان تقسیم نماییم. تصور کنید یک آپارتمان 4 واحدی وجود دارد. دو واحد 70 متر و دو واحد 100 متری هستند که بر روی یک زمین 400 متری ساخته شده­اند. حال می خواهیم قدرالسهم واحدهای ۱۰۰ متری را به دست آوریم. برای این کار باید 400 را در 100 ضرب کرده و آن را تقسیم بر مجموع مساحت واحدهای ساختمان یعنی 340 کنیم. پس قدرالسهم آن تقریبا 117 می شود.

 

محاسبه قدرالسهم آپارتمان

 

مشاوره حقوقی تلفنی قدرالسهم اپارتمان

هنگامی که سخن از خرید و فروش آپارتمان به میان می آید، یکی از موضوعات مهمی که بایستی خریداران به آن توجه کنند، قدرالسهم آپارتمان می باشد. متاسفانه بسیاری از افراد نسبت به این موضوع بی اطلاع هستند و ممکن است این بی اطلاعی منجر به ایجاد ضررهای متنوعی شود. همچنین قوانین و مقررات پیرامون قدرالسهم آپارتمان بسیار تخصصی هستند. در نتیجه قبل از اقدام ضروری است با وکیل قدرالسهم آپارتمان، مشاوره حقوقی داشته باشید. ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی تلفنی را برای شما عزیزان با کمترین قیمت فراهم کردیم.


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.