وکیل برای پرونده مالکیت فکری

وکیل برای پرونده مالکیت فکری

وکیل برای پرونده مالکیت فکری

مالکیت فکری چیست؟

مالکیت فکری به معنای حق یک انسان بر نتایج فعالیت های فکری خود است. وقتی از مالکیت فکری سخن به میان می آید منظور حق انحصاری یک فرد بر آثار علمی، هنری، ادبی، فنی و ... خویش می باشد. در طول تاریخ شیوه های نقض مالکیت فکری گسترده تر شده و امروزه این کار به سادگی قابل تحقق است و آسیب های اجتماعی منفی بسیاری دارد. در سال 1967 سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به موجب کنوانسیون تشکیل این سازمان، تاسیس شد. کشور ایران نیز به استناد قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان تاسیس سازمان جهانی مالکیت معنوی به این سازمان پیوست.

 

هزینه مشاوره حقوقی

به طور کلی هر فعالیت علمی، هنری و ادبی ممکن است موضوع مالکیت فکری باشد. دیگران نمی توانند بدون اجازه یک شخص از حقوق مالکیت فکری او استفاده کنند. رعایت نکردن اصول اخلاقی در تهیه آثار علمی و ادبی، در حقوق مالکیت فکری اثرات منفی بسیاری بر رشد علم و دانش جامعه دارد. بر همین مبنا قانونگذار در قوانین گوناگونی از جمله قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب سال 1348 و قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به بیان برخی از مقررات حقوقی و کیفری در خصوص مالکیت فکری پرداخته است. برای ارتباط با وکیل برای پرونده مالکیت فکری می توانید با 09212242670 تماس داشته باشید.

وکیل مالکیت فکری در چه زمینه هایی تخصص دارد؟

در زمینه مالکیت فکری موضوعات گوناگون و بیشماری مطرح می شود. اگر تولیدکننده هر کدام از انواع محصولات فکری باشید، ممکن است این پرسش برایتان پیش آمده باشد، که در زمینه مالکیت فکری یک وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از صفات اصلی وکیل متخصص در زمینه مالکیت فکری این است که خودِ وکیل آثار علمی تالیف کرده باشد. برای نوشتن دادخواست، چنین وکیلی میتواند شما و تعلق خاطری که به آثار فکری خود دارید را بهتر درک کند.

 

قوانین مالکیت فکری در ایران

وکیل برای پرونده مالکیت فکری باید در حوزه آثار علمی، هنری و ادبی موضوع این حقوق آشنایی و تسلط کامل داشته باشد. همچنین باید توجه داشت که چه در مورد پدیدآورندگان داخلی و چه در مورد پدیدآورندگان خارجی در بسیاری از مواقع، نقض حقوق مالکیت فکری به صورت بین المللی و در کشورهای دیگر صورت می پذیرد. آشنایی با زبان خارجی و داشتن توان لایحه نویسی از مهمترین ویژگی های وکیل برای پرونده مالکیت فکری به شمار می رود. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

شکایت از استاد بابت عدم رعایت مالکیت فکری مقاله دانشجو

در بسیاری موارد نتیجه فعالیت های علمی و کلاسی دانشجویان، ممکن است قابلیت چاپ و انتشار به عنوان کتاب، مقاله، ترجمه و ... داشته باشد. در چنین مواردی اگر استاد سودجویی، بدون اطلاع دانشجو تکالیف درسی تولید شده وی را به نام خود یا دیگری عمدا منتشر یا معرفی کند، به موجب ماده 23 قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان، مجرم شناخته شده و محکوم به شش ماه تا سه سال حبس تعزیری خواهد بود.

 

مالکیت فکری

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده مالکیت فکری

بر حسب این که در پرونده مالکیت فکری چه دعوایی مطرح باشد، مرجع صالح برای رسیدگی متفاوت است. در بسیاری از موارد، عدم رعایت حقوق مالکیت فکری یک پدیدآورنده، موجب وقوع خسارت مادی بر او می شود. در این صورت مطالبه خسارت، مطابق با قانون آیین دادرسی مدنی مستلزم طرح «دادخواست» در دادگاه عمومی طرح پرونده حقوقی می باشد.

اگر پرونده مالکیت فکری در بردارنده اتهام و جرمی مانند جعل یا نشر اکاذیب باشد، رسیدگی به آن معمولا در صلاحیت دادگاه کیفری و دادسرای عمومی و انقلاب است. تقدیم دادخواست به دادگاه حقوقی مستلزم پرداخت هزینه دادرسی است که بسته به مالی یا غیر مالی بودن دعوا، میزان آن متفاوت است. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

ارتباط در واتس اپ

چگونگی ابطال مالکیت فکری

مالکیت فکری یک موضوع در حقوق بین الملل بوده و در ماده 27 منشور جهانی حقوق بشر به عنوان یک حق خاص آدمیزاد معرفی شده است. در نظام حقوقی ایران علاوه بر این که مصداق های مختلف نقض مالکیت فکری مانند سرقت ادبی، مورد جرم انگاری قرار گرفته است، طبق قانون مسئولیت مدنی، نقض مالکیت فکری می تواند موجب ایجاد تعهد برای نقض کننده نسبت به پرداخت خسارات شود. 

جنبه مادی مالکیت فکری همچون دیگر حقوق مالی قابل اسقاط است و می توان آن را به دیگری انتقال داد. مثلا نویسنده کتابی در ضمن عقد نکاح، عواید و منافع مالی ناشی از چاپ کتابش را مهریه همسرش می کند. در این صورت هرچند سود ناشی از انتشار کتاب به همسر نویسنده می رسد، ولی همچنان حق معنوی مالکیت فکری، متعلق به خود نویسنده است. این موضوع ناشی از این است که حقوق معنوی بر خلاف حقوق مادی قابل اسقاط و انتقال به غیر نیست. می توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در وبسایت وکلای تلفنی استفاده نمایید.

 

مشاوره حقوقی سرقت ایده 
مشاوره حقوقی تقلب توسط دانشجویان و اساتید
حق الوکاله وکیل 
نگارش شکوائیه 
درباره ما 

 

حق الوکاله وکیل برای پرونده مالکیت فکری

حق الوکاله وکیل برای پرونده مالکیت فکری مطابق با تراضی و توافق وکیل و موکل تعیین می شود. در صورتی که طرفین بر سر مبلغ خاصی توافق نکرده باشند، تعیین حق الوکاله وکیل برای پرونده مالکیت فکری طبق تعرفه اعلامی توسط کانون وکلا خواهد بود.

 

 


سوالات متداول

نظرات

امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب به دلیل اشراف وکیل پایه یک دادگستری بر قوانین خاص مربوطه. به دلیل اشراف وکیل بر رویه عملی دادگاه ها و محاکم شهر تهران که دارای صلاحیت رسیدگی میباشند. به دلیل اجتناب از طی نمودن مسیر اشتباه و صرف هزینه و وقت بیهوده. به دلیل انتخاب صحیح بین راهکار حقوقی یا راهکار کیفری. به دلیل دانش و تخصص وکیل در مورد ارایه دلایل و منضمات و راهنمایی موکل در راستای جمع آوری ادله محکمه پسند.


آزاده

نسبت به اختراعات، نتایج، یافته‌ها و آثار فکری خود دارد. حقوق مالکیت فکری، شامل هر چیزی می‌شود که ساخته فکر و ذهن آدمی است که می‌‌تواند در زمینه علم، هنر، صنعت یا تجارت باشد. بنابراین موضوع این حقوق، گسترده و وسیع است


Mohammad sheykhi

هر فعالیت علمی، هنری و ادبی ممکن است موضوع مالکیت فکری باشد. دیگران نمی توانند بدون اجازه یک شخص از حقوق مالکیت فکری او استفاده کنند. رعایت نکردن اصول اخلاقی در تهیه آثار علمی و ادبی، در حقوق مالکیت فکری اثرات منفی بسیاری بر رشد علم و دانش جامعه دارد. بر همین مبنا قانونگذار در قوانین گوناگونی از جمله قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب سال 1348 و قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به بیان برخی از مقررات حقوقی و کیفری در خصوص مالکیت فکری پرداخته است.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همان طور که همگی می دانیم حق مالکیت ، یکی از بنیادی ترین حقوقی است که انسان ها از آن بهره مند هستند و این حق ، بر خلاف گذشته صرفا شامل اموال مادی افراد نبوده ، بلکه دامنه آن به حدی گسترش یافته که فرآورده های فکری انسان ها را هم شامل می شود؛ لذا بر خلاف گذشته که محدوده مالکیت بیشتر ناظر بر اموال فیزیکی و مادی بود ، فکر انسان نیز محترم و دارای ارزش قلمداد شده و محصولات و فرآورده های آن می بایست از گزند دیگران در امان باشد، به همین مناسبت یکی از شاخه های مهم حقوق ، ناظر بر حقوق مالکیت معنوی ایجاد گردیده که به معنای احترام به محصولات ناشی از تلاش های فکری انسان ها است و به آن ، مالکیت معنوی نیز گفته شده و در عصر حاضر ، از اهمیت فراوانی برخوردار شده است . مالکیت معنوی به صورت خلاصه ، به این معنا است که انسان ، بر تولیدات ناشی از فکر و ذهن خود ، مالکیت داشته و اشخاص ، نمی توانند تولیدات علمی ، هنری ، فرهنگی دیگری را سرقت ادبی نموده و از آنها ، به نفع خود بهره برداری انجام دهند. موسسه وکیل تلفنی این افتخار را دارد که از وکلای کارکشته در موضوعات مختلف از جمله مالکیت فکری بهره بردهو یم تواند مشکلات شما را به بهترین نحو ممکن حل نماید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.