بررسی پیامک جعلی ابلاغیه دادگستری

بررسی پیامک جعلی ابلاغیه دادگستری

بررسی پیامک جعلی ابلاغیه دادگستری

بررسی پیامک جعلی ابلاغیه دادگستری

هر سامانه خدماتی دولتی یا قضایی که در داخل کشور راه اندازی می شود، تعدادی افراد سودجو یا کلاهبردار به سمت و سوی راهی می روند که از مردم کلاهبرداری کنند. در سال های اخیر هر سامانه ای اعم از یارانه، سهام عدالت و ... که راه اندازی شده است افرادی در دام کلاهبرداران گرفتار شده اند. در حال حاضر کلاهبرداران پیامک جعلی ابلاغیه برای انجام کلاهبرداری مدنظر دارند.

اینبار کلاهبرداران برای انجام عمل کلاهبرداری ابلاغیه دادگستری را دستمایه قرار داده اند. با استفاده از عناوین ابلاغیه و دادگاه و دادگستری طعمه را ترغیب می کنند که بر روی لینک ارسال کلیک کند یا مبلغ ناچیزی را از طریق لینک پرداخت کند. همین اقدام ساده باعث می شود کلاهبرداران حساب افراد را تخلیه کنند.

برای جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران پیامک های قوه قضائیه دیگر با سرشماره ارسال نمی شود. پیامک ارسالی از طریق سامانه قوه قضائیه با عنوان "adliran" برای مخاطب ارسال می شود و سر شماره ای در کار نیست.

 

هزینه مشاوره حقوقی

ابلاغیه چیست؟

مرجع قضایی برای اینکه مخاطب را از محتوای پرونده و مراحل دادرسی مطلع کند ابلاغ صادر می کند. بار اول که یک پرونده برای شخصی تشکیل می شود ابلاغیه برای خوانده ارسال می شود. در تمام مواردی که در رسیدگی پرونده لازم باشد به اطلاع طرف های دعوی برسد به دستور دادگاه به آنها ابلاغ می شود.

در واقع ابلاغیه بخشی از محتویات یک پرونده است که به طرفین دعوا فرستاده می شود. ابلاغیه بر اساس مواد 67 تا 86 قانون آیین دادرسی مدنی انجام می شود.

با توجه به راه اندازی سامانه ثنا تمامی ابلاغیه ها از طریق این سامانه به مخاطب ارسال می شود. ابلاغیه ارسال شده توسط دادگاه در سامانه قابل مشاهده است. ذکر این نکته لازم و ضروری است تنها افرادی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند از طریق سامانه میتوانند ابلاغیه خود را دریافت کنند.

کاربران برای مشاهده ابلاغیه باید به آدرس https://eblagh.adliran.ir مراجعه کنند. در وارد کردن آدرس باید دقت لازم را انجام داد چون معمولا کلاهبرداران آدرس های مشابهی را برای فریب کاربران درست می کنند.

 

مشاوره حقوقی پرونده جعل

از کجا بفهمیم پیامک ابلاغیه جعلی است؟

پیام هایی که از سرشماره های شخصی ارسال و حاوی لینک بوده بدون شک جعلی و طعمه ای برای افراد است. بارها از سامانه ثنا و پلیس فتا برای مردم پیامک های هشداری ارسال شده است که پیامک های حاوی لینک جعلی بوده و توسط کلاهبرداران ارسال می شود.

معمولا کلاهبرداران برای اینکه مردم را وسوسه کنند یا در صدد ترغیب آنها باشند از عناوینی همچون توقیف اموال، شکایت، ابلاغیه قضایی و ... استفاده می کنند.

پیامک ابلاغیه از طریق سامانه ثنا یا قوه قضائیه به این شکل است: " آقا ............. ابلاغیه الکترونیکی شماره ..................... در حساب کاربری شما در سامانه ابلاغ قرار گرفت. تاریخ ابلاغ ........" همانطوری که از متن پیامک اصلی ملاحظه می کنید هیچ لینکی در پیامک ابلاغ وجود ندارد و فقط به صاحب ابلاغیه اطلاع داده می شود که ابلاغیه ای در سامانه برای شما قرار گرفته است.

صاحب ابلاغیه نیز بعد از دریافت پیامک می تواند به سامانه ابلاغ قوه قضائیه مراجعه و با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که قبلا در اختیار او قرار داده شده است ابلاغیه خود را مشاهده کند.

 

پیامک جعلی

مجازات کلاهبرداری از طریق پیامک جعلی ابلاغیه

بر اساس قانون مجازات افرادی که از طریق پیامک جعلی ابلاغیه از دیگران کلاهبرداری کنند علاوه بر رد مال به یک تا هفت سال حبس نیز محکوم خواهند شد. همچنین کلاهبرداران باید مبلغی معادل مالی که دریافت کرده اند جریمه پرداخت کنند.

به دلیل اینکه جرم با استفاده از وسیله متقلبانه انجام می گیرد مصداق بارز کلاهبرداری است در حالی که اگر وسیله متقلبانه ای برای بردن مال وجود نداشته باشد عمل انجام شده سرقت است.

برای پیگیری مسائل کلاهبرداری نیاز به دانش حقوقی است کاربران برای اینکه سریع تر به نتیجه برسند لازم است قبل از هر کاری مشاوره حقوقی با وکیل متخصص در ارتباط با کلاهبرداری پیامکی انجام دهید.

برای دریافت مشاوره حقوقی با کیفیت و تخصصی در مورد ابلاغیه جعلی می توانید از طریق سایت وکلای تلفنی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید و با وکیل کاربلد مشاوره انجام دهید.

مرجع صالح برای پیگیری پیامک جعلی ابلاغیه دادگستری

کاربرانی که به واسطه پیامک جعلی ابلاغیه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می تواند به دادسرا مراجعه کنند و شکایت خود را ثبت کنند البته این افراد می توانند موضوع را نیز به پلیس فتا اطلاع دهند. در هر صورت برای اینکه تحقیقات پرونده تکمیل شود پرونده به پلیس فتا ارجاع داده می شود.

پلیس فتا به صورت تخصصی موضوع را بررسی و راه های رسیدن به کلاهبردار و بسترهایی که از آن استفاده کرده است را دنبال می کند. در نهایت بعد از شناسایی کلاهبردار و تکمیل تحقیقات، پرونده برای صدور رای به دادگاه کیفری ارسال خواهد شد.

 

ارتباط در واتس اپ

مجازات ساخت پیامک جعلی ابلاغیه دادگستری چیست؟

اگر مرتکب با استفاده از ساخت پیامک جعلی ابلاغیه دادگستری به جرمی مرتکب شده باشد به یک تا سه سال محکوم خواهد شد. پیامک جعلی ابلاغیه اگر منجر به کلاهبرداری نشود و فقط پیامکی برای شخصی ارسال شده باشد مجازات آن بستگی به نوع شکایت کاربر دارد. به دلیل اینکه ساخت پیامک جعلی ابلاغیه شروع به جرم است مجازات دارد و میزان مجازات نیز به نظر دادگاه و محتویات پرونده بستگی دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجازات پیامک جعلی و کلاهبرداری از این روش با وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی تماس بگیرید و مشاوره حقوقی تلفنی  انجام دهید. این امکان برای کاربران فراهم شده تا هم از طریق تماس تلفنی و هم از طریق واتس اپ با وکیل مربوطه مشاوره حقوقی انجام دهند.

انجام مشاوره حقوقی با وکیل متخصص از طریق موسسه حقوقی وکلای تلفنی بسیار کم هزینه و در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود. همچنین می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در سایت وکلای تلفنی استفاده نمایید.

 

کلاهبرداری رایانه ای 
مشاوره حقوقی مطالبه فیش واریزی 
مشاوره حقوقی کلاهبرداری 
استفاده از مهر نظامی جعلی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سهند مهدی پور

از مشکلاتی که این روزها برای شهروندان به وجود آمده، دریافت پیامک‌های جعلی از سامانه ثنا است. تشخیص جعلی بودن یا واقعی بودن پیامک‌های سامانه ثنا اهمیت زیادی دارد و همه افراد باید نسبت به آن آگاه شوند. عدم تشخیص پیامک های جعلی و واقعی سامانه ثنا می‌تواند مشکلات زیادی برای افراد ایجاد کند. کلاهبردارها از عدم آگاهی مردم استفاده می‌کنند تا آن‌ها را از طریق پیامک فریب دهند و حساب‌های آن‌ها را هک کنند. به منظور آگاهی از واقعی بودن لینک‌های دریافتی از طریق اس ام اس ، در این مطلب سعی داریم تا به بررسی تفاوت پیامک های جعلی و واقعی سامانه ثنا بپردازیم. با ما همراه باشید


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، تا چند سال قبل تمام امور مربوط به دعوای دادگاه به صورت دستی انجام می گرفت و مشکلات زیادی برای طرفین دعوا یا خود محاکم دادگستری به وجود می آمد. بعنوان مثال، ما بارها و بارها شاهد بودیم که آرای غیابی زیادی در پرونده ها صادر می گشت چرا که مامورین ابلاغ باید مسافت بسیار زیادی را جهت ابلاغ یک پرونده به یک روستای دور افتاده و صعب العبور طی می کردند اما بدون یافتن خوانده پرونده ، عدم حضور او را گزارش می نمودند یا زنانی که به حالت قهر از منزل شوهر بیرون رفته و در شهر و دیاری دیگر دست به اقامه دعوا علیه وی می زند یا کسانی که متواری بوده و دستیابی به ایشان مقدور نبود و امثال آن ، از طرفی وکلای دادگاه نیز گاهی باید برای مشاهده یک نظریه ساده کارشناسی یک روز تمام از وقت خود را سپری می کردند تا به شهر یا استانی دیگر رفته و اعتراض خود را نسبت به آن ثبت کنند . مجموع این مشکلات از یک سو و گسترش تکنولوژی از سوی دیگر باعث شد تا سامانه خدمات الکترونیکی قضایی پا به عرصه وجود بگذارد. در ابتدا فقط وکلای دادگاه در این سامانه ثبت نام می کردند ، بعد از آن نوبت به خواهان ها و متشاکیان دعوا و بعد شهود و مطلعین در پرونده رسید و در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که در بسیاری از شهرها تنها کسانی حق حضور در دادگاه را دارند که قبل از آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند یا کسانی که قصد ازدواج دارند یا قصد ضامن شدن برای اخذ وام نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند. داشتن سامانه ثنا مزایای زیادی دارد از جمله 24 ساعته بودن ، دسترسی آسان ، راحت بودن کار با آن و ... البته در کنار این مزایا یک مساله مهم سوء استفاده برخی از افراد سودجو هست که با عوض کردن متن پیامک ها یا ارسال متن های جعلی قصد سوء استفاده از دیگران را دارند که اگر این روند و روال منجر به کسب مال از کاربران شود حسب مورد می تواند تحت عنوان کلاهبرداری یا دیگر جرایم مورد رسیدگی قرار گیرد. برای دانستن دیگر جزئیات می تواند با وکلای موسسه هماهنگ شده و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


مجید پریدست فومنی

با سلام ارسال پیامک جعلی توسط افراد سودجو در مسیر استفاده فزاینده از اینترنت و به تبع آن فضای مجازی عموم مردم یکی از شیوه های رایج کلاهبرداری امروزه است که اولا خود فرد مانند فضای واقعی فریفته شرایط و نوع کالا یا خدمت یا از ترس اتفاقی ناگوار درگیر آن میشود اما قانونگذار مستند به ماده ۵۳۶ ق.م.ا این عمل را چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی با این مضمون که با اسناد یا نوشتجات جعلی و مورد استفاده قراردادن جهت بردن مال دیگری استفاده نماید جرم انگاری نموده که براساس نوع و ترتیبات عمل و نتایج آن قابل طرح شکایت به دوصورت است یا ازطریق سامانه فتا پلیس سایبری ویا اقامه دعوی در دادسرا لذا با توجه به اهمیت موضوع و اقدامات مراقبتی قانونگذارمسولیت آشنایی و فرهنگ استفاده از دنیای مجازی برای هرفرد از الزامات است


Mohamad sheykhi

با توجه به راه اندازی سامانه ثنا تمامی ابلاغیه ها از طریق این سامانه به مخاطب ارسال می شود. ابلاغیه ارسال شده توسط دادگاه در سامانه قابل مشاهده است. ذکر این نکته لازم و ضروری است تنها افرادی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند از طریق سامانه میتوانند ابلاغیه خود را دریافت کنند. کاربران برای مشاهده ابلاغیه باید به آدرس https://eblagh.adliran.ir مراجعه کنند. در وارد کردن آدرس باید دقت لازم را انجام داد چون معمولا کلاهبرداران آدرس های مشابهی را برای فریب کاربران درست می کنند


حسین سیفی

در رابطه با ابلاغ الکترونیک چند نکته مهم وجود دارد . اول آنکه بجای سرشماری عددی واژه ADLIRAN بایستی باشد و نکته دوم آنکه با توجه به اینکه غالبا در کشور ما قبل از فراهم آوردن زیر ساختها کاری شروع میشود ، ابلاغ هم در همین راستا می‌باشد . مثلاً برای ابلاغ الکترونیکی به محض بارگزاری ابلاغ در پروفایل کاربری ثنا بایستی طی پیامکی به مخاطب اطلاع رسانی گردد و چه بسیار مواردی بوده است این پیامک ارسال نشده و افراد را با وجود بارگزاری در سامانه ابلاغ ، بی اطلاع گذارده است . حال عموم افراد جامعه بهتر است هفته ای یک بار و همکاران و وکلای عزیز نیز هر یک یا دو روز یک بار این سامانه را بررسی نمایند .


بشیر علی پاریاد

سلام.بر اساس قانون مجازات افرادی که از طریق پیامک جعلی ابلاغیه از دیگران کلاهبرداری کنند علاوه بر رد مال به یک تا هفت سال حبس نیز محکوم خواهند شد. همچنین کلاهبرداران باید مبلغی معادل مالی که دریافت کرده اند جریمه پرداخت کنند


حمید مرادی نیا

با سلام پیامک اگر اصل باشد، سر شماره آن adliran است. در داخل پیامک های اصلی ارسال شده توسط سامانه ثنا، لینکی وجود ندارد. پیامک ابلاغیه جعلی از شما میخواهد که برای مشاهده پیام هزینه ای را واریز کنید. در صورتی که برای مشاده پیامک ابلاغیه اصل، نیاز به هیچگونه پرداخت هزینه ای نیست. اگر تاکنون به سایت ثنا مراجعه نکردید و در آنجا ثبت نام نداشته اید، پیامکی نیز برای شما ارسال نخواهد شد.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب با وجود تاکیدات زیاد پلیس فتا و قوه قضائیه در خصوص پیامک های کلاهبرداری ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، متاسفانه باز هم تعدادی از همشهریان در دام این گونه پیامک ها می افتند. اخیرا نیز یکی از همکاران محترم در دام این روش کلاهبرداری قرار گرفته است که خوشبختانه با هشیاری به موقع، متوجه قصد سودجویان شده و مانع اقدامات بعدی کلاهبرداران گردیده است. ولی متاسفانه زمانی که بر روی لینک در پیامک کلیک کرده یک بدافزار در گوشی وی نصب شده است، و به این شیوه در دام سودجویان قرار گرفته و صدها پیامک از شماره موبایل وی برای شماره های ناشناس ارسال شده و ناخواسته در حلقه پازل شبکه کلاهبرداری سودجویان قرار گرفته است! در این نوع کلاهبرداری، مجرمین با استفاده از ارسال یک پیامک حاوی لینک، از قربانی خود می خواهند که جهت مشاهده شکوائیه بر روی لینک کلیک کند.


فرزان فرشادنیا

شماره به من اس داده که ابلاغیه علیه شما ثبت شده و یه لینک فرستاده


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.