سامانه فوری شناسایی افراد ممنوع المعامله

سامانه فوری شناسایی افراد ممنوع المعامله

سامانه فوری شناسایی افراد ممنوع المعامله

مشاوره حقوقی

 

امروزه قبل از انجام دادن هر نوع معامله ای، باید اطلاعات کامل از وضعیت حقوقی و مالی فرد مقابل داشته باشیم. به عبارت دیگر تمام نکات مورد نظر در یک معامله را بسنجیم. اگر فرد مقابل شما، به هر دلیلی مانند چک، املاک، محکومیت در دادگاه و ... ممنوع المعامله باشد، حتی اگر معامله ای هم انجام شود، محلی از اعتبار ندارد و ممکن است که برای شما نیز، ایجاد مشکل کند.

 

هرینه مشاوره حقوقی

برای استعلام اسامی افراد ممنوع المعامله چه باید کرد؟

ممکن است که طرف معامله شما، یک شرکت یا نهاد رسمی ( به عبارت دیگر یک شخص حقوقی ) باشد. اگر نیاز به بررسی اهلیت و تایید اطلاعات هویتی یک شرکت یا موسسه دارید، می توانید از سامانه rrk.ir که ارگان رسمی قوه قضاییه است، استعلام بگیرید. این کار صرفا زمانی مناسب است که می خواهید با یک سازمان یا نهاد قراردادی ببندید. به عبارت دیگر اگر شخص مقابل شما، شخص حقوقی است، می توانید از این روش برای مشخص شدن اهلیت او اقدام کنید. اما اگر  قصد تایید اصالت و واقعی بودن اسنادی مثل مدارک آموزشی و پژوهشی بین المللی، گواهی های عدم سوء پیشینه و ... دارید، سامانه میخک که زیرمجموعه وزارت امور خارجه است، اطلاعات بسیار خوبی را ارائه می دهد.

اما به جز این دو سامانه یکی از مهمترین و معتبرترین سامانه های قوه قضائیه، سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که می توان ان را سامانه آنلاین افراد ممنوع المعامله دانست. شما با مراجعه به این سایت می توانید اطلاعات کاملی در مورد  اهلیت طرف مقابلتان در معامله، داشته باشید. با استفاد از این سایت، استعلام تصدیق اصالت سند و اوراق دفاتر اسناد رسمی به راحتی قابل بررسی است. همچنین استعلام الکترونیکی ملک، استعلام شناسنامه و تصدیق اصالت سند مالکیت نیز، به ساده ترین شکل ممکن انجام می پذیرد. اما اصلی ترین و مهمترین ویژگی و قابلیتی که این سامانه دارد، استعلام ممنوع المعامله بودن اشخاص است. همانطور که مستحضر هستید اگر به هر دلیلی یک فرد، ممنوع المعامله باشد، انجام دادن هرگونه معامله با او، باعث ایجاد مشکل برای طرفین می شود.

 

ممنوع المعامله

 نحوه کار سامانه شناسایی افراد ممنوع المعامله

سامانه شناسایی افراد ممنوع المعامله، زیرمجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضائیه است. این سامانه اطلاعات را از قوه قضاییه دریافت می کند و متناسب با پایگاه بزرگ اطلاعاتی خود، افرادی که به واسطه حکم قاضی ممنوع المعامله هستند را معرفی کرده است. از این رو با یک استعلام ساده در این سامانه، می توانید از ممنوع المعامله بودن یا نبودن طرف مقابلتان مطلع شوید.

 مزایای استعلام افراد ممنوع المعامله

اگر شما معامله ای با افراد ممنوع المعامله داشته باشید، اعتبار قرارداد مخدوش می شود. احتمال ضرر و زیان و البته کلاهبرداری و خسارت شما نیز بیشتر خواهد شد. از این رو بهتر است که در ابتدای هر قرارداد و معامله ای، استعلام از سامانه املاک و اسناد کشور و اطلاعات لازم را مدنظر داشته باشید.

منظور از افراد ممنوع المعامله چیست؟

اما چه کسانی ممنوع المعامله هستند؟ معمولاً سه گروه از افراد ممنوع المعامله هستند و انجام معامله با آنها غیرمجاز است. یک گروه، افراد ورشکسته هستند. این افراد به خاطر این که قاعدتا بدهی های زیادی دارند، باید در ابتدا به تعیین تکلیف بدهی های خود بپردازند. پس از پرداخت همه بدهی ها، ممنوع المعامله بودن آنها برداشته می شود.

گروه دیگر از افراد ممنوع المعامله محکومین دادگاه ها هستند. مسلما این افراد، توسط دادگاه و به دلیل ملاحظات قانونی، اقتصادی و سیاسی برای انجام هر نوع معامله، ممنوعیت و محدودیت دارند. در اغلب مواقع افرادی که ورشکسته می شوند یا به حکم دادگاه محکوم هستند، برای آنها توقیف اموال صادر می شود و تا زمانی که بدهی های خود را پرداخت نکنند، حق هیچ گونه معامله ای (چه در حوزه املاک و چه در حوزه اسناد رسمی) ندارد. شخص ممنوع المعامله می تواند وکیل بگیرد. اتفاقا گرفتن وکیل به  افراد ممنوع المعامله کمک شایانی می کند.

 

ارتباط در واتس اپ

برای اینکه متوجه شویم که یک فرد ممنوع المعامله هست نه، حتما باید از طریق سامانه ثبت املاک و اسناد (https://www.ssaa.ir/ ) یا از طریق دفاتر اسناد رسمی، این موضوع را پیگیری کنیم. البته مجموعه معاونت قضایی دادستانی کل کشور نیز می تواند برای استعلام افراد ممنوع المعامله کمک کند.

 آیا امکان رفع ممنوع المعامله کردن افراد وجود دارد؟

مسلما اگر با تایید قاضی، افراد ممنوع المعامله بتوانند رضایت طلبکاران و .. را جلب کنند، امکان رفع ممنوعیت وجود دارد. در کل موضوعات مربوط به مسئله افراد ممنوع المعامله بسیار مهم و پیچیده هستند. اگر نیاز به استعلام از سامانه ممنوع المعامله بودن افراد دارید یا برای این موضوعات، مشاوره حقوقی می خواهید، توصیه می کنیم با همکاران ما در تماس باشید. برای مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان می توانید از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی کمک بخواهید.

 

وکیل معاملات
مشاوره حقوقی فسخ معامله
وکیل کیفری انلاین
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمدی

عرض ادب و وقت بخیر خیلی ممنونم بابت اطلاعات مفیدی که در باب افراد ممنوع المعامله ارائه کردید متاسفانه فرهنگ مشاوره با افراد متخصص چندان پررنگ نیست و من هم دقیقا بعد از عقد یک قرارداد فروش و زمانی که به مشکل برخورد کردم با موسسه شما آشنا شدم و مشاوره دریافت کردم درسته که زمان مناسبی برای مشاوره نبود اما باز هم کلید مشکل من راهنمایی هایی بود که مشاور موسسه دراختیارم قراردادند ازکلیه پرسنل و مدیریت موسسه ممنونم بابت پیگیری ها و پاسخگویی ها


امان آبادی

ممنوع المعامله بودن به معنای عدم توانایی انجام معاملات مختلف اقتصادی به دلایلی مانند ورشکستگی یا صدور احکام قضایی است. در چنین شرایطی فرد از انجام انواع معاملات در حوزه های مختلف محروم خواهد بود. برای بررسی وضعیت ممنوع المعامله باید از سامانه اداره ثبت اسناد استعلام بگیرید. برای این منظور تنها به کد ملی خود احتیاج دارید. همچنین این فرایند در دفاتر اسناد رسمی انجام شده و در کمترین زمان ممکن وضعیت ممنوع المعامله بودن افراد را مشخص می کند.


محدثه عابدی

با توجه به پیشرفت سامانه ها خوشبختانه افراد ممنوع المعامله به راحتی قابل شناسایی بوده و افراد قبل از معامله با این افراد می توانند از سابقه ی آنها آگاهی یابند. که مهمترین سامانه، سامانه ثبت اسناد و املاک کشور بوده که با پیگیری، افراد ممنوع المعامله مشخص گردیده است. که افراد ممنوع المعامله شامل محکومین رای دادگاه، افراد ورشکسته می باشند که تا بدهی خود را پرداخت ننموده از انجام معامله منع گردیده اند


مجید شیخی

با سلام سوالی ک اینجاست اینه چه کسانی ممنوع المعامله هستند؟ معمولاً سه گروه از افراد ممنوع المعامله هستند و انجام معامله با آنها غیرمجاز است. یک گروه، افراد ورشکسته هستند. این افراد به خاطر این که قاعدتا بدهی های زیادی دارند، باید در ابتدا به تعیین تکلیف بدهی های خود بپردازند. پس از پرداخت همه بدهی ها، ممنوع المعامله بودن آنها برداشته می شود. گروه دیگر از افراد ممنوع المعامله محکومین دادگاه ها هستند. مسلما این افراد، توسط دادگاه و به دلیل ملاحظات قانونی، اقتصادی و سیاسی برای انجام هر نوع معامله، ممنوعیت و محدودیت دارند. در اغلب مواقع افرادی که ورشکسته می شوند یا به حکم دادگاه محکوم هستند، برای آنها توقیف اموال صادر می شود و تا زمانی که بدهی های خود را پرداخت نکنند، حق هیچ گونه معامله ای (چه در حوزه املاک و چه در حوزه اسناد رسمی) ندارد.


پروانه برغمدي

با سلام برای اینکه متوجه شویم که یک فرد ممنوع المعامله هست نه، حتما باید از طریق سامانه ثبت املاک و اسناد (https://www.ssaa.ir/ ) یا از طریق دفاتر اسناد رسمی، این موضوع را پیگیری کنیم. البته مجموعه معاونت قضایی دادستانی کل کشور نیز می تواند برای استعلام افراد ممنوع المعامله کمک کند.


بهنام رحمانی فرد

باسلام ممکن است که طرف معامله شما، یک شرکت یا نهاد رسمی ( به عبارت دیگر یک شخص حقوقی ) باشد. اگر نیاز به بررسی اهلیت و تایید اطلاعات هویتی یک شرکت یا موسسه دارید، می توانید از سامانه rrk.ir که ارگان رسمی قوه قضاییه است، استعلام بگیرید. این کار صرفا زمانی مناسب است که می خواهید با یک سازمان یا نهاد قراردادی ببندید. به عبارت دیگر اگر شخص مقابل شما، شخص حقوقی است، می توانید از این روش برای مشخص شدن اهلیت او اقدام کنید. اما اگر قصد تایید اصالت و واقعی بودن اسنادی مثل مدارک آموزشی و پژوهشی بین المللی، گواهی های عدم سوء پیشینه و ... دارید، سامانه میخک که زیرمجموعه وزارت امور خارجه است، اطلاعات بسیار خوبی را ارائه می دهد. اما به جز این دو سامانه یکی از مهمترین و معتبرترین سامانه های قوه قضائیه، سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که می توان ان را سامانه آنلاین افراد ممنوع المعامله دانست. شما با مراجعه به این سایت می توانید اطلاعات کاملی در مورد اهلیت طرف مقابلتان در معامله، داشته باشید. با استفاد از این سایت، استعلام تصدیق اصالت سند و اوراق دفاتر اسناد رسمی به راحتی قابل بررسی است. همچنین استعلام الکترونیکی ملک، استعلام شناسنامه و تصدیق اصالت سند مالکیت نیز، به ساده ترین شکل ممکن انجام می پذیرد. اما اصلی ترین و مهمترین ویژگی و قابلیتی که این سامانه دارد، استعلام ممنوع المعامله بودن اشخاص است. همانطور که مستحضر هستید اگر به هر دلیلی یک فرد، ممنوع المعامله باشد، انجام دادن هرگونه معامله با او، باعث ایجاد مشکل برای طرفین می شود


مجید پریدست فومنی

با سلام ارز آنجاییکه در برخی اوقات افراد در مسیر کسب و کار بدون محاسبات وظرفیت عملیات خود و کشش بازار دست به ریسک میزنند دچار برخی از دیون معوق به بانکها یا موسسات مالی ویا اشخاص حقیقی میشوند که در این صورت طلبکاران با مراجعه به محکمه ضمن تقاضا مطالبات خود تقاضا ورشکستگی چنین افرادی را ارائه میکنند که با اثبات ورشکستگی و اعلام ممنوع المعامله شدن ایشان از محل اموال و داراییها بتوانند سریع به مطالبات خود برسند


فریبرز ذوالفقاری

با سلام نهاد رسمی ( به عبارت دیگر یک شخص حقوقی ) باشد. اگر نیاز به بررسی اهلیت و تایید اطلاعات هویتی یک شرکت یا موسسه دارید، می توانید از سامانه rrk.ir که ارگان رسمی قوه قضاییه است، استعلام بگیرید. این کار صرفا زمانی مناسب است که می خواهید با یک سازمان یا نهاد قراردادی ببندید. به عبارت دیگر اگر شخص مقابل شما، شخص حقوقی است، می توانید از این روش برای مشخص شدن اهلیت او اقدام کنید. اما اگر قصد تایید اصالت و واقعی بودن اسنادی مثل مدارک آموزشی و پژوهشی بین المللی، گواهی های عدم سوء پیشینه و ... دارید، سامانه میخک که زیرمجموعه وزارت امور خارجه است، اطلاعات بسیار خوبی را ارائه می دهد.


پرویز اعتصامی

خرید ملک


ناصر نجف زاده

۷


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.