دیه قرمزی چشم چقدر است؟

دیه قرمزی چشم چقدر است؟

دیه قرمزی چشم چقدر است؟

دیه قرمزی چشم چقدر است؟ تعریف حقوقی دیه چیست؟ نحوه محاسبه دیه چگونه است؟ جهت مطالبه دیه قرمزی چشم چه باید کرد؟ آیا برای مطالبه دیه قرمزی چشم بایستی با وکیل دیه مشورت داشت؟ دعاوی مرتبط با دیه از جمله گسترده ‌ترین و البته رایج ترین دعاوی کیفری سیستم حقوقی ایران محسوب می شوند که یکی از آنها دعوای مطالبه دیه قرمزی چشم می باشد. به همین خاطر همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی دیه قرمزی چشم با متخصصین ما در ارتباط هستند. این افراد، سوالات گوناگونی را از مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند که به متداول ترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پرداختن به دیه قرمزی چشم به سوالات فوق الذکر نیز پاسخ دهیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی، همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف دیه از زبان وکیل

پیش از پرداختن به موضوع دیه قرمزی چشم بایستی با تعریف حقوقی دیه آشنا شویم. به همین خاطر در گام ابتدایی به سراغ معنای لغوی دیه خواهیم رفت. در واقع هنگامی که به دنبال معنای واژه «دیه» در لغتنامه ها هستیم با کلماتی نظیر «خون بها» مواجه خواهیم شد. کلمه مذکور این پیام را به ما می دهد که معنای لغوی دیه از تعریف حقوقی دیه جدا نیست.

اکنون به سراغ تعریف حقوقی دیه خواهیم رفت. در واقع هنگامی که جنایت غیر عمدی یا عمدی بر جان و جسم دیگری اتفاق می افتد، مجرم در وهله اول بایستی قصاص گردد. حال اگر شرایط قصاص مجرم وجود نداشته باشد، وی بایستی به مقتول یا بزه دیده مبلغی را پرداخت کند. این مبلغ تحت عنوان «دیه» شناخته می شود که مقدار آن می تواند در قانون مشخص شده یا نشده باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تعریف حقوقی دیه از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی دیه چشم

 

 

نحوه محاسبه دیه

اکنون در مسیر آشنایی با دیه قرمز شدن چشم بایستی با نحوه محاسبه دیه نیز آشنا شویم. در ابتدا بایستی بگوییم دیه به دو نوع تقسیم می شود:

  • دیه مقدر که مقدار آن در قانون مشخص شده است.
  • دیه غیر مقدر یا ارش که مقدار آن در قانون ذکر نگردیده است.

جهت محاسبه دیه مقدر بایستی ابتدا با مقدار دیه کامل آشنا شویم. چرا که انواع دیات مذکور در قانون بر اساس مقدار دیه کامل تعیین خواهند شد. به عنوان مثال، پاره کردن لایه یک گوش برابر با یک ششم دیه کامل می باشد. در همین راستا هر ساله، بانک مرکزی با تایید قوه قضاییه مقدار دیه کامل را تعیین خواهد کرد که این دیه در سال 1402 در ماه های غیر حرام 900 میلیون تومان و در ماه های حرام، 1 میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد بود. در نتیجه نحوه محاسبه دیات مقدر بر اساس این عدد می باشد. از طرفی، جهت نحوه محاسبه ارش بایستی به تصمیم دادگاه و پزشکی قانونی توجه داشته باشیم. در نتیجه نمی توان فرمول واحدی برای آن تعیین نمود. با این حال وکیل دیه با تجربه ای که پیرامون نحوه محاسبه دیه دارد، می تواند در این زمینه به شما کمک کند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

شکوائیه توهین، تهدید و افترا
جرم اخاذی در قانون مجازات اسلامی 
جرم فرار از دین و مجازات آن
درباره ما 

 

 

دیه قرمزی چشم چقدر است؟

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا به سراغ دیه قرمزی چشم برویم. در واقع قانونگذار در مواد 587 تا 591 قانون مجازات اسلامی به موارد دیه مرتبط با چشم پرداخته است. با این حال در این مواد، دیه قرمزی چشم دیده نمی شود. پس دیه قرمزی چشم از جمله دیات مقدر محسوب نمی گردد که بتوان مقدار آن را از طریق مقدار دیه کامل به دست آورد.

در نتیجه دیه قرمزی چشم از جمله دیات غیر مقدر محسوب گردیده و ارش آن باید توسط پزشکی قانونی و تایید دادگاه تعیین شود. پس در پاسخ به این سوال که دیه قرمزی چشم چقدر است، نمی توان به یک عدد مشخص اشاره نمود. با این حال توجه داشته باشید که نکات حقوقی پیرامون دیه قرمزی چشم بسیار زیاد است که در همین راستا می توانید از طریق مشاوره حقوقی با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

 

 

دیه قرمزی چشم

 

برای مطالبه دیه قرمزی چشم چه باید کرد؟

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به این سوال پاسخ دهیم؛ برای مطالبه دیه قرمزی چشم چه باید کرد؟ اولین گام در این راستا آشنایی با دادگاه صالح جهت رسیدگی به موضوع دیه قرمزی چشم می باشد. بر اساس مواد قانونی مرتبط، دادگاه کیفری 2 جهت رسیدگی به دیه قرمز شدن چشم صالح است. در گام دوم بایستی جهت انجام این کار یک دادخواست اصولی و قانونی تنظیم نمایید و آن را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برده تا درخواست شما پیگیری گردد. اکنون بایستی تا زمان آغاز جلسه دادگاه و ابلاغ آن به شما صبر کنید. در نهایت نیز با حضور در دادگاه و ارائه مستندات خود می توانید دیه خود را بگیرید.

 

مشاوره حقوقی دیه قرمزی چشم

دیه قرمزی چشم از آن دسته از دعاوی محسوب می شود که دارای نکات حقوقی گوناگونی می باشد. در نتیجه اگر با این پرونده دست و پنجه نرم می کنید قطعاً نمی توانید خودتان بدون کمک وکیل دیه از عهده حل و فصل آن بر بیایید. از طرفی مطالبه دیه پس از صادر شدن حکم دیه قرمزی چشم از دادگاه دارای مراحلی می باشد که بهتر است برای طی کردن این مراحل از وکیل دیه کمک بگیرید. به همین منظور امکان مشاوره حقوقی تلفنی در این زمینه را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

محمدی

بابت ضرب و جرح و مراجعه به پزشکی قانونی سوالاتی داشتیم امروز با وکیل موسسه شما صحبت کردیم و کمک بسیار بزرگی به ما کردند و راه کوتاه تری به ما پیشنهاد دادند ممنونم از خدمات خوبتون


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب دیه قرمزی چشم در قانون مجازات اسلامی ایران جزء دیه اعضای بدن محسوب می‌شود. طبق جدول دیه سال ۱۴۰۳، دیه قرمزی چشم به عنوان ارش محاسبه می‌شود و مبلغ آن بر اساس نظر کارشناس پزشکی قانونی تعیین می‌گردد.


دانیال جمشیدی پور

سلام قرمزی چشم درموارد دیه مقدر تعیین نشده هست والنهایت ارش تعیین می شود


محمد نوربخش

دیه در خصوص آسیب دیدن چشم و پلک باهم متفاوت است همچنین نوع آسیب و مقدار ان نیز می تواند در تعیین دیه یا ارش موثر باشد ، در قانون مجازات اسلامی از مواد 587 تا مواد 589 دیه ی چشم را بیان نموده است و فروض ان را بیان کرده است. برای محاسبه ی این مبلغ ،فروض مختلفی وجود دارد که به تفکیک به شرح ان ها خواهیم پرداخت: 1-اگر هر دو چشم مجنی علیه بر اثر جنایت یا تصادف آسیب ببیند و این آسیب باعث نابینایی هر دو چشم بشود در صورتی که هر دو چشم قبل از ورود آسیب کاملا سالم باشد و از لحاظ بینایی هیچ گونه مشکلی نداشته باشند باید ابتدا دیه کامل را در نظرگرفت و بعد از ان این مبلغ را نصف نمود چرا که نصف دیه کامل دیه ی این نوع آسیب به هر دو چشم است.


الهه بابایی

سپاس بابت مطالب حقوقی مفید و کارگشای شما


آزاده

تشحیص جراحات ودامنه ان ودرصد ان امر ی کاملا فنی وتخصصی است که در صلاحیت پزشکی قانونی است ابتدا به ساکن باید پزشکی قانونی میزان جراحات را تشخیص .طول درمان تمام ودرصد ان مشخص گردد وسپس حسب درصد میزان دیه مشخص گرددبطور تقریبی میتوان گفت قرمزی پلک ارش دارد- دیه کبودی پلک چشم معادل 0.3 درصد دیه می باشد18,000,000 ریال ولک داخل چشم هم ارش دارد که میزانش را قاضی تعیین می کند.


مجید شیخی

با سلام ب نطره بنده هنگامی که جنایت غیر عمدی یا عمدی بر جان و جسم دیگری اتفاق می افتد، مجرم در وهله اول بایستی قصاص گردد. حال اگر شرایط قصاص مجرم وجود نداشته باشد، وی بایستی به مقتول یا بزه دیده مبلغی را پرداخت کند.والسلام و موفق باشید


قاسم رفعتی

باسلام ..قرمزی چشم درموارد دیه مقدر تعیین نشده هست والنهایت ارش تعیین می شود


زهرا

دیه گرفتن در صورت از دست دادن یا صدمه دیدن یکی از چشمان به معنای جبران خسارت مادی و معنوی است که از طرف متضرر یا خانواده‌اش از فرد یا اشخاصی که مسئول این اتفاق هستند، دریافت می‌شود. این دیه در حقوق اسلامی و قانون مدنی ایران تعریف و محاسبه شده و بر اساس قراردادها و اصول حقوقی تعیین می‌شود.


محمد مومني

دیه قرمزی چشم در قانون مجازات اسلامی ایران جزء دیه اعضای بدن محسوب می‌شود. طبق جدول دیه سال ۱۴۰۳، دیه قرمزی چشم به عنوان ارش محاسبه می‌شود و مبلغ آن بر اساس نظر کارشناس پزشکی قانونی تعیین می‌گردد


بهنام رحمانی فرد

با سلام دادگاه صالح جهت رسیدگی به موضوع دیه قرمزی چشم می باشد. بر اساس مواد قانونی مرتبط، دادگاه کیفری 2 جهت رسیدگی به دیه قرمز شدن چشم صالح است. در گام دوم بایستی جهت انجام این کار یک دادخواست اصولی و قانونی تنظیم نمایید و آن را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برده تا درخواست شما پیگیری گردد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.