استخدام وکیل برای شرکت خصوصی

استخدام وکیل برای شرکت خصوصی

استخدام وکیل برای شرکت خصوصی

در شرکت‌ها و کارخانه‌جات بزرگ، احتمال ایجاد مشکلات داخلی و اختلافات تجاری وجود دارد. در این‌موارد می‌توان از یک وکیل پایه یک دادگستری برای رسیدگی به دعاوی تجاری کمک گرفت. همچنین حضور یک وکیل متخصص در جلسه تنظیم قراردادهای مالی و تجاری از بروز اختلافات مالی در آینده جلوگیری می‌کند. به همین دلیل نقش وکیل در شرکت‌های خصوصی بسیار پررنگ و با اهمیت است و این مسئله باعث شده تا بسیاری از مدیران به دنبال استخدام وکیل برای شرکت خصوصی خود باشند و تمامی مسائل حقوقی شرکت را به وکیل متخصص بسپارند. بنابراین می‌توان گفت که استخدام وکیل در شرکت خصوصی مسئله بسیار با اهمیتی است و نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از شرکت خصوصی چیست؟

پیش از توضیح در رابطه با استخدام وکیل در شرکت خصوصی ابتدا باید منظور از شرکت خصوصی را شرح دهیم!

اگر اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی و اشخاص حقوقی خصوصی برای تاسیس یک شرکت اقدام کنند و شرکت مربوطه حداکثر ۴۹ درصد سرمایه دولتی داشته باشد به آن شرکت خصوصی گفته می‌شود. اما اگر بیش از ۵۰ درصد سهام یا سرمایه شرکت مورد نظر به دیگر شرکت‌های دولتی متعلق باشد به آن شرکت دولتی گفته می‌شود.

شرکت‌های خصوصی به هفت قسم تقسیم می‌شوند و شامل شرکت سهامی، شرکت مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت تضامنی و شرکت نسبی می‌شوند. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در رابطه با نحوه ثبت شرکت و ویژگی‌های هریک از شرکت‌های تجاری می‌توانید از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده و با وکلای متخصص این حوزه گفت‌وگو کنید.

وکیل شرکت‌ها چه خصوصیاتی دارد؟

برای استخدام وکیل در شرکت خصوصی بهتر است تا حتماً سابقه کاری وکیل مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. در واقع تمامی وکلای پایه یک دادگستری می‌توانند به هرنوع پرونده حقوقی یا کیفری رسیدگی کنند اما باتوجه به اینکه مسائل حقوقی بسیار گسترده و پیچیده هستند اکثر وکلا تصمیم می‌گیرند تا دانش خود را در یک حوزه افزایش داده و به‌طورجدی به حل دعاوی مربوطه بپردازند. به همین دلیل در استخدام وکیل برای شرکت‌ها باید سوابق کاری او را مورد بررسی قرار دهید و یک وکیل تجاری با سابقه که دانش کاملی در حوزه دعاوی شرکت‌های تجاری دارد را استخدام نمایید.

 

وکیل تجاری

چنین وکیلی می‌تواند با حضور در جلسات تنظیم قراردادهای کاری از میزان کلاهبرداری‌های تجاری یا اشتباهات سهوی بکاهد، مفاد قرارداد را به نفع شرکت مورد نظر تنظیم کند و در صورت نیاز به پرونده‌های تجاری حقوقی و کیفری رسیدگی نماید.

حقوق وکیل در شرکت‌های خصوصی

برای استخدام وکیل در شرکت خصوصی ابتدا باید قراردادی تنظیم شود که این قرارداد علاوه‌بر شرح وظایف وکیل حقوق دریافتی او را نیز شامل می‌شود. به‌طورمعمول حقوق وکیل تجاری با توافق وکیل و مدیران شرکت تعیین می‌گردد و مواردی مانند تخصص، تجربه، دانش، توانایی و مهارت وکیل در کاهش و افزایش حقوق او تاثیرگذار هستند. همچنین مدیران شرکت نیز می‌تواند با توجه به مسائل حقوقی که برعهده وکیل است حداکثر حقوق را تعیین کنند.

اکثر شرکت‌های تجاری به‌دنبال استخدام وکیل تمام‌وقت هستند تا بتوانند هرلحظه به او دسترسی داشته باشند؛ در این‌موارد می‌توان حقوق ثابتی را برای وکیل در نظر گرفت. اما اگر مسئولیت‌های وکیل به‌صورت موردی است و گاهاً برای تنظیم دادخواست، شکواییه و یا مواردی از این‌دست از او کمک گرفته می‌شود می‌توان پرداخت دستمزد را نیز به‌صورت موردی انجام داد.

در مواردی که وکیل وظایف بیشتری دارد و وکالت پرونده‌های تجاری حقوقی و کیفری به او سپرده می‌شود؛ با توافق طرفین می‌توان در هر پرونده حق‌الوکاله مشخصی را پرداخت کرد یا در طول یک سال حقوق ماهانه ثابتی را برای وکیل در نظر گرفت.

با این وجود پیشنهاد می‌دهیم تا برای کسب اطلاعات کامل‌تر در رابطه با حقوق و وظایف وکلای تجاری از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه وکلای تلفنی استفاده نمایید.

 

مشاوره حقوقی وکیل شرکت ها

نکات طلایی در قرارداد استخدام وکیل

در تنظیم قرارداد استخدام وکیل در شرکت خصوصی باید به نکاتی دقت داشته باشید و تمامی بندهای قرارداد را به صورت صریح و شفاف نگارش کنید.

از مهم‌ترین ارکان قرارداد استخدام وکیل می‌توان به نام و هویت متعاملین اشاره نمود بنابراین باید نام و مشخصات کامل شرکت خصوصی و وکیل در قرارداد ذکر شود. همچنین شماره پروانه وکیل از مواردی است که باید حتماً به آن توجه نمایید. مورد دیگری که بهتر است به آن توجه شود مدت زمان استخدام وکیل و حقوق پرداختی به او می باشد که اگر در قرارداد قید شود احتمال اختلافات بعدی را کاهش می‌دهد.

در قرارداد استخدام وکیل باید حتماً تمامی وظایف او را به طور کامل تشریح نمایید؛ برای مثال ممکن است در تنظیم قراردادهای کاری به وکیل نیاز باشد اما از آنجایی که در قرارداد اشاره‌ای به این مسئله نشده وکیل تجاری مسئولیتی را برعهده نگیرد یا تقاضای پرداخت وجه بیشتری را داشته باشد. بنابراین بهتر است در تنظیم مفاد قرارداد استخدام وکیل از متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا مسئولیت‌ها و تعهدات شرکت و وکیل تجاری در قبال یکدیگر کاملاً روشن و مشخص باشند.

 

ارتباط در واتس اپ

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل شرکت‌ها

استخدام وکیل در شرکت خصوصی برای تمامی شرکت‌های تجاری مقدور نمی‌باشد. در واقع برخی از شرکت‌های تازه تاسیس بودجه لازم برای استخدام وکیل را در اختیار ندارند یا با مسائل حقوقی جزئی درگیر هستند که برای رفع این اختلافات نیازی به استخدام وکیل تمام‌وقت وجود نداشته و می‌توانند از مشاوره حقوقی استفاده کنند.

شما عزیزان می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موسسه وکلای تلفنی با معتبرترین وکلای تجاری در ارتباط باشید و تمامی موارد حقوقی شرکت خصوصی خود را به آن‌ها بسپارید. در این موسسه امکان اخذ مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و اینترنتی فراهم است و هزینه مشاوره با توجه به مدت آن تعیین می‌شود که به نسبت حق‌الوکاله وکلای دادگستری هزینه بسیار ناچیزی می‌باشد.

 

مشاوره حقوقی به شرکت های سهامی 
مشاوره حقوقی به شرکت ها
مشاوره حقوقی به شرکت های خصوصی
تشکیل پرونده دارایی شرکت
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

فاطمه عمادی

باسلام،، هرگاه نصف یا بیش از نصف سرمایه شرکتی متعلق به اشخاص حقیقی یا اشخاص حقوقی غیر دولتی باشد، به آن شرکت، شرکت خصوصی گفته می شود. به عبارت دیگر چنانچه بیش از نصف سرمایه شرکتی متعلق به دولت باشد، آن شرکت دولتی است و خصوصی محسوب نمی شود. وکالت به معنای عقد جایزی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری جانشین قرار می دهد. وکیل شرکتها (company lawyer) نیز وکیل پایه یک دادگستری است که دانش آموخته ی حقوقی می باشد. وکیل شرکت، در واقع شاخه ای تخصصی از وکالت را شامل می گردد. تمرکز فعالیت وکیل شرکتها در رابطه با حل اختلافات، نزاع و دعاوی مربوط به امور شرکت ها است. وکیل شرکت نقش بسیار حیاتی را در شرکت ها به عهده دارد و نبض شرکت می باشد. به این معنا که وکیل شرکت‌ها به نمایندگی و جانشینی از شرکت به دفاع از حقوق و منافع شرکت، پیگیری دعوا و مطرح کردن آن در دادگاه ها و مراجع دیگر اقدام می نماید.


علی زاده

شخصی که به عنوان وکیل شرکت های خصوصی انتخاب می شود، الزاماً باید وکیل پایه یک دادگستری باشد. همچنین شرکت‌های خصوصی اگر درگیر پرونده ها و دعاوی مختلف شوند به نحوی که نیازمند حضور در دادگاه کیفری و حقوقی باشند، باید یک نفر وکیل پایه یک دادگستری را معرفی نمایند. این در حالی است که شرکتهای دولتی الزامی به انتخاب و بکارگیری وکیل پایه یک در مجموعه خود ندارند. آنها این حق را دارند که یک نفر کارشناس حقوقی را به عنوان نماینده حقوقی خود به دادگاهها و مراجع قضایی معرفی کنند. تا کلیه امور مربوطه به دفاع از حقوق شرکت را به عهده بگیرد. با این وجود شرکتهای دولتی در صورت لزوم میتوانند از یک وکیل دادگستری برای انجام امور حقوقی خود کمک بگیرند


محمدپور

از توضیحات جامع و کاملتون ممنونم به پیشنهاد مدیر امور مالی شرکت یک جلسه حضوری جهت امور دعاوی اداره کار با یکی از وکلای شما ترتیب دادیم واقعا این اندازه از کارایی و اثربخشی از یک جلسه ۲ساعته قابل تصور تبود ممنونم بابت خدمات مفیدتون


نیما عیسی زاده

اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی و اشخاص حقوقی خصوصی برای تاسیس یک شرکت اقدام کنند و شرکت مربوطه حداکثر ۴۹ درصد سرمایه دولتی داشته باشد به آن شرکت خصوصی گفته می‌شود. اما اگر بیش از ۵۰ درصد سهام یا سرمایه شرکت مورد نظر به دیگر شرکت‌های دولتی متعلق باشد به آن شرکت دولتی گفته می‌شود. شرکت‌های خصوصی به هفت قسم تقسیم می‌شوند و شامل شرکت سهامی، شرکت مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت تضامنی و شرکت نسبی می‌شوند. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در رابطه با نحوه ثبت شرکت و ویژگی‌های هریک از شرکت‌های تجاری می‌توانید از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده و با وکلای متخصص این حوزه گفت‌وگو کنید.


وحید قلی پور عباسی

چرا یک شرکت تجاری مانند شرکت سهامی خاص باید از وکیل دادگستری در دعاوی خود استفاده نماید؟ تفاوتهای میان استفاده از مشاور حقوقی که دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق میباشد با وکیل پایه یک دادگستری در چیست؟ خوب است بدانید که امروزه هر امری به نحو تخصصی انجام گرفته و حتی افراد عادی جامعه نیز حاضر نیستند حل و فصل امور معمولی خویش را به دست شخصی غیر از متخصص و باتجربه بسپارند. چه برسد به دعاوی تجاری مربوط به امور شرکت های تجاری و یا حل و فصل امور داخلی شرکت ها و انجام معاملات ایشان. لذا مشاهده مینماییم که امروزه اکثر شرکت های تجاری اعم از سهامی خاص و با مسئولیت محدود و غیره، نسبت به استخدام وکیل برای شرکت اقدام نموده و هیچ یک از دعاوی و پرونده های شرکت را بدون حضور وکیل پیگیری نمینمایند.


مجید شیخی

با سلام وکیل متخصص در جلسه تنظیم قراردادهای مالی و تجاری از بروز اختلافات مالی در آینده جلوگیری می‌کند. به همین دلیل نقش وکیل در شرکت‌های خصوصی بسیار پررنگ و با اهمیت است و این مسئله باعث شده تا بسیاری از مدیران به دنبال استخدام وکیل برای شرکت خصوصی خود باشند و تمامی مسائل حقوقی شرکت را به وکیل متخصص بسپارند


Mohamad sheykhi

در تنظیم قرارداد استخدام وکیل در شرکت خصوصی باید به نکاتی دقت داشته باشید و تمامی بندهای قرارداد را به صورت صریح و شفاف نگارش کنید. از مهم‌ترین ارکان قرارداد استخدام وکیل می‌توان به نام و هویت متعاملین اشاره نمود بنابراین باید نام و مشخصات کامل شرکت خصوصی و وکیل در قرارداد ذکر شود. همچنین شماره پروانه وکیل از مواردی است که باید حتماً به آن توجه نمایید. مورد دیگری که بهتر است به آن توجه شود مدت زمان استخدام وکیل و حقوق پرداختی به او می باشد که اگر در قرارداد قید شود احتمال اختلافات بعدی را کاهش می‌دهد. در قرارداد استخدام وکیل باید حتماً تمامی وظایف او را به طور کامل تشریح نمایید؛ برای مثال ممکن است در تنظیم قراردادهای کاری به وکیل نیاز باشد اما از آنجایی که در قرارداد اشاره‌ای به این مسئله نشده وکیل تجاری مسئولیتی را برعهده نگیرد یا تقاضای پرداخت وجه بیشتری را داشته باشد. بنابراین بهتر است در تنظیم مفاد قرارداد استخدام وکیل از متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا مسئولیت‌ها و تعهدات شرکت و وکیل تجاری در قبال یکدیگر کاملاً روشن و مشخص باشند.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب یک وکیل در زمینه شرکت ها باید دانش آموخته ی حقوق باشد و به مسائل حقوقی تسلط کافی داشته باشد. از جمله مسائل و مقرراتی که برای وکیل شرکت ها حائز اهمیت است و باید به آن تسلط داشته باشند، قانون تجارت و مسائل قانونی در رابطه با شرکت ها است. وکیل شرکت‌ها از ابتدای امر، یعنی از زمان طرح دعوا در دادگاه‌ها و مراجع قضایی تا پیگیری و ادامه روند رسیدگی، برای دفاع از حقوق و منافع شرکت به فعالیت می پردازند. باید در نظر داشت که به علت خطیر بودن و اهمیت بالایی که نقش وکیل در شرکت دارد، هر اشتباهی حتی اگر بسیار خرد و کوچک باشد از جانب وکیل شرکتها می‌تواند ضرر و زیان غیر قابل جبرانی به شرکت و اعضای آن وارد نماید. تخصص و تجربه از دیگر ویژگی هایی است که همراه با آموخته ی حقوقی باید یک وکیل دارا باشد تا بتواند به درستی از دانش خود استفاده نماید. وکیل یک شرکت برای اقدام هر چه بهتر و به علت حساسیت‌های موجود در شرکت ها باید دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه باشد تا بتواند در صورت بروز و وقوع مشکلات مختلف به درستی و با عملکرد صحیح اقدام نماید و از پیش آمدن صدمات بزرگ تر جلوگیری نماید.


امین

تمامی وکلای پایه یک دادگستری می‌توانند به هرنوع پرونده حقوقی یا کیفری رسیدگی کنند اما باتوجه به اینکه مسائل حقوقی بسیار گسترده و پیچیده هستند اکثر وکلا تصمیم می‌گیرند تا دانش خود را در یک حوزه افزایش داده و به‌طورجدی به حل دعاوی مربوطه بپردازند


آزاده

استخدام وکیل برای شرکت ممکن است برای حضور وکیل در شرکت باشد. یعنی شرکت بخواهد که وکیل شخصا در شرکت حضور یافته و مسئولان مربوطه را ملاقات نماید یا در جلسات خاصی شرکت کند. و یا برای اخذ مشاوره حقوقی غیر حضوری یعنی بصورت تلفنی و آنلاین باشد. نظر به اینکه با تراضی جهان بتوان گرفت، لذا قوانین و مقررات هر قراردادی، در چهارچوب قانون، بر عهده طرفین و مورد توافق ایشان است. شرکت میتواند با وکیل تجاری توافق کند که ساعاتی در هفته یا در ماه، الزام به حضور در شرکت مربوطه داشته باشد. و یا توافق کنند که وکیل همواره برای مشاوره تلفنی آمادگی داشته و با بررسی فایل و پی دی اف اسناد و اوراق مربوطه، بصورت انلاین نیز خدمات حقوقی خویش را به شرکت تجاری ارائه دهد. لذا کلیه موارد، مطابق خواست و رضای طرفین قرارداد خواهد بود.


علیرضا حکمتیان

با سلام و احترام متاسفانه آنچه که در کشور ایران هنوز نگاهی جدی به آن نمی شود ، حضور وکلا در کنار شرکتهای تجاری می باشد . البته ناگفته نماند که مسیر علمی و عملیِ ترتبیت وکلا در ایران معمولا به سمتی بوده است که عده ی کثیری از وکلا ، اصلا نسبت به حقوق تجارت و به تناسب آن حقوق شرکتهای تجاری بعضا ورود نکرده اند . و همین موضوع چالشی برای هم وکلا و هم شرکتها شده است . یکی از پر پرونده ترین موضوعات در دادگاه ها ، مربوط به دعاوی اشخاص علیه شرکتها یا دعاوی شرکتها علیه اشخاص می باشد . در تمام فعالیت های مربوط به شرکتها چه تولیدی و چه خدماتی باشند ، عدم تعهد در آنها شکل میگیرد و همین عاملی برای طرح دعاوی در محاکم قضایی می شود . راه حل ایجاد فرهنگ بهره مندی از وکلا و مشاوران حقوقی در شرکتها در مقابل تربیت صحیح وکلای آشنا به حقوق و قانون تجارت است . نیک میدانیم که بسیاری از دعاوی اینگونه شرکتها به دلیل تنظیم قرارداد های اشتباه و انعقاد آن ها فی مابین طرفین و در نهایت مقصد آنها هم محاکم قضایی است .


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همه ما بارها و بارها دیده ایم که اشخاصی در اطراف مان صفر تا صد زندگی اداری و حقوقی خویش را به وکلایی سپرده اند تا روند اداری ایشان را به انجام برساند؛ اموری مانند حل مشکلات گمرکی، حضور در جلسات دادگاه ، دفاتر اسناد رسمی ، بانک و ... با توجه به گستردگی روابط اجتماعی افراد سپردن زمام امور به وکیل یکی از کارهایی است که می تواند تا حد زیادی به ما فراق خاطر بدهد اما باید دانیم که قبل از سپردن زمام امور به چنین وکلایی باید نسبت به ایشان آشنایی کاملی داشته و بعد از آن اقدام نماییم . یکی از راه های شناخت وکیل مجرب دانستن رزومه کاری وی و اطلاعاتی است که دیگران درباره او دارند ، پس باید اعتاد لازم را در درجه اول بدست آورده و بعدا نسبت به سپردن روال اداری کار به ایشان اقدام نمائید. خوشبختانه وسسه وکیل تلفنی این افتخار را دارد که رزومه ای درخشان بین کاربران خود داشته و توانسته در سال های اخیر اعتماد متقابل مردم عزیز را جلب نماید لذا همگان می توانید با خیال راحت با ایشان ارتباط برقرار نمایید. پس چنانچه در یک شرکت یا کارخانه ای بزرگ مشغول به فعالیت هستید می توانید با خیال راحت تمامی امور مهم حقوقی را با همکاری وکلای این موسسه حل نموده و با اسودگی خاطر اقدام نمائید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.