مشاوره برای ثبت شرکت

مشاوره برای ثبت شرکت

مشاوره برای ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از مهمترین و اولین اقداماتی است که شما پس از فراهم کردن شرایط، می‌بایست آن را انجام دهید. چرا که انجام این کار و به ثبت رساندن شرکت، مقدمه کارهای بزرگ‌تر مثل شرکت در مناقصات و مزایدات، عقد قرارداد با سازمان ها، بهره‌مندی از تسهیلات و وام های بانکی و ... است. یعنی شما حتی اگر در یک زمینه مشخص، سال ها فعالیت و سابقه کاری داشته باشید، تا زمانی که شرکت خود را به ثبت نرسانده باشید قادر به انجام این کارها نخواهید بود.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

حالا که به اهمیت ثبت شرکت پی بردید، باید بدانید که این کار در عین سادگی نیازمند اطلاعات کافی است. به عبارت دیگر شاید در نگاه اول به ثبت رساندن شرکت یا سازمان کار ساده و آسانی باشد. اما اگر از مراحل و مدارک آن بی اطلاع باشید، مطمئنا این کار ساده به یکی از دشوارترین امور شما تبدیل خواهد شد.

از همین رو توصیه می‌کنم اگر به دنبال ثبت تعاونی یا شرکت هستید، ابتدا این مقاله موسسه حقوقی وکلای تلفنی را تا انتها مطالعه کنید. سپس برای کسب اطلاعات بیشتر حتما از مشاوره حقوقی ثبت شرکت موسسه ما استفاده نمایید.

 

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت

همه ما وقتی می‌خواهیم در جایی ثبت نام کنیم یا چیزی را به ثبت برسانیم، ابتدا درباره مدارک آن پرسوجو می‌کنیم. بنابراین احتمالا الان و در این مرحله از فرایند به ثبت رساندن شرکت، سوال درباره مدارک لازم برای ثبت شرکت ذهن شما را درگیر کرده باشد. چرا که به هر حال در قدم اول می‌بایست این مدارک را جمع‌آوری کنید و سپس به سراغ بقیه مراحل بروید!

مدارکی که برای به ثبت رساندن شرکت به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد به دو گروه مدارک عمومی و مدارک اختصاصی تقسیم می‌شوند.

 

مدارک عمومی ثبت شرکت

مدارک عمومی همانطور که از نامشان پیداست یک سری مدارک مشخص هستند که شما برای ثبت هر نوع شرکتی با هر کاربری و شرایطی، باید آن ها را ارائه دهید. این مدارک عبارتند از؛

  • کارت ملی و شناسنامه همه اعضا و شرکا
  • تصویر اسکن شده کارت ملی و شناسنامه همه اعضا و شرکا
  • اساسنامه، شرکتنامه و سایر اوراق مربوط به شرکت
  • تاییدیه آدرس و کدپستی مکان شرکت
  • فرم تعیین سمت و میزان سهام اعضا و شرکا
  • تقاضانامه ثبت شرکت
  • ثبت نام در سامانه ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره
  • فیش بانکی معادل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت (برای شرکت های سهامی خاص)
  • صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت
  • صورتجلسه هیئت مدیره
  • تعیین حق امضای اعضا در صورتی که حق امضا برای بیش از یک نفر در نظر گرفته شده باشد.

 

 

ثبت شرکت

مدارک اختصاصی ثبت شرکت

ثبت بعضی از شرکت ها، سازمان ها و تعاونی های خاص که در حیطه های بخصوص فعالیت دارند، نیازمند ارائه مدارکی بیش از موارد گفته شده در پاراگراف قبل می‌باشد. باتوجه به این که این مدارک برای هر شرکت، متفاوت هستند، ذکر آن ها به صورت کلی امکان پذیر نیست. ولی شما با استفاده از مشاوره حقوقی ثبت شرکت موسسه حقوقی وکلای تلفنی، می‌توانید لیست این مدارک را از وکیل دریافت کنید.

 

مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت مستلزم طی مراحل زیر است؛

  1. مشخص کردن نوع شرکت و حوزه فعالیت آن
  2. انتخاب نام شرکت

نکته: برای انتخاب نام شرکت باید 5 نام که حداقل 3 سیلاب دارند را انتخاب کرده و آن ها را به ترتیب اولویت در فرم مربوطه، درج نمایید.

  1. تعیین شرکا و سهامداران
  2. مشخص کردن حداقل سرمایه اولیه شرکت
  3. تعیین سمت و اختیارات اعضا و حق امضای ایشان
  4. ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها (irsherkat.ssaa.ir) که خود شامل مراحل متعدد است
  5. تهیه مدارک ثبتی مثل اساسنامه و شرکتنامه و ...
  6. ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها
  7. پرداخت هزینه ثبت
  8. انتشار آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار

 

 

وکیل دعاوی شرکت ها 
مشاوره حقوقی به شرکت ها 
خدمات ثبت شرکت
تغییرات شرکت
درباره ما 

 

هزینه ثبت شرکت

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، یکی از مراحل ثبت شرکت، پرداخت هزینه است. بخش عمده‌ای از هزینه های مربوط به ثبت شرکت ها شامل پرداخت هزینه هایی است که سازمان ها و ادارات جهت تکمیل پرونده مطالبه می‌کنند. مابقی هزینه های لازم جهت به ثبت رساندن شرکت نیز شامل پرداخت هزینه انتشار آگهی در روزنامه و همچنین پرداخت کارمزد موسسه‌ای است که شرکت را به ثبت رسانده.

حالا این که این هزینه ها جمعا چقدر هستند، مشخص نیست! چرا که هزینه های مربوط به ثبت هر شرکت مطمئنا متفاوت از هزینه های ثبت دیگر شرکت ها خواهد بود. از طرفی این هزینه تقریبا هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد و این است که مبلغ ثابتی ندارد.

 

وکیل شرکت ها چه خصوصیاتی دارد؟

وکیل شرکت ها، بخصوص شرکت های خصوصی و غیر دولتی حتما باید جزو وکلای پایه یک دادگستری باشد. بنابراین از این نظر میان او و سایر وکلای دادگستری، تفاوتی وجود ندارد. منتهی وکیل شرکت، وکالت شرکت ها و امور حقوقی شرکت ها را حرفه خود قرار داده و در نتیجه خود را از رسیدگی به سایر امور و قبول وکالت پرونده های دیگر، منع می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا تخصص وی در امور مربوط به شرکت ها و تعاونی ها، نسبت به سایر وکلا بیشتر شود.

این وکیل باید به تمام امور حقوقی مربوط به شرکت ها واقف باشد. او همچنین باید از تک تک مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت مطلع باشد. داشتن دانش و تجربه در زمینه عقد قراردادهای داخلی و بین المللی از دیگر ویژگی هایی است که وکیل شرکت ها باید واجد آن باشد.

 

 

مشاوره حقوقی ثبت شرکت

 

مشاوره حقوقی ثبت شرکت در وکلای تلفنی

با این که در این مقاله تقریبا درباره تمام مباحث مهم ثبت تعاونی ها و شرکت ها، صحبت کردیم اما خب باز هم بهتر است برای محکم کاری، با یک وکیل مجرب مشورت کنید. برای مشاوره حقوقی ثبت شرکت ها، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید. یا حتی می‌توانید سوالات حقوقی خود را در قالب مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان، بپرسید تا وکلا و کارشناسان موسسه به آن ها پاسخ دهند.


سوالات متداول

نظرات

محمدیان

تصمیم داشتم اول یک مشاوره تلفنی دریافت کنم و بعد از سنجش سطح کیفی خدمات حقوقی شما به ثبت نظرم بپردازم امروز یک مکالمه با مشاور متخصص امور شرکتها داشتم واقعا فردی متخصص و مجرب با بنده ارتباط گرفت که بادرنظر گرفتن هزینه های معقول موسسه برای من به عنوان یک کارفرما بسیار مناسب بود از خدمات دریافتی رضایت کامل داشتم


فاطمه عمادی

باسلام،، بعد از تصمیم برای ثبت شرکت، می‌توانید برای انجام ثبت شرکت به صورت آنلاین و از طریق سامانه اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراحل کار را آغاز کنید. ابتدا باید در سامانه ذکرشده ثبت نام کنید و مراحل اصلی را مطابق سیستم انجام دهید و تکمیل کنید. قبل از آغاز مراحل ثبت ، مدارک لازم مانند تصمیم در مورد انتخاب نام شرکت (۵ انتخاب)، موضوع و فعالیت شرکت، آدرس و محل کار شرکت (همراه با کدپستی) و سرمایه اولیه را و سایر موارد را فراهم کنید.با اخذ مشاوره با یک وکیل متخصص در زمینه ثبت شرکتها میتوانید به راحتی نسبت به ثبت شرکت خود اقدام بفرمایید.


علی زاده

برای ثبت شرکت مدارک زیر نیاز می باشد مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکا شرکت‌نامه تقاضانامه شرکت کد ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره اساسنامه تکمیل شده‌ شرکت تاییدیه آدرس و کدپستی محل شرکت تعیین حق امضای شرکت (چنانچه حق امضا برای بیش از یک نفر باشد باید نوع و شرایط امضاهای شرکت مشخص شود


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب هر مشاوری باید توانایی این را داشته باشد که در زمینه اطلاعاتی که دارد، به راهنمایی افراد بپردازد. مشاوران ثبت شرکت نیز مطابق با تجربه و مقررات و امور مربوط به ثبت شرکت باید توانایی این را داشته باشند که اطلاعات کاملی درباره مراحل ثبت شرکت یا موسسات غیر تجاری در اختیار متقاضیان قرار دهند. در زیر تعدادی از اموری که نیاز به مشاوره دارند، لیست شده است: الزامی بودن یا نبودن اخذ مجوز برای شرکت مورد نظر به طور معمول، موضوع فعالیت شرکت‌ها مشخص می‌کند که آیا شرکت مورد نظر نیاز به اخذ مجوز دارد یا خیر. امروزه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای موضوعاتی از قبیل موضوعات زیر اخذ مجوز را الزامی می‌داند: شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی، شرکت‌های تامین سرمایه و صندوق بازنشستگی در قالب فعالیت‌هایی از قبیل سرمایه‌گذاری در سهام و سهم‌الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری اوراق بهادار و سایر موارد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام مدارک عمومی همانطور که از نامشان پیداست یک سری مدارک مشخص هستند که شما برای ثبت هر نوع شرکتی با هر کاربری و شرایطی، باید آن ها را ارائه دهید. این مدارک عبارتند از؛ کارت ملی و شناسنامه همه اعضا و شرکا تصویر اسکن شده کارت ملی و شناسنامه همه اعضا و شرکا اساسنامه، شرکتنامه و سایر اوراق مربوط به شرکت تاییدیه آدرس و کدپستی مکان شرکت فرم تعیین سمت و میزان سهام اعضا و شرکا تقاضانامه ثبت شرکت ثبت نام در سامانه ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره فیش بانکی معادل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت (برای شرکت های سهامی خاص) صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت صورتجلسه هیئت مدیره تعیین حق امضای اعضا در صورتی که حق امضا برای بیش از یک نفر در نظر گرفته شده باشد


امین

ثبت بعضی از شرکت ها، سازمان ها و تعاونی های خاص که در حیطه های بخصوص فعالیت دارند، نیازمند ارائه مدارکی بیش از موارد گفته شده در پاراگراف قبل می‌باشد. باتوجه به این که این مدارک برای هر شرکت، متفاوت هستند، ذکر آن ها به صورت کلی امکان پذیر نیست. ولی شما با استفاده از مشاوره حقوقی ثبت شرکت موسسه حقوقی وکلای تلفنی، می‌توانید لیست این مدارک را از وکیل دریافت کنید.


Mohamad sheykhi

مدارک عمومی همانطور که از نامشان پیداست یک سری مدارک مشخص هستند که شما برای ثبت هر نوع شرکتی با هر کاربری و شرایطی، باید آن ها را ارائه دهید. این مدارک عبارتند از؛ کارت ملی و شناسنامه همه اعضا و شرکا تصویر اسکن شده کارت ملی و شناسنامه همه اعضا و شرکا اساسنامه، شرکتنامه و سایر اوراق مربوط به شرکت تاییدیه آدرس و کدپستی مکان شرکت فرم تعیین سمت و میزان سهام اعضا و شرکا تقاضانامه ثبت شرکت ثبت نام در سامانه ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره فیش بانکی معادل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت (برای شرکت های سهامی خاص) صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت صورتجلسه هیئت مدیره تعیین حق امضای اعضا در صورتی که حق امضا برای بیش از یک نفر در نظر گرفته شده باشد.


کوکبی

در حال حاضر برای بسیاری از کسب و کارها ثبت شرکت امری اجباری شده است چون بدون داشتن شخصیت حقوقی امکان کار کردن با بسیاری از ارگان ها وجود ندارد. با ثبت شرکت سیستم مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده شکلی منظم به خود گرفته که حتی سبب می شود مالیات کمتری بپردازید. البته همه این موارد به این بستگی دارد که با اطلاع کامل این مسیر را طی کنید که با انتخاب غلط نوع شرکت یا موضوع شرکت در ادامه به مشکل بر نخورید.


مهران رمضان پناه

سلام؛ ثبت شرکت، به شرکت اعتبار خاصی می بخشد و موجب ایجاد تمایل بیشتر به همکاری می گردد. در واقع، ثبت شرکت نوعی رسیدگی است که متصدیان امر انجام می دهند تا معلوم شود آیا برای بوجود آوردن این شخصیت حقوقی دقت های لازمه شده و مقررات رعایت گردیده یا خیر؟هر گاه شرکت به ثبت برسد، قراردادهای منعقده بین شرکا رسمی بوده و بعد ها هیچ یک نمی توانند مانند اسناد غیر رسمی از وجود شرکت نامه و اساسنامه و سایر تصمیماتی که به ثبت می رسد اظهار بی اطلاعی نموده و یا به ایراداتی که درباره ی اسناد غیر رسمی ممکن است وارد نمود استناد نمایند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همانطور که می دانیم یک شرکت زمانی به وجود می آید که دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی در مال یا کاری با یکدیگر سهیم باشند . با توجه به این مساله ، شرکت از اجتماع افراد مختلف به وجود می آید، حال ذکر این نکته نیز لازم و ضروری به نظر می رسد که شرکتی که از اجتماع اشخاص حقیقی و یا حقوقی تشکیل می شود، می تواند مدنی باشد یا تجاری . در قانون تجارت ایران، تعریف دقیقی مطابق یکی از مواد قانونی از شرکت تجاری بیان نشده است، اما از نظر اکثریت حقوق دانان، شرکت تجاری، شخصیت حقوقی مستقلی است که به منظور انجام فعالیت های تجاری به همراه کسب سود و تقسیم آن میان شرکا ایجاد می شود. از سوی مقابل ثبت شرکت، به انجام روال قانونی ثبت در مرجع ثبت شرکت ها از سوی موسسین و تشکیل دهندگان شرکت گفته می شود. تا زمانی که موسسین حقیقی یا حقوقی از این طریق یعنی مراجعه به اداره ثبت شرکت یا سامانه ثبت شرکت ها و طی کردن روال قانونی، اقدام به ثبت شرکت نکرده باشند، نمی توانند به صورت قانونی فعالیت تجاری شرکت را شروع نمایند. زمانی که شرکت با ثبت کردن دارای شخصیت حقوقی مستقل شد، تمامی فعالیت های آن به نام و حساب شرکت خواهد بود نه شریک خاصی از شرکت که این به نفع تجار است، زیرا در صورتی که تاجری به صورت انفرادی اقدام به تجارت کند، تمامی اموالش، ضامن کار او خواهد بود و در صورت ورشکستگی، ضامن پرداخت تمامی بدهی ها می باشد؛ اما در صورت تشکیل شرکت تجاری، شریک یا موسس شرکت تا حد محدودی نسبت به بدهی های شرکت مسئولیت خواهند داشت به جز شرکت تضامنی که درصد مسئولیت شرکا به اندازه تمام بدهی های شرکت است. برای کسانی که قصد انجام یک تجارت جدید به صورت شرکت تجاری دارند توصیه اکید ما استفاده از وکلای موسسه وکیل تلفنی می باشد که از صفر تا صد کارها را با ذکر جزویات به شما نشان داده و آگاهی تان را جهت هرنوع بهره برداری مقتضی تکمیل می نمایند.


وحید فراست

ثبت شرکت از جمله موارد حساس در قانون تجارت هست که حتما باید قبل از آن با وکیل زبده در این خصوص مشورت گرفته شود


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.