آشنایی با مجازات حمل کوکائین و موارد مرتبط با آن

آشنایی با مجازات حمل کوکائین و موارد مرتبط با آن

آشنایی با مجازات حمل کوکائین و موارد مرتبط با آن

مجازات حمل کوکائین چیست؟ مجازات توزیع و مصرف کوکائین شامل چه مواردی می باشد؟ آیا مجازات حمل کوکائین قابل گذشت است؟ جرایم مربوط به مواد مخدر، این روزها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. کوکائین نیز یکی از محبوب ترین مواد مخدر به حساب می آید. چرا که به دلیل قیمت مناسب و سرخوشی زیاد بعد از استفاده، متقاضیان زیادی دارد. ولی نمی توان آثار خانمان سوز آن بر روی روابط اجتماعی افراد و امنیت جامعه را نادیده گرفت. به همین دلیل، قانونگذار جرایم متعددی در این حوزه را به رسمیت شناخته است. در این راستا، همه روزه افراد زیادی برای دریافت مشاوره حقوقی مجازات حمل کوکائین با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. آنان سوالات رایج و مهمی در مورد مجازات حمل کوکائین از ما میپرسند، به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل به این پرسش ها پاسخ دهیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

مجازات توزیع کوکائین

در اولین گام برای آشنایی با مجازات حمل کوکائین نیاز است تا اطلاعاتی در مورد مجازات توزیع کوکائین بدست بیاوریم. قانونگذار به خوبی در هشتمین ماده از قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات مربوط به توزیع کوکائین را پیش بینی کرده است. در متن این ماده، لفظ توزیع و در لیست مواد مخدر نامبرده نام کوکائین به چشم می خورد. در نتیجه می توانیم مجازات های ذکر شده در ماده هشت را برای مجرمان توزیع کوکائین قابل اجرا بدانیم. در صورتی که مجرمان از یک میلی گرم تا یک گرم کوکائین توزیع کنند، فقط محکوم به پرداخت جزای نقدی و شلاق خواهند شد. ولی در صورتی که میزان توزیع کوکائین بیش از یک گرم تا سی گرم باشد مجازات حبس نیز به مجازات های ذکر شده اضافه می گردد.

حال زمانی که این میزان به بیش از سی گرم افزایش پیدا کند، کلیه اموال مجرم به استثنای هزینه زندگی متعارف خانواده، مصادره خواهد شد. به علاوه مجرم به حبس ابد نیز محکوم می شود. شما میتوانید سوالات خود پیرامون مجازات توزیع کوکائین را از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان از ما بپرسید.

 

 

مشاوره حقوقی حمل کوکائین

 

مجازات مصرف کوکائین

مسئله دیگری که پرداختن به آن در حین بررسی مجازات حمل کوکائین الزامی است، مجازات مصرف کوکائین می باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند که مصرف مواد مخدر جرم محسوب نمی شود. در صورتی که طبق پنجمین بند ماده یک قانون مبارزه با مواد مخدر، استعمال هرگونه مواد مخدر جرم محسوب می شود. در صورتی که فرد معتاد نباشد و هروئین استعمال کند به دو تا ده میلیون ریال جزای نقدی و پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم خواهد شد. حال اگر فردی معتاد باشد و به عنوان فرد متجاهر متخلف از تکلیف ترک اعتیاد شناخته شود به نود و یک روز تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در مورد مجازات مصرف کوکائین دارید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

وکیل کیفری خوب برای پرونده حمل کوکائین

در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجازات حمل کوکائین بایستی بدانید که به دلیل پیچیدگی های موجود در پرونده های جرایم مواد مخدر همراهی یک وکیل کاربلد در این مسیر اهمیت زیادی دارد. چرا که تعیین مجازات برای پرونده های حمل کوکائین به عوامل بسیار زیادی وابسته است. عواملی که می تواند سرانجام یک پرونده را به شکل دیگری رقم بزند. حال وکلای کیفری با تجربه در حوزه مذکور از تمامی جوانب جرم حمل کوکائین آگاهی دارند. به علاوه تسلط آنان بر مواد قانونی مربوطه نیز ستودنی است. به همین دلیل می توانند بهترین همراه شما در این مسیر باشند.

برای ارتباط با بهترین وکلای کیفری ایران می توانید همین حالا از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

وکیل مواد مخدر 
مجازات خرید و فروش کوکائین
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

آیا مجازات حمل کوکائین قابل گذشت است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که متقاضیان در مورد مجازات حمل کوکائین  از متخصصین ما می پرسند این است که آیا مجازات حمل کوکائین قابل گذشت است؟ در متن قانون، لفظی مبنی بر گذشت از مجازات حمل کوکائین وجود ندارد. ولی در متن ماده سی و هشت قانون مبارزه با مواد مخدر برخی تخفیفات در اجرای مجازات مربوط به جرایم مواد مخدر به رسمیت شناخته شده است. بدین صورت که دادگاه می تواند در خصوص حمل کوکائین و موارد پیرامون آن مجازات های تعزیری را بنا به صلاحدید خود تا نصف حداقل مجازات تخفیف دهد. همچنین بر این اساس می توان مجازات حبس ابد را نیز تا پانزده سال تقلیل داد. به علاوه در صورت همکاری مجرم با ماموران نیروی انتظامی برای دستگیری باندهای مواد مخدر و یا کشف هروئین  نیز امکان تخفیف پیش بینی شده است.

با این تفاسیر برای رسیدن به جواب قطعی به سوال فوق بهتر است با توجه به شرایط پرونده مورد نظر از خدمات مشاوره حقوقی  در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهره مند شوید.

 

 

 

وکیل برای پرونده مواد مخدر

 

مشاوره حقوقی تلفنی مجازات حمل کوکائین

در بخش های قبلی با مجازات حمل کوکائین و موارد مرتبط با آن آشنا شدیم. با این وجود هنوز نکات حقوقی فراوانی پیرامون این موضوع وجود دارد. همچنین هر پرونده مربوط به جرم حمل کوکائین جزئیات منحصر به فردی دارد که توجه به آن الزامی است. در همین راستا برای آسودگی بیشتر شما عزیزان ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره تلفنی را فراهم کرده ایم. به همین جهت شما می توانید همین الان سوالات خود را از برترین وکلای جرایم مواد مخدر ایران بپرسید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

Mohamad sheykhi

قانونگذار به خوبی در هشتمین ماده از قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات مربوط به توزیع کوکائین را پیش بینی کرده است. در متن این ماده، لفظ توزیع و در لیست مواد مخدر نامبرده نام کوکائین به چشم می خورد. در نتیجه می توانیم مجازات های ذکر شده در ماده هشت را برای مجرمان توزیع کوکائین قابل اجرا بدانیم. در صورتی که مجرمان از یک میلی گرم تا یک گرم کوکائین توزیع کنند، فقط محکوم به پرداخت جزای نقدی و شلاق خواهند شد. ولی در صورتی که میزان توزیع کوکائین بیش از یک گرم تا سی گرم باشد مجازات حبس نیز به مجازات های ذکر شده اضافه می گردد. حال زمانی که این میزان به بیش از سی گرم افزایش پیدا کند، کلیه اموال مجرم به استثنای هزینه زندگی متعارف خانواده، مصادره خواهد شد. به علاوه مجرم به حبس ابد نیز محکوم می شود


ایمان فرامرزی

با عرض سلام و ادب و احترام در صورت حمل و نگهداری بیش از ۳ کیلوگرم از مواد مخدر سنگین مانند هروئین، کوکائین و افیون، مجازات اعدام تعیین می‌شود، در حالی که حمل و نگهداری بیش از ۳۰ کیلوگرم از مواد مخدر سنتی مانند هشیش و … ، مجازات حبس از ۶ ماه تا ۱۵ سال و جریمه مالی تا سه برابر ارزش مواد مخدر قاچاق شده است.


اسکندری

شلاق وجزای نقدی مجازات حمل کوکایین است


بهنام رحمانی فرد

باسلام قانونگذار به خوبی در هشتمین ماده از قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات مربوط به توزیع کوکائین را پیش بینی کرده است. در متن این ماده، لفظ توزیع و در لیست مواد مخدر نامبرده نام کوکائین به چشم می خورد. در نتیجه می توانیم مجازات های ذکر شده در ماده هشت را برای مجرمان توزیع کوکائین قابل اجرا بدانیم. در صورتی که مجرمان از یک میلی گرم تا یک گرم کوکائین توزیع کنند، فقط محکوم به پرداخت جزای نقدی و شلاق خواهند شد. ولی در صورتی که میزان توزیع کوکائین بیش از یک گرم تا سی گرم باشد مجازات حبس نیز به مجازات های ذکر شده اضافه می گردد. حال زمانی که این میزان به بیش از سی گرم افزایش پیدا کند، کلیه اموال مجرم به استثنای هزینه زندگی متعارف خانواده، مصادره خواهد شد. به علاوه مجرم به حبس ابد نیز محکوم می شود.


افشاری

باسلام کوکائین از جمله مواد مخدر صنعتی است که مطابق قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر حمل و نگهداری آن جرم است و مجازات دارد. کوکائین نیز همچون دیگر انواع مواد مخدر آثار مخرب بسیاری بر جسم و روان افراد مصرف کننده و همینطور جایگاه اجتماعی آنها در جامعه می گذارد.  مصرف مخدر کوکائین نیز باعث ایجاد اختلال در سطح هوشیاری مغز می‌شود و باعث سرعت در روند سیستم عصبی بدن می‌شود که آثار مخربی در رفتار مصرف کننده به همراه دارد. 7بنابراین قانونگذار به منظور جلوگیری از پخش و تولید و مصرف و نگهداری آن، مجازات های بازدارنده‌ای همچون جزای نقدی و شلاق و حبس و در مقادیر بالا اعدام تعیین کرده است.


مهران رمضان پناه

باسلام؛ کوکائین از جمله مواد مخدر صنعتی است که مطابق قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر حمل و نگهداری آن جرم است و مجازات دارد.قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر در خصوص جرائم مربوط به واردات، تولید، توزیع، صادر، خرید و فروش و در معرض خرید قرار دادن، ارسال، مخفی، حمل و نگهداری کوکائین مقرر کرده است که: | تا ۵ سانتی گرم: از پانصد هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و ۲۰ تا ۵۰ ضربه شلاق. | بیش از ۵ سانتی گرم تا ۱ گرم: از دو میلیون تا شش میلیون ریال جریمه نقدی و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق. | بیش از ۱ گرم تا ۴ گرم: از هشت میلیون تا بیست میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ تا ۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق. | بیش از ۴ گرم تا ۱۵ گرم: از بیست میلیون تا چهل میلیون ریال جریمه نقدی و ۵ تا ۸ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق. | بیش از ۱۵ گرم تا ۳۰ گرم: از چهل میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و ۱۰ تا ۱۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق. | بیش از ۳۰ گرم: اعدام و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم.


آزاده

در یک تقسیم بندی کلی نیز مواد مخدر به دو نوع صنعتی و غیرصنعتی تقسیم می شود: مواد مخدر صنعتی:هروئین، کوکائین، شیشه، کراک، … مواد مخدر غیرصنعتی:شیره، گراس، تریاک، بنگ، سوخته، … با توجه به گران تر بودن کوکائین نسبت به سایر مواد مخدر این نوع ماده مخدر معمولا میان اشخاص مرفه رواج دارد کوکائین از جمله مواد مخدر صنعتی است که مطابق قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر حمل و نگهداری آن جرم است و مجازات دارد.


نیما عیسی زاده

جرم کوکایین در ایران چیست؟ حمل کنندگان کوک به ۱ میلیون تا ۵ میلیون ریال جزای نقدی و تا ۳۰ ضربه شلاق محکوم خواهند شد.


مجید شیخی

با سلام جرایم مربوط به مواد مخدر، این روزها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. کوکائین نیز یکی از محبوب ترین مواد مخدر به حساب می آید. چرا که به دلیل قیمت مناسب و سرخوشی زیاد بعد از استفاده، متقاضیان زیادی دارد. ولی نمی توان آثار خانمان سوز آن بر روی روابط اجتماعی افراد و امنیت جامعه را نادیده گرفت. به همین دلیل، قانونگذار جرایم متعددی در این حوزه را به رسمیت شناخته است


وحید فراست

مجازات مواد مخدر بصورت کامل در صلاحیت دادگاه انقلاب است


بشیر علی پاریاد

با سلام .در صورتی که مصرف کننده کوکائین اعتیاد به این مواد داشته باشد به یک میلیون تا پنج میلیون ریال جزای نقدی و تا ۳۰ ضربه شلاق محکوم، در صورت تکرار‌برای هر مرتبه هر بار تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مسئله دیگری که پرداختن به آن در حین بررسی مجازات حمل کوکائین الزامی است، مجازات مصرف کوکائین می باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند که مصرف مواد مخدر جرم محسوب نمی شود. در صورتی که طبق پنجمین بند ماده یک قانون مبارزه با مواد مخدر، استعمال هرگونه مواد مخدر جرم محسوب می شود. در صورتی که فرد معتاد نباشد و هروئین استعمال کند به دو تا ده میلیون ریال جزای نقدی و پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم خواهد شد. حال اگر فردی معتاد باشد و به عنوان فرد متجاهر متخلف از تکلیف ترک اعتیاد شناخته شود به نود و یک روز تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد


امین حسنوند

اگه میزان به بیش از سی گرم افزایش پیدا کنه کلیه اموال مجرم به استثنای هزینه زندگی متعارف خانواده، مصادره خواهد میشه


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.