مجازات خرید و فروش کوکائین چیست؟

مجازات خرید و فروش کوکائین چیست؟

مجازات خرید و فروش کوکائین چیست؟

مجازات خرید و فروش کوکائین چیست؟ حمل کوکائین چه مجازاتی دارد؟ حق الوکاله وکیل برای جرایم مربوط به خرید و فروش کوکائین چقدر است؟ کوکائین یکی از پرطرفدارترین مخدرهای موجود در جهان می باشد. چرا که مصرف آن بسیار آسان است و در کمترین زمان می تواند احساس سرخوشی و شکست ناپذیری را در وجود مصرف کنندگان بیدار کند. همین باعث شده تا بسیاری برای کسب سود، خرید و فروش این مخدر را انتخاب کنند. در صورتی که این کار در قانون جرم انگاری شده است و مجازات سنگینی نیز دارد. در همین راستا، همه روزه افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی مجازات خرید و فروش کوکائین با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. در واقع سوالات زیادی ذهن این افراد را به خود مشغول کرده است که به مهمترین موارد در آغاز مقاله اشاره کردیم.

 به دلیل اهمیت این موضوع، تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت جامع به مجازات خرید و فروش کوکائین بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

آیا خرید و فروش کوکائین جرم است؟

در نخستین گام قبل از بررسی مجازات خرید و فروش کوکائین بایستی بدانیم که آیا خرید و فروش کوکائین جرم است؟ پاسخ به این سوال مثبت می باشد. در واقع اهمیت جرم انگاری موارد مربوط به مواد مخدر به قدری بوده است که قانونگذار، قانونی تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر تدوین نموده است. در اولین ماده این قانون نوشته شده که هرگونه نگهداری، حمل، خرید، توزیع، اخفا، ترانزیت، عرضه و فروش مواد مخدر جرم است. با توجه به اینکه کوکائین یکی از زیر مجموعه های مواد مخدر می باشد و قانونگذار در این ماده لفظ عام مواد مخدر را به کار برده است، می توانیم این ماده را به خرید و فروش کوکائین نیز تسری بدهیم.

توجه داشته باشید که موضوعات پیرامون جرم خرید و فروش کوکائین دارای نکات حقوقی پیچیده ای است. پس بهتر است سوالات خود را از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان از متخصصان موسسه حقوقی وکلای تلفنی بپرسید.

 

 

مجازات خرید کوکائین

 

مجازات خرید و فروش کوکائین

اکنون که با جرم خرید و فروش کوکائین آشنا شدیم، وقت آن رسیده تا مجازات خرید و فروش کوکائین را بررسی کنیم. در هشتمین ماده از قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت جامع و کامل به این موضوع پرداخته شده است. در صورتی که فرد اقدام به خرید و فروش کوکائین از یک میلی گرم تا سی گرم بکند، محکوم به پرداخت جزای نقدی، مجازات حدی و حبس خواهند شد.

 

این مجازات عبارتند از:

  • یک میلی گرم تا پنج میلی گرم: بیست تا پنجاه شلاق، دویست تا پانصد هزار ریال جریمه نقدی.
  • بیش از پنج میلی گرم تا یک گرم: سی تا هفتاد ضربه شلاق، دو تا شش میلیون ریال جریمه نقدی.
  • بیش از یک گرم تا چهار گرم: سی تا هفتاد ضربه شلاق، هشت تا بیست میلیون ریال جزای نقدی و دو تا پنج سال حبس.
  • بیش از چهار گرم تا پانزده گرم: سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق، بیست میلیون تا چهل میلیون ریال جزای نقدی و پنج تا هشت سال حبس.
  • بیش از پانزده گرم تا سی گرم: سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق، چهل میلیون تا شصت میلیون ریال جزای نقدی و ده تا پانزده سال حبس.
  • بیش از سی گرم: اعدام و مصادره اموال به استثنای هزینه تامین زندگی خانواده.

 

 

وکیل مواد مخدر 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

به دلیل پیچیدگی های این ماده ممکن است مجازات هر فرد با توجه به جزئیات موجود در پرونده و تکرار مجدد جرم سیر متفاوتی داشته باشد. پس بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در اینباره از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

مجازات حمل کوکائین توسط مصرف کننده

در هنگام بررسی مجازات خرید و فروش کوکائین، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که مجازات حمل کوکائین توسط مصرف کننده چقدر است؟ در متن ماده هشت قانون مبارزه با مواد مخدر واژه حمل کردن نیز آورده شده است. به علاوه در متن ماده تفاوتی بین حامل مصرف کننده کوکائین و سایر افراد حمل کننده کوکائین ذکر نشده است.

به همین دلیل تفاوتی در مجازات مصرف کنندگان با سایر افراد وجود ندارد. با این تفاسیر وجود شرایطی مانند اثبات حمل مواد بدون قصد فروش، حمل مواد مخدر برای اولین بار و... می تواند در تعیین مجازات موثر واقع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجازات حمل کوکائین توسط مصرف کننده ما امکان مشاوره حقوقی با وکیل در این حیطه را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

مشاوره حقوقی مجازات کوکائین

 

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل کیفری

در مطالب فوق سعی ما بر این بود تا شما را با مجازات خرید و فروش کوکائین و نکات حقوقی مربوط به آن آشنا کنیم.  ولی بایستی بدانید که نمی توان تمامی پیچیدگی های حقوقی مربوط به جرم خرید و فروش کوکائین را در یک مقاله گنجاند. در همین راستا بهتر است برای پرسیدن سایر سوالات خود در اینباره با یک وکیل کیفری متخصص در حوزه جرایم مواد مخدر مشاوره داشته باشید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

حق الوکاله وکیل برای پرونده خرید و فروش کوکائین

حال که با مجازات خرید و فروش کوکائین آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده تا بدانیم حق الوکاله وکلا برای پرونده خرید و فروش کوکائین چقدر است؟ عوامل زیادی مانند تخصص و تجربه کاری وکیل انتخابی شما، موضوع پرونده و... می تواند تعیین کننده میزان حق الوکاله باشد. با این وجود هر ساله آیین نامه ای تحت عنوان تعرفه حق الوکاله وکلا منتشر می شود. ولی در صورت توافق بین وکیل و موکل الزامی به رعایت مبالغ درج شده در آیین نامه تعرفه حق الوکاله وجود ندارد.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

سیما غفوری

به موجب قانون مبارزه با مواد مخدر، مصرف، تولید، خرید و فروش، حمل و نگهداری هرگونه مواد مخدر به هر مقدار که باشد جرم انگاری شده است. با توجه به نوع مخدر و جرم ارتکابی و مقدار مواد مخدر مجازات متفاوتی در قانون برای آن در نظر گرفته شده است.


mohammadi

ممنونم از اطلاعات مفیدتون بحث مواد مخدر صنعتی متاسفانه در بطن جامعه ما رواج فراوان یافته و به تبع آن جرایم مواد مهدری پرتکرار شده لذا افزایش دانستنی ها و دانش حقوقی برای عموم مردم مفید است از اینکه در جهت رشد آگاهی جامعه میکوشید ممنونم


فاطمه عمادی

باسلام،، کوکائین از جمله مواد مخدر صنعتی است که مطابق قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر حمل و نگهداری آن جرم است و مجازات دارد. قانونگذار به منظور جلوگیری از پخش و تولید و مصرف و نگهداری آن، مجازات های بازدارنده‌ای همچون جزای نقدی و شلاق و حبس و در مقادیر بالا اعدام تعیین کرده است. هرگاه محرز شود مرتکب برای بار اول مرتکب این جرم شده و موفق به توزیع یا فروش آن هم نشده در صورتی ‌که میزان مواد بیش از یکصد گرم نباشد با جمع شروط مذکور یا عدم احراز قصد توزیع یا فروش در داخل کشور با توجه به کیفیت و مسیر حمل، دادگاه ‌به حبس ابد و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم، حکم خواهد داد.


پروانه احتشامی نسب

با سلام بار اول، ده تا صد میلیون ریال جریمه نقدی. ۲- بار دوم، ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق. دو تا پنج سال حبس.


نیما عیسی زاده

۱- بار اول، ده تا صد میلیون ریال جریمه نقدی. ۲- بار دوم، ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق. دو تا پنج سال حبس.


Mohammad sheykhi

در هشتمین ماده از قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت جامع و کامل به این موضوع پرداخته شده است. در صورتی که فرد اقدام به خرید و فروش کوکائین از یک میلی گرم تا سی گرم بکند، محکوم به پرداخت جزای نقدی، مجازات حدی و حبس خواهند شد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام در نخستین گام قبل از بررسی مجازات خرید و فروش کوکائین بایستی بدانیم که آیا خرید و فروش کوکائین جرم است؟ پاسخ به این سوال مثبت می باشد. در واقع اهمیت جرم انگاری موارد مربوط به مواد مخدر به قدری بوده است که قانونگذار، قانونی تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر تدوین نموده است. در اولین ماده این قانون نوشته شده که هرگونه نگهداری، حمل، خرید، توزیع، اخفا، ترانزیت، عرضه و فروش مواد مخدر جرم است. با توجه به اینکه کوکائین یکی از زیر مجموعه های مواد مخدر می باشد و قانونگذار در این ماده لفظ عام مواد مخدر را به کار برده است، می توانیم این ماده را به خرید و فروش کوکائین نیز تسری بدهیم.


آزاده

در یک تقسیم بندی کلی نیز مواد مخدر به دو نوع صنعتی و غیرصنعتی تقسیم می شود: مواد مخدر صنعتی: هروئین، کوکائین، شیشه، کراک، … مواد مخدر غیرصنعتی: شیره، گراس، تریاک، بنگ، سوخته، … با توجه به گران تر بودن کوکائین نسبت به سایر مواد مخدر این نوع ماده مخدر معمولا میان اشخاص مرفه رواج دارد. کوکائین از جمله مواد مخدر صنعتی است که مطابق قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر حمل و نگهداری آن جرم است و مجازات دارد.


افشاری

با سلام ماده مخدر به هر ماده خالص یا ترکیب شیمیایی گفته می شود که در هر کشوری از جمله ایران، جنایتکاران و قربانیان زیادی مانند کودکان، جوانان، سالمندان، زنان و مردان داشته باشد. و بسیاری از این مجرمان مواد مخدر از آن بی خبرند. با تحریک و تشویق قربانیان چنین جنایاتی، مصرف این داروها منجر به اعتیاد در فرد و ایجاد حالاتی مانند سرخوشی و تسکین می شود. که در نهایت بر اثر این اعتیادها و اثرات منفی و مخرب سیستم عصبی و سایر بدن را مورد آسیب قرار می دهد. مجازات نگهداری مواد مخدر بستگی به این دارد که فرد مجرم چقدر با خود همراه داشته باشد.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر در خصوص جرائم مربوط به واردات، تولید، توزیع، صادر، خرید و فروش و در معرض خرید قرار دادن، ارسال، مخفی، حمل و نگهداری کوکائین مقرر کرده است که: | تا ۵ سانتی گرم: از پانصد هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و ۲۰ تا ۵۰ ضربه شلاق. | بیش از ۵ سانتی گرم تا ۱ گرم: از دو میلیون تا شش میلیون ریال جریمه نقدی و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق. | بیش از ۱ گرم تا ۴ گرم: از هشت میلیون تا بیست میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ تا ۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق. | بیش از ۴ گرم تا ۱۵ گرم: از بیست میلیون تا چهل میلیون ریال جریمه نقدی و ۵ تا ۸ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق. | بیش از ۱۵ گرم تا ۳۰ گرم: از چهل میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و ۱۰ تا ۱۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق. | بیش از ۳۰ گرم: اعدام و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم. تبصره 1- هرگاه محرز شود مرتکب جرم موضوع بند (6) این ماده برای بار اول مرتکب این جرم شده و موفق به توزیع یا فروش آن هم نشده در صورتی ‌که میزان مواد بیش از یکصد گرم نباشد با جمع شروط مذکور یا عدم احراز قصد توزیع یا فروش در داخل کشور با توجه به کیفیت و مسیر حمل، دادگاه ‌به حبس ابد و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم، حکم خواهد داد. تبصره 2- در کلیه موارد فوق چنانچه متهم از کارکنان دولت یا شرکتهای دولتی و شرکتها و مؤسسات وابسته به دولت باشد، علاوه بر مجازاتهای مذکور‌در این ماده به انفصال دائم از خدمات دولتی نیز محکوم خواهد شد. مجازات مصرف و اعتیاد به مخدر کوکائین همانطور که می‌دانید به طور کلی مصرف مواد مخدر صنعتی و غیرصنعتی جرم محسوب می‌شود. که مطابق قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر مجازات مصرف کوکائین برای افراد معتاد و افراد غیرمعتاد به شرح زیر می‌باشد: معتادان به مخدر کوکائین به یک میلیون تا پنج میلیون ریال جزای نقدی و تا ۳۰ ضربه شلاق محکوم، در صورت تکرار‌برای هر مرتبه هر بار تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد. در صورتی که مرتکب از کارکنان دولت یا مؤسسات و یا ارگان‌های دولتی یا وابسته به دولت باشد علاوه بر مجازات جریمه نقدی و شلاق، به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم می‌شود.


مجید شیخی

با سلام کوکائین یکی از پرطرفدارترین مخدرهای موجود در جهان می باشد. چرا که مصرف آن بسیار آسان است و در کمترین زمان می تواند احساس سرخوشی و شکست ناپذیری را در وجود مصرف کنندگان بیدار کند. همین باعث شده تا بسیاری برای کسب سود، خرید و فروش این مخدر را انتخاب کنند. در صورتی که این کار در قانون جرم انگاری شده است و مجازات سنگینی نیز دارد. ممنون از سایت خوب وکیل تلفنی


مجید پریدست فومنی

با سلام به طور کلی درتمام دنیا به جهت تاثیرات مخرب مواد مخدر در جسم و روح مردم قوانین سختگیرانه تدوین گردیده که در ایران نیز قانونگذار در فصلی جداگانه به حمل خرید و فروش این مواد در قالب قانون مبارزه با مواد مخدر پرداخته و آن را جرم انگاری و تعییندمجازات نموده لهذا از آنجاییکه اولا نوع مواد وثانیا میزان آن در جرم و میزان مجازات آن دخیل است قانونگذار برای مواد فرآوری شده به دلیل میزان آسیب وارده به افراد جامعه مجازات سختگیرانه تری لحاظ نموده که مسبب بازدارندگی و عدم اقدام سایرین به انجام حمل و... شود


امین حسنوند

در رویه فعلی که پرونده های کثیری هم بهش تعلق گرفته بیش از پانزده گرم تا سی گرم: سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق، چهل میلیون تا شصت میلیون ریال جزای نقدی و ده تا پانزده سال حبس داره


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، امروزه قاچاق مواد مخدر یکی از جرایم رایج و اصولا سازمان یافته، محسوب می شود. تهدید جان افراد، کاهش نیروی مولد در جامعه، گسترش فساد، وقوع جنایات فجیع، افزایش سرقت و به طور کلی ایجاد ناامنی در جامعه از جمله آثار زیان بار قاچاق مواد مخدر محسوب می شود. متاسفانه کشور ایران به دلیل همسایگی با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان یعنی افغانستان و همچنین قرار گرفتن در مسیر ترانزیت ارزان؛ درگیر مسئله قاچاق مواد مخدر شده است. با توجه به افزایش جرم قاچاق مواد مخدر در جامعه، شناحت این جرم و مجازات آن، عوامل تخفیف مجازات و به طور کلی آشنایی با قوانین این حوزه امری حائز اهمیت تلقی می شود. به ورود غیر قانونی مواد اعتیاد آور به مرزهای کشور یا خروج غیر قانونی آن، قاچاق مواد مخدر گفته می شود. قانون گذار در قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 1376 با آخرین اصلاحات؛ اعدام، حبس، شلاق، مصادره اموال و جزای نقدی را از جمله مجازات ها و حکم قانون در خصوص جرم قاچاق مواد مخدر در نظر گرفته است. در هشتمین ماده از قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت جامع و کامل به مجازات جرم خری و فروش کوکائین پرداخته شده است. در صورتی که فرد اقدام به خرید و فروش کوکائین از یک میلی گرم تا سی گرم بکند، محکوم به پرداخت جزای نقدی، مجازات حدی و حبس خواهند شد و مجازات خرید و فروش بیشتر از آن اعدام است.


مهران رمضان پناه

باسلام؛ به موجب قانون مبارزه با مواد مخدر، مصرف، تولید، خرید و فروش، حمل و نگهداری هرگونه مواد مخدر به هر مقدار که باشد جرم انگاری شده است.بنابراین قانونگذار به منظور جلوگیری از پخش و تولید و مصرف و نگهداری آن، مجازات های بازدارنده‌ای همچون جزای نقدی و شلاق و حبس و در مقادیر بالا اعدام تعیین کرده است.


بهنام رحمانی فرد

با سلام مجازات خرید و فروش کوکائین را بررسی کنیم. در هشتمین ماده از قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت جامع و کامل به این موضوع پرداخته شده است. در صورتی که فرد اقدام به خرید و فروش کوکائین از یک میلی گرم تا سی گرم بکند، محکوم به پرداخت جزای نقدی، مجازات حدی و حبس خواهند شد. این مجازات عبارتند از: یک میلی گرم تا پنج میلی گرم: بیست تا پنجاه شلاق، دویست تا پانصد هزار ریال جریمه نقدی. بیش از پنج میلی گرم تا یک گرم: سی تا هفتاد ضربه شلاق، دو تا شش میلیون ریال جریمه نقدی. بیش از یک گرم تا چهار گرم: سی تا هفتاد ضربه شلاق، هشت تا بیست میلیون ریال جزای نقدی و دو تا پنج سال حبس. بیش از چهار گرم تا پانزده گرم: سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق، بیست میلیون تا چهل میلیون ریال جزای نقدی و پنج تا هشت سال حبس. بیش از پانزده گرم تا سی گرم: سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق، چهل میلیون تا شصت میلیون ریال جزای نقدی و ده تا پانزده سال حبس. بیش از سی گرم: اعدام و مصادره اموال به استثنای هزینه تامین زندگی خانواده.


نیما عیسی زاده

۱- بار اول، ده تا صد میلیون ریال جریمه نقدی. ۲- بار دوم، ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق. دو تا پنج سال حبس.


زهرا قندهاری

ممنون اطلاعات خوبی بدست آوردم.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.