آشنایی با سامانه ابلاغ الکترونیک

آشنایی با سامانه ابلاغ الکترونیک

آشنایی با سامانه ابلاغ الکترونیک

آشنایی با سامانه ابلاغ الکترونیک

خوب است بدانید که امروزه قوه قضاییه اطلاعات لازم درباره اوراق قضایی را به صورت الکترونیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع برای اطلاع از ساعات تشکیل جلسات، آرا محاکم، تاریخ جلسات و... نیازی به مراجعه به دادگاه و دادسرا نیست و شما به صورت الکترونیکی می‌توانید از این فاکتورها با خبر شوید. سامانه ابلاغ الکترونیک جایگزین روش‌های سنتی شده است و مراجعه افراد به قوه قضاییه را کاهش داده است. علاوه بر این به کارگیری این روش می‌تواند کارها را سریع‌تر کرده و معطلی را کاهش دهد. در ادامه بیشتر راجع به سامانه ابلاغ الکترونیک صحبت خواهیم کرد.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

 

جهت ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک چه باید کرد؟

برای ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک یا همان سامانه ثنا می‌توان به دو روش اقدام کرد:

1. روش اول مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است. در این روش شما با در دست داشتن کارت ملی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و اطلاعات لازم مانند شماره شناسنامه، شماره تلفن، کد پستی و اطلاعات شناسنامه را در اختیار مسئول دفتر قرار می‌دهید. مسئول دفتر با داشتن این اطلاعات می‌تواند شما را در سامانه ابلاغ الکترونیک ثبت نام کند.

2. راه دوم مراجعه به سایت ثنا است. از طریق مراجعه به سایت ثنا به راحتی می‌توانید در این سایت ثبت نام کنید. برای ثبت نام نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی است. پس از وارد کردن این اطلاعات بایستی جهت احراز هویت و اخذ امضا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و رمز عبور 10 رقمی خود را دریافت کنید. با در دست داشتن این رمز به راحتی می‌توانید وارد سایت ثنا شده و امور حقوقی خود را انجام دهید.

ابلاغ در حضوری یا غیابی بودن رای تاثیر دارد؟

لازم است بدانید که تمام ابلاغ‌های فرد در سامانه ثنا به دست او میرسد. چنانچه رای غیابی باشد در ابلاغ تاثیری نخواهد داشت. جهت دریافت تمامی ابلاغ‌ها در سامانه ثنا می‌توانید از طریق روش فوق در این سامانه ثبت نام کنید. در ضمن جالب است بدانید که وکلای پرونده نیز از طریق سامانه ثنا می‌توانند به ابلاغ‌های موکل و همچنین روند پیشرفت پرونده دسترسی داشته باشد. چنانچه پاسخ سوال خود را در این مطلب پیدا نکردید، می‌توانید از طریق پرسش و پاسخ فوری حقوقی در وکیل تلفنی اقدام به دریافت پاسخ سوالاتتان کنید. در ادامه باید بدانید که وکلای وکیل تلفنی 24 ساعته آماده‌ی پاسخ به سوالات شما می‌باشند.

 

اگر ثنا نداشته باشیم تکلیف ابلاغ چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید که مطابق با ماده 175 در قانون آیین دادرسی کیفی که در سال 1392 تصویب شده است، قوه قضاییه باید از طریق سامانه‌های الکترونیکی اقدام به ابلاغ اوراق قضایی خود کند. امروزه این سامانه ابلاغ الکترونیک با نام سامانه ثنا شناخته شده است و در آن هر یک از طرفین پرونده و وکلای آن‌ها می‌توانند میزان پیشرفت پرونده را مشاهده کنند. با توجه به این موضوع در حال حاضر ثبت نام در این سامانه برای افرادی که در دادگستری پرونده دارند، ضروری است. بنابراین چنانچه قصد طرح پرونده در دادگستری را دارید توصیه می‌شوند که برای راحتی کار خود و همچنین بهره‌مندی از مزایای آن، در این سامانه ثبت نام کنید. در ادامه لازم به ذکر است که اگر در این سامانه ثبت نام نکرده باشید، ابلاغیه‌های شما از طریق روش قدیمی یعنی از طریق پست به دست شما خواهند رسید.

مشاوره حقوقی

 

مزیت داشتن سامانه ثنا چیست؟

داشتن سامانه ثنا مزایای بسیار زیادی دارد که ما در این قسمت به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. این سامانه امنیت بسیار بالایی دارد و ورود و خروج به حساب کاربری از طریق شماره همراه صورت می‌گیرد.

2. از تشریفات طولانی ابلاغ در داخل و خارج از کشور جلوگیری می‌کند.

3. کار کردن با سامانه ابلاغ الکترونیک بسیار ساده و سریع است و در زمان صرفه جویی می‌کند.

4. دریافت ابلاغیه از طریق این سایت در بستر فضای مجازی است. بنابراین شما بدون خارج شدن از منزل و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید ابلاغیه‌های جدید را مشاهده کنید.

5. ثبت شدن شکایت‌ها و دادخواست‌ها از طریق این سامانه بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

6. در هزینه‌های فرایند دادرسی و همچنین هزینه‌های چاپ ابلاغیه صرفه جویی می‌کند.

7. استفاده از این سامانه سبب بالا رفتن سرعت ابلاغ می‌شود.

8. این سامانه امکانات متنوعی مانند ارائه و پیگیری دادخواست، ارائه و پیگیری اظهارنامه، ارائه لایحه، اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، محاسبه هزینه دادرسی و... در اختیارتان قرار می‌دهد.

رزرو واتساپی برای مشاوره حقوقی تلفنی

آیا بدون سامانه ثنا می‌توان امور حقوقی خود را انجام داد؟

همانطور که می‌دانید برای انجام امور حقوقی روش‌های متعددی وجود دارد که شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از فضای مجازی و ابلاغ الکترونیک برای انجام امور حقوقی ساده‌ترین و سریع‌ترین راه است. در واقع سامانه ثنا به دلایل مزایای فوق العاده‌ای که دارد، مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. انجام امور حقوقی بدون ثبت نام در این سامانه نیز میسر است اما بی‌شک زمان بسیاری را از شما خواهد گرفت. نوبت گرفتن از دفاتر قضایی و مراجعه به آن‌ها معمولا وقت‌گیر است و سبب معطلی مراجعه کننده می‌شود. با توجه به رایگان بودن و امکانات فوق العاده این سامانه پیشنهاد می‌شود که برای انجام امور حقوقی، سامانه ابلاغ الکترونیک ثنا را انتخاب کنید. اگر در انجام امور حقوقی خود مشکلی داشتید می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی شبانه روزی در وکیل تلفنی اقدام به دریافت مشاوره فوری کنید.

 

چگونه ابلاغ خود را از سامانه ثنا دریافت کنم؟

خوب است بدانید که دریافت ابلاغ از سامانه ابلاغ الکترونیک بسیار آسان می‌باشد. پس از ثبت نام در سایت ثنا و دریافت کد عبور، وارد سایت شده و کد ملی و کد عبور خود را وارد کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات یک کد 4 رقمی به تلفن همراه شما پیامک خواهد شد که تا 24 ساعت اعتبار دارد. با وارد کردن این کد موقت وارد صفحه خود در سایت ثنا می‌شوید و با دو قسمت ابلاغ‌های جدید و ابلاغهای مشاهده شده مواجه می‌شوید. قسمت ابلاغ‌های جدید می‌توانید ابلاغ‌های جدید خود را مشاهده کنید و ابلاغ‌های مشاهده شده نیز مربوط به ابلاغ‌های قبلی شما است. در ضمن در این قسمت امکان چاپ کردن ابلاغ‌ها نیز وجود دارد. چنانچه در دریافت ابلاغ‌های جدید مشکلی داشتید می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین در وکیل تلفنی اقدام کنید. وکلای خبره ما آماده‌ی مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته به شما می‌باشند.

ابلاغ انلاین اوراق دادگستری

سوالات متداول سامانه ابلاغ الکترونیک

1. آیا با استفاده از سامانه ثنا می‌توان تمام امور حقوقی خود را انجام داد؟

بله همانطور که گفته شد این سامانه امکانات متعددی در اختیارتان قرار می‌دهد و برای انجام تمام امور حقوقی مناسب است.

2. اگر سامانه ثنا نداشته باشیم ابلاغ به درب منزل پست می‌شود؟

بله این امکان وجود دارد اما معمولا بسیار زمان‌بر است.

3. آیا اعتراض به قرار منع تعقیب نیز توسط این سامانه قابل انجام است؟

بله این اعتراض نیز توسط سامانه ثنا انجام می‌شود.

4. برای ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک به چه مدارکی احتیاج داریم؟

اطلاعات فردی و شناسنامه‌ای، شماره تلفن همراه و کارت ملی

5. آیا می‌توان بدون احراز هویت در سامانه ثبت نام کرد؟

خیر ثبت نام در سامانه ثنا نیاز به احراز هویت و اخذ امضا دارد.


سوالات متداول

نظرات

سجاد جداخانلو

سلام وقت بخیر . خوشبختانه در عصر جدید سامانه ابلاغ الکترونیک ( ثنا ) بسیار به اطلاع رسانی بین طرفین و اشخاص حاضر در دعاوی کمک کرده است و مردم نیز با درک اهمیت این موضوع به تدریج در حال ثبت نام همگانی در سامانه عدل ایران هستند . بعد از ثبت نام در سامانه عدل ایران و ثنا استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه نیز میتواند خیلی مفید تر اشخاص را از روند پرونده آگاه تر کند .


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ پیشرفت روزن افزون تکنولوژی و فن آوری های روز جهان در امور قضایی نیز تاثیر مثبتی گذاشته و به ویژه بعد از شیوع بیماری های واگیر دار مانند کرونا باعث باعث گرایش هرچه بیشتر اصحاب دعوا به سمت این فن آوری ها گردیده است. یکی از این اموری که جدیدا وارد سیستم قضایی کشور ما شده بحث سامانه ابلاغ الکترونیکی یا همان سامانه « ثنا » هست که بسیاری از مشکلات طرفین دعوا را حل نموده است، تصور کنید که تا پیش از این فردی در یک استان دیگر ساکن بود و باید برای ملاحظه یک نظریه کارشناسی و اعتراض به آن در مدت زمان یک هفته ای دادگاه ، دو روز از وقت خویش را در جاده های های برفی و کوهستانی سپری می کرد تا در روز اول نظریه کارشناسی را مطالعه نماید و در روز دوم اعتراض خود را نوشته و به دفتر دادگاه تقدیم کند تا درباره آن تصمیم گیری شود و گاهی پیش می آمد که به دلیل چند روز تعطیلی در بین 7 روز مهلت اعتراض، زمان چندانی برای مشاهده پرونده و اعتراض باقی نمی ماند. اما از آن سختر زمانی بود که دسترسی به خوانده یا متشاکی امکان پذیر نبود به ویژه برای کسانی که ساکن روستا بودند و منزل مسکونی ایشان فاقد خیابان اصلی و فرعی یا پلاک و کد پستی بود و مامور ابلاغ نیز برگه ابلاغیه را ناچارا به کسانی تحویل می داد که سمتی در دعوا نداشتند، اما امروزه هریک از اصحاب دعوا در هر شهر یا استانی که باشند با فشردن چندین دکمه ساده می توانند پیگیر صفر تا صد پرونده خود شده و از تمام مزایای الکترونیکی شدن ابلاغ قضایی بهره مند گردند، البته این نوع از ابلاغ نیز مشکلات و سختی های خود را دارد که با استفاده از افراد آگاه می توان نسبت به رفع آن اقدام نمود ، مانند زمانی که زنی به خاطر کراهت از شوهر خود سیم کارتش را از دسترس خارج می نماید و سرنوشت ابلاغیه های وی مشخص نیست یا اینکه پیامک هایی برای افراد ارسال می شود که معلوم نیست از چه سازمان و ارگانی هستند یا طریقه نوبت دهی در دفتر خدمات قضایی و امثال آن ، در این موارد نیز با یک تماس ساده با افراد آگاه می توان از زیر و بم کار آگاه شده و مشکلات موجود را بر طرف نمود.


Mohamad sheykhi

اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌های فناورانه برای تسریع و تسهیل دسترسی مردم به عدالت، از جمله مفاد مورد تاکید در سند تحول قضایی است که اخیراً از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شده است؛ همچنین در سند مزبور، مفادی گنجانده شده است که اجرای آن‌ها مستلزم کاربرد برنامه‌های آنلاین و هوشمند است. قریب به ۵۰ درصد از تکالیف و راهکار‌های اجرایی که در سند تحول پیش‌بینی شده نیازمند ابزار‌های فناورانه است. به همین منظور قوه قضاییه در دوره تحول به سمت هوشمندسازی پیش رفته و با ایجاد سامانه‌هایی نقش موثری در خدمت رسانی بهتر به مراجعه کنندگان داشته است که در ادامه به معرفی این سامانه‌ها می‌پردازیم. معرفی سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی به منظور راحتی مردم و کاهش هزینه‌ها توسط قوه قضاییه راه اندازی شده است. تمامی امور مربوط به ابلاغیه‌های قضایی از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی (سامانه ثنا) صورت می‌گیرد. شما برای دیدن ابلاغیه هایتان باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید. در لینک زیر به معرفی سامانه ثنا می‌پردازیم. سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی معرفی سامانه اشخاص حقوقی قوه قضاییه اگر می‌خواهید شرکت خود را ثبت کنید باید شناسه ملی داشته باشید. این شناسه یک کد ملی و برگه هویتی برای اشخاص حقوقی است. در لینک زیر به نحوه گرفتن این شناسه و مزایای آن می‌پردازیم. سامانه اشخاص حقوقی قوه قضاییه معرفی سامانه وکلا و کارشناسان قوه قضاییه سامانه وکلا بر اساس بند (ش) تبصره ۶، وکلا، مشاوران و سردفتران در سامانه وکلا قرارداد‌های (اطلاعات) خود را با مشتریان (موکلین، امین، وصی و یا قیم) در سامانه قرار می‌دهند. در لینک زیر به معرفی سامانه وکلا و کارشناسان قوه قضاییه می‌پردازیم. سامانه وکلا و کارشناسان قوه قضاییه معرفی سامانه ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان برای ثبت دارایی مسئولان سامانه‌ای مخصوص راه اندازی شده است که طبق آن مقامات مسئولین موظف هستند در ابتدای خدمت و مسئولیت تا ترک آن، یک لیست از دارایی و اموال خود و خانواده شان را در سامانه ثبت دارایی مسئولان ثبت کنند. سامانه ثبت دارایی مسئولان معرفی سامانه درخواست گواهی عدم سوءپیشنیه شما می‌توانید گواهی عدم سوء پیشینه را به صورت الکترونیکی دریافت کنید. برای این کار باید وارد سامانه خدمات الکترونیکی قضایی شوید و از طریق قسمت درخواست گواهی سوء پیشینه اقدام کنید. در لینک زیر به معرفی سامانه ثبت درخواست گواهی عدم پیشینه می‌پردازیم. ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه معرفی سامانه خدمات ویژه قضایی ابلاغیه‌های قضایی مثل گذشته به صورت فیزیکی نیست و امروزه از طریق سایتی به نام ثنا به صورت الکترونیکی در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای مشاهده ابلاغیه هایتان باید وارد سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی شوید و با وارد کردن کد ملی و رمز شخصی می‌توانید وارد کارتابل خود شوید. در لینک زیر به معرفی سامانه خدمات ویژه مقام قضایی می‌پردازیم. سامانه خدمات ویژه مقام قضایی معرفی سامانه احراز هویت قوه قضاییه زیرساخت احراز هویت بر خط قوه قضاییه یک گام در راه هوشمندسازی قوه قضاییه است. با افتتاح این سامانه، تمامی مراحل خدمات قضایی بصورت آنلاین صورت می‌گیرد. برای بهره گیری از زیر ساخت احراز هویت باید ابتدا وارد سایت https://eadl.ir شوید و شماره ملی و اطلاعات د شناسنامه‌ای و کد ثنای خود را وارد کنید. در لینک زیر به معرفی سامانه احراز هویت می‌پردازیم. سامانه احراز هویت قوه قضاییه معرفی سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه توسط مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه راه اندازی شده است. شما برای پیگیری پرونده قضایی خود باید در سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه ثنا ثبت نام کنید.


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، پس از ثبت نام در سایت ثنا و دریافت کد عبور، وارد سایت شده و کد ملی و کد عبور خود را وارد کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات یک کد 4 رقمی به تلفن همراه شما پیامک خواهد شد که تا 24 ساعت اعتبار دارد. با وارد کردن این کد موقت وارد صفحه خود در سایت ثنا می‌شوید و با دو قسمت ابلاغ‌های جدید و ابلاغ‎های مشاهده شده مواجه می‌شوید. قسمت ابلاغ‌های جدید می‌توانید ابلاغ‌های جدید خود را مشاهده کنید و ابلاغ‌های مشاهده شده نیز مربوط به ابلاغ‌های قبلی شما است. در ضمن در این قسمت امکان چاپ کردن ابلاغ‌ها نیز وجود دارد. چنانچه در دریافت ابلاغ‌های جدید مشکلی داشتید می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین در وکیل تلفنی اقدام کنید. وکلای خبره ما آماده‌ی مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته به شما می‌باشند.


محمد

سلام امروزه داشتن ثنا برای همه از ملزومات می باسد. قوه قضائیه نیز به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرده و تمامی اعلام ها از طریق سامانه ابلاغ میشود


سهند مهدی پور

داشتن سامانه ثنا مزایای بسیار زیادی دارد که ما در این قسمت به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم: 1. این سامانه امنیت بسیار بالایی دارد و ورود و خروج به حساب کاربری از طریق شماره همراه صورت می‌گیرد. 2. از تشریفات طولانی ابلاغ در داخل و خارج از کشور جلوگیری می‌کند. 3. کار کردن با سامانه ابلاغ الکترونیک بسیار ساده و سریع است و در زمان صرفه جویی می‌کند. 4. دریافت ابلاغیه از طریق این سایت در بستر فضای مجازی است. بنابراین شما بدون خارج شدن از منزل و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید ابلاغیه‌های جدید را مشاهده کنید


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مطابق با ماده 175 در قانون آیین دادرسی کیفی که در سال 1392 تصویب شده است، قوه قضاییه باید از طریق سامانه‌های الکترونیکی اقدام به ابلاغ اوراق قضایی خود کند. امروزه این سامانه ابلاغ الکترونیک با نام سامانه ثنا شناخته شده است و در آن هر یک از طرفین پرونده و وکلای آن‌ها می‌توانند میزان پیشرفت پرونده را مشاهده کنند. با توجه به این موضوع در حال حاضر ثبت نام در این سامانه برای افرادی که در دادگستری پرونده دارند، ضروری است. بنابراین چنانچه قصد طرح پرونده در دادگستری را دارید توصیه می‌شوند که برای راحتی کار خود و همچنین بهره‌مندی از مزایای آن، در این سامانه ثبت نام کنید. در ادامه لازم به ذکر است که اگر در این سامانه ثبت نام نکرده باشید، ابلاغیه‌های شما از طریق روش قدیمی یعنی از طریق پست به دست شما خواهند رسید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.