نمونه شکواییه اعاده حیثیت و افترا

نمونه شکواییه اعاده حیثیت و افترا

نمونه شکواییه اعاده حیثیت و افترا

شکواییه اعاده حیثیت چیست؟ در چه مواردی می توان درخواست اعاده حیثیت نمود؟ برای اعاده حیثیت چه باید کرد؟ آیا برای تنظیم شکواییه اعاده حیثیت بایستی از وکیل کمک گرفت؟ همه روز افراد زیادی جهت تنظیم فوری شکوائیه به ویژه شکواییه اعاده حیثیت با مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد همواره سوالات متنوعی را در ذهن نگه می دارند و از مشاورین ما می پرسند که به مهم ترین آنها در ابتدای مقاله اشاره داشتیم. به همین خاطر در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی تصمیم گرفته ایم که به بررسی نمونه شکواییه اعاده حیثیت بپردازیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از اعاده حیثیت چیست؟

در اولین گام برای آشنایی با شکواییه اعاده حیثیت بایستی با تعریف اعاده حیثیت و افترا آشنا شویم. به طور عرفی، افراد اعاده حیثیت را زمانی لازم می دانند که فردی به آنها نسبت ناروایی زده باشد. این تعریف عرفی به تعریف حقوقی اعاده حیثیت بسیار نزدیک است. در واقع دکترین حقوقی، اعاده حیثیت را اینگونه تعریف می کنند: «اگر فردی انجام دادن جرمی را بر خلاف واقعیت به شخص دیگری نسبت داده باشد، یا اگر شخصی مطالب دروغی را علیه فرد دیگری بیان کند، به صورتی که آبرو، حیثیت یا اعتبار فرد لکه دار شود، وی می تواند با طرح شکایت، اتهامات مذکور را از خود رفع نماید و به اصطلاح اعاده حیثیت کند تا برای شخص مقابل مجازات تعیین شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

اعاده حیثیت

 

در چه مواردی می توان اعاده حیثیت کرد؟

یکی دیگر از سوالاتی که متقاضیان مشاوره حقوقی اعاده حیثیت از مشاورین ما می پرسند این است که در چه مواردی می توان شکواییه اعاده حیثیت را تنظیم نمود؟

در پاسخ به این سوال بایستی به سه مورد که رایج ترین موارد اعاده حیثیت هستند، اشاره کرد:

  • ماده 697 قانون مجازات اسلامی: بر اساس این قانون هر کس به هر طریقی، جرمی را به شخصی نسبت دهد یا آن را منتشر کند اما نتواند درستی ادعای خود را بیان نماید به مجازات محکوم خواهد شد. این جرم تحت عنوان جرم افترا شناخته می شود. در همین قسمت است که اعاده حیثیت و افترا حائز اهمیت است.
  • ماده 698 قانون مجازات اسلامی: اگر شخصی به قصد ضرر زدن یا تشویش اذهان عمومی از طریق نامه، شکواییه یا سایر موارد، مطالب کذبی را به شخص دیگری نسبت دهد، امکان اعاده حیثیت وجود دارد.
  • ماده 699 قانون مجازات اسلامی: اگر شخصی عمداً با هدف متهم نمودن شخص دیگری، ادوات و آلاتی که منجر به تعقیب کیفری شخص دیگر می شود را بدون هماهنگی نزد وی مخفی نماید، امکان اعاده حیثیت وجود دارد.

 

 

پرونده سازی برای شخص 
مشاوره حقوقی افترا 
مشاوره حقوقی توهین و تهدید 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

برای اعاده حیثیت چه باید کرد؟

تا اینجای مقاله سعی داشتیم شما را با تعریف اعاده حیثیت و افترا و موارد آن آشنا کنیم اما شاید از ما بپرسید که کاربرد شکواییه اعاده حیثیت چه می باشد. برای پاسخ به این سوال باید به سراغ مراحل اعاده حیثیت برویم. اگر شما قصد داشته باشید که اعاده حیثیت کنید، در اولین مرحله بایستی یک شکواییه اعاده حیثیت تنظیم نمایید. شما می توانید با پرداخت هزینه تنظیم شکوائیه این کار را به موسسه حقوقی وکلای تلفنی بسپارید. پس از تنظیم شکواییه اعاده حیثیت، شکواییه مذکور را با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت نمایید تا پس از ارسال به دادسرا تصمیم مقتضی گرفته شود. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مدارک لازم برای شکواییه اعاده حیثیت

برای اینکه بتوانید یک شکواییه اعاده حیثیت تنظیم کنید، بایستی اسناد و مدارکی را در اختیار داشته باشید. در ابتدا باید بگوییم در نمونه شکواییه اعاده حیثیت مواردی همچون شماره پرونده ای که در آن به شخص متقاضی اعاده حیثیت افترا زده شده است و اطلاعات هویتی وی و شخص مقابل نظیر نام، نام خانوادگی، کد ملی و اقامتگاه ذکر می گردد. در نتیجه برای تنظیم شکواییه اعاده حیثیت بایستی مدارک زیر را مهیا کنیم:

  • مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه متقاضی.
  • اسناد و مدارک اثبات کننده ادعا نظیر شهادت شهود، استشهاد محلی، حکم دادگاه و غیره.

شما می توانید جهت کسب سایر اطلاعات ضروری از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

نگارش فوری شکوائیه

 

مراحل تنظیم شکواییه اعاده حیثیت در وکلای تلفنی

همانطور که گفته شد، یکی از خدماتی که موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارائه می دهد، تنظیم شکواییه اعاده حیثیت می باشد. شاید از ما بپرسید که این کار چگونه انجام می شود؟ در پاسخ به این سوال می توانیم به دو روش اشاره داشته باشیم:

  • شما می توانید با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل بگیرید. پس از دریافت مشاوره حقوقی تلفنی، اسناد و مدارک لازم را برای وکیل مورد نظر خود از طریق یکی از پیامرسان ها ارسال نمایید. لازم به ذکر است که با پرداخت هزینه تنظیم شکوائیه این کار در کمتر از 24 ساعت انجام می پذیرد.
  • شما می توانید در وبسایت مجموعه ما ثبت نام کنید و از طریق پنل کاربری درخواست تنظیم شکواییه اعاده حیثیت را ثبت نمایید.

 

نمونه شکواییه اعاده حیثیت

معمولاً افرادی که قصد تنظیم شکواییه اعاده حیثیت را دارند، به دنبال دانلود نمونه این شکواییه می باشند. در حالی که به نظر ما این کار اشتباه است. زیرا می تواند نتیجه پرونده را به ضرر فرد متقاضی تغییر دهد. به همین خاطر اگر به دنبال تنظیم شکواییه هستید بهتر است این کار را به یک وکیل کیفری بسپارید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. البته در ادامه برای شما یک نمونه شکواییه اعاده حیثیت هم فراهم کرده ایم که می توانید از آن ایده بگیرید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

نمونه شکوائیه

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.