نمونه شکواییه ممانعت از حق

نمونه شکواییه ممانعت از حق

نمونه شکواییه ممانعت از حق

شکواییه ممانعت از حق چیست؟ برای نگارش شکواییه مذکور چه مواردی بایستی رعایت شوند؟ منظور از دعوای ممانعت از حق چیست؟ چگونه می توان ممانعت از حق را اثبات نمود؟ آیا برای تنظیم فوری شکواییه مذکور می توان از وکیل ممانعت از حق کمک گرفت؟ دعوای ممانعت از حق یکی از مهم ترین دعاوی حقوقی موجود در جامعه ما محسوب می شود. همین مسئله باعث شده است که دعاوی زیادی در دادگاه ها پیرامون این موضوع مطرح شوند. به همین خاطر متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی دعوای ممانعت از حق بسیار زیاد هستند. به نحوی که دائماً سوالات مذکور در ابتدای مقاله از مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی پرسیده می شود. به همین خاطر تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به سوالات فوق الذکر پاسخ دهیم. پس تا آخر مقاله در کنار ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

ممانعت از حق چیست؟

در اولین گام از بررسی شکواییه ممانعت از حق بایستی به مهم ترین و رایج ترین پرسشی که هنگام مشاوره حقوقی دعوای ممانعت از حق پرسیده می شود، بپردازیم؛ منظور از ممانعت از حق چیست؟ همانطور که از نام این اصطلاح حقوقی بر می آید، به صورت عرفی، ممانعت از حق عبارت است از اینکه شخصی نسبت به چیزی حقی داشته باشد اما شخص دیگر نگذارد که وی از حق خود استفاده کند. معنای حقوقی این اصطلاح نیز با معنای عرفی آن یکسان است. در همین راستا ماده 159 قانون آیین دادرسی مدنی عنوان می کند: «دعوای ممانعت از حق عبارت است از: تقاضای کسی که رفع ممانعت از حق ارتفاق یا انتفاع خود را در ملک دیگری بخواهد».

در نتیجه باید گفت که دعوای ممانعت از حق تنها در مورد حق انتفاع و حق ارتفاق مطرح می باشد. البته شاید بپرسید که منظور از حق انتفاع و حق ارتفاق چیست؟

  • حق انتفاع زمانی وجود خواهد داشت که مالک مال غیر منقول یا منقولی، حق استفاده از ملک خود را بدون انتقال مالکیت منافع به شخص دیگری واگذار نماید.
  • از طرفی حق ارتفاق تنها در مورد اموال غیر منقول مطرح می شود و عبارت است از حقی نظیر حق عبور که توسط صاحب یک ملک به فرد دیگری داده می شود که وی بتواند از ملکش نهایت استفاده را ببرد.

شما می توانید جهت مشاوره با وکیل ممانعت از حق از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

ممانعت از حق

 

چگونگی اثبات ممانعت از حق

یکی دیگر از مواردی که پیش از پرداختن به شکواییه ممانعت از حق بایستی با آن آشنا شویم، نحوه اثبات ممانعت از حق می باشد. در ابتدا بایستی بگوییم قانونگذار از دو طریق حقوقی و کیفری، پیگیری دعوای ممانعت از حق را میسر کرده است.

به همین خاطر اگر قصد داشته باشید که به صورت کیفری، دعوای ممانعت از حق را مطرح کنید حتماً بایستی به دادگاه، سند مالکیت خود را ارائه دهید. با این حال اگر قصد مطرح کردن دعوای ممانعت از حق به صورت حقوقی را داشته باشید، نیازی به ارائه سند مالکیت نیست. پس تنها بایستی ثابت کنید که شما سابقاً در مال مورد نظر تصرف داشته اید. همچنین یکی دیگر از روش های اثبات ممانعت از حق این است که ثابت کنیم طرف مقابل، بدون رضایت ما و با توسل به زور و اجبار از اعمال حقی که سابقاً داشته ایم، ممانعت می کند. البته متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی به همه افراد پیشنهاد می کنند که برای اثبات ممانعت از حق حتماً از یک وکیل مجرب کمک بگیرند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی کیفری 
مشاوره تصرف عدوانی 
راهنمای نگارش انلاین 
درباره ما

 

مراحل شکایت بابت ممانعت از حق

هنگامی که صحبت از مراحل شکایت بابت ممانعت از حق مطرح می شود، منظورمان پیگیری دعوای ممانعت از حق به صورت کیفری می باشد. در نتیجه برای انجام این کار در اولین مرحله بایستی یک شکواییه ممانعت از حق تنظیم کنید. این شکواییه باید توسط یک وکیل متخصص نگارش شود. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی با در اختیار داشتن بهترین وکلای کیفری ایران، امکان نگارش شکواییه ممانعت از حق را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. شما می توانید برای انجام این کار و اطلاع از هزینه نگارش شکواییه از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

در مرحله بعدی شما بایستی با همراه داشتن شکواییه تهیه شده به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت نمایید. پس از آن تمامی ابلاغیه های لازم از طریق سامانه ثنا به شما اطلاع داده خواهد شد. در نتیجه اگر در این سامانه ثبت نام نکرده اید بهتر است این کار را انجام دهید.

 

 

نگارش شکوائیه

 

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده ممانعت از حق

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده ممانعت از حق از جمله مباحث مهم دیگری است که قبل از پرداختن به موضوع شکواییه ممانعت از حق بایستی با آن آشنا شویم. در واقع از آنجایی که این دعوا از جمله دعاوی غیر منقول محسوب می شود، دادگاه محل وقوع ملک، مرجع صالح برای رسیدگی به آن خواهد بود. البته بهتر است قبل از اقدام با یک وکیل ممانعت از حق مشورت کنید.

 

نمونه شکواییه ممانعت از حق

اکنون نوبت آن رسیده که به سراغ شکواییه ممانعت از حق برویم. در واقع همانطور که گفته شد، اولین گام در راستای طرح دعوای ممانعت از حق این است که یک شکواییه مناسب تنظیم نماییم. پس تنظیم این شکواییه از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی چنین امکانی را برای شما فراهم کرده ایم. کافی است از طریق مشاوره حقوقی درخواست خود را با اپراتور ما در میان بگذارید. همچنین باید بگوییم که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.