بررسی تفصیلی دادخواست طلاق

بررسی تفصیلی دادخواست طلاق

بررسی تفصیلی دادخواست طلاق

دادخواست طلاق و تنظیم اصولی آن چه اهمیتی دارد؟ منظور از طلاق چیست؟ اولین گام برای طلاق قانونی چیست؟ چه مدارکی برای دادخواست طلاق لازم است؟ آیا نمونه دادخواست طلاق برای مرد با نمونه دادخواست طلاق برای زن متفاوت است؟ طلاق از جمله دعاوی حقوقی مهم و رایج سیستم حقوقی ایران محسوب می شود. به نحوی که قانونگذار توجه ویژه ای به آن داشته است. به همین منظور همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی طلاق با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را پیرامون دادخواست طلاق از متخصصین ما می پرسند که به رایج ترین آنها در ابتدای مقاله اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پاسخ به سوالات مذکور با اهمیت نگارش دادخواست طلاق توسط وکیل طلاق نیز آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از طلاق چیست؟

اولین گامی که در راستای آشنایی با دادخواست طلاق بایستی برداشته شود، پاسخ به این سوال است که طلاق چیست؟ به همین منظور ابتدا به سراغ لغت نامه ها خواهیم رفت. هنگامی که به جستجوی معنای «طلاق» در لغت نامه ها هستیم با کلماتی همچون «باز کردن گره» و «رها کردن» روبرو خواهیم شد. این معنای لغوی تا حد بسیار زیادی با معنای حقوقی طلاق هم پوشانی دارد. در واقع ازدواج برخی از زوجین به مرحله ای می رسد که ادامه دادن آن غیر ممکن خواهد بود. در همین راستا قانونگذار روشی قانونی و شرعی را پیش پای زوجین برای جدا شدن گذاشته است که به آن طلاق می گویند. به عبارت دیگر، طلاق عبارت است از روشی قانونی و شرعی که با استفاده از آن زوجین می توانند از یکدیگر جدا شوند.

همچنین باید بگوییم که طلاق دارای انواع و شرایط گوناگونی است که از توضیح تفصیلی آنها در این مقاله خودداری می نماییم. در نتیجه شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

بهترین وکیل طلاق

 

 

اولین گام برای طلاق قانونی

در قدم بعدی بایستی با مراحل طلاق گرفتن آشنا شویم و ببینیم که آیا نگارش دادخواست طلاق اولین گام برای طلاق قانونی می باشد یا خیر؟ برای اینکه افراد بتوانند به صورت قانونی از یکدیگر طلاق بگیرند بایستی مراحلی را پشت سر بگذارند. مراحل طلاق گرفتن عبارتند از:

  • ثبت نام کردن در سامانه تصمیم طلاق.
  • حضور در جلسات مشاوره پیش از طلاق.
  • اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق.
  • نگارش اصولی دادخواست طلاق.
  • مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به همراه دادخواست طلاق نگارش شده جهت ثبت آن.
  • رسیدگی به پرونده طلاق توسط دادگاه خانواده.
  • صدور گواهی عدم امکان سازش یا رای طلاق توسط دادگاه مذکور.

همانطور که در مراحل طلاق گرفتن دیدیم نگارش اصولی دادخواست طلاق از جمله اولین گام هایی است که زوجین برای جدا شدن از یکدیگر بایستی بردارند. در نتیجه این دادخواست بایستی توسط وکیل طلاق نگارش گردد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در همین راستا شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

لایحه تجدیدنظرخواهی طلاق از طرف زوجه
اظهارنامه عاشقانه تمکین 
قیمومیت فرزندان محجور 
درباره ما 

 

 

مدارک لازم برای دادخواست طلاق

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا به سراغ مدارک لازم برای نگارش دادخواست طلاق برویم. این مدارک بر اساس نوع طلاق مشخص خواهند شد. پس مدارک لازم برای نگارش دادخواست طلاق توافقی عبارتند از:

  • مدارک هویتی زوجین نظیر شناسنامه و کارت ملی.
  • عقدنامه.
  • نامه یا گواهی مرتبط با مشاوره طلاق.
  • گواهی پزشک قانونی.
  • تمامی توافقات بین زوجین به صورت مکتوب.

اگر شما خانم هستید و به دنبال طلاق از طرف زوجه می باشید، بهتر است مدارک زیر را برای دادخواست طلاق خود مهیا کنید:

  • مدارک هویتی زوجه.
  • وکالت نامه محضری طلاق در صورت وجود.
  • عقدنامه ازدواج.
  • گواهی یا نامه مشاوره طلاق.
  • گواهی پزشکی قانونی.
  • گواهی عدم بارداری زوجه.

از جمله مدارک لازم برای نگارش دادخواست طلاق از طرف مرد نیز می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مدارک هویتی زوج نظیر شناسنامه یا کارت ملی.
  • سند ازدواج.
  • گواهی یا نامه عدم انصراف از طلاق.
  • اسناد مربوط به پرداخت مهریه.

 

 

 

وکیل خانم برای پرونده طلاق

 

 

نمونه دادخواست طلاق از طرف زن

یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام مشاوره حقوقی طلاق از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی پرسیده می شود این است که برای نگارش دادخواست طلاق از جانب زوجه چه باید کرد؟ در همین راستا بسیاری از افراد به دنبال دانلود نمونه دادخواست های آماده در اینترنت هستند. البته متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی این کار را پیشنهاد نمی کنند. در واقع طلاق از جانب زوجه سخت تر از طلاق از جانب زوج می باشد. به عبارت دیگر، زوجه در این روش بایستی شرایطی همچون عسر و حرج خود را به اثبات برساند و دلیل محکمه پسند داشته باشد تا دادگاه به طلاق حکم دهد.

به همین منظور آن چیزی که می تواند تفاوت ها را رقم بزند، نگارش اصولی دادخواست طلاق می باشد. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد

نگارش دادخواست طلاق از طرف مرد نیز بایستی حتماً توسط وکیل طلاق انجام گیرد. در واقع اگرچه زوج برای طلاق گرفتن مسیر آسان تری را در پیش خواهد داشت، با این حال هنوز هم نمی توان به نمونه دادخواست های آماده در اینترنت بسنده نمود. چرا که شرایط هر پرونده متفاوت است. به همین منظور شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

دانیال جمشیدی پور

بر اساس ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی “درصورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند. چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و درصورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می شود.


فاطمه عمادی

باسلام،، به موجب قانون مدنی، طلاق به سه نوع تقسیم می‌شود: طلاق از سوی زن، طلاق از سوی مرد و طلاق توافقی. در طلاق از سوی زن، همانطور که از عنوان آن مشخص است، زن با استناد به نقض یکی از شروط ضمن عقد یا به دلایل قانونی موجه مانند عسر و حرج، دادخواست طلاق می‌دهد. در طلاق توافقی نیز، همانطور که از نامش پیداست، طلاق و جدایی با توافق طرفین انجام می‌گیرد. در نوع سوم طلاق، طلاق از طرف مرد صورت می‌گیرد. در این نوع طلاق، مرد درخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه می‌دهد. با این حال، طلاق یک طرفه توسط زوج در حال حاضر مانند قانون مدنی سابق قابل اجرا نیست. به عبارت دیگر، مرد نمی‌تواند به تنهایی هر زمان که بخواهد زن خود را طلاق دهد. در قانون جدید، مرد می‌تواند در صورت برقراری شرایط قانونی لازم، برای طلاق اقدام کند. یکی از این شرایط، پرداخت تمامی حقوق مالی زوجه است که باید در صورت ثبت طلاق از طرف مرد، انجام شود.


ف.م

درخواست های طلاق بر اساس اینکه چه کسی آن را ارائه کرده باشد به سه دسته تقسیم می شوند و عبارت اند از :طلاق به درخواست مرد، طلاق به درخواست و از طرف زن و طلاق توافقی. هر یک از این انواع طلاق از نظر حقوقی ویژگی های مختلفی را به همراه دارند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همانطور که می دانیم، برای جدایی و پایان دادن به زندگی مشترک تنها گزینه طلاق است زوجین با انتخاب طلاق می توانند ادامه مسیر مشترک زندگی را از یگدیگر جدا کنند در حقوق ، طلاق عبارت است از انحلال عقد نکاح دائم با رعایت تشریفات ویژه و در قانون مدنی ماده ۱۱۳۳ قانون آمده که مرد هرگاه بخواهد می تواند زوجه دائمی خود را طلاق دهد. طلاق به معنی پایان دادن به زندگی مشترک است مراحلی که برای جدایی و طلاق گرفتن باید طی شود عبارت است از ثبت نام در سامانه طلاق ، رفتن به جلسات مشاوره قبل از طلاق ، گرفتن گواهی عدم انصراف از طلاق ، ثبت دادخواست طلاق در دفتر خدمات الکترونیک قضایی و رسیدگی به پرونده طلاق در دادگاه خانواده و در آخر صدور رای طلاق یا گواهی عدم امکان سازش . منظور از تشریفات خاص طلاق این است که زن و مرد خواهان طلاق ابتدا باید مراحلی را برای طلاق و جدایی طی کنند مثل اینکه به مشاوره بروند و سپس با در دست داشتن عقد نامه ، کپی برابر با اصل شده آن ، گواهی عدم انصراف از طلاق که توسط مرکز مشاوره صادر شده است و همچنین مدارک شناسایی ، کپی برابر با اصل آن در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دادخواست طلاق را تنظیم و ثبت کنند تا از این طریق روند رسیدگی به پرونده طلاق در دادگاه خانواده آغاز شود و به نتیجه برسند، برای دانستن دیگر جزئیات می توانیدزا وکلای موسسه مشورت گرفته و مشکل خویش را حل نمائید.


راضیه دهقان

سلام وقت بخیر طلاق اقسام مختلف دارد مثل طلاق بائن رجعی،توافقی میباشد . دادخواست طلاق میتواند به درخواست زوج باشد و یه درخواست زوجه باشد .


محمد نوربخش

انواع و انواع و اقسام طلاق باید توجه داشت که بر اساس ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی طلاق فقط مخصوص عقد دائم می باشد که پس از اجرای صیغه‌ی طلاق اثرات آن جاری می شود.و ازدواج موقت به خودی خود پس از انقضا مدت توافق شده میان طرفین یا بذل آن از طرف مرد از بین می رود.درباره انواع طلاق نیز باید گفت بنا به گفته قانون مدنی در ماده ۱۱۴۳ طلاق به دو نوع:بائن و رجعي تقسیم گشته است. ۱. طلاق بائن طلاق بائن به نوعی از طلاق اطلاغ می‌شود که در آن بعد از طلاق مرد حق رجوع و بازگشت به زن را ندارد. درواقع تنها راه برگشت دوباره‌ی مرد، ازدواج مجدد و خواندن خطبه‌ی عقد از ابتداست. پس مهریه از ابتدا مشخص خواهد شد و شروط ضمن عقد نیز تغییر خواهند کرد. طلاق بائن در چهار حالت اتفاق می‌افتد.؛ در این خصوص قانون مدنی در ماده ۱۱۴۵ بیان داشته است که طلاق در مواردی بائن محسوب می‌شود: • زمانی که طلاق قبل از وقوع نزدیکی واقع شود. • هنگامی که زن یائسه باشد. • طلاق از نوع خلع و مبارات تا زمانی که زن رجوع به‌عوض نکرده باشد. • سه طلاق که بعد از سه وصلت پیاپی شکل گرفته باشد حال می‌خواهد این وصلت ناشی از رجوع و یا نکاح جدید باشد. قانون گذار در ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی شکل دیگری از طلاق را مطرح نموده است که به طلاق خلع شناخته می شود به گفته این ماده قانونی: طلاق خُلع آن است كه زن بواسطه كراهتي كه از شوهر خود دارد در مقابل مالي كه بشوهر مي‌دهد طلاق مي گيرد اعم از اينكه مال‌ مزبور عين مَهر يا معادل آن و يا بيشتر و يا كمتر از مَهر باشد. درکل این نوع طلاق زمانی رخ می‌دهد که زن دیگر علاقه‌ایی به همسرش نداشته باشد اما مرد مایل به طلاق دادن نباشد. ماده ۱۱۴۷ نیز در تعریف طلاق مُبارات اعلام میدارد که این نوع طلاق زمانی رخ می دهد كه كراهت از طرفين باشد ولي در اين صورت عِوَض بايد زائد بر ميزان مَهر نباشد.یعنی ثابت گشته طرفین نسبت به هم بی علاقه می باشند و شرط طلاق این است که میزان مالی که زن به مرد می بخشد بیشتر از میزان مهریه نباشد.همانطور که در سطور بالا اشاره شد،این دو خودشان از انواع طلاق بائن بوده و به همین سبب پس از طلاق مرد حق بازگشت و رجوع به زن را نخواهد داشت. ۲.طلاق رجعی قانونگذار در ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی اعلام کرده است: مرد مي تواند با رعايت شرايط مقرر در اين قانون با مراجعه به دادگاه تقاضاي طلاق همسرش را بنمايد.اما در عین حال این نوع طلاق به مرد اجازه‌ی بازگشت به زن را می‌دهد. در واقع در طول بازه‌ی عده، مرد هر زمانی که بخواهد می‌تواند به زن رجوع کند و او نمی‌تواند از این بازگشت سر باز بزند و باید وظایف زناشویی خود را به جا بیاورد. عده از نظر قانون ۳ ماه و ۱۰ روز بعد از طلاق است. زمانی که مردی تصمیم رجوع به زن خود را دارد، ازدواج بدون نیاز به خواندن خطبه‌ی عقد و نکاح مجدد از سر گرفته می‌شود و دو نفر می‌توانند با هم زندگی کنند. هیچ قراردادی نمی‌تواند این حق را از مرد در طلاق رجعی بگیرد. در زمان عده، زن نمی‌تواند با مرد دیگری ازدواج کند و بایستی این مدت به طور کامل سپری شود. شرایط ازدواج آن‌ها نیز طبق همان چیزی که در ازدواج اول ثبت شده بود، ادامه می یابد در زمان عده مرد باید تمامی حق و حقوق زن را بپردازد.همچنین اگر مرد یا زن از دنیا بروند، از یک دیگر ارث می برند.این نوع از طلاق بیشتر دعاوی مربوط به طلاق را در دادگاه ها شامل می شود. اصولا تصمیم به طلاق همانند نکاح تصمیمی دو طرفه است و طرفین باید به این نتیجه برسند که ادامه زندگی مشترک اممکان پذیر نیست تا برای آن اقدام نمایند اما گاه پیش می آید یکی از زوجین به صورت یک طرفه قصد جدایی دارد و مایل به ادامه زندگی مشترک نیست که بر این اساس اقدام به طلاق می نماید.بر این اساس این مقوله را می توان به سه شکل دسته بندی کرد که شامل : ۱.طلاق به اراده مرد ۲.طلاق به در خواست زن ۳.طلاق با توافق زوجین


قجری

در حال حاضر برای تنظیم دادخواست نیاز به هیچ فرم مخصوصی نیست و متقاضی باید با به همراه داشتن متن دادخواست خود به یک دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و اقدام به ثبت متن بنماید البته وکلای دادگستری نیازی به مراجعه حضوری به این مراکز ندارند و خود نیز می توانند در دفتر وکالت خود اینکار را انجام دهند. طلاق به درخواست زن از آن جهت که قانون ایران ابتدئاً و ذاتاً چنین حقی برای خانم ها در نظر نگرفته امری بسیار پیچیده و حساس است. بر خلاف باور عمومی و غالب، اگر صرفاً زن طلاق بخواهد و مرد راضی به آن نباشد طلاق به درخواست زوجه ولو اینکه پیچیده است ولی غیر ممکن نیست


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب مطابق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون، با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را نماید. طبق این ماده مرد می تواند هر زمان که بخواهد با پرداخت کلیه حقوق مادی زن او را طلاق بدهد. ضمن آنکه آنچه در تعریف طلاق بیان شده عبارت است از: انحلال نکاح دائم با شرایط و تشریفات خاص از جانب زوج یا نماینده او. بنابراین طلاق یک عمل حقوقی یک جانبه از جانب شوهر است و ناشی از اراده زوجین نمی باشد. درخواست های طلاق بر اساس اینکه چه کسی آن را ارائه کرده باشد به سه دسته تقسیم می شوند و عبارت اند از :طلاق به درخواست مرد، طلاق به درخواست و از طرف زن و طلاق توافقی. هر یک از این انواع طلاق از نظر حقوقی ویژگی های مختلفی را به همراه دارند. با اینکه طلاق دادن یک عمل حقوقی از جانب مرد است، و او برای این امر نیاز به دلیل خاصی ندارد اما قانون گذار شرایطی را پیش بینی کرده که زن نیز در صورت وجود آن شرایط بتواند تقاضای طلاق خود را به دادگاه ارائه کند. این شرایط برای طلاق از طرف زن عبارت اند از: _ خودداری یا ناتوانی شوهر نسبت به پرداخت نفقه برحسب ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی “در صورت استنکاف شوهر از دادن نفقه و عدم امکان اجرای حکم محکمه و الزام او به دادن نفقه، زن می تواند برای طلاق به حاکم رجوع کند و حاکم شوهر را اجبار به طلاق می نماید. همچنین است در صورت عجز شوهر از دادن نفقه.” نکته ای که از این ماده قانونی استخراج می شود این است که زن برای اخذ طلاق ابتدا بایستی از دادگاه تقاضای نفقه از سوی شوهرش نماید و در ادامه و درصورتی که حکم صادره از سوی دادگاه در مورد نفقه اجرایی نشد، تقاضای طلاق نماید. _عسر و حرج زن بر اساس ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی “درصورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند. چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و درصورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می شود.” عسر و حرج مطرح شده در این قانون عبارت است از شرایطی که ادامه زندگی برای زن را با مشقت و دشواری همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد. یکی از مواردی که بانوان جامعه تلاش می کنند تا از آن برای طلاق استفاده کنند همین مفهوم عسر و حرج است. گرچه می توان برخی از مفاهیم همچون بیماری صعب العلاج شوهر، اعتیاد، عدم پرداخت نفقه یا ترک طولانی زندگی مشترک را از مفاهیم عسر و حرج دانست؛ اما مشکلی که اینجا وجود دارد آن است که تعریف این مفهوم در اختیار قاضی قرار گرفته است و در بسیاری از موارد رویه های متفاوتی در این خصوص وجود دارد. _ غیبت بیش از 4 سال شوهر ماده ۱۰۲۹ قانون مدنی عنوان می کند “هرگاه شخصی چهار سال تمام غایب مفقودالاثر باشد زن او می تواند تقاضای طلاق کند. در این صورت با رعایت قوانین مرتبط به شخص مفقودالاثر (ماده ۱۰۲۳) حاکم او را طلاق می دهد.” از آنجایی که تحمل انتظار ۴ ساله و تشریفات قانونی مرتبط با شخص مفقودالاثر، سخت به نظر می رسد، عملا این ماده قانونی برای طلاق کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما راه حل آسان تری که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد یکی از شروط ضمن عقد است که برحسب آن اگر شوهر ۶ ماه غیبت کند زن از جانب شوهر برای طلاق وکیل می شود. وکالت زن از شوهر در طلاق ماده ۱۱۱۹ قانون مدنی می گوید “طرفین عقد ازدواج می توانند هر شرطی که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد در ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر بنمایند: مثل اینکه شرط شود هرگاه شوهر زن دیگر بگیرد یا در مدت معینی غایب شود یا ترک انفاق نماید یا برعلیه حیات زن سوءقصد یا سوء رفتاری نماید که زندگانی آن ها با یکدیگر غیرقابل تحمل شود، زن وکیل و وکیل در توکیل باشد که پس از اثبات شرط در محکمه و صدور حکم نهایی خود را مطلقه سازد.” در ازدواج های دائمی معمولا مرد در۱۲ مورد به همسر خود وکالت می دهد که با تحقق یکی از شروط دوازده گانه مذکور، خود را مطلقه نماید. ازجمله شروط مذکور، غیبت شوهر به مدت ۶ ماه یا بیشتر، ارتکاب جرمی که مخالف مصالح خانوادگی باشد، انتخاب همسر دوم از سوی شوهر و اعتیاد شوهر به مواد مخدری است که برای مصلحت خانواده زیان آور باشد. از بین موارد فوق الذکر، مورد آخر یعنی وکالت زن در طلاق، که به موجب شروط ضمن عقد و تحقق آن ها به زن داده می شود؛ بیشترین استفاده را برای درخواست طلاق از طرف زن دارد، چراکه اثبات موارد موجود در آن معمولا راحت تر و نیازمند زمان کمتری است.


آزاده

مطابق قانون فعلی کشور و مقررات فقهی، طلاق را در اختیار مرد قرار داده است و شوهر می تواند با شرایط طلاق زوجه که در قانون آمده است- یعنی پرداخت حقوق مالی زوجه و طی مراحل قانونی طلاق– دادخواست طلاق از مرد داده و به رغم مخالفت زوجه او را طلاق بدهد. اما بر عکس آن، زوجه برای گرفتن طلاق بدون رضایت شوهر راهی سخت و دشوار در پیش دارد. در این مطلب به مراحل طلاق به درخواست زن پرداخته می شود.


قاسم رفعتی

مواردی زیادی وجود دارد که زوج در صورت داشتن مدارک و مستندات می‌تواند درخواست یک طرفه طلاق را ثبت نماید به طور کلی داشتن شرایط طلاق هنگام ارائه این درخواست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.درخصوص طلاق از طرف زوجه ،باید شرایط ماده 1133 قانون مدنی (شروط 12 گانه در عقدنامه) را داشته باشند. در این صورت می‌توانند برای دریافت نفقه، مهریه و یا حضانت فرزندان خود نیز اقدام کنند.


محمد مومنی

در مواردی که زن تصمیم به درخواست طلاق دارد، قانون مدنی ایران این امکان را برای وی فراهم کرده است. این امکان به زنان اجازه می‌دهد که به خودی خود یا براساس شرایط معین در سند ازدواج، درخواست طلاق را ارائه کنند. درصورتی که دادگاه شرایط ارائه شده توسط زن را تایید کند، حکم طلاق صادر می‌شود. بعداز این حکم، زن می‌تواند به دفتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کرده و طلاق خود را به ثبت برساند


M.j sheykhi

مراحل طلاق گرفتن عبارتند از: ثبت نام کردن در سامانه تصمیم طلاق. حضور در جلسات مشاوره پیش از طلاق. اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق. نگارش اصولی دادخواست طلاق. مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به همراه دادخواست طلاق نگارش شده جهت ثبت آن. رسیدگی به پرونده طلاق توسط دادگاه خانواده. صدور گواهی عدم امکان سازش یا رای طلاق توسط دادگاه مذکور.


ع . ح

سلام و احترام در تهیه و تنظیم دادخواست طلاق چه از طرف زوج و چه از طرف زوجه ، نیاز به رعایت نکاتی دارد که عدم رعایت یا عدم توجه به آنها ، ممکن است باعث اتلاف وقت و هزینه و در نهایت عدم نتیجه دهیِ مناسب و قطعی شود . مبحث طلاق در قوانین حاکم در ایران هم انواع مختلفی دارد و هم اینکه قانون، علل مختلفی را هم برای زوج و هم برای زوجه تعریف نموده که به استناد آنها می توان درخواست طلاق نمود . دولت برای کنترل آمار طلاق ، فرآیند قانونیِ طلاق را پیچیده کرده اما باز با این حال گرفتن طلاق ، امری نشدنی نیست .


مهران رمضان پناه

سلام؛ مطابق قانون فعلی کشور و مقررات فقهی، طلاق را در اختیار مرد قرار داده است و شوهر می تواند با شرایط طلاق زوجه که در قانون آمده است- یعنی پرداخت حقوق مالی زوجه و طی مراحل قانونی طلاق– دادخواست طلاق از مرد داده و به رغم مخالفت زوجه او را طلاق بدهد. اما بر عکس آن، زوجه برای گرفتن طلاق بدون رضایت شوهر راهی سخت و دشوار در پیش دارد.


مجید شیخی

با سلام در حقوق و قانون ایران حق طلاق با مرد می‌باشد و زن حق طلاق ندارد و باید برای اینکه بتواند طلاق بگیرد عسر حرج خود آن‌هم نسبت به آینده اثبات نماید با تشکر


مجید شیخی

با سلام در حقوق و قانون ایران حق طلاق با مرد می‌باشد و زن حق طلاق ندارد و باید برای اینکه بتواند طلاق بگیرد عسر حرج خود آن‌هم نسبت به آینده اثبات نماید با تشکر


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.