شرایط عدم تمکین زن باردار

شرایط عدم تمکین زن باردار

شرایط عدم تمکین زن باردار

شرایط عدم تمکین زن باردار

ادله لازم جهت اثبات عدم تمکین زن

در بحث عدم تمکین اصل بر این است که زوجه از شوهر خود تمکین می کند اگر مرد ادعا کند که زن از او تمکین نمی کند باید ادله کافی را به دادگاه تحویل و آن را اثبات نماید. ادله لازم جهت عدم تمکین زن، شهادت شهود و اقرار زن در دادگاه جزو مهمترین دلایل است. گاهی اوقات نیز دادگاه به صورتجلسه دادگاه استناد می کند که زن زندگی مشترک را ترک کرده است. در حالتی که زوجه به منظور سر زدن به خانواده، خانه شوهر را ترک کرده باشد باید زوج برای اثبات دعوای عدم تمکین دلایل کافی را داشته باشد در غیر اینصورت حتی اگر عدم تمکین زن چند ماه هم طول کشیده باشد مرد نمی تواند از مزایای آن مانند گرفتن حکم ازدواج مجدد استفاده کند. زنی که به عمد از شوهر خود تمکین نکند از حق و حقوق مالی از جمله نفقه، اجرت المثل و تنصیف اموال محروم خواهد شد و این موارد به زن ناشزه تعلق نخواهد گرفت. در ارتباط با موضوع عدم تمکین اگر می خواهید با وکیل متخصص این حوزه مشاوره داشته باشید از طریق شماره های مندرج در سایت با وکلا تماس بگیرید.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

زن در چه شرایطی می تواند از شوهر خود تمکین نکند؟

بعد از اینکه عقد در میان زوج و زوجه جاری شد باید تکالیف خود را نسبت به یکدیگر انجام دهند. بر اساس همین تکالیف زن موظف به تمکین از مرد است. تا زمانی که زن از شوهر خود تمکین کند حق برخورداری از نفقه را خواهد داشت اگر زن تمکین نکند حق نفقه نیز از وی ساقط می شود. اما زن در برخی از مواقع طبق شرع و قانون مجاز است که از شوهر خود تمکین نکند. اگر تمکین بر اساس شرایط قانونی و شرعی باشد باعث ساقط شدن نفقه نخواهد شد.

مواردی که شرع و قانونا زن می تواند از همسر خود تمکین نکند شامل موارد زیر می باشد:

  • همچون مبتلا بودن شوهر به مرض مقاربتی
  • اگر بودن زن و شوهر در یک خانه باعث ضرر مالی و شرافتی به زن باشد
  • تعیین محل زندگی توسط زوجه
  • زن مریض باشد یا در زمان عادت ماهیانه باشد
  • استفاده از حق حبس
  • ایام واجبات شرعی مانند روزه، اعتکاف و حج

 

مشاوره حقوقی نفقه

حقوق قانونی مرد در صورت عدم تمکین زن از وی

در واقع به زنی که بی دلیل از شوهر خود تمکین نکند ناشزه گفته می شود. در صورتی که بدون دلیل موجه زن از شوهر خود تمکین نکند حق نفقه از او ساقط می شود و نمی تواند درخواست نفقه داشته باشد. همچنین مرد می تواند از دادگاه درخواست حکم ازدواج مجدد را داشته باشد.

مردها برای اینکه با حقوق قانونی خود در زمان عدم تمکین آشنا شوند و راه حل مناسبی برای رفع مشکلات حقوقی بیابند لازم است از طریق سایت وکلای تلفنی با وکلای مجرب مشاوره حقوقی انجام دهند. برای انجام گفت و گو با وکیل می توانید از دو روش مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین استفاده کنید که در هر دو روش مشاوره انجام شده با کیفیت خواهد بود.

تکلیف قانونی عدم تمکین زن در دوران بارداری

تمکین دارای دو نوع خاص و عام است. در نوع عام آن زن باید به همسر خود احترام بگذارد، وفادار باشد، زیر یک سقف زندگی مشترک داشته باشد و آراستگی ظاهری خود را در دوران زندگی مشترک نگه دارد. اما تمکین از نوع خاص روابط زناشویی بین زن و مرد است که زن باید بر اساس عرف در خدمت همسر خود باشد.

دوران بارداری شرایط خاصی است که زن ممکن است بتواند هم به صورت خاص و هم به شکل عام از همسر خود تمکین کند اما در شرایطی نیز شاید نتواند تمکین به صورت خاص را انجام دهد. اگر مرد چنین شرایطی دادخواست تمکین زن را تقدیم دادگاه کند دادگاه بر اساس مستندات و اظهارات طرفین تصمیم خواهد گرفت که زن تمکین می کند یا یک یک زن ناشزه است.

مسائل مربوط به تمکین زن از مرد به مانند سایر موضوعات حقوقی دارای پیچیدگی است و ورود به این موضوعات دانش حقوقی می خواهد. اگر با مسئله حقوقی تمکین زن مواجه هستید باید قبل از انجام هر کاری مشاوره حقوقی بگیرید. برای دریافت مشاوره حقوقی با کیفیت می توانید با وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید.

 

ازتباط در واتس اپ

ازدواج مجدد زوج در صورت عدم تمکین زوجه در دوران بارداری

بعد از اینکه عدم تمکین زن به اثبات رسید زوج می تواند حکم ازدواج مجدد را دریافت کند. یکی از شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل رضایت همسر اول او است اما اگر همسر او رضایت به ازدواج مجدد ندهد و خود نیز تمکین نکند مرد باید از طریق دادگاه اقدام به دریافت حکم ازدواج مجدد نماید. در صورتی که حکم دادگاه یا رضایت همسر اول وجود نداشته باشد هیچ یک از دفاتر ثبت ازدواج حق ندارند ازدواج دوم را ثبت کنند در صورتی که این کار را بکنند مجرم محسوب می شوند. اما مرد چگونه باید به دلیل ناشزه بودن همسر حکم دادگاه برای ازدواج دوم بگیرد. بر اساس قانون در شرایطی مرد می تواند حکم ازدواج مجدد را از دادگاه دریافت کند که یکی از این موارد عدم تمکین زن از مرد است که باید دادگاه عدم تمکین را تایید کند. همچنین مواردی مانند عدم توانایی زن در انجام وظایف زناشویی، مبتلا شدن زن به مریضی لاعلاج، محکومیت زن به یک سال زندان، مبتلا شدن زن به اعتیاد، سوء رفتار زن، ترک زندگی به مدت 6 ماه و عقیم بودن زن دلایلی برای ازدواج مجدد مرد است. در صورتی که دادگاه حکم به ازدواج مجدد دهد، همسر اول باید با سازش به زندگی خود ادامه دهد و اگر بخواهد دادخواست حق و حقوق خود را تقدیم دادگاه نماید.

 

سیر تا پیاز تله تمکین 
مشاوره حقوقی الزام به تمکین 
نگارش دادخواست تمکین 
کسب اجازه ازدواج مجدد
درباره ما 

 

سوالات رایج

+ چه وقتی زن می تواند از شوهرش به صورت عام یا خاص تمکین نکند؟

در صورتی که زن مریض باشد، در عادت ماهانه باشد یا اینکه شوهر او دچار بیماری مقاربتی باشد.

+ آیا تمکین نکردن زن مجازات دارد؟

خیر، قانون برای عدم تمکین زن از شوهر مجازاتی در نظر نگرفته است اما محرومیت و محدودیت های برای زن خواهد داشت.

+ در صورت عدم تمکین زن مرد می تواند زن دوم بگیرد؟

بله، اگر در دادگاه اثبات شود که زن تمکین نمی کند دادگاه حکم ازدواج مجدد را به مرد خواهد داد.

+ اگر مرد با رضایت همسر اول زن دوم بگیرد اما زن دوم از دنیا برود، مرد دوباره می تواند زن دیگری بگیرد؟

مرد برای اینکه زن دیگری بگیرد باید دوباره رضایت همسر اول را جلب کند.

+ چگونه با وکیل پایه یک دادگستری به صورت فوری مشاوره انجام بدم؟

شما می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت وکلای تلفنی با کارشناسان تماس بگیرید و درخواست مشاوره فوری داشته باشید. در این صورت سریعا به وکیل پایه یک دادگستری وصل خواهید شد.


سوالات متداول

نظرات

راضیه دهقان

سلام وقت بخیر تمکین حق قانونی مرد هست و اگر هر شرایط برای تمکین محیا نباشد زوج باید قبل از انجام هر کاری با وکیل متخصص مشاوره تلفنی دریافت کند .


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، در بحث عدم تمکین اصل بر این است که زوجه از شوهر خود تمکین می کند اگر مرد ادعا کند که زن از او تمکین نمی کند باید ادله کافی را به دادگاه تحویل و آن را اثبات نماید. ادله لازم جهت عدم تمکین زن، شهادت شهود و اقرار زن در دادگاه جزو مهمترین دلایل است. گاهی اوقات نیز دادگاه به صورتجلسه دادگاه استناد می کند که زن زندگی مشترک را ترک کرده است. در حالتی که زوجه به منظور سر زدن به خانواده، خانه شوهر را ترک کرده باشد باید زوج برای اثبات دعوای عدم تمکین دلایل کافی را داشته باشد در غیر اینصورت حتی اگر عدم تمکین زن چند ماه هم طول کشیده باشد مرد نمی تواند از مزایای آن مانند گرفتن حکم ازدواج مجدد استفاده کند. زنی که به عمد از شوهر خود تمکین نکند از حق و حقوق مالی از جمله نفقه، اجرت المثل و تنصیف اموال محروم خواهد شد و این موارد به زن ناشزه تعلق نخواهد گرفت. در ارتباط با موضوع عدم تمکین اگر می خواهید با وکیل متخصص این حوزه مشاوره داشته باشید از طریق شماره های مندرج در سایت با وکلا تماس بگیرید.


ملیکا محبوبی

کاربران گرامی می توانند در هر ساعت از شبانه روز از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی موسسه وکیل تلفنی با کادری مجرب و ماهر بهره مند شوند


فاطمه موسوی نژاد

با سلام و درود در مواقعی امکان دارد که پزشک زن بار دار را از تمکین خاص باز بدارد چون امکان دارد برای جنین خطراتی در پی داشته باشد اما اگر زن باردار در صورتی که تمکین هم نکند مستحق دریافت نفقه میباشد اما در واقع این نفقه ی فرزند وی به حساب می آید که این استثنا فقط در دوران بارداری امکان دارد یعنی دریافت نفقه حق جنین میباشد نه خود مادر برای دانستن پاسخ سوالات خود بهتر است از یک مشاور وکیل خانواده کمک بگیریم سایت وکیل تلفنی بهترین گزینه هست


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی . logo صفحه اصلی شرایط عدم تمکین زن باردار شرایط عدم تمکین زن باردار شرایط عدم تمکین زن باردار شرایط عدم تمکین زن باردار ۲۵دی ۱۴۰۰ شرایط عدم تمکین زن باردار ادله لازم جهت اثبات عدم تمکین زن در بحث عدم تمکین اصل بر این است که زوجه از شوهر خود تمکین می کند اگر مرد ادعا کند که زن از او تمکین نمی کند باید ادله کافی را به دادگاه تحویل و آن را اثبات نماید. ادله لازم جهت عدم تمکین زن، شهادت شهود و اقرار زن در دادگاه جزو مهمترین دلایل است. گاهی اوقات نیز دادگاه به صورتجلسه دادگاه استناد می کند که زن زندگی مشترک را ترک کرده است. در حالتی که زوجه به منظور سر زدن به خانواده، خانه شوهر را ترک کرده باشد باید زوج برای اثبات دعوای عدم تمکین دلایل کافی را داشته باشد در غیر اینصورت حتی اگر عدم تمکین زن چند ماه هم طول کشیده باشد مرد نمی تواند از مزایای آن مانند گرفتن حکم ازدواج مجدد استفاده کند.


غلامحسین کهراری

با سلام در زندگی مشترک حقوق و تکالیفی برای زند و مرد وجود دارد در مقابل حق و حقوق قانونی و شرعی که زن در زندگی مشترک برخوردار است می بایست تکالیفی را انجام دهد. برقراری حقوقی که برای زن در نظر گرفته شده است در گرو انجام تکالیف قانونی و شرعی است که متقابلا" در زندگی مشترک دارد، مهمترین تکلیفی که زن باید در زندگی انجام دهد تمکین خاص از مرد است. تمکین خاص به معنی برقراری رابطه زناشویی است که زن موظف به انجام آن می باشد، در پاره ای از موارد به دلیل شرایط جسمانی و یا وجود برخی از بیماریها برای مرد زن موظف به تمکین نمی باشد، زمانی که زن در مدت عادت ماهیانه به سر می برد و یا به دلیل وجود بیماریهای مقاربتی و مسری مرد، این احتمال وجود داشته باشد که زن بیمار شود. در این شرایط عدم تمکین زن نمی تواند به حقوق قانونی وی که قبلا" ذکر گردید خدشه ای وارد نماید. مرد می تواند در مواقعی که زن شرایط تمکین را دارد و از امتناع می نماید، با اثبات این موضوع در دادگاه که از طریق شهادت شهود و اقرار زن صورت می گیرد، عدم تمکین زن را اثبات نماید و علاوه بر اینکه حقوقی مانند نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت و ... به زن تعلق نمی گیرد، باعث صدور حکم نشوز زن شده و مرد می تواند از دادگاه اجازه برای ازدواج مجدد هم بگیرد. در دوران بارداری هم تحت شرایط خاص و به صلاحدید دادگاه زن مجاز به عدم تمکین به مرد است. در این دوران که شرایط خاصی برای وضعیت جسمانی زن وجود دارد تمکین می تواند خطراتی را برای وی در بر داشته باشد که با صلاحدید دادگاه عدم تمکین زن معتبر شناخته خواهد شد.


مینافراهانی

باسلام تمکین با دو عنوان عام و خاص در قانون بیان میشود.تمکین عام به معنای اطاعت از مرد و احترام به شوهراست و تمکین خاص روابط زناشویی است.وقتی خانم بدون علت تمکین نمیکند ناشزه خوانده میشود و مرد میتواند دادخواست الزام به تمکین علیه زوجه تنظیم کند.اگر تمکین نکردنفقه خانم قطع شده و مرد میتواند برای ازدواج مجدد اقدام کند.همچنین اجرت المثل و تنصیف دارایی شوهر به او تعلق نخواهد گرفت


Mohamad sheykhi

به محض وقوع عقد نکاح، حقوق و تکالیف زن و شوهر در مقابل یکدیگر برقرار می شود. یکی از این تکالیف، تکلیف تمکین زن در مقابل شوهر بوده و در مقابل، از حق نفقه برخوردار می گردد؛ در نتیجه، در صورت عدم تمکین زن، حق نفقه وی ساقط می شود که در این صورت، حقی بر مطالبه نفقه نخواهد داشت. این در حالی است که در برخی از موارد، به دلیل وجود موانعی، قانون و شرع این اجازه را به زن داده که از تمکین امتناع نماید. . در همین راستا ، زن می تواند در صورت وجود موانع قانونی برای عدم تمکین ، نه تنها از تمکین نسبت به همسرش خودداری کند ، کماکان از حقوق قانونی خود همچون دریافت نفقه و ممنوعیت ازدواج مجدد زوج بهره مند گردد. در این صورت، این سوال مطرح می شود که در چه صورت زن می تواند تمکین نکند؟ به همین دلیل، در این مقاله ابتدا به بررسی مواردی که زن مجاز به عدم تمکین است، پرداخته و به این سوال پاسخ می دهیم که در چه مواردی زن مجاز به عدم تمکین است؟ سپس، در مورد آثار عدم تمکین زن در مواردی که مجاز به عدم تمکین است، صحبت خواهیم کرد. مواردی که زن مجاز به عدم تمکین است پس از ازدواج یا همان عقد نکاح، حقوق و تکالیف زن و شوهر در مقابل یکدیگر برقرار می شود. یکی از این تکالیف، تکلیف تمکین زن در مقابل شوهر بوده و در مقابل، از حق نفقه برخوردار می گردد؛ در نتیجه، در صورت عدم تمکین زن، حق نفقه وی ساقط می شود که در این صورت، حقی بر مطالبه نفقه نخواهد داشت. با این وجود، در برخی از موارد، به دلیل وجود موانعی، قانون و شرع این اجازه را به زن داده که از تمکین امتناع نماید. . در همین راستا ، زن می تواند در صورت وجود موانع قانونی برای عدم تمکین ، نه تنها از تمکین نسبت به همسرش خودداری کند ، کماکان از حق نفقه برخوردار باشد . در پاسخ به این سوال که در چه مواردی زن مجاز به عدم تمکین است؟ و در چه صورت زن می تواند تمکین نکند؟ باید گفت مواردی که زن مجاز به عدم تمکین است، عبارتند از : ابتلای شوهر به امراض جنسی و مقاربتی مطابق ماده 1127 قانون مدنی " هرگاه شوهر بعد از عقد مبتلا به یکی از امراض مقاربتی و جنسی گردد ، زن حق دارد که از نزدیکی با او خودداری و امتناع نماید ، امتناع به علت مزبور مانع از حق نفقه نخواهد بود " . در نتیجه، با مجوز این ماده ، در صورت ابتلای شوهر به یکی از امراض مقاربتی، زن تا جایی که از سرایت آن بیماری مصون باشد ، می تواند از نزدیکی با شوهر خودداری کند . به این دلیل که نشوز زوجه و عدم تمکین زن در این مورد با مجوز قانون می باشد ، همچنان از حق نفقه برخوردار است و مرد نمی تواند بدلیل عدم تمکین در چنین شرایطی از پرداخت نفقه زن خودداری کند . در غیر این صورت ، به مجازات عدم پرداخت نفقه محکوم می شود . نکته ای که باید به آن توجه کرد آن است که عدم تمکین در این ماده ناظر بر تمکین خاص می باشد ؛ یعنی عدم تمکین زن فقط در خصوص روابط زناشویی آنهاست و وظیفه تمکین عام زوجه همچنان بر عهده وی می باشد . ضرر بدنی ، مالی و شرافتی به موجب ماده 1115 قانون مدنی ، " اگر بودن زن با شوهر در یک منزل متضمن خوف ضرر بدنی یا مالی یا شرافتی برای زن باشد ، زن می تواند مسکن جداگانه اختیار کند و در صورت ثبوت مظنه ضرر مزبور ، محکمه حکم بازگشت به منزل شوهر را نخواهد داد و مادام که زن در بازگشت به منزل مزبور معذور است ، نفقه بر عهده شوهر خواهد بود " . نتیجه ای که از این ماده گرفته می شو آن است که اگر زندگی با شوهر زیر یک سقف برای زن ، همراه با خطر باشد ، می تواند از تمکین خودداری کند و کماکان حق نفقه او برقرار است . تعیین محل زندگی توسط زن ماده 1114 قانون مدنی در مرد نحوه تعیین محل زندگی مقرر داشته: " زن باید در منزلی که شوهر تعیین می کند سکنی نماید ؛ مگر آنکه اختیار تعیین منزل به زن داده شده باشد " . با مجوز این ماده، در صورتی که حق تعیین منزل به زن داده شده باشد ، زن می تواند از زندگی کردن در منزل مشترک با مرد خودداری کند ؛ اما سایر وظایف زن که مرتبط با تمکین بوده، همچنان بر عهده وی می باشد . بیماری زن بیماری خود زن نیز از جمله مواردی است که زن مجاز به عدم تمکین است. برخی از بیماری ها در زن مجوزی قانونی و مشروع برای عدم تمکین خاص به شمار می روند . به عنوان مثال، در موردی که زن مبتلا به عارضه قَرَن یعنی مسدود بودن آلت تناسلی بوده، می تواند از تمکین خودداری نماید. همچنین در زمان عادت ماهیانه، نیز می تواند از تمکین خودداری کرده و این هم یکی از موارد مجاز عدم تمکین محسوب می شود . استفاده از حق حبس حق حبس در ماده 1085 قانون مدنی تعریف شده است. به موجب این ماده: " زن می تواند تا مهر به او تسلیم نشده از ایفاء وظایفی که در قبال شوهر دارد امتناع کند ؛ مشروط بر اینکه مهر او حال باشد و این امتناع مُسقط حق نفقه نخواهد بود " . طبق این ماده، تاوقتی که رابطه زناشویی میان زن وشوهر برقرار نشده باشد ، زن می تواند تا زمانی که تمام مهریه به او پرداخت نشده است ، از شوهر خود تمکین نکند و از آنجا که این مورد نیز از مواردی است که زن مجاز به عدم تمکین است، در این صورت ، باز هم دارای حق نفقه خواهد بود . آثار عدم تمکین زن در مواردی که مجاز به عدم تمکین است اگرچه قاعدتا در صورت عدم تمکین زن، حق نفقه وی ساقط می شود و در این صورت، حقی بر مطالبه نفقه نخواهد داشت، اما در مواردی که زن به حکم قانون، مجاز به عدم تمکین می باشد، حق نفقه وی ساقط نشده و در صورت امتناع شوهر از پرداخت نفقه زن می تواند برای ثبت دادخواست نفقه اقدام نماید. حق طلاق زوجه در صورتی که زن با مجوز قانون از تمکین امتناع کرده و با این وجود، مرد از پرداخت نفقه خودداری نماید، زن می تواند برای مطالبه نفقه خود از طریق دادگاه خانواده اقدام نموده و در صورت صدور حکم بر پرداخت نفقه و عدم اجرای حکم توسط زوج، برای طلاق از طرف زن به صورت یک طرفه اقدام نماید. ممنوعیت ازدواج مجدد زوج یکی از شرایط صدور مجوز برای ازدواج مجدد شوهر، نشوز زن و عدم تمکین وی می باشد؛ با این وجود، در حالتی که عدم تمکین زن با مجوز قانونی بوده و در مواردی که زن مجاز به عدم تمکین است، از جمله آثار عدم تمکین زن آن است که مرد حق ازدواج مجدد نداشته و درخواست وی برای اجازه ازدواج مجدد رد خواهد شد.


سهند مهدی پور

سلام مسائل مربوط به تمکین زن از مرد به مانند سایر موضوعات حقوقی دارای پیچیدگی است و ورود به این موضوعات دانش حقوقی می خواهد. اگر با مسئله حقوقی تمکین زن مواجه هستید باید قبل از انجام هر کاری مشاوره حقوقی بگیرید


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.