شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری

شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری

شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری

قوه قضائیه بر دیوان عدالت اداری نظارت داشته و حدود اختیارات دیوان عدالت اداری صلاحیت ها و نحوه شکایت افراد، شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت، توسط قانون مشخص شده است. با توجه به گستردگی قوانین و پیچیدگی در مراحل رسیدگی به شکایات و شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری و اعتراضات در پرونده ها و عدم آگاهی افراد از چگونگی برخورد و اقدامی درست در تنظیم دادخواست، هوشمندانه ترین اقدام می تواند ارتباط با مشاور حقوقی، وکیل متخصص و مجرب دیوان عدالت اداری است تا شما را در این مسیر همراهی نماید. شما با ارتباطی آسان بصورت تلفنی و یا آنلاین از طریق سایت می توانید در سریعترین زمان بهترین راهکار را دریافت نمایید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

چه آرایی در دیوان عدالت اداری قابل تجدیدنظرخواهی هستند؟

با توجه به شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری و با استناد به ماده 65 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری « کلیه آراء شعب بدوی دیوان به درخواست یکی از طرفین یا وکیل یا قائم مقام و یا نماینده قانونی آنها، قابل تجدیدنظرخواهی در شعب تجدیدنظر است. مهلت ‌تجدیدنظرخواهی برای اشخاص مقیم ایران بیست روز و برای اشخاص مقیم خارج از ایران دو ماه از تاریخ ابلاغ است. »

چه مدت پس از صدور رای در دیوان عدالت اداری می توان تجدید نظر خواهی کرد؟

تقاضای مذکور باید بر اساس مستندات بوده و شعبه رسیدگی کننده به پرونده اعتراض را بررسی و رای صادر نماید. مدت اعتراض و تجدیدنظرخواهی به رای دیوان عدالت اداری با توجه به وضع قوانین و شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری برای افراد مقیم در کشور 20 روز و برای افراد مقیم در خارج کشور حداکثر 2 ماه از تاریخ ابلاغ خواهد بود. در صورت عدم درخواست دادخواست تجدید نظر خواهی در مهلت مقرر و قوانین جدید در مورد شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری، شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری می توانند قرار رد دادخواست تجدید نظر را صادر،  و در صورت نقص در دادخواست به فرد مهلت داده می شود تا نواقص در دادخواست را در مهلت 10 روزه، رفع و تکمیل شده آن را به شعب دیوان عدالت اداری جهت تجدید نظر تقدیم نماید. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

اقدامات لازم جهت تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری

همانطور که اشاره نمودیم اختلافات و دعاوی بین افراد در جامعه در صلاحیت مراجع قضایی و دادگاههای عمومی است و رسیدگی به طرفین دعوا در یک وزارتخانه و یا نهاد دولتی مطابق اصل 173 قانون اساسی در صلاحیت دیوان عدالت اداری که زیر مجموعه قوه قضائیه است می باشد و می تواند به اعتراضات و شکایات و تظلمات اشخاص حقیقی و حقوقی رسیدگی می کند.در اولین اقدام جهت درخواست تجدید نظر به رای صادر شده می توانید دادخواست را به دفتر شعبه صادر کننده رای و یا دبیرخانه و یا از طریق پست الکترونیکی و یا سامانه ساجد برای دیوان عدالت اداری و یا شعب دیگر آن در مراکز استانها ارسال نماید.  بعد از تنظیم دادخواست و ارسال از طریق سامانه، دادخواست جهت رسیدگی به یکی از شعب ارجاع داده می شود و فرآیند تحقیق و رسیدگی به دادخواست و رفع نواقص پرونده مانند اعداد، ارقام، اشتباهات نوشتاری مشخصات طرفین، یا از قلم افتادگی قسمت هایی که به اثبات دادگاه بدوی رسیده است اشکال دیگری را ملاحظه نکند ضمن اصلاح ایرادات، در اختیار قاضی دیوان عدالت اداری قرار می گیرد و در صورت تشخیص عدم ایراد رای شعبه بدوی، رای تایید و در غیر اینصورت اگر قاضی دادگاه متوجه شود که شرایط قانونی در دادخواست رعایت نشده است و نقص در پرونده در مرحله بدوی رفع نشده است رای صادره را نقض نمی کند و به دادگاه بدوی اخطار می کند تا ظرف زمان 10 روز، از ابلاغ اقدامات لازم را جهت رفع نواقص انجام می دهد و  صدور رای با توجه به اسناد و ادله، در دادگاه تجدید نظر توسط قاضی پرونده انجام میگیرد. رای صادر شده توسط شعب دیوان عدالت اداری به محکوم علیه ( کسی که به انجام کاری محکوم شده) ابلاغ می شود و یک نسخه از آن به همراه پرونده به واحد اجرای دیوان عدالت اداری ارسال می گردد. محکوم علیه فرصت دارد تا ظرف مدت یک ماه نسبت به اجرای کامل آن و با بدست آوردن رضایت محکوم له ( فردی قانون به نفع او، فرد یا افرادی را به انجام کاری محکوم کند) اقدام نماید و نتیجه آن را به صورت کتبی به واحد اجرای احکام دیوان عدالت اداری ارسال نماید. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

نگارش دادخواست تجدیدنظر

هزینه تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری

در دعاوی مطرح شده در حوزه دعاوی مالی دادگستری و شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری در برخی دعاوی غیر مالی، که نتیجه آن دفع ضرر و یا جلب منفعت است معیار محاسبه 10 درصد ارزش خواست هاست و از آنجا که انجام وکالت و انجام کارهای حقوقی توسط وکیل با موکل خود بیشتر بر پایه توافق است می تواند مقادیر توافق شده متغیر باشد. شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری ما را بر این داشت تا با ارتباط غیر حضوری با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می تواند با توجه به غیر حضوری بودن رسیدگی به دعاوی در دیوان عدالت اداری، برای موکل هزینه کمتری را در پی داشته باشد. قابل توجه است تخصصی بودن برخی از موضوعات و دعاوی و شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری مانند اعتراض به رای هیات تخلفات اداری و یا ابطال تملک اراضی توسط شهرداری و دستگاههای دولتی و نیز رای کمیسیون ماده 100 شهرداری در مورد قلع بنا، مستلزم بکار گیری از تخصص و وقت بیشتری است و به تبع آن وکیل دیوان عدالت اداری، حق الوکاله بیشتری را مطالبه می کند.

پروسه بررسی تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری چه مدت زمان می برد؟

همانطور که اشاره نمودیم تمامی رای های صادره در مرحله بدوی دیوان قابل تجدید نظر خواهی است با توجه به ماده 65 قانون تجدید نظر خواهی مهلت و زمان تجدید نظر خواهی از رای شعب بدوی در دیوان عدالت اداری برای اشخاص مقیم ایران 20 روز از تاریخ ابلاغ رای است و مهلت زمان تجدید نظر خواهی برای افرادی که در خارج از ایران اقامت دارند دو ماه از تاریخ ابلاغ خواهد بود. قابل توجه است در صورت عدم درخواست دادخواست تجدید نظر خواهی در مهلت مقرر، شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری می توانند قرار رد دادخواست تجدید نظر را صادر نماید. و در صورت نقص در دادخواست به فرد مهلت داده می شود تا نواقص در دادخواست را در مهلت 10 روزه، رفع کند و تکمیل شده آن را به شعب دیوان عدالت اداری جهت تجدید نظر تقدیم نماید.

 

دیوان عدالت اداری

نقش وکیل در نتیجه تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری

 با توجه به نقش پررنگ وکیل در تنظیم دادخواست تجدید نظر در دیوان عدالت اداری و وکالت در بسیاری از موارد که به آن اشاره خواهیم نمود بهترین و هوشمندانه ترین اقدام ارتباط با وکلای متخصص در این حوزه می باشد تا با اطلاع از شرایط تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری بهترین راهکار را برای دریافت بهترین نتیجه به شما ارائه دهند. با توجه به شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری در موارد زیر شما می توانید وکالت به وکیل متخصص در این حوزه را بدهید:

    • رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی
    • رسیدگی به اعتراضات و شکایت از آراء و تصمیمات قطعی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون مالیاتی، هیات حل اختلاف بین کارگر و کارفرما ، کمیسیون موضوع 100 قانون شهرداری ها با توجه به نقض قوانین و مقررات یا مخالفت با آنها می تواند در دیوان عدالت اداری مطرح و به آن رسیدگی شود.
    • رسیدگی به شکایات قضات و مشمولان قانون مدیریت کشوری و سایر مستخدمین واحدها و موسسات از وظایف دیوان عدالت اداری است.
    • لازم به ذکر است با توجه به شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری تصمیمات و آراء، دادگاه ها و سایر مراجع قضایی دادگستری و نظامی و دادگاهای انتظامی قضات دادگستری و نیروهای مسلح قابل شکایت در دیوان عدالت اداری نمی باشد.

 

ارتباط در واتس اپ

نمونه دادخواست تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری

 هر گونه ابهام در زمینه تجدید نظر خواهی و اطلاع از شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری بهتر است با مشاور حقوقی و وکلای متخصص در این حوزه ارتباط برقرار نمایید و در تنظیم دادخواست و اطلاع از چگونگی شرایط تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری بهترین راهکار را در حل و فصل مشکلات ایجاد شده بدست آورید. این موسسه حقوقی در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات حقوقی و کیفری و ... می باشد.

 

نگارش نامه اداری 
مشاوره به جانبازان جنگ تحمیلی
خرید خدمت سربازی 
مشاوره حقوقی ابطال رای داوری 
درباره ما

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.