مشاوره حقوقی آزادی مشروط

مشاوره حقوقی آزادی مشروط

مشاوره حقوقی آزادی مشروط

آیا می توان برخی از افراد زندانی را با شرایط خاصی در قانون بخشید و آزاد کرد؟ آیا تمام افرادی که محکوم به حبس می شوند گناهکار بوده و باید تا انتهای محکومیت خود در حبس باشند؟ چگونه می توان افرادی که به اشتباه خود پی بردند و دیگر توبه کرده اند را بخشید؟ قانون برای این دسته از افراد حق آزادی مشروط را در نظر گرفته است؛ تا به برخی از زندانیان این فرصت را دهد که مجددا به آزادی خود دست پیدا کنند، اما به شرطها و شروطها. در یک مرحله ای قانونگذاران برای آنکه زندانیان را به تفکر وادار کنند تا به اعمال ناشایست خود بیندیشند، برای آنان زندان تعریف کرده اند. میزان حبس و زندانی که برای این افراد تعیین می شود، بسته به نوع جرم و تشخیص دادگاه و قاضی است. اما می توان یک فرصت مناسب برای آنها در نظر گرفت که بتوانند مدت باقی مانده محکومیت خود را خارج از زندان سپری کنند.  برای این که بتوانید در مورد آزادی مشروط و شرایط آن اطلاعات کاملی به دست آورید، بهترین راهکار دریافت مشاوره حقوقی تلفنی وکیل کیفری کاربلد  است.  

 

هزینه مشاوره حقوقی

آزادی مشروط به چه معناست؟

طبق ماده 58 قانون مجازات اسلامی، زندانیانی که به حبس بیش از 10 سال محکوم شده اند و بیش از نیمی از این مدت محکومیت خود را سپری کرده اند، می توانند با تقاضای آزادی یا عفو مشروط از زندان آزاد شوند. البته لازم است رئیس زندان با این درخواست موافقت نموده و پس از ارسال درخواست به اجرای احکام کیفری، رئیس اجرای احکام نیز این درخواست را بررسی نماید.  در صورتی که زندانی شرایط لازم را برای دریافت حکم آزادی مشروط داشته باشد، می تواند از زندان آزاد شود. برای این که بدانید زندانی چه شرایطی را باید داشته باشد، می توانید با موسسه وکلای تلفنی ارتباط برقرار کرده و از وکلای باتجربه و متخصص مشاوره حقوقی دریافت کنید. 

آیا محکومیت های مالی مشمول آزادی مشروط می شوند؟ 

در مورد این سوال که آیا محکومیت های مالی مشمول عفو مشروط می شوند یا خیر؟ باید بگوییم خیر. آزادی مشروط شامل محکومیت مالی و زندانیان مالی نمی شود. 

 

اعاده دادرسی در دعاوی غیرمالی

ارتکاب به جرم در دوران آزادی مشروط 

برخی از زندانیان ممکن است پس از عفو مشروط و آزادی، مجددا اقدام به ارتکاب جرم نمایند. این دسته از افراد پس از ارتکاب جرم طبق ماده 61 قانون مجازات اسلامی، در صورتی که مرتکب جرم به عمد شده باشند، به مجازات حدی همچون قصاص، شلاق، حبس تا 6 ماه و پرداخت دیه محکوم خواهند شد.  علاوه بر آن عفو مشروط آنها لغو شده و باید باقی مانده محکومیت خود را نیز مجددا در کنار مجازات جدید اجرا نمایند. از این رو این دسته از افراد علاوه بر آنکه آزادی مشروطشان لغو می شود، باید در کنار باقی مانده مجازات قبلی خود، مجازات جرم جدید را نیز اجرا نمایند. می توان برای پرسش و پاسخ فوری حقوقی با بهترین وکیل کیفری به صورت تلفنی و آنلاین ارتباط برقرار کرد.   

 

ازادی مشروط زندانی

چند بار می توان از آزادی مشروط استفاده کرد؟

طبق قانون هر ایرانی تنها یکبار می تواند از حق عفو مشروط خود در طول زندگی استفاده کند. از این رو اگر مجرمی برای یکی از جرایمی که مرتکب شده است از این حق خود استفاده کرده باشد، دیگر نمی تواند برای جرایم بعدی خود از آن استفاده کند. با این حال اگر سوال خاصی در ذهن شما شکل گرفته است، می توانید برای دریافت پاسخ خود به صورت رایگان از مشاوره حقوقی انلاین در وبسایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده نمایید. 

 

دریافت آزادی مشروط به کمک وکیل 

از آنجایی که قوه قضاییه قوانین و شرایط خاصی دارد، ممکن است بسیاری از مردم عادی در مورد قوانین و شرایط این نهاد اطلاعات دقیقی نداشته باشند. از این رو برای دریافت عفو مشروط با مشکل مواجه شوند. اصولا مدت زمان عفو مشروط بین 1 تا 5 سال است و اگر در این مدت زمان زندانی اقدام به ارتکاب جرم نماید،  لازم است علاوه بر طی کردن باقی مانده مجازات خود، مجازات جرم جدید را نیز اجرا کند. علاوه بر آن باید بگوییم که در طی این مدتی که زندانی از عفو مشروط استفاده می کند، از تمام حقوق اجتماعی نیز محروم خواهد بود. 

 

ارتباط در واتس اپ

در چه مواردی می توان از آزادی مشروط استفاده کرد؟ 

به طور کلی برای این که بدانید چه کسانی مشمول حق استفاده از عفو مشروط می شوند، می توانید از با شماره 09212242670 تماس گرفته و اطاعات دقیق را از برترین وکلای ایران دریافت نمایید. از جمله این شرایط، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. افرادی می توانند از آزادی مشروط استفاده کنند که قبلا از آن استفاده نکرده باشند. زیرا طبق قانون هر ایرانی تنها یک بار در طول زندگی خود می تواند از این حکم استفاده کند. 
  2. شخص متقاضی باید در طول مدتی که در زندان بوده است، هیچ تخلفی نکرده باشد و توسط اولیای زندان حسن اخلاق و رفتار ایشان تایید شده باشد. علاوه بر آن باید شورای طبقه بندی زندان رفتار و حسن اخلاق زندانی را تایید نموده باشد. 
  3. در صورتی که زندانی دارای استطاعت مالی است، مال و ضرر و زیان شاکی خصوصی را رد کرده باشد و یا ترتیب پرداخت آن را آماده کرده باشد. 
  4. لازم است شخص ذیصلاح تشخیص دهد که رفتار زندانی به گونه ای است که از انجام رفتارهای سابق خود پشیمان بوده و نادم است. از این رو پس از آزادی دیگر اقدام به ارتکاب جرم دیگری نخواهد شد. 

 

بازداشت یا حبس غیرقانونی
مشاوره حقوقی سرقت ایده
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری
اعسار از پرداخت جزای نقدی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

mohamad sheykhi

طبق ماده 58 قانون مجازات اسلامی، زندانیانی که به حبس بیش از 10 سال محکوم شده اند و بیش از نیمی از این مدت محکومیت خود را سپری کرده اند، می توانند با تقاضای آزادی یا عفو مشروط از زندان آزاد شوند. البته لازم است رئیس زندان با این درخواست موافقت نموده و پس از ارسال درخواست به اجرای احکام کیفری، رئیس اجرای احکام نیز این درخواست را بررسی نماید. در صورتی که زندانی شرایط لازم را برای دریافت حکم آزادی مشروط داشته باشد، می تواند از زندان آزاد شود.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همون‌طور که همه ما می‌دانیم یکی از مهم‌ترین دلایلی که یک فرد را زندانی می‌کنند این است که چنین شخصی برای اجتماع خطرناک بوده و باید مدت زمانی را به‌دور از بقیه افراد سپری نماید تا شرایط او برای بازگشت به محیط اجتماع فراهم گردد و در عین حال عدالت اقتضا می نماید که در صورت شرایط اصلاح رفتار وی شرایط برگشت او مهیا شود. لذا علی‌رغم این‌که براساس قوانین و مقررات موجود، افراد به‌خاطر جرایمی که انجام داده‌اند زندانی خواهند شد اما شرایطی پیش‌بینی شده که در صورت توبه و اصلاح رفتار، ایشان بتوانند از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده نموده و مجدداً به صحنه اجتماع برگردند. یکی از راه‌های بازگشت به اجتماع استفاده از نظام آزادی مشروط می‌باشد، این نظام مربوط به مجازات‌های سالب آزادی یا همان حبس است. و هنگامی‌که برای شخصی حکم مجازات صادر می‌شود در صورت وجود شرایط مقرر قانونی پیش‌از اتمام مدت حبس او می‌تواند از این نظام جایگزین زندان برخوردار شود البته باید دانست که آزادی مشروط شرایطی دارد که در صورت تحقق و تنها برای یک‌بار می‌توان از آن استفاده نمود و شرایطی که در ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی احصاء گردیده است.براساس این ماده شرایط آزادی مشروط که محکوم علیه در مدت اجرای مجازات از خود حسن  رفتار و اخلاق نشان دهد، حالات و رفتار او معین نماید که پس‌از آزادی دیگر مرتکب جرمی نخواهد شد، به تشخیص دادگاه محکوم تاآن‌جاکه استطاعت دارد ضرر و زیان مورد حکم یا مورد موافقت مدعی خصوصی را بپردازد یا ترتیبی برای آن فراهم کند و پیش‌از این نیز از این نظام آزادی مشروط استفاده نکرده باشد. آزادی مشروط در خصوص محکومان به بیش‌از ۱۰ سال حبس پس‌از گذراندن نصف مدت حبس و برای محکومان کم‌تر از ۱۰ سال حبس پس‌از گذراندن یک‌سوم مدت حبس امکان‌پذیر خواهد بود. بر اساس ماده ۵۹ قانون مجازات اسلامی، مدت آزادی مشروط شامل بقیه مدت مدت مجازات خواهد شد و اگد محکوم در مدت آزادی مرتکب جرم دیگر شود آزادی وی لغو خواهد شد. برای دانستن دیگر جزییات می توانید با وکلای موسسه هماهنگ نمایید ، موفق باشید ‌


مجید پریدست فومنی

با سلام واحترام ازانجاییکه درایران مجازاتها به دودسته تعزیری و حدی تقسیم میشوندو عنایت به عدم تغییر در مجازاتهای تعیین شده دین اسلام که همان مجازاتهای حدی است لذا عفو مشروط تنها مخصوص حبس تغزیزی است و در حبس بالای ۱۰ سال و بیشتر پس از تحمل نیمی از محکومیت ودر شرایط خاص یک سوم ودر مابقی محکومیتهای زیر ۱۰ سال با تحمل ۱/۳ محکومیت با درخواست محکوم وتاییدریس زندان و به تشخیص قاضی اجرای حکم یا دادستان و تنها یک بار قابل انجام است


بهنام رحمانی فرد

با سلام ماده 58 قانون مجازات اسلامی، زندانیانی که به حبس بیش از 10 سال محکوم شده اند و بیش از نیمی از این مدت محکومیت خود را سپری کرده اند، می توانند با تقاضای آزادی یا عفو مشروط از زندان آزاد شوند. البته لازم است رئیس زندان با این درخواست موافقت نموده و پس از ارسال درخواست به اجرای احکام کیفری، رئیس اجرای احکام نیز این درخواست را بررسی نماید. در صورتی که زندانی شرایط لازم را برای دریافت حکم آزادی مشروط داشته باشد، می تواند از زندان آزاد شود


سیما غفوری

بسیار مطلب ارزشمندی بود در مواردی تحمل مجازات حبس برای مجرم نه تنها مثمرثمر نبوده بلکه اثار زیانباری برای فرد و جامعه به بار می اورد . به همین جهت آگاهی افراد از نهادهایی همچون آزادی مشروط کمک شایانی به حفظ سلامت جامعه میکند .


حمید مرادی نیا

با سلام آزادی مشروط ، آزادی ای است که قبل از تمام شدن دوره محکومیت به برخی از محکومان داده می شود تا در صورت رعایت شروط دادگاه ، مابقی مجازات خود را در زندان نباشند . در ماده 58 قانون مجازات درباره تعریف آزادی مشروط آمده است که : "در مورد محکومیت به حبس تعزیری ، دادگاه صادر کننده حکم می تواند در مور محکومان به حبس بیش از ده سال پس از تحمل نصف و در سایر موارد پس از تحمل یک سوم مدت مجازات به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام با رعایت شرایط قانونی ، حکم آزادی مشروط صادر کرد.


مجید شیخی

نهاد آزادی مشروط در راستای کاهش و تخفیف و چه بسا از بین بردن مجازات حبس تاسیس شده است . به همین منظور قانون گذار محترم این نهاد را تاسیس کرده است تا محبوسین از آلام و درد مجازات زندان کمی خلاصی پیدا کنند.حبس انواعی دارد و یک نوع آن ، حبس تعزیری میباشد . تاسیس آزادی مشروط مربوط به حبس تعزیری میباشد . به عبارت دیگر حبس حدی شامل آزادی مشروط نمیباشد و فقط حبس تعزیری شامل آزادی مشروط میشوددادگاه صالح برای صدور حکم به آزادی مشروط ، دادگاه صادرکننده حکم اصلی میباشد . بدین شرح که دادستان یا قاضی اجرای احکام به دادگاه صادرکننده حکم اصلی ، پیشنهاد میدهند و سپس قاضی صادرکننده حکم اقدام به صدور رای به آزادی مشروط میکند.بنابراین هیچ گاه قاضی صادرکننده حکم ، راسا و بدون هیچ پیشنهادی اقدام به صدور رای به آزادی مشروط نمیکند. موفق باشید


شیرزاد افشاری

با سلام ممنون از موسسه وکیل تلفنی که با انتشار مطالب موثر حقوقی باعث آگاهی بیشتر جامعه در دفاع از حقوق خود می باشند .


سهند مهدی پور

بسیاری از مردم عادی در مورد قوانین و شرایط این نهاد اطلاعات دقیقی نداشته باشند. از این رو برای دریافت عفو مشروط با مشکل مواجه شوند. اصولا مدت زمان عفو مشروط بین 1 تا 5 سال است و اگر در این مدت زمان زندانی اقدام به ارتکاب جرم نماید، لازم است علاوه بر طی کردن باقی مانده مجازات خود، مجازات جرم جدید را نیز اجرا کند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.