آموزش نگارش شکوائیه برای کارآموزان وکالت

آموزش نگارش شکوائیه برای کارآموزان وکالت

آموزش نگارش شکوائیه برای کارآموزان وکالت

اگر جزو کارآموزان وکالت یا دانشجویان رشته حقوق هستید قطعا می‌دانید که نگارش اوراق قضایی و تقدیم آن ها به محاکم قضایی ذی‌ربط، اولین کاری است که برای طرح دعوا به روش قانونی، باید انجام دهید. حال اگر بخواهید دعوای کیفری طرح کنید اولین کاری که باید انجام دهید نگارش شکوائیه است. بنابراین باید با نحوه نگارش شکایت نامه یا شکوائیه با موضوعات مختلف، آشنا باشید و مهارت کافی برای انجام این کار را داشته باشید. در همین راستا موسسه حقوقی وکلای تلفنی به طور کامل نحوه نگارش شکوائیه را به شما آموزش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که در یک مقاله کوتاه نمی‌توان نکات ریز و جزئیات این امر را بیان کرد. پس اگر چنانچه با مطالعه این مقاله به پاسخ سوالات خود نرسیدید، می‌توانید با استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی موسسه ما با یکی از وکلای مجرب مشورت کنید و پاسخ سوالات خود را بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

شکوائیه چیست؟

همانطور که در مقدمه بحث گفته شد؛ طرح دعوا در محاکم قضایی مستلزم تنظیم یک فرم و تقدیم آن به مرجع مربوطه می‌باشد. از طرفی دعاوی در محاکم قضایی به دو دسته دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری تقسیم می‌شوند.شکوائیه یا شکایت نامه فرم مربوط به طرح دعوای کیفری است. بنابراین اگر موکل شما یا هر فردی که برای دریافت مشاوره حقوقی نزد شما مراجعه کرده، بخواهد به طرفیت دیگری دعوای کیفری طرح کند باید در قدم اول شکوائیه‌ای تنظیم و تقدیم مرجع ذی‌ربط نماید. با این تفاسیر باید گفت نگارش شکوائیه اولین قدمی است که شما باید برای طرح دعوای کیفری یا به اصطلاح شکایت از فردی بردارید.

برای نگارش شکوائیه چه مدارکی لازم است؟

نگارش شکوائیه شرایط خاص خود را دارد. به عبارت دیگر شکوائیه‌ای که تنظیم می‌شود باید حتما در چارچوب قانون باشد تا به آن رسیدگی شود. قوه قضاییه برای این که همه افراد و وکلا با قالب کلی این فرم آشنا شوند، یک فرم شکوائیه کلی منتشر کرده است که در حال حاضر در هر سایت حقوقی قابل مشاهده می‌باشد و ما نیز در ادامه یکی از نمونه های آن را ضمیمه محتوا کرده ایم. با دقت در تصویر نمونه فرم شکوائیه بند مربوط به دلایل و ضمائم را مشاهده خواهید کرد. پس از ذکر نام و نشانی شاکی و متشکی عنه و موضوع، در این بند باید مدارک و مستندات مربوط به موضوع شکایت را ضمیمه کنید. ضمیمه کردن این مدارک و مستندات از ملزومات رسیدگی به شکایت است. زیرا مقامات قضایی بر اساس این مدارک به صحت ادعای شاکی پی می‌برند و تشریفات قانونی رسیدگی به آن را شروع می‌کنند. حال این که این دلایل و ضمائم شامل چه مواردی هستند به موضوع شکایت نامه بستگی دارد. به طور مثال اگر موکل شما قصد دارد به جرم ضرب و شتم از فردی شکایت کند، گواهی پزشکی قانونی جزو مستندات این شکوائیه خواهد بود. جهت اطلاع دقیق از مدارک برای شکوائیه با موضوع مورد نظر خود می‌توانید از مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تلفنی وکلای تلفنی استفاده کنید. همچنین می‌توانید سوال خود را به صورت کامل در قسمت مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان وب سایت موسسه تایپ کنید. در هر دو صورت کارشناسان و وکلای موسسه شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

هزینه نگارش شکوائیه توسط وکیل

نگارش شکوائیه توسط وکیل هزینه مشخصی ندارد. یعنی چنین نیست که بگوییم شما با پرداخت این مبلغ می‌توانید سفارش خود مبنی بر تنظیم شکایت نامه را ثبت کنید. این هزینه با توجه به عوامل متعددی محاسبه می‌شود که این عوامل عبارتند از؛

  • موضوع شکوائیه
  • مدارک و شواهد و مستنداتی که شاکی در دست دارد
  • میزان تخصص و تجربه وکیل
  • و در نهایت نیاز شما و این که می‌خواهید وکیل فقط شکوائیه‌ای با موضوع مشخص برایتان تنظیم کند، یا این که نمی‌دانید موضوع شکایتتان چیست و برای مشخص شدن آن نیاز به دریافت مشاوره حقوقی هم دارید.

برای اطلاع از هزینه نگارش شکوائیه توسط وکلا و کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی، با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

نگارش آنلاین شکوائیه به چه صورت است؟

در نگارش آنلاین شکوائیه شما باید به سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی به آدرس https://www.vakiltel.org/ مراجعه کنید و سپس گزینه خدمات نگارشی را انتخاب نمایید. در این صفحه درباره چگونگی نگارش اوراق قضایی توضیحات کاملی ذکر شده است. برای نگارش فوری شکوائیه نیز فقط کافیست با شماره 09212242670 تماس بگیرید یا به واتساپ موسسه پیام ارسال کنید. در هر ساعت از شبانه روز، با انجام یکی از این دو کار، وکلای مجرب موسسه شکوائیه مورد نیاز شما را تنظیم کرده و به صورت فایل برایتان ارسال خواهند کرد. پس با وجود خدمات نگارش آنلاین اوراق قضایی موسسه حقوقی وکلای تلفنی، بدون نیاز به مراجعه حضوری و فقط در عرض چند دقیقه سفارش شما ثبت خواهد شد.

 

ارتباط در واتس اپ

نمونه فرم شکوائیه

همانطور که گفته شد قوه قضاییه برای اطلاع شما مردم عزیز و همچنین وکلا و کارشناسان حقوقی، یک نمونه از تمام اوراق قضایی منتشر کرده است. همچنین این ارگان اعلام کرده که زمانی به شکایات و دادخواست ها رسیدگی خواهد کرد که در فرم های منتشر شده نگارش شوند.

فرم شکوائیه منتشر شده توسط قوه قضاییه متشکل از چند بند است که عبارتند از؛

  1. مشخصات طرفین (نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت)
  • شاکی
  • متشکی عنه
  • وکیل یا نماینده قانونی
  1. موضوع
  2. دلایل و ضمائم
  3. زمان و نشانی محل وقوع جرم

در زیر تصویر یک نمونه فرم شکوائیه را مشاهده می‌کنید.

نمونه متن شکوتییه

هزینه آموزش نگارش شکوائیه به کارآموزان وکالت

شما که کارآموز وکالت هستید و به زودی به عنوان وکیل دادگستری وارد بازار کار خواهید شد، حداقل باید مهارت نگارش اوراق قضایی به شکل اصولی و صحیح را داشته باشید. از طرفی این مهارت چیزی نیست که با خواندن مقاله و کتاب بتوان آن را آموخت، بلکه حتما باید به صورت عملی و کمک یک استاد و وکیل آن را بیاموزید.
برای آموزش نگارش شکوائیه به شکل اصولی توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی، و همچنین اطلاع از شرایط و هزینه آن با شماره 09212242670 تماس حاصل فرمایید.

 

 

خدمات حقوقی به کارآموزان وکالت
خدمات حقوقی آنلاین
نگارش آنلاین اوراق قضایی
هزینه مشاوره حقوقی آنلاین
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.