خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری

خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری

خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری

خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری

واژه احضار شاهد به دادگاه و یا شاهد در جایگاه شهود قرار بگیرد به کرات در دادگاهها و مجامع قضایی شنیده می شود و در بسیاری از موارد شهادت شهود تنها راه اثبات جرم بوده و قاضی بر اساس اظهارات شهود رای صادر می کند اما خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری در برخی مواردی موجب پایمال شدن حقوق افراد می شود که آسیب رسیدن به شخصیت اجتماعی و حقوقی افراد، تضییع مال و حتی گاهی جان یک بیگناه در معرض اتهام و خطر قرار می گیرددر مجامع قضایی حضور شاهد گواه مورد تاکید بوده و نحوه احضار شهود بر اساس ماده 204 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مشخص و معین گردیده است بر اساس این ماده « بازپرس به تشخیص خود یا با معرفی شاکی یا به تقاضای متهم و یا بر حسب اعلام مقامات ذیربط، شخصی که حضور یا تحقیق از وی را برای روشن شدن موضوع ضروری است برابر مقررات احضار می کنداهمیت حضور شاهد در مراجع قضایی به اندازه ای است که اگر شاهد یا مطلع بدون عذر موجه در محکمه حاضر نشود، جلب می شود بر این اساس در دعاوی کیفری لازم است شاهد در دادگاه حاضر شود اما نمی توان وی را وادار با ادای شهادت نمود و ادای شهادت امری اختیاری است.

رزرو فوری مشاوره حقوقی تلفنی

مجازات استفاده از شاهدهای دروغین در پرونده های حقوقی و کیفری

در برخی پرونده های حقوقی و کیفری و بنا به اهمیت موضوع پرونده خواهان یا خوانده اقدام به معرفی شاهد دروغین می کننداین افراد در مقابل دادگاه و مراجع قضایی پرسه زده و با ارائه شهادت کذب مبلغی را دریافت می کنند که متناسب با ارزش مالی پرونده متغیر است در انجام عمل شهادت کذب، سوء نیت بسیار اهمیت دارد. اگر شاهدی به اشتباه شهادت کذب بدهد مشمول ماده 650 قانون آیین دادرسی شده و مجرم محسوب نخواهد شد.برای اینکه شهادت دروغین جرم محسوب شود باید، اولا در دادگاه و نزد مرجع قضایی ارائه شود و دو اینکه مقام رسمی قضایی شهادت را شنیده و بر اساس آن حکم صادر نماید در این حالت باید شهادت کذب فرد در دادگاه به اثبات رسیده و شاهد مجرم تلقی شود. لازم است بدانید اثبات شهادت دروغ در دادگاه های صالحه موجب ابطال حکم صادره می شود و مجرم موظف است خسارت زیان دیدگان را هم جبران کند. براساس قانون مجازات اسلامی شهادت کذب مجازات سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یک میلیون و پانصد تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی را به همراه خواهد داشت. برای آگاهی بیشتر از مجازات خریدن شاهد با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

 

اثبات خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری:

در دعاوی حقوقی و کیفری و اثبات شهادت کذب تا حدی دشوار است و در هر صورت باید کذب بودن شهادت بر اساس علم قاضی به اثبات برسد. بر اساس ماده 197 قانون دادرسی، « قاضی تا 10 روز می تواند زمان صرف نماید تا شرعی بودن شهادت و یا کذب بودن آن را احراز کند

  • برای اثبات خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری یکی از حالات زیر باید اتفاق بیفتد.
  • به قاضی پرونده محرز شود که شهادت شاهد کذب بوده و فاقد ارزش حقوقی است.
  • شاهد از شهادت خود عدول کرده و اعلام کند شهادت داده شده کذب و جعلی است.
  • ثابت شود شاهد غیر عادل بوده و شهادت وی فاقد اعتبار حقوقی است.

افراد دیگری که شاهد عادل و آگاه محسوب شوند، صحت شهادت شاهد اولیه را تکذیب کرده و آن را دروغ اعلام نمایند.

در همه حالت های فوق اگر به قاضی اثبات شود شهادت کذب بوده است، مجرم تلقی شده و تحت پیگرد قرار می گیرد.

مشاوره حقوقی با وکیل خانم

استفاده از شاهد دروغین آیا قانونی است یا خیر؟

شهادت شهود یکی از مهمترین راههای مراجع قضایی برای رسیدن به واقعیت یک دعوی  و دادخواست است و از آنجا که بسیاری از آراء صادره توسط قضات مبتنی بر شهادت است بدیهی استفاده از شاهد دروغین در دادگاه جرم بوده و مرتکب تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

برای برخی از افراد سودجو ارائه شهادت دروغ در دادگاهها تبدیل به عادت و رویه شده و این افراد در ارائه شهادت کذب مقادیر قابل توجهی از ذینفع شهادت در پرونده دریافت کرده و بدینوسیله حق طرف مقابل را تضییع و برای همیشه خسارات مادی و معنوی ، گاهی جبران ناپذیر به افراد وارد می شود.وکلا و کارشناسان با تجربه این مجموعه می تواند در اثبات جرم بودن استفاده از شاهد دروغین یاریگر شما بوده و عواقب خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری را برای شما آشکار و نحوه صحیح مقابله با این فعل غیر قانونی را به شما نشان دهند.

چگونگی اثبات خرید شهود توسط طرف دعوا در دادگاه:

ارائه شهادت دروغ در دادگاهها و مراجع قضایی بسیار رایج و متداول است و بسیاری از دعاوی حقوقی و کیفری متاثر از این نوع شهادت هستند در برخی موارد موجب تضییع حقوق برخی طرفین دعوی خواهد شد کارشناسان این مجموعه به شما اطلاع خواهند داد چگونه اثبات کنید شهادت شهود غیر واقع بوده و بدینوسیله مانع تضییع حقوق حقه شما شوند.یک وکیل مجرب می تواند با جرح شهود، شرایط کلی شاهد ارائه شده را زیر سوال برده و با اثبات آنها شهادت دروغ شود که این فرایند دشوار اما قابل انجام است.راه دیگر اثبات خرید شهود استفاده از شهودی است که اظهارات آنها در تعارض با شهادت شاهد اولیه قرار گیرد. راه دیگر اثبات خرید شهود اثبات تناقض گویی شاهد است. یک وکیل مجرب با پرسیدن سوالات جزیی و ریز از حادثه و مورد شهادت، شاهد دروغین را به تناقض گویی کشانده و بدینوسیله به دادگاه اثبات می شود اظهارات دروغین را به تناقض گویی کشانده و بدینوسیله به دادگاه اثبات می شود اظهارات شاهد اولیه کذب بوده و در این حالت می توان رای اولیه دادگاه بر اساس شهادت کذب شهادت را نقص و شاهد را تحت پیگرد قانونی قرار داد.در این حالت شهود باید جداگانه مورد سوال واقع و اظهارات آنها یادداشت و سپس تناقض میان شهود آشکار شود.آنچه واضح است اثبات خرید شهود به دادگاه و مراجع قضایی کاری دشوار و پیچیده است و فقط وکلا و کارشناسان با تجربه می توانند از پس آن بر آمده و مانع خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری شوند.

 

رویکرد محاکم قضایی نسبت به خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری

در مقابل بسیاری از دادگاهها و مراجع قضایی افرادی با ظاهری مرتب همراه با اسناد و مدارک مورد نیاز برای شهادت حضور دارند که با شناسایی افراد مستاصل و مراجعه به آنها پیشنهاد مشاوره حقوقی با داشتن آشنا در مراجع قضایی و ارائه پیشنهاد کذب در برابر دریافت مقداری وجه نقد می دهند. از آنجا که بر اساس قوانین مدنی جمهوری اسلامی  و تا این مرحله هیچ عمل و فعل مجهول انجام نشده است ضابطان و ماموران انتظامی نمی توانند تعرضی نسبت به این افراد داشته و آنها را مورد پیگرد قرار دهند.

 پس اصل وقوع اثبات جرم است که امکان پیگرد را برای مراجع قضایی فراهم می کند. خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری تا منجر به ارائه شهادت کذب به دادگاه و اثبات کذب بودن آن نشود جرم محسوب نمی شود و قانون، منع تعقیب و توقیف خودسرانه را سر لوحه خود قرار می دهد. بر اساس اصل 38 قانون مدنی و حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح به موجب قانون باشد.

برای آگاهی بیشتر از قوانین خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری و نحوه مناسب برخورد با این پدیده مذموم با کارشناسان و وکلای ما در تماس بوده و از مشاوره آنان بهره جسته و مانع تضییع حقوق در مراجع قضایی شوید.

مشاوره حقوقی کیفری
مشاوره حقوقی کیفری 
وکیل کیفری 
مشاوره حقوقی شهادت کذب 
مشاوره حقوقی کلاهبرداری 
 

 سوالات متداول:

  1. تشخیص شهادت کذب در دادگاه به عهده کیست؟

قاضی پرونده و یا مرجع رسیدگی به آن

  1. بهترین راه تشخیص خریدن شاهد در پرونده های حقوقی و کیفری چیست؟

پرسیدن سوالات جزئی از شاهدین به طور جداگانه

  1. مجازات شهادت کذب در دادگاه چه میزان است؟

سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و مبلغ یک میلیون پانصد تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی

  1. افرادی که شهادت کذب می دهند معمولا چگونه با طرفین پرونده های قضایی ارتباط برقرار می کنند؟

این افراد در خارج از دادگاهها و محاکم ایستاده و با شناخت طرفین دعوا پیشنهاد شهادت کذب می دهند.

  1. بهترین گزینه برای در امان ماندن از شهادت کذب سودجویان چیست؟

استفاده از خدمات موسسه وکلای تلفنی و کارشناسان مجرب این مجموعه.


سوالات متداول

نظرات

معراج فرجی

با سلام تنها موردی که قانون گذار دروغ گفتن را جرم انگاری کرده بحث شهادت کذب است که از طریق ادله اثبات قابل اثبات است و از طریف جرح و نفی شهود و اقامه ادله در جریان رسیدگی قابل اعمال است


حمید مرادی نیا

با سلام. به منظور حفظ شأن و اعتبار شهادت شهود در نظام قضایی و جلوگیری از انحراف روند تحقیقات و دادرسی ها توسط شهود ساختگی و شهادت کذب با توجه به ماده ١۶٠ قانون مجازات اسلامی و مواد ٢١٠ و ٢١١ و ٣٢٠ تا ٣٣٠ و ۶۵٠ قانون آیین دادرسی کیفری را اقدام نمود و علاوه بر مواد فوق بخشنامه رئیس قوه قضائیه در ١٣٩٩ در خصوص حفظ شأن و اعتبار شهادت شهود در نظام قضایی را در نظر گرفت.


mohamad sheykhi

در برخی پرونده های حقوقی و کیفری و بنا به اهمیت موضوع پرونده خواهان یا خوانده اقدام به معرفی شاهد دروغین می کنند. این افراد در مقابل دادگاه و مراجع قضایی پرسه زده و با ارائه شهادت کذب مبلغی را دریافت می کنند که متناسب با ارزش مالی پرونده متغیر است در انجام عمل شهادت کذب، سوء نیت بسیار اهمیت دارد. اگر شاهدی به اشتباه شهادت کذب بدهد مشمول ماده 650 قانون آیین دادرسی شده و مجرم محسوب نخواهد شد.برای اینکه شهادت دروغین جرم محسوب شود باید، اولا در دادگاه و نزد مرجع قضایی ارائه شود و دو اینکه مقام رسمی قضایی شهادت را شنیده و بر اساس آن حکم صادر نماید در این حالت باید شهادت کذب فرد در دادگاه به اثبات رسیده و شاهد مجرم تلقی شود. لازم است بدانید اثبات شهادت دروغ در دادگاه های صالحه موجب ابطال حکم صادره می شود و مجرم موظف است خسارت زیان دیدگان را هم جبران کند. براساس قانون مجازات اسلامی شهادت کذب مجازات سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یک میلیون و پانصد تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی را به همراه خواهد داشت.


شیوا فرخندی

با سلام توسل به شهادت شهودی که با دریافتی مبلغی وجه نقد،به عنوان شاهد در محاکم حضور یافته و براساس نیاز خواهان یا شامی و یا...ادای شهادت می کنند تبدیل به انرژی متداول و مبتلابه گشته که این پدیده تا حدی ناشی وبعلت وابستگی زیاد قوانین و دلایل اثباتی دکتر سیستم قضایی ما به شهادت شهود می باشد . ضمن بازنگری در برخی از این قوانین و بروز رسانی آنها، بررسی تخصصی شهادت شهود و همچنین ثبت شهادت ایشان با مشخصات کامل شاهد در یک سامانه خاص باعث می شود با ثبت شهادت های مکرر از یک فرد در محاکم مختلف ،امکان ردیابی و شناسایی این اشخاص میسر گردد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام برخی پرونده های حقوقی و کیفری و بنا به اهمیت موضوع پرونده خواهان یا خوانده اقدام به معرفی شاهد دروغین می کنند. این افراد در مقابل دادگاه و مراجع قضایی پرسه زده و با ارائه شهادت کذب مبلغی را دریافت می کنند که متناسب با ارزش مالی پرونده متغیر است در انجام عمل شهادت کذب، سوء نیت بسیار اهمیت دارد. اگر شاهدی به اشتباه شهادت کذب بدهد مشمول ماده 650 قانون آیین دادرسی شده و مجرم محسوب نخواهد شد.برای اینکه شهادت دروغین جرم محسوب شود باید، اولا در دادگاه و نزد مرجع قضایی ارائه شود و دو اینکه مقام رسمی قضایی شهادت را شنیده و بر اساس آن حکم صادر نماید در این حالت باید شهادت کذب فرد در دادگاه به اثبات رسیده و شاهد مجرم تلقی شود. لازم است بدانید اثبات شهادت دروغ در دادگاه های صالحه موجب ابطال حکم صادره می شود


چوپانی

سلام باعرض خسته نباشید حضور عزیزان,,,,یک نفرباایجادضربات چاقو یعنی خودزنی,ازماشکایت کرده ودونفرشاهدباپرداخت پول خریده وقراراست دردادگاه حاضر شود,,,,لطفا راهنمایی کنید,,,درضمن مادرایشان نیزبه دروغ شکایت کرده که ماتوهین کرده ایم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.