فواید وکالتنامه طلاق برای زوجه برای امر طلاق از طرف زوجه

فواید وکالتنامه طلاق برای زوجه برای امر طلاق از طرف زوجه

فواید وکالتنامه طلاق برای زوجه برای امر طلاق از طرف زوجه

طلاق از طرف زوجه

قانون حق طلاق را به مرد داده است و اکثر طلاق ها یا از طرف مرد خواهد بود یا به صورت توافقی انجام می شود اما زوجه نیز در شرایطی می تواند درخواست طلاق بدهد و از همسر خود جدا شود. بیشتر مواقع زن از حق و حقوق خود گذشت می کند تا طلاق را از زوج بگیرد اما شرایطی نیز وجود دارد تا زن هم حق قانونی خود را بگیرد و هم نسبت به گرفتن طلاق اقدام کند. شرایط دوازده گانه ای در سند ازدواج درج شده است که در ضمن عقد به امضا طرفین می رسد. همچنین زوجه می تواند در ضمن عقد حق طلاق را بگیرد. بعد از عقد نیز زوجه می تواند وکالتنامه طلاق از زوج اخذ کند و نسبت به انجام طلاق اقدامات لازم را انجام دهد.

مشاوره حقوقی  تنظیم وکالت نامه طلاق

 

وکالتنامه طلاق

وکالتنامه طلاق برگه ای است که در آن زوج به زوجه وکالت طلاق خواهد داد و در دفترخانه رسمی به ثبت می رسد. طلاق به دو نوع مطلق و مقید است. در وکالتنامه طلاق مطلق وکالتی از طرف زوج به زوجه داده خواهد شد بر اساس این وکالت نامه زوجه می تواند خود را از جانب زوج مطلقه سازد. در وکالتنامه طلاق مقید نیز زوجه می تواند با رعایت شروطی که در وکالتنامه آورده شده است از طرف زوج خود را طلاق دهد.

زوج های که در خارج از کشور اقامت دارند می توانند وکالتنامه طلاق را از طریق سفارت، کنسولگری ایران در کشور محل اقامت اقدام کند.

مزایای داشتن وکالتنامه در طلاق از جانب زوجه

اگر زن وکالتنامه طلاق را با همسر خود تنظیم کرده باشد در هیچ مرحله ای از روند طلاق نیازی به حضور مرد نخواهد بود. روند طلاق سریع تر انجام خواهد شد و زوجه می تواند از طرف زوج یک وکیل برای انجام امورات طلاق در اختیار بگیرد.

نمونه فرم وکالتنامه طلاق

در وکالتنامه ای که زوج به زوجه خواهد داد در فرم مخصوص وکالتنامه طلاق در ردیف اول مشخصات موکل ( زوج) و در ردیف دوم مشخصات وکیل (زوجه) درج خواهد شد.

در ردیف سوم مورد وکالت درج خواهد شد که به این شرح است: تمامی اختیارات راجع به امر دادرسی در هر یک از مراجع قضائی و محاکم عمومی و خانواده و دیگر مراجع صالح همچنین انجام سایر تشریفات لازم و قانونی با اختیارات کامل به نحوی که در هیچ یک از مراحل نیاز به حضور و امضای مجدد موکل نباشد. در قسمت مورد وکالت می توان به مواردی زیادی از جمله نفقه، حضانت و... اشاره کرد مورد وکالت باید به گونه ای تنظیم گردد که از ابتدا تا آخرین مرحله طلاق و ثبت در شناسنامه نیازی به حضور زوج نباشد.

در ردیف چهارم وکالتنامه طلاق نیز حدود اختیارات باید نوشته شود که در این قسمت اختیارات وکیل نوشته خواهد شد. در زیر برگه نیز وکیل و موکل باید برگه را امضا نمایند و در دفترخانه رسمی به ثبت برسد.

شرایط لازم برای پذیرش طلاق از جانب زوجه

شروط دوازده گانه مندرج در سند ازدواج، غیبت شوهر بیش از چهار سال، عسر و حجر و ناتوانی شوهر در پرداخت نفقه از جمله شرایطی است که زوجه می تواند بر اساس آن دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه نماید. از آنجایکه بیشتر خانم ها اطلاعی از قانون و مسائل حقوقی طلاق ندارند برای انجام امورات طلاق می توانند از طریق موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی آنلاین با مجرب ترین وکلای دادگستری در حوزه طلاق انجام دهند. مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری این امکان را برای زوجه فراهم خواهد کرد تا از روش صحیح و قانونی برای گرفتن طلاق اقدام کند.

مدت زمان لازم برای به نتیجه رسیدن پرونده طلاق از جانب زوجه

رسیدگی به پرونده طلاق بستگی به تعداد پرونده های در جریان شعبه دارد و زمان رسیدگی به پرونده زوجه بستگی به حجم پرونده ها خواهد داشت. اینکه زوجه استناد به چه مدارکی بخواهد از زوج طلاق بگیرد در زمان به نتیجه رسیدن پرونده تاثیر زیادی دارد. از آنجایی که قبل از ثبت دادخواست زوجه باید در سامانه تصمیم ثبت نام کند و در جلسات مشاوره شرکت کند این جلسات که از یک تا 5 جلسه است معمولا تا 45 روز طول خواهد کشید.

همانطور که گفته شد دلایل و اثبات آن در دادگاه تاثیر زیادی در روند پرونده خواهد داشت و معمولا طلاق از جانب زوجه 3 ماه تا یکسال طول خواهد کشید.

افزایش شانس برد در پرونده طلاق از جانب زوجه

هیچ وکیلی نمی تواند نتیجه پرونده را تضمین کند اما با توجه به سابقه و تجربه ای که وکیل دارد می تواند تا حدودی نتیجه را پیش بینی کند. از آنجایی که حق طلاق با مرد است زوجه برای طلاق باید دلایل محکمی داشته باشد اگر طلاق توافقی نباشد زوجه کار سختی را برای جدا شدن از همسر خود دارد و باید دلیل مناسب و محکمه پسندی را برای جدایی از همسر خود داشته باشد.

برخی اوقات راهنمایی های حقوقی می تواند زوج یا زوجه را در مسیر درست قانونی قرار دهد. مشاوره حقوقی رایگان و مشاوره ارزان و تضمینی دغدغه های زوجین را از لحاظ مسائل حقوقی برطرف خواهد کرد.

حق الوکاله وکیل طلاق از جانب زوجه

تعرفه ای برای وکالت در پرونده های مالی و غیر مالی در نظر گرفته شده است اما در واقع بیشتر توافقات بین وکیل و موکل بر اساس توافق طرفین می باشد. معمولا حق وکیل برای طلاق از طرف زوجه بیشتر از طلاق از طرف مرد است اما حق الوکاله وکیل به موارد متعددی از جمله سابقه و تبحر وکیل، سرعت در انجام کار و اینکه وکیل تا چه مرحله ای ادامه دهد مرتبط می باشد. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با فراهم کردن مشاوره با وکیل 24 ساعته این امکان را فراهم کرده است در هر زمان و مکانی دسترسی سریع به وکلای متخصص در حوزه های مختلف حقوقی امکان پذیر باشد.

مشاوره حقوقی طلاق با وکیل طلاق

سوالات رایج

 زوجه می تواند بدون دلیل از همسر خود جدا شود؟

خیر، در قانون حق طلاق با مرد است و تا زمانی که مرد نخواهد زن نمی تواند طلاق بگیرد.

 چند نوع وکالتنامه طلاق وجود دارد؟

وکالتنامه طلاق مقید یا وکالتنامه طلاق مطلق از جانب مرد به زن داده می شود.

 با در دست داشتن وکالتنامه طلاق زن هر زمانی بخواهد می تواند از مرد طلاق بگیرد؟

در واقع با در دست داشتن وکالتنامه نیز مرد زن را طلاق می دهد بلکه مرد وکالت به زن داده است که از جانب او کارهای قانونی را انجام دهد.

+ زن چگونه می تواند از همسر خود جدا شود؟

زن می تواند به یکی از شرایط دوازده گانه مندرج در سند ازدواج و اثبات آن در دادگاه درخواست طلاق بدهد.

+ جهت اقدام به گرفتن طلاق مهمترین مرحله کدام است؟

تمام مراحل طلاق باید قانونی انجام شود برای اینکه روند طلاق به درستی انجام شود بهتر است مشاوره حقوقی با وکلای مجرب را انجام دهید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ تجربه کاری و نظام دیوان سالاری حاکم بر کشور باعث شده خیلی از خانواده ها بر اساس مشورتی که با وکلای مجرب داشته اند پیش از انجام هر کاری، اقدام به تنظیم توافقاتی نمایند که بعدها بتوانند زودتر از موعد قانونی خود به نتیجه برسند، از سوی دیگر مساله طلاق از جمله اموری می باشد که مُبتلابِه بسیاری از خانواده های ایرانی بوده و با آن سروکار داشته اند؛ لذا برخی از مردان به جهت دادن تضمین مناسب به همسر خود در همان زمان عقد یا با فاصله کمی بعد از آن اقدام به تنظیم وکالتنامه طلاق به نفع زوجه می نمایند که البته این وکالتنامه می تواند مطلق یا مقید باشد و این امکان را به زن می دهد که حود نسبت به ثبت دادخواست طلاق اقدام نماید . البته در پاره ای از موارد قانون نیز بعلت زیرپا گذاشتن برخی شروط مندرج در عقد نامه یا شروط ضمن عقد ، اجازه چنین کاری را به زنان خواهد داد. البته دانستن شروط مندرج در عقد نامه ، شروط مجازی که ضمن عقد ازدواج شوهر باید به آن پایبند باشد، امکان بهره مندی از وکالتنامه مقید در ازدواج و امور همیشگی بعد از طلاق یعنی مساله نفقه ، حضانت ، مهریه و ... همگی نیاز به داشتن یک همراه مجرب را به خانواده ها تاکید می نماید تا بتوانند با کمترین احتمال آسیب ،اقدام به رفع مشکلات خود نمایند.


سحر نیک پور

سلام، قانون حق طلاق را به مرد داده است و اکثر طلاق ها یا از طرف مرد خواهد بود یا به صورت توافقی انجام می شود اما زوجه نیز در شرایطی می تواند درخواست طلاق بدهد و از همسر خود جدا شود. بیشتر مواقع زن از حق و حقوق خود گذشت می کند تا طلاق را از زوج بگیرد اما شرایطی نیز وجود دارد تا زن هم حق قانونی خود را بگیرد و هم نسبت به گرفتن طلاق اقدام کند. شرایط دوازده گانه ای در سند ازدواج درج شده است که در ضمن عقد به امضا طرفین می رسد. همچنین زوجه می تواند در ضمن عقد حق طلاق را بگیرد. بعد از عقد نیز زوجه می تواند وکالتنامه طلاق از زوج اخذ کند و نسبت به انجام طلاق اقدامات لازم را انجام دهد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام اگر زن وکالتنامه طلاق را با همسر خود تنظیم کرده باشد در هیچ مرحله ای از روند طلاق نیازی به حضور مرد نخواهد بود. روند طلاق سریع تر انجام خواهد شد و زوجه می تواند از طرف زوج یک وکیل برای انجام امورات طلاق در اختیار بگیرد.


سهند مهدی پور

سلام و ادب در وکالتنامه طلاق مقید نیز زوجه می تواند با رعایت شروطی که در وکالتنامه آورده شده است از طرف زوج خود را طلاق دهد. زوج های که در خارج از کشور اقامت دارند می توانند وکالتنامه طلاق را از طریق سفارت، کنسولگری ایران در کشور محل اقامت اقدام کند.


سهند مهدی پور

سلام زوجه می تواند در ضمن عقد حق طلاق را بگیرد. بعد از عقد نیز زوجه می تواند وکالتنامه طلاق از زوج اخذ کند و نسبت به انجام طلاق اقدامات لازم را انجام دهد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.