پاسخ فوری به مسایل حقوقی خانواده

پاسخ فوری به مسایل حقوقی خانواده

پاسخ فوری به مسایل حقوقی خانواده

مسایل حقوقی خانواده از آن دسته از اختلافات حقوقی است که همه ما حداقل یک بار آن را تجربه خواهیم کرد. در واقع اولین نهادی که بشر در بدو تولد و از ابتدای تاریخ، عضویت در آن را تجربه می کند، نهاد خانواده است. به همین خاطر قانون گذاران همواره توجه ویژه ای بر مسایل حقوقی خانواده داشته اند. چرا که هر چقدر قوانین و مقررات مربوط به این حیطه با دقت و حساسیت انتخاب شود، نه تنها خانواده هایی سالم تر بلکه جوامعی پیشرفته تر نیز خواهیم داشت. از طرفی مواجهه با دعاوی خانوادگی امری اجتناب ناپذیر می باشد. به عبارتی حتی اگر خودمان هم نخواهیم، با این دعاوی مواجه خواهیم شد. به عنوان مثال قطعاً هر کسی با دعاوی مربوط به ارث که یکی از دعاوی خانوادگی است، روبرو خواهد شد. به همین خاطر بایستی با مسایل حقوقی خانواده و پاسخ فوری به این مسایل بیشتر آشنا شد. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکیل خانواده چه خصوصیاتی دارد؟

اولین قدم که قبل از بررسی کامل مسایل حقوقی خانواده باید به آن پرداخت، آشنایی با ویژگی های وکیل دعاوی خانواده می باشد. در واقع امروزه وکلای زیادی تصمیم گرفته اند، به حل و فصل دعاوی خانواده بپردازند اما آیا می توان به همه آنها اعتماد نمود؟ پاسخ این سوال قطعاً منفی است.

درست است که وکلای زیادی در این حیطه مشغول به فعالیت هستند اما تنها وکلایی می توانند پیروزی در دعاوی خانوادگی را برای شما به ارمغان بیاورند که دارای ویژگی های زیر باشند:

  • تسلط به تمامی دعاوی خانواده.
  • تسلط به آیین دادرسی مربوط به دعاوی خانواده.
  • داشتن تجربه در زمینه حل و فصل دعاوی خانوادگی.
  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با دعاوی خانوادگی؛ لازم به ذکر است که افراد پس از دریافت مدرک کارشناسی حقوق، قبولی در آزمون وکالت و اختبار، گذراندن دوره کارآموزی و دریافت پروانه وکالت می توانند به وکالت بپردازند. حال تنها وکلایی در حل و فصل مسایل حقوقی خانواده موفق تر هستند که تحصیلات تکمیلی مربوط به حقوق خانواده داشته باشند.
  • درصد بالای موفقیت در زمینه حل و فصل پرونده های دعاوی خانواده.

 

عمده مسائل خانواده در دادگاه های ایران

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که عمده ترین و رایج ترین مسایل حقوقی خانواده در ایران کدام دعاوی هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قانونگذار در ماده چهار قانون حمایت خانواده، ۱۸ مورد از دعاوی خانوادگی که در صلاحیت دادگاه خانواده هستند را معرفی کرده است.

در بین این دعاوی، می توان به موارد زیر به عنوان متداول ترین دعاوی خانوادگی اشاره داشت:

  • انحلال ازدواج اعم از طلاق از جانب مرد، طلاق توافقی، طلاق از جانب زن، فوت یکی از زوجین، بذل مدت در ازدواج موقت، باطل بودن عقد نکاح و فسخ عقد ازدواج.
  • مطالبه مهریه و اجرای آن.
  • الزام به انجام شروط ضمن عقد نکاح.
  • ازدواج مجدد و کسب اجازه از همسر اول.
  • حضانت و ملاقات فرزندان زوجین یا سلب حضانت.
  • نفقه زوجه.
  • نفقه نزدیکان یا اقارب.
  • جلوگیری از اشتغال زوجه.
  • الزام به تمکین.
  • اثبات نشوز زوجه.
  • نامزدی و خسارات برهم زدن آن.
  • سرپرستی کودکان بی سرپرست.
  • تغییر جنسیت.
  • اجرت المثل ایام زوجیت.
  • امور مربوط به ولایت قهری و قیمومت.

 

 

 

 

راهنمای نگارش انلاین 
دفتر حقوقی 24 ساعته خانواده 
وکیل دادگستری خانواده 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

اهمیت داشتن وکیل در دعاوی خانواده

تصور رایج و غلطی در بین افراد وجود دارد که باعث می شود از اهمیت داشتن وکیل خانواده در مسایل حقوقی خانواده غافل شوند. در واقع بسیاری از افراد تصور می کنند که خودشان می توانند دعاوی خانوادگی را حل و فصل نمایند. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که دعاوی خانوادگی، دعاوی بسیار حساس و پیچیده ای هستند. در واقع کوچکترین کوتاهی در حل و فصل اینگونه دعاوی ممکن است خسارات جبران ناپذیر و فاجعه باری را برای شما و خانواده شما به بار آورد. به علاوه همانطور که ذکر شد، نهاد خانواده همواره مورد توجه قانونگذار بوده است. در نتیجه امروزه قوانین و مقررات فراوان و متعددی در این زمینه وجود دارد که شما به عنوان یک فرد عادی قطعاً بر آنها مسلط نیستید. همچنین قانونگذار مدام، این قوانین را بر اساس نیاز جامعه تغییر می دهد. اطلاع از قوانین جدید و به­روز امری بسیار دشوار است.

به همین خاطر مشاوره با یک وکیل دعاوی خانواده می تواند به پیشبرد هدفمند دعاوی خانوادگی شما کمک کند. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی دعاوی خانواده با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

 

راه های دریافت پاسخ مسائل خانواده در وکلای تلفنی

ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی به منظور ارائه خدمات مربوط به مسایل حقوقی خانواده امکان پاسخ به سوال های شما در این حیطه را فراهم کرده ایم. شما می توانید از دو روش پاسخ سوالات خود را دریافت کنید:

 

 

مشاوره حقوقی خانواده

 

  • مشاوره حقوقی انلاین و رایگان: موسسه حقوقی وکلای تلفنی به منظور بهره مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حقوقی، امکان مشاوره انلاین و رایگان به صورت شبانه روزی را برای شما عزیزان فراهم کرده است.
  • مشاوره حقوقی تلفنی: همچنین شما می توانید با ثبت درخواست مشاوره حقوقی تلفنی و پرداخت هزینه آن با بهترین وکلای پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی دعاوی خانواده داشته باشید.

 

دریافت پاسخ مسائل خانواده در کمتر از 10 دقیقه

سرعت در مسایل حقوقی خانواده حرف اول را می زند. به همین خاطر ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان دریافت مشاوره حقوقی دعاوی خانواده در کمتر از ۱۰ دقیقه را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. در این روش که به روش مشاوره حقوقی تلفنی نیز شناخته می شود، شما پس از انتخاب مدت زمان مشاوره حقوقی خود با پرداخت هزینه آن، می توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه با بهترین وکیل خانواده مشاوره حقوقی داشته باشید. پس همین الان نسبت به دریافت مشاوره حقوقی تلفنی برای پاسخ فوری به مسایل حقوقی خانواده اقدام نمایید.

 


سوالات متداول

نظرات

سپیده کرمی

درود، در زمان انعقاد عقد ازدواج طرفین می توانند با توافق خود تعهداتی را وارد مفاد قرارداد نمایند. و با ذکر این شروط در سند رسمی ازدواج و با امضای آن به آنها رسمیت بخشند. در واقع به شروط مذکور از این طریق می توان قابلیت لازم الاجرایی داد و اعتبار آنها را تضمین نمود . به عنوان مثال ضمن عقد نکاح زن میتواند حق سفر٫ حق اشتغال٫ حق انتخاب مسکن٫ حتی حق طلاق را برای خود در نظر بگیرد و با امضای شوهر از کلیه این حقوق برخوردار گردد. شروط مذکور باید موافق قوانین امری باشد در غیر اینصورت اعتباری نخواهند داشت تشخیص این امر و همچنین شناسایی سایر حقوق با بهره مندی از یک مشاوره حقوقی خانواده محقق می گردد.


سید محمد مهدی خلیل زاده

سلام با تشکر از موسسه وکیل تلفنی حقوق خانواده یکی از موضوعات ساده اما در عین حال گسترده است که وکالت در این شاخه جامعیت اطلاعات وکیل را می طلبد.


بشیر علی پاریاد

سلام یکی دیگر از موارد دعاوی خانوادگی دعوای حضانت و ملاقات برای ابوین (پدر و مادر) است. به موجب این حق که البته جنبه تکلیف هم دارد، حضانت یعنی نگهداری و مراقبت از فرزند پسر و دختر تا پایان سن 7 سالگی با مادر و پس از آن تا سن بلوغ با پدر است. در زمانی که یکی از والدین عهده دار حضانت است دیگری یا با توافق یا حکم دادگاه خانواده حق ملاقات دارد.


بهنام رحمانی فرد

باسلام بسیاری از پرونده‌های که امروزه در محاکم با آنها سر و کار داریم پرونده های مربوط به خانواده می باشند و می توان گفت که تمامی انسان ها بدون اراده باطنی با پرونده های خانواده درگیر هستند پرونده های خانواده شمولیت فراوانی را در بر می گیرد و و بعضی پرونده ها شامل ارث یا طلاق یا نکاح و و غیره می باشند اما آنچه که اهمیت دارد این است که در مواقع مواجهه با مشکلات خانواده بتوانیم به نحو احسن رفع مشکل نماییم برای آنکه بتوانیم مشکلات حقوقی خانواده را بهترین روش حل و فصل نماییم لازم است تا در این زمینه با وکلای متخصص در این رشته مشورت نماییم،موسسه حقوقی وکیل تلفنی در این راستا سعی نموده است تا از وکلای متخصص برای ارائه مشاوره و همچنین خدمات حقوقی به کاربران محترم را جذب نماید و از این طریق خدمات حقوقی را به کاربران محترم ارائه دهد،از اهمیت وکیل خانواده می توان گفت که بسیاری از افراد با قانون نا آشنا هستند اما وکیل خانواده با توجه به تجربه‌ای که دارد می‌تواند پرونده را در مسیری مناسب و با کمترین هزینه به سرایان برساند.


Mohamadi

دعاوی و مشکلات خانواده که بسیار هم پرتکرار شده محدود به روز و ساعت خاصی هم نیست اینکه امکان دسترسی به مشاور متخصص در حوزه خانواده در تمامی ساعات روز فراهم است کمک بسیار بزرگی است که مانع بروز خیلی از مشکلات بزرگتر میشود من از وکیل موسسه شما که در تمام مدت پرونده ام منو کاملا دوستانه و صمیمانه راهنمایی و همراهی کردند ممنونم


محمد مهدی احمدی

مسایل حقوقی خانواده از آن دسته از اختلافات حقوقی است که همه ما حداقل یک بار آن را تجربه خواهیم کرد. در واقع اولین نهادی که بشر در بدو تولد و از ابتدای تاریخ، عضویت در آن را تجربه می کند، نهاد خانواده است. به همین خاطر قانون گذاران همواره توجه ویژه ای بر مسایل حقوقی خانواده داشته اند. چرا که هر چقدر قوانین و مقررات مربوط به این حیطه با دقت و حساسیت انتخاب شود، نه تنها خانواده هایی سالم تر بلکه جوامعی پیشرفته تر نیز خواهیم داشت. از طرفی مواجهه با دعاوی خانوادگی امری اجتناب ناپذیر می باشد. به عبارتی حتی اگر خودمان هم نخواهیم، با این دعاوی مواجه خواهیم شد


mohamad sheykhi

خیرا ، قانونی در جهت حفاظت و تقویت بنیان خانوادگی به تصویب رسیده است که " قانون حمایت خانواده " نام دارد . همانگونه که از نام این قانون مشخص است ، حمایت از خانواده و به نظم در آوردن روابط خانوادگی و جلوگیری از دعاوی خانوادگی هدف از تصویب این قانون است . به همین دلیل ، در ماده 4 این قانون ، دعاوی خانوادگی و انواع آن بیان شده است . بر اساس این ماده ، انواع دعاوی خانوادگی عبارتند از : 1- نامزدی و خسارات ناشی از بر هم زدن آن 2- نکاح دائم ، موقت و اذن در نکاح 3- شروط ضمن عقد نکاح 4- ازدواج مجدد 5- جهیزیه 6- مهریه 7- نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت 8- تمکین و نشوز 9- طلاق ، رجوع از طلاق ، فسخ و انفساخ نکاح ، بذل مدت و انقضای آن 10- حضانت و ملاقات طفل 11- نسب 12- رشد ، حجر و رفع آن 13- ولایت قهری ، قیمومت ، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجوران و وصایت در امور مربوط به آنان 14- نفقه اقارب 15- امور راجع به غایب مفقودالاثر 16- سرپرستی کودکان بی سرپرست 17- اهدای جنین 18-تغییر جنسیت . دعاوی خانوادگی مذکور در این ماده معمولا توسط وکیل خانواده پیگیری می شوند .


معراج فرجی

عمده مطالب سایت معطوف به موارد حقوقی و مدنی است و اگر از مطالب کیفری و جنایی هم منتشر بفرمایید بسبار غنی تر و بهتر میشود


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.