وکالت فروش خودرو ورثه‌ای

وکالت فروش خودرو ورثه‌ای

وکالت فروش خودرو ورثه‌ای

فروش خودرو به صورت وکالتی یکی از امور مرسوم و متداول است و بسیاری از افراد در حال حاضر با این روش، خودرو معامله می‌کنند. بنابراین در حالت عادی در صحت وکالت فروش خودرو و به طور کلی این نحوه معامله خودرو، هیچ شک و شبیه‌ای وجود ندارد. البته به شرط این که وکالتنامه به صورت اصولی تنظیم شده باشد! حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا فروش خودرو ورثه‌ای به صورت وکالتی صحیح است یا خیر؟!

اگر قصد دارید ماشین ورثه‌ای را به صورت وکالتی بفروشید یا این که یک خودرو با این شرایط خریداری کنید، اما درباره نحوه تنظیم وکالت فروش خودرو و موارد مربوط به آن اطلاعات کافی ندارید، توصیه می‌کنم تا انتهای این مطلب با موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه باشید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از وکالت فروش چیست؟

پیش از این که بخواهیم درباره وکالت فروش خودرو ورثه‌ای و نحوه تنظیم آن صحبت کنیم، باید بدانیم وکالت فروش چیست؟! وکالت فروش در اصل یک وکالتنامه است که بر اساس آن صاحب مال به وکیل، اجازه فروش یا نقل و انتقال سند آن را می‌دهد.

بنابراین در وکالت فروش خودرو، مالک خودرو به وکیل خود اجازه فروش و انتقال سند آن را می‌دهد. با وجود این وکالتنامه، وکیل می‌تواند تمام کارهای فروش و انتقال سند را انجام دهد و دیگر نیازی به حضور مالک و صاحب سند نخواهد بود. این وکالت اکثرا میان فروشنده و خریدار تنظیم می‌شود، یعنی پس از اتمام معامله فروشنده به خریدار وکالت می‌دهد تا کارهای انتقال سند و تعویض پلاک و ... را خودش انجام دهد.

 

مزایا و معایب دادن وکالت فروش به دیگری

فرض کنید شما وکالت فروش خودرو یا ملک خود را به فرد دیگری داده اید، در این صورت فرد مذکور که همان وکیل شما در این امر محسوب می‌شود، تمام کارهای فروش و انتقال سند را انجام خواهد داد و این باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد. مهمترین مزیت دادن وکالت فروش به دیگری همین مورد است! اما مزایای دیگری مثل کاهش هزینه ها، جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو (در صورتی که طرف مقابل وکیل دادگستری باشد)، عدم نیاز به سند و ... نیز دارد.

اما از معایب دادن وکالت فروش به دیگری می‌توان به مواردی نظیر ابطال وکالتنامه با فوت، جنون و ... خریدار و فروشنده، نداشتن تاثیر در صورت از بین رفتن قرارداد، و از همه مهمتر بالا بودن ریسک در این نحوه معامله اشاره کرد.

 

آنچه در وکالت فروش خودرو باید نوشته شود

 موضوع وکالت، اطلاعات هویتی موکل (مالک) و وکیل، اطلاعات دقیق خودرو، حیطه اختیارات وکیل، مدت اعتبار وکالت از جمله موارد مهمی هستند که ذکر آن ها در وکالت فروش خودرو الزامیست. البته موکل می‌تواند تمام شرایط و توافقات خود با طرف مقابل را در وکالتنامه درج کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

با این حال بهتر است پیش از دادن وکالت فروش به دیگری، از طریق مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشورت کنید. کارشناسان ما هرآنچه باید بدانید و در وکالت فروش درج کنید را به شما خواهند گفت. در نتیجه خیال شما از بابت قانونی و اصولی بودن وکالت، آسوده خواهد شد.

 

 

 

مشاوره حقوقی ارث 
مشاوره حقوقی تقسیم ترکه 
وکیل ارث 
مشاوره حقوقی انحصار وراثت 
درباره ما 

 

چگونگی تنظیم وکالت فروش خودرو ورثه‌ای

شرط فروش و نقل و انتقال سند خودرو ورثه‌ای، این است که انحصار وراثت انجام شده باشد. بنابراین تا قبل از انحصار وراثت هیچکدام از ورثه نمی‌توانند اقدام به فروش، انتقال یا تعویض پلاک ماشین ورثه‌ای کنند. شما هم اگر می‌خواهید خودرویی با این شرایط بخرید، بهتر است ابتدا از این که آیا انحصار وراثت انجام شده یا نه اطمینان پیدا کنید!

پس از دریافت گواهی انحصار وراثت، ورثه می‌توانند وکالت فروش خودرو را به یکی از وراث یا خریدار خودرو بدهند تا کارهای انتقال سند و تعویض پلاک را انجام دهد. بنابراین گواهی انحصار وراثت، مهمترین مدرک برای انجام این معامله است و این موضوع ارتباطی به نحوه فروش ماشین متوفی (وکالتی یا مستقیم) ندارد!

نکته مهم دیگر در خرید ماشین ورثه‌ای این که سند ماشین، مفاصا حساب مالیاتی متوفی، وصیت نامه متوفی هم باید بررسی شوند و تازه پس از کامل بودن همه آن ها می‌توان خودرو متوفی را معامله کرد یا وکالت فروش آن را به دیگری داد.

برای اطلاع از نحوه دریافت گواهی انحصار وراثت و مدارک لازم برای آن، حتما مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی که در این باره نگارش شده اند را با دقت مطالعه کنید. یا این که با استفاده از مشاوره حقوقی با وکیل ارث موسسه ما، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

 

 

فروش ماشین

 

ابطال وکالت فروش خودرو ورثه‌ای

اگر چنانچه پس از دادن وکالت فروش خودرو ورثه‌ای به دیگری معلوم شود که خودرو به نام متوفی و جزو ماترک او نبوده، وکالت باطل خواهد شد. فوت و جنون وکیل یا یکی ار ورثه نیز دومین موردی است که باعث ابطال وکالت فروش می‌شود. در ضمن اگر چنانچه مشخص شود همه وراث به فروش خودرو راضی نبوده اند و وکالتنامه را امضا نکرده اند هم وکالتنامه باطل خواهد شد.

به طور کلی معامله خودرو یا ملک ورثه‌ای از جمله معاملات حساس و دشوار است که نیازمند طی مراحل طولانی می‌باشد. به همین دلیل هم است که ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، مشاوره حقوقی با وکیل ارث یا سایر وکلای متخصص و مجرب را قبل از انجام چنین معامله‌ای به همه شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

 


سوالات متداول

نظرات

یونس

با سلام صاحب خودرو یه سرباز بوده که خودکشی کرده و فوت کرده و تاریخ وکالت نامه تموم شده من چگونه میتوانم تعویض پلاک انجام دهم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.