اعتراض ثالث به عملیات اجرایی در اجرای احکام کیفری و مدنی

اعتراض ثالث به عملیات اجرایی در اجرای احکام کیفری و مدنی

اعتراض ثالث به عملیات اجرایی در اجرای احکام کیفری و مدنی

دعوای اعتراض ثالث یکی از موارد حقوقی بوده که برای برخی از افراد پیش می‌آید. این طرح دعوا انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، متداول‌تر از انواع دیگر است. اگر فردی نسبت به مالی که توسط دادگاه توقیف شده، مدعی مالکیت باشد؛ به آن اعتراض ثالث اجرایی گفته می‌شود. این دعوا برخلاف نام سخت و ظاهر مشکلی که دارد؛ بسیار متداول بوده و روزانه در شعبه‌های مختلف دادگاه بررسی می‌شود.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این طرح دعوا آشنا نموده و ضمن معرفی انواع آن، اهمیت استفاده از مشاوره حقوقی برای حل این پرونده و هزینه‌های آن را نیز با شما در میان بگذاریم. برای آشنایی بیشتر با این طرح دعوا، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از اعتراض ثالث اجرایی چیست؟

گاهی این موضوع پیش می‌آید که دو نفر درگیر یک طرح دعوا در یکی از مراجع قضایی هستند. به عنوان مثال فردی از شما کلاهبرداری کرده و شما هم پرونده‌ای علیه وی تشکیل داده‌اید. در همین حین شخص سومی که از این جریان هیچ اطلاعی نداشته هم علیه شخص مقابل شما طرح دعوی می‌نماید. در این حالت گفته می‌شود که اعتراض ثالث اجرایی در جریان است.

به معنای ساده‌تر یعنی فرد ثالثی هم درگیر یک پرونده مشابه در دادگاه شده است. برای اینکه فردی ثالث اجرایی باشد، لازم است تا نه طرف دعوای اولیه و نه خوانده دعوای اولیه باشد. با این حال باز هم از او حقی ضایع شده و به دنبال پس گرفتن این حق است. اعتراض شخص ثالث هم می‌تواند به توقیف نمودن اموال باشد و هم مرتبط به اجرای حکم.

 

 

نمونه دادخواست اعتراض ثالث

دادخواست اعتراض ثالث سه حالت یا وضعیت مختلف دارد:

  • اعتراض ثالث اصلی
  • اعتراض ثالث طاری
  • اعتراض ثالث اجرایی

در اعتراض ثالث اصلی، خوانده دعوا هیچ اطلاعی از حکم صادر شده ندارد. هنگامی از این حکم اگاه می‌شود که زمان اجرایی شدن آن فرا رسیده باشد.

در اعتراض ثالث طاری، هنگام صدور رأی دادگاه یکی از طرفین به نتیجه، اعتراض وارد می‌کند. در این حالت اگر طرف بعدی هم با استناد به برخی از مدارک به طرف مقابل خود اعتراض نماید، به آن اعتراض طاری گفته می‌شود.

در حالت آخر هم که اعتراض اجرایی بوده زمانی رخ می‌دهد که به دلیل شکایت، اموال یک فرد توقیف می‌شود. در این موقعیت شخص سومی هم وارد پرونده شده و ادعا می‌نماید این اموال توقیف شده متعلق به وی است. در اینجا اعتراض ثالث اجرایی رخ داده است.

 

 

 

مشاوره حقوقی اعتراض ثالث اجرایی و مدنی

 

هزینه نگارش دادخواست اعتراض ثالث

برای ثبت درخواست اعتراض ثالث باید در ابتدا یک دادخواست رسمی و مناسب تهیه نمایید تا به دفاتر قضایی تسلیم نمایید. از آنجا که نوشتن این دادخواست تنها راهی است که می‌توانید با آن پرونده خود را به جریان بیاندازید،‌ بهتر است اینکار را به خوبی انجام دهید. برای اینکار باید به تکنیک‌های نگارش یک دادخواست رسمی آشنا بود و اصول مربوط به پرونده‌های اعتراض ثالث را نیز بدانید. ممکن است راهنمایی‌های یک شخص آگاه بتواند به خوبی کمک کننده باشد.

در صورتی که می‌خواهید اینکار به بهترین و سریع‌ترین حالت ممکن انجام شود، بهتر است اینکار را به عهده یک وکیل بگذارید. از آنجا که یک وکیل کاربلد در نوشتن انواع دادخواست تجربه دارد، می‌تواند بهترین متن ممکن را برای شما تنظیم نماید. هزینه نگارش دادخواست نیز با توجه به اینکه یک کار تخصصی است و باید به تمامی ابعاد ماجرا اشراف داشت، بسته به نوع و محتویات پرونده متفاوت خواهد بود. برای اطلاع دقیق از هزینه اعتراض ثالث، کافیست با موسسه وکیل تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید تا کارشناس مربوطه شما را به خوبی راهنمایی نماید.

 

 

مشاوره حقوقی اعتراض ثالث به عملیات اجرایی در اجرای احکام کیفری

بعد از آشنایی با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی که جز، موارد خاص در دعاوی حقوقی است، باید این مورد را در نظر داشته باشید که سختی کار نفر ثالث در این شرایط سخت‌تر از حالت عادی خواهد بود. به دلیل اینکه دادگاه یکبار برگزار شده و تمامی صحبت‌های طرفین را شنیده است و در نهایت حکمی صادر نموده است، برای ورود دوباره به این موضوع باید دلیل محکمی داشته باشید.

دادگاه تنها در صورتی قبول می‌نماید رأی قبلی خود را تغییر دهد که مطمئن گردد اسناد شما معتبر بوده یا شما دلیل جدیدی برای بر حق بودن خود ارائه و یا شاهدین جدیدی به دادگاه معرفی نمایید. از آنجا که باید بتوانید به تنهایی ادله کافی برای دادگاه جمع و بهتر از نفرات قبلی از خود دفاع نمایید، بهتر است از وکیلی کمک بگیرید که در خصوص پرونده‌های اعتراض ثالث به عملیات اجرایی تجربه خوبی داشته و یا اینکه از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان استفاده نمایید.

 

 

چگونگی اعتراض ثالث به عملیات اجرایی در اجرای احکام مدنی

حال بعد از آشنایی با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی، بهتر است که نحوه انجام این اعتراض را یاد بگیرید. جایی که اعتراض خود را باید به آنجا برسانید، همان دادگاهی است که رأی بدوی را صادر نموده است. مهم نیست که صرفا دادگاهی برگزار شده یا حتی به مرحله تجدید نظر هم رسیده باشد. طبق قانون، اعتراض ثالث وارد بوده و آن دادگاه باید به این موضوع رسیدگی نماید. حال بعد از شناسایی دادگاه، کافیست یک دادخواست رسمی آماده نمایید. برای نگارش این دادخواست می‌توانید به موسسه حقوقی وکیل تلفنی مراجعه نموده و یا اینکه از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده نمایید.

 

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

با ارائه دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارائه مدارک جهت پیوست به دادخواست، پرونده به جریان درآمده و به دادگاه ارجاع داده می‌شود. این دادگاه به دلیل گذراندن برخی مراحل، دیگر از تشریفات خاصی پیروی نمی‌کند و به محض رسیدن دادخواست، دادگاه دستور بررسی پرونده را صادر می‌نماید. بعد از بررسی مدارک و استماع شهور و باقی موارد، تحقیقات مربوطه انجام شده و نتیجه نهایی مشخص می‌گردد.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی در زمینه اعتراض به احکام مدنی و کیفری خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین این موسسه با وکلای باتجربه و متخصص استفاده نمایید. علاوه بر این، فرصتی برای شما فراهم بوده تا بتوانید با مراجعه به وب سایت این موسسه، سوالات خود را به صورت رایگان بپرسید. امکان نگارش انواع دادخواست و بررسی پرونده نیز توسط وکلای مجرب فراهم است. می‌توانید برای رزرو وقت و هرگونه پرسش با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670  تماس بگیرید.

 

 

نگارش انواع دادخواست
جلب شخص ثالث دعوی ثبتی 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما 


نظرات

حسن علی نژاد

عالی بود متشکرم


معراج فرجی

هنگامی که فرد ثالث خود را صاحب حقی و ذینفع در دعوایی می داند. که بدون حضور او مورد رسیدگی واقع شده و حکم نیز صادر شده است. زمانیکه این شخص بعد از حکم صادره و قطعی شده و در مرحله اجرا از آن مطلع می شود


mohamad sheykhi

در اعتراض ثالث اصلی، خوانده دعوا هیچ اطلاعی از حکم صادر شده ندارد. هنگامی از این حکم اگاه می‌شود که زمان اجرایی شدن آن فرا رسیده باشد. در اعتراض ثالث طاری، هنگام صدور رأی دادگاه یکی از طرفین به نتیجه، اعتراض وارد می‌کند. در این حالت اگر طرف بعدی هم با استناد به برخی از مدارک به طرف مقابل خود اعتراض نماید، به آن اعتراض طاری گفته می‌شود. در حالت آخر هم که اعتراض اجرایی بوده زمانی رخ می‌دهد که به دلیل شکایت، اموال یک فرد توقیف می‌شود. در این موقعیت شخص سومی هم وارد پرونده شده و ادعا می‌نماید این اموال توقیف شده متعلق به وی است. در اینجا اعتراض ثالث اجرایی رخ داده است.


بهنام رحمانی فرد

با سلام شرایط لازم برای پذیرش اعتراض ثالث اجرایی همانطور که مشخص است در همه موارد نمی توان به اعتراض ثالث اجرایی ترتیب اثر داد. بنابراین رعایت شریط مقرر در قانون برای استماع اظهارات معترض لازم است که عبارتند از: ادعای مزبور باید مستند به حکم قطعی‌ یا سند رسمی باشد. تاریخ حکم قطعی یا سند رسمی باید مقدم بر تاریخ توقیف مال توسط دادگاه باشد. وکیل نحوه اعتراض ثالث اجرایی : لازم است بدانید که اگر مال توقیف شده دارای سند رسمی نباشد. یا معترض ثالث اجرایی نتواند سند رسمی ارائه کند. و یه ارائه سند عادی مانند مبایعه نامه اکتفا کند باید مراحل قانونی برای اثبات مالکیت و انتقال سند رسمی را پشت سر بگذارد. ثالـث اجـرایی چگونه می تواند به عملیات اجرایی اعتراض نماید؟ اکنون به سوال اصلی مقاله بازمی گردیم. نحوه اعتراض ثالث اجرایی به صورت ذیل است: در ابتدا باید مرجع صالح رسیدگی به اعتراض ثالث اجرایی را مشخص کنیم. دادگاه صالح جهت رسیدگی به این دعوا، دادگاه صادرکننده رای بدوی می باشد. و نکته بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که حتی اگر نسبت به آن دعوا تجدیدنظر خواهی هم شده باشد. باز دادگاه بدوی باید به این اعتراض رسیدگی نماید. طرح این دعوا در قالب فرم دادخواست صورت می گیرد. و معترض ثالث باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نماید. همچنین لازم است تا کپی مصدق مدارک مالکیت خود را به پیوست دادخواست ارائه دهد. اگر مستند مورد ادعای شخص ثالث، حکم قطعی یا سند رسمی باشد. در صورتی که تاریخ مدرک ارائه شده از جانب شخص ثالث، مقدم بر تاریخ توقیف مال باشد، دادگاه حکم به رفع توقیف می دهد. در غیر این صورت اگر مستند مورد ادعای شخص ثالث، سند عادی مثل یک مبایعه نامه باشد، باید در دادگاه بررسی گردد. لازم است بدانید که این دعوا بدون رعایت تشریفات آیین دادرسی و بدون پرداخت هزینه دادرسی صورت می گیرد. دادگاه دستور تشکیل جلسه دادرسی را داده و به بررسی مدرک ارائه شده و استماع اظهارات شهودی که ذیل مبایعه نامه را امضا نموده اند می پردازد. تا ضمن انجام تحقیقات مقدماتی واقعیت امر را کشف نماید.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همان‌طوری که همه ما می‌دانیم هر پرونده‌ای که در دادگاه تشکیل می‌شود چه به‌صورت کیفری باشد و چه به‌صورت حقوقی دو وجه و دو منظر دارد که در اصطلاح به یک طرف آن خواهان یا شاکی و به طبف دیگر خوانده یا متشکل می‌گویند اما در برخی از پرونده‌ها ممکن است به حقوق شخص سومی نیز خدشه‌ وارد شود که ایشان بدلیل احقاق حق خود به دعوا ورود نماید، به چنین اعتراضی که مربوط به حقوق اشخاص دیگر می‌شوند اعتراض ثالث می‌گویند. اعتراض ثالث هم می‌تواند در پرونده‌های کیفری باشد و هم در پرونده‌های حقوقی، اعتراض ثالث یک تفاوت کوچک با بحث ورود ثالث دارد و آن‌هم این است که ورود ثالث مادامی است که هنوز پرونده به اتمام نرسیده و رأی صادر نشده است اما اعتراض سال زمانی خواهد بود که حقوقی که از اشخاص خارج از دعوا زیر پا گذاشته شده و رأی صادر شده‌است و آن طرف برای احقاق حق خود وارد دعوا می‌شود. اعتراض ثالث بر اثر مقررات قانونی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که به آن اعتراض ثالث اصلی اعتراض ثالث طاری و اعتراض ثالث اجرایی می‌گویند . در اعتراض ثالث اصلی خوانده دعوا هیچ اطلاعی از حکم صادرشده ندارد و هنگامی از این حکم آگاه می‌شود که زمان اجرایی شدن آن فرارسیده باشد، در اعتراض ثالث طاری نیز هنگام صدور رأی دادگاه یکی از طرفین به نتیجه اعتراض وارد می‌کند و این حالت نیز اگر طرف بعدی هم بازتاب برخی از مدارک به‌طرف مقابل خود اعتراض کند و دعوا دوباره دو منظر پیدا نماید به آن اعتراض ثالث طاری گفته می‌شود و در آخر هم اعتراض ثالث اجرایی که پرونده به اجرای احکام ارجاع شده و یکی از طرفین که منافع خود را در خطر می‌بیند و در دعوا حضور نداشته اقدام می نماید. باید دانست که اعتراض ثالث با ثبت دادخواست شروع می شود و باید دادخواست مناسب تنظیم نمود تا قاضی دادگاه راضی شود از رأی خود عدول نماید، پس تنظیم یک دادخواست مناسب‌ در پرونده مربوط به اعتراض ثالث بسیار مهم و حیاتی است زیرا اعتراض ثالث نیز از طرق خاص شکایت از آرا بوده و تنها با داشتن مدرک و ادله مناسب و نیز تنظیم دادخواست اصولی می‌توان احقاق حق نمود؛ لذا توصیه اکید ما این است که این کار را به وکلای مؤسسه وکیل تلفنی سپرده و بعد از آن اقدام نمایید پیروز و موفق باشید.


محمد مهدی احمدی

اعتراض ثالث اصلی، خوانده دعوا هیچ اطلاعی از حکم صادر شده ندارد. هنگامی از این حکم اگاه می‌شود که زمان اجرایی شدن آن فرا رسیده باشد. در اعتراض ثالث طاری، هنگام صدور رأی دادگاه یکی از طرفین به نتیجه، اعتراض وارد می‌کند. در این حالت اگر طرف بعدی هم با استناد به برخی از مدارک به طرف مقابل خود اعتراض نماید، به آن اعتراض طاری گفته می‌شود. در حالت آخر هم که اعتراض اجرایی بوده زمانی رخ می‌دهد که به دلیل شکایت، اموال یک فرد توقیف می‌شود. در این موقعیت شخص سومی هم وارد پرونده شده و ادعا می‌نماید این اموال توقیف شده متعلق به وی است. در اینجا اعتراض ثالث اجرایی رخ داده است


بشیر علی پاریاد

اعتراض ثالث اجرایی ، زمانی مطرح می شود که فرد ثالث خود را صاحب حقی و ذینفع در دعوایی می داند. که بدون حضور او مورد رسیدگی واقع شده و حکم نیز صادر شده است. زمانیکه این شخص بعد از حکم صادره و قطعی شده و در مرحله اجرا از آن مطلع می شود اعتراض ثالث اجرایی مصداق پیدا می کند


سپیده کرمی

با سلام ، این حالت گفته می‌شود که اعتراض ثالث اجرایی در جریان است. به معنای ساده‌تر یعنی فرد ثالثی هم درگیر یک پرونده مشابه در دادگاه شده است. برای اینکه فردی ثالث اجرایی باشد، لازم است تا نه طرف دعوای اولیه و نه خوانده دعوای اولیه باشد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام از آشنایی با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی، بهتر است که نحوه انجام این اعتراض را یاد بگیرید. جایی که اعتراض خود را باید به آنجا برسانید، همان دادگاهی است که رأی بدوی را صادر نموده است. مهم نیست که صرفا دادگاهی برگزار شده یا حتی به مرحله تجدید نظر هم رسیده باشد. طبق قانون، اعتراض ثالث وارد بوده و آن دادگاه باید به این موضوع رسیدگی نماید. حال بعد از شناسایی دادگاه، کافیست یک دادخواست رسمی آماده نمایید. برای نگارش این دادخواست می‌توانید به موسسه حقوقی وکیل تلفنی مراجعه نموده و یا اینکه از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده نمایید


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.