قتل مرد مسلمان توسط زنش

قتل مرد مسلمان توسط زنش

قتل مرد مسلمان توسط زنش

قانونگذار صراحتا در ماده 207 قانون مجازات اسلامی بیان کرده " هرگاه مسلمانی کشته شود قاتل قصاص می‌شود. " همین یک ماده کافیست تا بدانیم مجازات قتل مرد مسلمان توسط زنش یا قتل زن توسط مرد، قصاص است. زیرا در این قانون هیچ اشاره‌ای به جنسیت قاتل و مقتول و یا نسبت ایشان با یکدیگر نشده است.

با این حال پرسش های موجود درباره مجازات زنی که همسر مسلمان خود را به قتل رسانده، حاکی از آنند که بسیاری از مردم گمان می‌کنند قتل مرد مسلمان توسط زنش یکی از استثنائات است و مجازات جداگانه‌ای دارد!

من با همکاری وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی، در این مقاله درباره احکام و قوانین مربوط به قتل مرد مسلمان، مجازات قاتل و دیه‌ای که باید بپردازد صحبت کرده ام. پس اگر به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه هستید حتما با من همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف قتل از زبان وکیل

پیش از این که به سراغ اصل مطلب بروم و درباره مجازات و قصاص قتل مرد توسط زنش و یا نحوه مطالبه دیه قتل مرد مسلمان صحبت کنم، لازم دیدم مختصرا توضیحاتی درباره قتل بدهم تا ماهیت این عمل بر شما آشکار شود.

قتل که اصطلاح صحیح‌تر آن " قتل نفس " است در اصل به معنای گرفتن زندگی و جان دیگری می‌باشد. بنابراین وقتی که فردی به هر شکلی جان و حیات دیگری را می‌گیرد، می‌گویند قتل اتفاق افتاده است. در نتیجه فردی که از او سلب حیات شده " مقتول " و فرد مقابل که با فعل خود موجب اتمام زندگی یک انسان شده " قاتل " نامیده می‌شوند.

 

مجازات زن بابت به قتل رساندن شوهرش

در مقدمه بحث گفتیم که در ماده 207 قانون مجازات اسلامی، مجازات قتل عمدی مسلمان فقط قصاص است. اما در این مورد یک استثنا نیز وجود دارد آن هم این که اگر مرد، زن خود را در حال زنا با دیگری ببیند و او را به قتل برساند، مجازاتش قصاص نیست.

همین استثناء باعث ایجاد شبهاتی در اذهان عمومی شده که آیا اگر این اتفاق برعکس شده و جای قاتل و مقتول عوض شود، باز هم چنین چیزی وجود دارد؟! در پاسخ به این قبیل شبهات باید گفت: قتل مرد مسلمان توسط همسرش اگر عمدی باشد، تحت هر شرایطی مجازات قصاص را برای قاتل در پی خواهد داشت. زیرا مورد استثناء که در بند ث ماده 302 قانون مجازات اسلامی بیان شده، فقط درباره قتل زن توسط مرد صحبت می‌کند.

 

 

مجازات قتل مرد مسلمان توسط همسرش

 

حق الوکاله وکیل برای پرونده قتل مرد مسلمان توسط همسرش

بارها از ابتدای مطلب گفتیم که قتل مرد مسلمان مجازاتی جز قصاص ندارد. اما در بسیاری از مواقع قتل کاملا غیر عمد بوده، ولی قاتل به دلیل نداشتن مدارک کافی نمی‌تواند بی گناهی خود را ثابت کند. در این مواقع قطعا با وجود یک وکیل کیفری کاربلد، زندگی دوباره به زنی که به صورت غیر عمد همسر خود را کشته، باز خواهد گشت.

البته مورد گفته شده تنها یکی از ده ها مزیت واسپاری پرونده قتل مرد مسلمان توسط همسرش، به وکیل است. پس اگر چنین مشکلی برای اعضای خانواده یا بستگان و آشنایانتان پیش آمده حتما از او بخواهید تا با یک وکیل مشورت کند.

 

موسسه حقوقی وکلای تلفنی این امکان را برای فارسی زبانان عزیز فراهم کرده که بتوانید از هر مکانی هستید، از طریق مشاوره حقوقی تلفنی و یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با برترین وکلای کیفری ایران در ارتباط باشید.

بنابراین هر یک از شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره حقوقی با وکیل قتل مرد توسط همسرش، یکی از مشاوره های حقوقی تلفنی موسسه حقوقی وکلای تلفنی را خریداری نمایید. یا در صورت نیاز به مشاوره حضوری، با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

محاسبه فوری دیه قتل مرد مسلمان توسط زنش

دیه یکی دیگر از مجازات های در نظر گرفته شده برای قاتل است که بعد از قصاص قرار می‌گیرد. در قتل مرد مسلمان توسط همسرش اگر قتل غیر عمد یا شبه عمد بوده باشد دیگر مجازات قاتل قصاص نخواهد بود، بلکه او محکوم به پرداخت دیه به اولیای دم خواهد شد. همچنین اگر قتل از نوع عمدی باشد اما قصاص میسر نباشد نیز این حکم اجرا می‌شود.

در این مواقع باید بررسی شود که دیه کشتن مرد چقدر است و زن چه مبلغی باید به اولیای دم بپردازد و اصلا اولیای دم در اینجا چه کسانی هستند. از طرفی بررسی این موارد نیازمند داشتن اطلاعات کافی در علم حقوق است. از همین رو فقط وکلا و کارشناسان حقوقی هستند که می‌توانند به بهترین و دقیق‌ترین شکل ممکن این موارد را بررسی کرده و دیه مقتول را محاسبه کنند.

یکی از خدمات موسسه حقوقی وکلای تلفنی، محاسبه دیه است. در نتیجه شما عزیزان برای محاسبه فوری دیه قتل مرد مسلمان می‌توانید با کارشناسان این موسسه در ارتباط باشید. جهت ارتباط با ایشان و ثبت سفارش محاسبه فوری دیه، فقط کافیست با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

قصاص زن در صورت قتل غیر عمد همسر مسلمان خود

قتل در قانون ایران به سه نوع تقسیم می‌شود؛ 1. قتل عمد 2. قتل شبه عمد 3. خطای محض. به جز مورد اول، موارد دیگر در اصل نوعی از قتل غیر عمد محسوب می‌شوند. در این مواقع اگر ثابت شود که قاتل قصد و نیت کشتن طرف مقابل را نداشته و یا فعل و عمل او کشنده نبوده، مجازات وی قصاص نخواهد بود.

پس اگر ثابت شود نیت زن اصلا قتل مرد مسلمان نبوده یا این که او مجنون و سفیه است و در حالت جنون مرتکب این جرم شده نیز مسلما به پرداخت دیه محکوم خواهد شد، نه قصاص.

 

 

مشاوره حقوقی قتل 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مطالبه خون بها از بیت المال 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

حسین سیفی

در خصوص قتل شخص مسلمان و قصاص قاتل به غیر از مواردی خاص مانند قتل فرزند توسط پدر و یا قتل کافر توسط مسلمان هیچ استثنایی وجود ندارد ، فلذا چه‌ شوهری زن مسلمان خود را بکشد و چه زنی شوهر مسلمان خود را بکشد قصاص در هر صورت ثابت است .


افشاری

با سلام درباره قصاص زنی که شوهرش را بکشد، باید توجه داشت که بند ث ماده ۳۰۲ قانون مجازات اسلامی تنها استثنا را متعلق به شوهری دانسته که زن خود را هنگام زنا با مرد بیگانه ببیند و این استثنا شامل زنی نیست که شوهرش را هنگام عمل جنسی با زن بیگانه ببیند. به عبارت دیگر، زن نمی تواند پس از قتل شوهر خود در هیچ حالی از قصاص رها شود و در صورت جمع بودن شرایط و درخواست اولیای دم شوهر، او بلافاصله به قصاص محکوم و حکم اجرا می شود.


بهنام رحمانی فرد

باسلام دیه یکی دیگر از مجازات های در نظر گرفته شده برای قاتل است که بعد از قصاص قرار می‌گیرد. در قتل مرد مسلمان توسط همسرش اگر قتل غیر عمد یا شبه عمد بوده باشد دیگر مجازات قاتل قصاص نخواهد بود، بلکه او محکوم به پرداخت دیه به اولیای دم خواهد شد. همچنین اگر قتل از نوع عمدی باشد اما قصاص میسر نباشد نیز این حکم اجرا می‌شود. در این مواقع باید بررسی شود که دیه کشتن مرد چقدر است و زن چه مبلغی باید به اولیای دم بپردازد و اصلا اولیای دم در اینجا چه کسانی هستند. از طرفی بررسی این موارد نیازمند داشتن اطلاعات کافی در علم حقوق است. از همین رو فقط وکلا و کارشناسان حقوقی هستند که می‌توانند به بهترین و دقیق‌ترین شکل ممکن این موارد را بررسی کرده و دیه مقتول را محاسبه کنند


ابوالفضل علی مددی

سلام.درمواردی که مرتکب جنایت عمدی به دلیل عدم وجود شرایط قصاص نفس،قصاص نمی‌شود اصل بر این است که به دیه وتعزیر محکوم می‌شود.برای اثبات قصاص سه شرط لازم است که عبارتند از:۱.فقدان رابطه ابوت(قاتل پدر یاجد پدری مقتول نباشد) ۲.تساوی درعقل ۳.تساوی در دین


علیرضا

خداقوت و خسته نباشید ضمن عرض تشکر از بابت مشاوره بسیار خوبی که از طریق تلفن توسط مشاورین شما دریافت کردم و رضایت کامل داشتم.خواستم از بابت سایت و مقالات کاربردی موسسه وکیل تلفنی که به خوبی باعث افزایش سطح آکاهی های عمومی میشود نیز تشکر کنم


معراج فرجی

در ماده 207 قانون مجازات اسلامی تصریح شده " هرگاه مسلمانی کشته شود قاتل قصاص می‌شود. " همین یک ماده کافیست تا بدانیم مجازات قتل مرد مسلمان توسط زنش یا قتل زن توسط مرد، قصاص است. زیرا در این قانون هیچ اشاره‌ای به جنسیت قاتل و مقتول و یا نسبت ایشان با یکدیگر نشده طبیعی است که با پرداخت فاضل دیه توسط اولیای دم همسر قصاص میشود


Mohammad sheykhi

در ماده 207 قانون مجازات اسلامی، مجازات قتل عمدی مسلمان فقط قصاص است. اما در این مورد یک استثنا نیز وجود دارد آن هم این که اگر مرد، زن خود را در حال زنا با دیگری ببیند و او را به قتل برساند، مجازاتش قصاص نیست. همین استثناء باعث ایجاد شبهاتی در اذهان عمومی شده که آیا اگر این اتفاق برعکس شده و جای قاتل و مقتول عوض شود، باز هم چنین چیزی وجود دارد؟! در پاسخ به این قبیل شبهات باید گفت: قتل مرد مسلمان توسط همسرش اگر عمدی باشد، تحت هر شرایطی مجازات قصاص را برای قاتل در پی خواهد داشت. زیرا مورد استثناء که در بند ث ماده 302 قانون مجازات اسلامی بیان شده، فقط درباره قتل زن توسط مرد صحبت می‌کند.


پروانه برغمدی

با سلام قانونگذار صراحتا در ماده 207 قانون مجازات اسلامی بیان کرده " هرگاه مسلمانی کشته شود قاتل قصاص می‌شود. " همین یک ماده کافیست تا بدانیم مجازات قتل مرد مسلمان توسط زنش یا قتل زن توسط مرد، قصاص است. زیرا در این قانون هیچ اشاره‌ای به جنسیت قاتل و مقتول و یا نسبت ایشان با یکدیگر نشده است.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب قانونگذار صراحتا در ماده 207 قانون مجازات اسلامی بیان کرده " هرگاه مسلمانی کشته شود قاتل قصاص می‌شود. " همین یک ماده کافیست تا بدانیم مجازات قتل مرد مسلمان توسط زنش یا قتل زن توسط مرد، قصاص است. زیرا در این قانون هیچ اشاره‌ای به جنسیت قاتل و مقتول و یا نسبت ایشان با یکدیگر نشده است.


محدثه عابدی

قتل در سه گروه جای دارد، عمد، شبه عمد، خطای محض در صورتی که فرد اثبات نماید قصد و نیتی در کشتن مقتول نداشته لذا قصاص نمی شود و به پرداخت دیه محکوم می شود. اما اگر قتل عمدی بوده باشد قاتل قصاص می شود. لذا در مورد قتل زن توسط شوهرش اگر زن را درحالت زنا ببیند قصاص نمی گردد ولی در شرایط دیگر حکم قصاص در مورد وی جاری می گردد


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همه ما می دانیم که یکی از انواع قتل، قتل های خانوادگی بوده و در این نوع از قتل، یکی از زیر مجموعه ها قتل همسر است که به دلایل مختلفی مانند مسائل ناموسی، اختلاف بر سر مسائل مالی مانند مهریه و مسائلی از این دست اتفاق می افتد. از آنجا که در برخی از انواع قتل های خانوادگی مانند قتل فرزند توسط پدر بحث قصاص منتفی بوده، یکی از مسائل مهمی که در رابطه با قتل همسر، توسط زن یا شوهر نیز مطرح می گردد مساله مجازات قاتل و امکان قصاص وی می باشد. مطابق مقررات قانون مجازات و قانون آیین دادرسی کیفری، قصاص همسر قاتل در برخی از فروض منتفی بوده و در بقیه موارد نیز منوط به رعایت شرایط ویژه ای می باشد. در صورتی که شرایط قصاص همسر قاتل من جمله وجود عنصر مادی، معنوی و قانونی جرم قتل عمد و درخواست اولیای دم وجود داشته باشد و موانع اجرای مجازات مانند جنون مرتکب نیز مفقود باشد، اجرای مجازات قصاص در مورد زن یا شوهر قاتل امکان پذیر است. به طور کلی، قصاص همسر قاتل در مورد زن و مرد قواعد یکسانی داشته مگر در مورد فرضی که مرد همسر خود را در حال زنا با مرد غریبه به قتل برساند که در این صورت با وجود شرایط قانونی، قصاص نخواهد شد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی قانونگذار صراحتا در ماده 207 قانون مجازات اسلامی بیان کرده " هرگاه مسلمانی کشته شود قاتل قصاص می‌شود. " همین یک ماده کافیست تا بدانیم مجازات قتل مرد مسلمان توسط زنش یا قتل زن توسط مرد، قصاص است. زیرا در این قانون هیچ اشاره‌ای به جنسیت قاتل و مقتول و یا نسبت ایشان با یکدیگر نشده است. با این حال پرسش های موجود درباره مجازات زنی که همسر مسلمان خود را به قتل رسانده، حاکی از آنند که بسیاری از مردم گمان می‌کنند قتل مرد مسلمان توسط زنش یکی از استثنائات است و مجازات جداگانه‌ای دارد


وحید فراست

قتل و کیفر ناشی از آن یعنی قصاص در بعضی از جوامع پذیرفته است البته قصاص در شرایط متفاوتی به دیه نیز تبدیل می شود


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.