شیوه محاسبه آنلاین تاخیر در تادیه

شیوه محاسبه آنلاین تاخیر در تادیه

شیوه محاسبه آنلاین تاخیر در تادیه

زمانی که طرفین توافق می کنند که بدهکار در زمانی مشخص مبلغی را به طلبکار بازگرداند، موعد مقرری که توسط آنها مشخص می شود، بسیار اهمیت دارد. در صورتی که بدهکار در زمان مشخص شده، بدهی خود را به طلبکار پرداخت نکند، طلبکار می تواند خسارت دیرکرد پول خود را مطالبه نماید. به این خسارت، خسارت تاخیر تادیه گفته می شود. نکته ای که در مورد خسارت تاخیر در تادیه اهمیت دارد این است که این خسارت تنها به وجه نقد رایج تعلق گرفته و شامل کالا یا محصولات نمی شود. حتی ارزهای خارجی نیز، تاخیر تادیه نخواهند داشت.

دارندگان چک باید در هنگام پرداخت مبلغ چک های خود، به زمان سررسید چک توجه نموده تا خود را از پرداخت خسارت تاخیر در تادیه معاف کنند. بنابراین، چیزی که در بحث تاخیر تادیه بسیار اهمیت دارد، انجام تعهد در زمان مشخص شده می باشد.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

در چه مواردی می توان برای مطالبه خسارت تاخیر تادیه اقدام نمود؟

اولین قدم برای مطالبه خسارت تاخیر تادیه، اثبات آن نزد مراجع قضایی است. طلبکار باید اثبات کند که بدهکار در مدت زمان تعیین شده، بدهی را پرداخت نکرده است. برای انجام این کار، طلبکار باید اظهارنامه خود را ارسال نماید. البته در مواردی، نیاز به ارسال این اظهارنامه نبوده و صرفا بدون اظهارنامه نیز خسارت تاخیر در تادیه به طلبکار تعلق می گیرد. یکی از این موارد چک بوده که تاریخ چک، مبنای محاسبه خسارت تاخیر تادیه می باشد. علاوه بر این، مورد دیگری که بدون مطالبه طلبکار، مشمول خسارت تاخیر تادیه می شود، مهریه است. در مورد مهریه نیز، تاریخ عقد نکاح به عنوان مبنای محاسبه خسارت در نظر گرفته می شود.

وام های بانکی نیز دیگر مواردی هستند که در صورت عدم پرداخت اقساط وام توسط وام گیرنده، مشمول خسارت تاخیر تادیه می شوند. در این شرایط، اگر خانه به عنوان ضمانت در رهن بانک باشد، در سند رهنی، دریافت خسارت تاخیر تادیه در صورت عدم پرداخت اقساط قید خواهد شد. در صورتی که در مورد مطالبه خسارت تاخیر تادیه سوالی دارید، با مشاوران حقوقی ما در مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان   در میان بگذارید.

 

محاسبه آنلاین تاخیر در تادیه

میزان تاخیر در تادیه با توجه به نرخ تورم مشخص می شود. نرخ تورم نیز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می گردد. علت انتخاب نرخ تورم به عنوان مبنای محاسبه این نوع دیرکرد نیز، کاهش ارزش پول در طول زمان است. افراد می توانند میزان تاخیر تادیه را به صورت آنلاین نیز محاسبه نمایند. سایت های مختلفی برای محاسبه این نوع دیرکرد وجود داشته که با توجه به سال پرداخت، ماه پرداخت، سال سررسید، ماه سررسید، نوع محاسبه( ماهانه، سالانه) و مبلغ بدهی، تاخیر تادیه را برای شما محاسبه می کنند. البته در این سایت ها، شاخص ها دائم در حال تغییر و به‌روز‌رسانی هستند.

البته لازم به ذکر است که گاهی مقدار خسارت تاخیر در تادیه از قبل تعیین شده و نیازی به محاسبه آن بر اساس نرخ تورم نیست. بطور مثال، زمانی که دو نفر با یکدیگر توافق می کنند، معیار، توافق طرفین می باشد. در وام های بانکی نیز، نرخ خسارت تاخیر، در سند وام بانکی قید شده و حتی با تغییر نرخ تورم نیز، مبنای پرداخت خسارت تاخیر تادیه، همان مقدار قید شده در سند بانکی می باشد. چنانچه برای محاسبه آنلاین خسارت تاخیر تادیه به راهنمایی مشاوران حقوقی نیاز داشتید، موسسه حقوقی وکلای تلفنی می تواند بهترین گزینه برای شما موکلان عزیز باشد. از طریق مشاوره حقوقی تلفنی  با ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید.

 

 

 

مشاوره حقوقی صندوق تامین 
هزینه نگارش دادخواست تاخیر در تادیه 
نگارش اظهارنامه
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

برای مطالبه خسارت تاخیر تادیه چه باید کرد؟

ماده 48 ضابطه آیین دادرسی مدنی عنوان می کند که طرح هر مطالبه ای در دستگاه های قضایی نیازمند ارائه دادخواست است. بنابراین، به منظور مطالبه خسارت تاخیر در تادیه باید ابتدا دادخواستی نگارش نمود. نگارش دادخواست باید توسط وکلا و مشاوران حقوقی زبده انجام شود. واگذار کردن این کار به افراد متخصص در این زمینه، از بروز اشتباه و به تاخیر افتادن پرونده مطالبه خسارت جلوگیری می کند. پس از ارائه دادخواست به دادگاه، دادسرا با بررسی مدارک محکمه پسند، نسبت به صدور حکم مورد نظر اقدام می نماید. مقدار خسارت تاخیر تادیه نیز با توجه به نرخ تورم تعیین شده و بدهکار موظف به پرداخت آن است.

 

 

 

تاخیر تادیه

 

هزینه محاسبه آنلاین تاخیر در تادیه

همانطور که گفته شد، برای جلوگیری از مراجعه حضوری برای محاسبه تاخیر در تادیه، سایت هایی برای محاسبه آنلاین این نوع دیرکرد ایجاد شده اند. البته موسسه حقوقی وکلای تلفنی می تواند این خدمت را به موکلان خود ارائه دهد. شما از طریق مشاوره حقوقی  می توانید با وکلای ما ارتباط برقرار کرده و از آنها بخواهید تا هزینه تاخیر تادیه را برای شما به صورت آنلاین محاسبه کنند.

مشاوران حقوقی با تمام قوانین و ضوابط خسارت تاخیر در تادیه آشنا بوده و با تسلط بر جوانب مختلف آن، به شما در پرداخت قانونی خسارت تاخیر تادیه کمک می کنند. همچنین، اگر در جستجوی وکیلی برای مطالبه خسارت تاخیر تادیه خود هستید، این کار را به مشاوران ما واگذار کنید. به تخصص ما اعتماد کرده و پرونده های حقوقی خود را در زمانی کوتاه به نتیجه برسانید.

 


سوالات متداول

نظرات

قادری

با سلام میزان تاخیر در تادیه با توجه به نرخ تورم مشخص می شود. نرخ تورم نیز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می گردد. علت انتخاب نرخ تورم به عنوان مبنای محاسبه این نوع دیرکرد نیز، کاهش ارزش پول در طول زمان است. افراد می توانند میزان تاخیر تادیه را به صورت آنلاین نیز محاسبه نمایند. سایت های مختلفی برای محاسبه این نوع دیرکرد وجود داشته که با توجه به سال پرداخت، ماه پرداخت، سال سررسید، ماه سررسید، نوع محاسبه( ماهانه، سالانه) و مبلغ بدهی، تاخیر تادیه را برای شما محاسبه می کنند. البته در این سایت ها، شاخص ها دائم در حال تغییر و به‌روز‌رسانی هستند


آزاده حیدری

نکته مهمی که باب خسارت تاخیر تادیه مطرح است این است که مبنای مطالبه این خسارت ماده 522 قانون آیین دادرسی مدنی است و تنها در مورد وجه نقد رایج یعنی ریال است ولی مبنای مطالبه خسارت قراردادی یا ارزهای خارجی یا شروط قرارداد مواد 221 به بعد قانون مدنی می باشد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام زمانی که طرفین توافق می کنند که بدهکار در زمانی مشخص مبلغی را به طلبکار بازگرداند، موعد مقرری که توسط آنها مشخص می شود، بسیار اهمیت دارد. در صورتی که بدهکار در زمان مشخص شده، بدهی خود را به طلبکار پرداخت نکند، طلبکار می تواند خسارت دیرکرد پول خود را مطالبه نماید. به این خسارت، خسارت تاخیر تادیه گفته می شود. نکته ای که در مورد خسارت تاخیر در تادیه اهمیت دارد این است که این خسارت تنها به وجه نقد رایج تعلق گرفته و شامل کالا یا محصولات نمی شود. حتی ارزهای خارجی نیز، تاخیر تادیه نخواهند داشت. دارندگان چک باید در هنگام پرداخت مبلغ چک های خود، به زمان سررسید چک توجه نموده تا خود را از پرداخت خسارت تاخیر در تادیه معاف کنند


محدثه عابدی

خسارت تاخیر تادیه یکی از موضوعات مهم قانون آیین دادرسی مدنی می باشد و زمانی این خسارت قابل مطالبه می باشد که مدیون از پرداخت وجه رایج، (پول) سر موعد خودداری نماید. طلبکار می تواند با ارسال اظهارنامه به طور رسمی به بدهکار اعلام نماید و لذا اصولا مراجع قضایی خسارت تادیه را از این تاریخ محاسبه می نمایند.


بشیر علی پاریاد

مطالبه و دریافت خسارت دیرکرد پرداخت دیون مالی، می تواند هم زمان با طرح دعوی مطالبه وجه چک یا وجه ناشی از قرارداد (ذیل یک دادخواست)، قبل از صدور حکم یا پس از آن، صورت گیرد. در هر صورت، نحوه مطالبه و دریافت خسارت دیرکرد دیون مالی، با ثبت دادخواست مربوط به این امر، می باشد.


مجید شیخی

با سلام اولین قدم برای مطالبه خسارت تاخیر تادیه، اثبات آن نزد مراجع قضایی است. طلبکار باید اثبات کند که بدهکار در مدت زمان تعیین شده، بدهی را پرداخت نکرده است. برای انجام این کار، طلبکار باید اظهارنامه خود را ارسال نماید. البته در مواردی، نیاز به ارسال این اظهارنامه نبوده و صرفا بدون اظهارنامه نیز خسارت تاخیر در تادیه به طلبکار تعلق می گیرد. یکی از این موارد چک بوده که تاریخ چک، مبنای محاسبه خسارت تاخیر تادیه می باشد. علاوه بر این، مورد دیگری که بدون مطالبه طلبکار، مشمول خسارت تاخیر تادیه می شود، مهریه است. در مورد مهریه نیز، تاریخ عقد نکاح به عنوان مبنای محاسبه خسارت در نظر گرفته می شود


بهنام رحمانی فرد

باسلام تاخیر در تادیه با توجه به نرخ تورم مشخص می شود. نرخ تورم نیز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می گردد. علت انتخاب نرخ تورم به عنوان مبنای محاسبه این نوع دیرکرد نیز، کاهش ارزش پول در طول زمان است. افراد می توانند میزان تاخیر تادیه را به صورت آنلاین نیز محاسبه نمایند. سایت های مختلفی برای محاسبه این نوع دیرکرد وجود داشته که با توجه به سال پرداخت، ماه پرداخت، سال سررسید، ماه سررسید، نوع محاسبه( ماهانه، سالانه) و مبلغ بدهی، تاخیر تادیه را برای شما محاسبه می کنند. البته در این سایت ها، شاخص ها دائم در حال تغییر و به‌روز‌رسانی هستند. البته لازم به ذکر است که گاهی مقدار خسارت تاخیر در تادیه از قبل تعیین شده و نیازی به محاسبه آن بر اساس نرخ تورم نیست. بطور مثال، زمانی که دو نفر با یکدیگر توافق می کنند، معیار، توافق طرفین می باشد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، مطمئنا در دنیای پرتلاطم امروزی، یکی از موضوعاتی که می‌تواند جوامع بشری را از اختلافات شخصی و جمعی در امان بدارد، «آشنایی با حقوق متقابل افراد با یکدیگر و قانون» است که مهمترین اثر این آشنایی و آگاهی را می‌توان در پیشگیری از وقوع بسیاری از مشکلات حقوقی دانست و یکی از این موارد بحث خسارت تاخیر تادیه است. در توضیح امر باید گفت در پایان رسیدگی به برخی از شکایت‌ها، بخشی از حکم این است که یک طرف باید خسارتی را که به دیگری وارد کرده است، جبران کند، اما کم نیستند مواردی که فرد محکوم به پرداخت خسارت زیر بار نمی‌رود و دیر اقدام به پرداخت آن می‌کند. قانونگذار در این مورد برای جلوگیری از بروز مشکل و خسارت بیشتر زیان‌دیده، «خسارت تاخیر تادیه» را مطرح کرده است. خسارت تاخیر تادیه در دعاویی قابل مطالبه است که موضوع اختلاف، دین (بدهی) و آن هم از نوع وجه رایج ایران باشد و همچنین سررسید مشخصی در پرداخت آن پیش بینی شده باشد. یعنی موضوع تعهد پرداخت وجه نقد از سوی خوانده به خواهانده باشد و در غیر این صورت مانند تعهد به تحویل کالا و انجام خدمات و حتی پرداخت وجه نقد غیر رایج در ایران، موضوع خسارت تأخیر تأدیه نخواهد بود. اگر دین در موعد مقرر ادا شود که در عمل بحثی نخواهد بود اما اگر دین با تأخیر ادا شود آن وقت است که به مدیون خسارت وارد می‌شود. امکان مطالبه قانونی خسارتی با عنوان خسارت تأخیر تأدیه دین که در حقیقت جبران کاهش ارزش پول است در عمل فراهم شده است در دعاوی که موضوع آن دین و از نوع وجه رایج بوده و با مطالبه داین، مدیون در عین توانایی مالی از پرداخت امتناع کرده در صورت تغییر فاحش قیمت سالانه از زمان سررسید تا هنگام پرداخت و پس از مطالبه طلبکار، دادگاه با رعایت تناسب شاخص سالانه که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌گردد، محاسبه و مورد حکم قرار خواهد داد، مگر اینکه طرفین به نحو دیگری مصالحه نمایند.


وحید فراست

در خصوص آغاز محاسبه خسارت تاخیرتادیه هنوز اختلاف نظر است که از تاریخ اظهارنامه محاسبه گردد یا تاریخ تقدیم دادخواست


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.