شرایط حقوقی خرید تعهد خدمت فرهنگیان

شرایط حقوقی خرید تعهد خدمت فرهنگیان

شرایط حقوقی خرید تعهد خدمت فرهنگیان

خرید تعهد خدمت فرهنگیان چیست و چه شرایط و هزینه هایی دارد؟ در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارید، بهتر است اطلاعاتی درمورد شرایط خرید تعهد خدمت فرهنگیان داشته باشید.

در ادامه ی این مقاله به طور کامل به بررسی خرید تعهد خدمت فرهنگیان، هزینه خرید تعهد خدمت فرهنگیان و همچنین مراحل خرید تعهد خدمت فرهنگیان می پردازیم.

طبق ماده 1 قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 1369، کلیه دانشجو معلمانی که تحصیلات خود را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده اند، موظف هستند پس از فارغ التحصیلی به مدت دو برابر مدت تحصیل خود به وزارت آموزش و پرورش خدمت کنند. یعنی در صورتی که شخص به مدت چهار سال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده باشد، پس از پایان یافتن تحصیلات خود، باید به مدت هشت سال به عنوان معلم در وزارت آموزش و پرورش کار کند. اشخاص پس از پایان یافتن این مدت می توانند تا زمان بازنشسته شدن به کار خود ادامه داده یا از آموزش و پرورش انصراف بدهند. با این حال اگر کسی بخواهد قبل از پایان تعهد خدمت خود از کار انصراف دهد، برای خرید تعهد خدمت فرهنگیان باید مبلغی را تحت عنوان جریمه به وزارت آموزش و پرورش بپردازد. این مبلغ معادل دو برابر کلیه حقوق هایی است که شخص از ابتدای زمان دانشجویی خود از وزارت آموزش و پرورش گرفته است.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

آیا مرخصی زایمان جزو تعهد خدمت فرهنگیان رسمی محسوب می شود؟

کلیه معلم هایی که در بخش های دولتی و غیر دولتی مشغول به کار هستند، می توانند از 9 ماه مرخصی زایمان استفاده کنند. کلیه حقوق و مزایای قانونی که برای فرهنگیان شاغل قابل اعمال است، برای افرادی که در مرخصی زایمان به سر می برند هم اعمال می شود. اما آیا مرخصی زایمان جزو تعهد خدمت فرهنگیان محسوب می شود؟

همانطور که اشاره کردیم کلیه حقوق و فوق العاده هایی که در زمان اشتغال به کار به فرهنگیان تعلق می گیرد، در ایام مرخصی زایمان هم شامل این افراد می شود. با این استدلال می توان گفت پاسخ به سوال بالا مثبت است. مدت زمان مرخصی زایمان که 9 ماه می باشد، جزو سابقه خدمت فرهنگیان محسوب شده و در زمان خرید تعهد خدمت آموزش و پرورش در نظر گرفته خواهد شد.

 

شرایط لازم برای خرید تعهد خدمت آموزش و پرورش

 

اما شرایط خرید تعهد خدمت فرهنگیان چیست؟ در حالت کلی در هر مرحله ای از تحصیل یا حین خدمت، در صورتی که قصد انصراف از خدمت داشته باشید، باید اقدام به خرید تعهد خدمت آموزش و پرورش کنید و کلیه هزینه های تحصیل و حقوق های دریافتی از طرف وزارت آموزش و پرورش تاکنون را به صورت کامل به خزانه دولت بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر و اخذ مشاوره حقوقی خرید تعهد می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید.

 

هزینه لغو تعهد خدمت فرهنگیان

هزینه خرید تعهد خدمت فرهنگیان چقدر است؟ کلیه افرادی که در دانشگاه تربیت معلم تحصیل کرده اند، در ابتدای تحصیل خود متعهد می شوند که به مدت دو برابر مدت تحصیل خود که این مدت کمتر از پنج سال نمی باشد، به وزارت آموزش و پرورش خدمت کنند. محل خدمت را وزارت آموزش و پرورش معین می کند. همچنین در مدت تعهد خدمت فرهنگیان، هیچ ارگان و موسسه دولتی حق ندارد این افراد را طوری استخدام کند که در انجام تعهد آنها خللی وارد شود. در صورتی که شخصی قصد لغو تعهد خدمت فرهنگیان را داشته باشد، باید دو برابر کلیه حقوقی که از زمان تحصیل تاکنون از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده است را به عنوان جریمه به خزانه دولت بپردازد. هزینه های لغو تعهد خدمت فرهنگیان برای هر فرد، مبلغی متفاوت است. این مبلغ بستگی به سال ورود به دانشگاه تربیت معلم و میزان سابقه کار در آموزش و پرورش دارد. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت موسسه مراجعه فرمایید.

 

 

 

حق الوکاله وکیل امور اداری 
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
نگارش نامه اداری 
درباره ما 

 

لغو تعهد خدمت فرهنگیان بدون جریمه

اما آیا هیچ راهی وجود دارد که نیازی به خرید تعهد خدمت آموزش و پرورش نباشد؟ بر اساس ماده 5 قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 1369 ترک تحصیل، ممنوعیت از ادامه تحصیل، اخراج یا انفصال دائم از خدمت، استنکاف از استخدام، استخدام نشدن در نتیجه ی تقصیر شخص متعهد، ترک نمودن خدمت و یا در حالت کلی هر اقدامی که باعث انجام نشدن تمام یا بخشی از خدمت شود، متعهد را در موقعیتی قرار می دهد که باید اقدام به خرید تعهد خدمت آموزش و پرورش کند. اشخاص برای این کار باید دو برابر کل هزینه های دوران تحصیل و حقوق های دریافتی خود از وزارت آموزش و پرورش را به خزانه دولت پرداخت کنند. طبق تبصره همین ماده، اگر یکی از موارد بالا بدون هیچگونه تقصیری از طرف متعهد پیش بیاید و از نظر عرف نتوان او را مقصر و مسئول دانست، نیازی به پرداخت جریمه طرف متعهد نخواهد بود. تشخیص تقصیر یا عدم

تقصیر متعهد با وزارت آموزش و پرورش می باشد. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند دلیلی برای لغو تعهد خدمت فرهنگیان بدون نیاز به خرید تعهد خدمت فرهنگیان باشد. برای بررسی تخصصی این دلایل و اخذ مشاوره حقوقی تلفنی  خرید تعهد، بهتر است با 09212242670  تماس گرفته و اطلاعات کامل تر و تخصصی تری دریافت کنید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.