لایحه دفاعیه متهم در پرونده تصرف عدوانی اراضی ملی موضوع ماده 690 قانون مجازات اسلامی

لایحه دفاعیه  متهم در پرونده  تصرف عدوانی اراضی ملی موضوع ماده 690 قانون مجازات اسلامی

لایحه دفاعیه متهم در پرونده تصرف عدوانی اراضی ملی موضوع ماده 690 قانون مجازات اسلامی

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو شهرستان ......

 با عرض سلام و ادب، احتراما در خصوص ابلاغیه شماره .......... موضوع پرونده کلاسه ...........که وقت رسیدگی پرونده مذکور به تاریخ ......... ساعت ١٠:٣٠ تعیین گردیده است به دلایل ذیل اتهام مندرج در کیفرخواست قابلیت انتساب به اینجانب را ندارد چرا که:

  •  اینجانب برابر اسناد رسمی پیوست لایحه اراضی مورد ادعا را از قدیم ایام تحت تصرف داشته که قبل از اینجانب، اراضی موصوف تحت تصرف ایادی قبلی بوده که رقبه مورد تنازع از ایادی قبلی به تصرف اینجانب در آمده است و تدقیق در اسناد اصلاحات ارضی پیوست این لایحه قسمتی از اراضی موصوف تحت پلاک ...... واقع در روستای ....... تحت مالکیت رسمی اینجانب میباشد که تصویر نامه جهاد کشاورزی ( مرکز جهاد کشاورزی آسیاب) مبین مالکیت در زمین مذکور و نوع تصرف با کاربری زارعی و دیم میباشد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

  •  برابر استشهادیه محلی، اراضی مورد ادعای اداره شاکی بیش از ١۵٠ سال تحت تصرف ایادی قبلی و اینجانب بوده که در این خصوص گواهان آقایان .............و ....... و ........... مراتب را در این دادگاه ادای گواهی می کنند، لهذا جهت دفع هرگونه اتهام انتسابی، تقاضای استماع گواهی گواهان (مسجلین ذیل استشهادیه)و اعضای شورای اسلامی روستای ......... را دارم چرا که احراز تصرف بیش از صد سال اینجانب و ایادی قبلی بر اراضی متنازع فیه ( صرف نظر از مالکیت) مبین این موضوع است که تصرف چندین ساله حکایت از فقدان سونیت در اتهام انتسابی بوده است چرا که یکی از ارکان اصلی بزه تصرف عدوانی احراز سوء نیت مرتکب در تصرف عادی اراضی غیر به منظور ذیحق جلوه دادن میباشد حال اینکه اینجانب و ایادی قبلی بیش از ١۵٠ سال اراضی مذکور تحت تصرف داشته و نوع کاربری اراضی کشت زراعی بوده است لهذا با توجه به مراتب معنونه از جمله سند اصلاحات ارضی، نامه اداره جهاد کشاورزی، شهادت نامه شهود که به تایید شورای روستای ....... رسیده، تصرفات ١۵٠ ساله بر اراضی متنازع فیه تایید گردیده لذا به لحاظ فقدان سوء نیت و توجها به فقدان تصرف شاکی بر اراضی مذکور موضوع فاقد وصف کیفری بوده لذا در این خصوص تقاضای رسیدگی دارم.

 

 

تصرف عدوانی

 

 

  •  با مداقه در نظریه کارشناسی، کارشناس محترم، اولا در خصوص اراضی مورد تنازع اعلام داشته که زیر کشت گندم دیم بوده که آثار کشت متمادی در همه مسیر نمایان می باشد که این نظریه کارشناسی دلالت بر تایید و تصدیق ادعای اینجانب بر تصرف ١۵٠ ساله اراضی فوق الذکر دارد.

 

  • ثانیاً؛ کارشناس محترم بر شقوق مختلف نظریه کارشناسی اعلام داشته که اراضی متنازع فیه با وجود وصف زراعی جزو اراضی ملی بوده که این منطوق دلالت بر تصرف چندین ساله اراضی فوق دارد که وصف بزه تصرف عدوانی را مخدوش می کند که مقنن در ماده ١٢٠ قانون مجازات اسلامی در حد قابل توجهی در جهت اصل برائت میباشد که وفق این اصل، تا زمانی که برای مقام محترم قضایی ارتکاب تمام اجزای عنصر مادی ( رفتار، اوضاع و احوال و شرایط و نتیجه در جرم مقید) و نیز عنصر روانی جرم اثبات نشده یا مورد شبهه و تردید باشد بی‌گناهی مرتکب اصل است، لهذا با توجه به نظریه کارشناسی و توجها به نظریه مذکور که اراضی مورد تنازع را دارای وصف زراعی اعلام نظر نموده، و توجها به تصرفات ١۵٠ ساله اینجانب و ایادی قبلی حسب نظریه کارشناسی و شهادت نامه شهود، لذا فقدان رکن روانی بزه ( سوء نیت خاص) تقاضای صدور حکم برائت از اتهام انتسابی ( تصرف عدوانی موضوع ماده۶٩٠ قانون مجازات اسلامی) را دارم.

 

 

هزینه نگارش لایحه دفاعیه 
تغییر کاربری اراضی
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 

 

خدمات موسسه حقوقی وکلای تلفنی شامل مشاوره حقوقی (به صورت مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان )، نگارش اوراق قضایی اعم از (دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و ...)، تنظیم قرارداد، انعقاد قرارداد وکالتی و ... می باشد. جهت دریافت هر یک از خدمات فوق در هر ساعت از شبانه روز حتی در ایام تعطیل با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس بگیرید. 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.