لایحه دفاعیه خوانده دایر بر ایراد امر مختومه در پرونده حقوقی اثبات جعلیت و ابطال صورت جلسه توافق

لایحه دفاعیه خوانده دایر بر ایراد امر مختومه در پرونده حقوقی اثبات جعلیت و ابطال صورت جلسه توافق

لایحه دفاعیه خوانده دایر بر ایراد امر مختومه در پرونده حقوقی اثبات جعلیت و ابطال صورت جلسه توافق

ریاست محترم شعبه ........ دادگاه حقوقی شهرستان ......

با عرض سلام و درود، احتراما در خصوص پرونده به کلاسه ............ موضوع دعوی شرکت .......... بطرفیت موکل ( ............... ) دایر بر صدور حکم بر اثبات جعلیت و ابطال سند مجعول( صورت جلسه توافق نامه نهایی ........... )که وقت رسیدگی این پرونده به تاریخ ... ساعت ....... . مقرر گردیده است به دلایل ذیل دعوی خواهان محکوم به بطلان میباشد

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

ایراد شکلی:

الف: ایراد اعتبار امر مختومه

در این پرونده خواهان دعوی به خواسته اثبات جعلیت صورتجلسه توافق نامه نهایی مورخه......... اقامه نموده است نامبرده ادعا دارد که در پرونده کلاسه ......... شعبه ........ دادگاه حقوقی به استناد این صورت جلسه توافق نامه جعلی، موکل دعوی ابطال سند مالکیت در خصوص پلاک های .......... اقامه نموده است، و دادگاه مذکور پس از رسیدگی به آن پرونده مبادرت به صدور حکم به ابطال اسناد رسمی شرکت خواهان نموده است، صرف نظر از صحت و سقم ادعای خواهان طرح این دعوی به خواسته اثبات جعلیت و اعلام بطلان صورت جلسه توافقنامه نهایی، اساسا از مصادیق بارز اعتبار امر مختومه میباشد چرا که در پرونده کلاسه .........شعبه........... دادگاه حقوقی آمل نسبت به صورت جلسه نهایی توافقنامه در جلسه اول دادرسی ارائه گردیده و در آن پرونده وکلای شرکت خواهان مدعی جعل، انکار و تردید نسبت به سند مذکور(صورت جلسه توافقنامه نهایی )ننموده اند و صرفا سند مذکور را به دلیل عدم امضا و مهر شرکت ،فاقد اعتبار دانسته و از آنجایی که مقنن در مواد ۲۱۷،۲۱۸،۲۱۹ قانون آیین دادرسی این حق را به خواهان داده که می توانست نسبت به آن سند ادعای جعل مطرح نمایند، ولی خواهان از این حق قانونی در فرجه مقرر قانونی استفاده ننموده است لذا طرح دعوی حاضر به خواسته اثبات جعلیت مبانی صدور دادنامه شماره ............ در واقع تجویز رسیدگی مجدد به پرونده کلاسه ............ شعبه .......حقوقی میباشد، چرا که خواهان این پرونده میخواهد مبانی پرونده کلاسه........  حقوقی شعبه ............را در این پرونده خدشه وارد نمایند و سپس در فرض ثبوت، دعاوی اعاده دادرسی اقامه نمایند که این دقیقا تالی فاسد میباشد چرا که مقنن در ماده ۴۳۹ قانون آیین دادرسی مدنی در فرض ثبوت مغایرت دو حکم، حکم دوم را نقض می کند لذا رسیدگی به دعوی حاضر صرف نظر از اعتبار امر مختوم دقیقا مشمول تالی فاسد میباشد.

 

 

 

لایحه دفاعیه

 

ثانیا: با مداقه در پرونده استنادی کلاسه ........ موکل جهت اثبات دعوی خویش صورتجلسه نهایی توافقنامه را پیوست دادخواست نموده است دادگاه پس از ابلاغ مستندات و ضمائم به خوانده(خواهان این دعوی ) مبادرت به تعیین وقت رسیدگی نموده است و پس از ۴ سال رسیدگی دقیق، طی دادنامه شماره ........... مراتب ادعای موکل را تایید نموده که خواهان در آن پرونده مبادرت به تجدیدنظرخواهی نموده که پرونده مذکور در راستای تجدیدنظرخواهی(خواهان این پرونده ) به شعبه .......... تجدیدنظر ارسال و در آن شعبه با تشکیل جلسه رسیدگی و استماع تجدیدنظرخواهی مشارالیه دادگاه محترم تجدیدنظر به استناد صورتجلسه مورد تنازع حکم به تایید دادنامه تجیددنظرخواسته نموده است و انچه در این فرایند مهم میباشد این است که شرکت خواهان و وکلای ایشان در ان پرونده ادعای جعلیت نسبت به صورت جلسه مورد تنازع نداشته است و الان بعد از ......... سال از قطعیت دادنامه ادعای جعلیت نسبت به مستندات را مطرح نموده اند در حالیکه شرکت خواهان در اجرای مواد ۲۱۶ الی ۲۱۹ این حق در پرونده حقوقی شعبه ......... داشته ولی در فرایند دادرسی حتی از این حق به عنوان یکی از اصول مهم دادرسی استفاده ننموده و بعد از صدور آرای قطعی و اجرای حکم و تنظیم اسناد جدید بنام اشخاص ثالث در اجرای خواسته های نامعقول و مضحک مبادرت به طرح دعوی اثبات جعلیت نموده اند حال اینکه سند مذکور در دعاوی حقوقی پرونده کلاسه ............به عنوان مبانی اصلی دادخواست و صدور دادنامه بوده است لذا طرح دعوی فعلی از مصادیق بارز اعتبار امر مختومه میباشند.

 

ب: دفاع در ماهیت دعوی

1-در این پرونده خواهان ادعای مجعولیت صورتجلسه توافقنامه نهایی را اقامه نموده است و برای اثبات جعلیت به دادنامه شماره .........مورخه .......... و دادنامه ............ مورخه ........... استناد نموده است، با مداقه در دادنامه های مذکور، آنچه مسلم و محرز است شکوائیه شرکت خواهان علیه موکل داير بر جعل و استفاده از سند مجعول(صورتجلسه توافقنامه نهایی ) به دلیل مشمول مرور زمان به درجه ثبوت نرسیده است، به عبارت دیگر صرف نظر از صحت و سقم ادعای شرکت خواهان در پرونده شعبه....... دادگاه تجدیدنظر، دادگاه مذکور قبل از رسیدگی در ماهیت ادعای شرکت خواهان به دلیل حدوث مرور زمان مبادرت به نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته نموده است لهذا، استناد به دادنامه های مذکور از سوی شرکت خواهان موثر در مقام نمیباشد.

 

 

نگارش دادخواست تجدیدنظر 
هزینه نگارش لایحه دفاعیه 
راهنمای نگارش انلاین 
درباره ما 

 

 

۲- شرکت خواهان در این دادخواست جهت اثبات جعلیت صورتجلسه توافق نامه نهایی به دو برگ صورتجلسه توافق نامه نهایی مورخه ............. استناد نموده است، صرف نظر از جعلی بودن آن، حسب اعلام و اظهار موکل این دو برگ از سوی شرکت مذکور در تاریخ موخر بر دادنامه با هماهنگی آقای ........(خوانده ردیف اول) ............. شعبه.... تجدیدنظرساخته شده است به عبارت دیگر این صورتجلسه در زمان اقامه پرونده کلاسه .......... وجود نداشته است بلکه بعد از صدور دادنامه به شماره ............شعبه ......... دادگاه حقوقی ..... و دادنامه شماره ........... شعبه .......... دادگاه تجدیدنظر استان ..........، جهت محق جلوه دادن خويش مبادرت به ساخت این صورت جلسه کذایی را نموده اند چرا که در صورت وجود این صورت جلسه قطعا وکلای شرکت خواهان در پرونده کلاسه .............. از آن استفاده  میکردند.

ثانیا،حتی وکلای شرکت خواهان در پرونده کلاسه ............ مبادرت به ارائه صورت جلسه استنادی (صورت جلسه مورد تنازع)نموده اند و نسبت به امضائات و مفاد و محتوا هیچ گاه ادعای جعل نداشته اند بلکه صرفا ادعای عدم امضا و مهر شرکت در ذیل صورت جلسه استنادی نمودند.

ثالثا: با عنایت به مراتب معروضه، توجها به اصل قطعيت آرای محاکم دادگستری معطوفا به اینکه مبانی صدور دادنامه ...............شعبه.......... دادگاه حقوقی بر اساس عمل به صورت جلسه توافق نامه نهایی مورخه .......... بوده است لذا مستندا به ماده ۱۹۷ حکم به بطلان دعوی شرکت خواهان را دارم

با احترام

 

جهت دریافت مشاوره حقوقی اعم از مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در هر ساعت از شبانه روز با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس بگیرید. 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.