بهترین شرایط حقوقی برای وکالت در طلاق

بهترین شرایط حقوقی برای وکالت در طلاق

بهترین شرایط حقوقی برای وکالت در طلاق

وکالت در طلاق، یکی از روش‌های مرسوم برای اعطای حق طلاق به زنان می‌باشد. از آن جهت که مردان در مورد حق طلاق، اولویت دارند، می‌توانند با اراده خود، چنین حقی را برای همسران خود به وجود آورند. زوجه از طریق حق وکالت در طلاق، دیگر نیازی به ارائه موارد ذکر شده در قانون برای درخواست طلاق به دادگاه ندارد. در این صورت، زوجه بدون توجه به رضایت مرد، می‌تواند برای طلاق اقدام کرده و از شوهر خود جدا شود.

با توجه به این که تنظیم وکالتنامه طلاق، اصول و مقررات خاص خود را دارد، بهتر است این کار را برعهده وکلا متخصص طلاق قرار دهید. موسسه حقوقی وکلای تلفنی، آماده ارائه انواع خدمات حقوقی در زمینه دعاوی طلاق است. در خصوص استفاده از مشاوره حقوقی این موسسه، می‌توانید از طریق شماره 09212242670  اقدام کنید.


هزینه مشاوره حقوقی

منظور از وکالت در طلاق چیست؟

قانون کشور ما به گونه‌ای است که حق طلاق را به مردان اختصاص داده است و زنان اگر قصد طلاق دادن شوهر خود را داشته باشند، می‌بایست دلایل قانونی برای درخواست خود داشته باشند. برای آن که در خصوص بحث طلاق، تبعیض بین مرد و زن کمی کاسته شود، زوجین در طول دوران زندگی مشترک یا هنگام عقد ازدواج، می‌توانند باهم توافق کنند که حق طلاق برای هردو آنها وجود داشته باشد. در چنین شرایطی بحث حق وکالت در طلاق مطرح می‌شود.

وکالت در طلاق، به این معنا است که مرد با اختیار خود، به زن وکالت می‌دهد که هر زمان بخواهد، برای طلاق اقدام کند. به بیان دیگر، حق طلاق برای زوجه طی وکالتی که زوج به او داده است، ایجاد می‌شود. زن می‌تواند به نمایندگی از مرد، دادخواست طلاق، تقدیم دادگاه نماید، بدون آن که نیازی به داشتن دلایل موجه برای طلاق باشد.

نکته بسیار مهم در مورد وکالت در طلاق، این است که حق طلاق برای مرد از بین نمی‌رود و می‌تواند شخصا برای ثبت طلاق اقدام کند. حق طلاق، علاوه بر مرد، برای زوجه نیز به وجود می‌آید که این امر به واسطه وکالتی است که زوج به همسر خود داده است.

زوجه با داشتن وکالت در طلاق، می‌تواند هر زمان که بخواهد، خود را مطلقه کند و مرد نمی‌تواند مانعی برای وقوع طلاق به وجود آورد. زوج با اختیار خود حق طلاق را به زوج داده است و عدم رضایت مرد در این زمینه، نمی‌تواند سبب شود تا دادگاه از صدور حکم طلاق خودداری نماید.

 

وکالت در طلاق

روش‌های گرفتن وکالت در زن در طلاق از طرف مرد

در مورد وکالت زن در طلاق، به این موضوع پی بردیم که زوجه به جهت وکالتی که زوج برای طلاق به او اعطا نموده است، این اختیار را دارد تا درخواست طلاق داده و از همسر خود به صورت قانونی جدا شود. در واقع هم مرد و هم زن، از حق طلاق برخوردار هستند و در صورتی که زوجه مایل به طلاق باشد، حتی اگر شوهر در این زمینه مخالفتی داشته باشد، از زوج طلاق بگیرد.

ممکن است این سوال در ذهن شما باشد که حق طلاق به واسطه وکالت در طلاق، از طریق چه روش‌هایی برای زن ایجاد می‌شود؟ روش‌هایی که مرد حق طلاق را به زن می‌دهد، عبارتند از:

1) شروط ضمن عقد نکاح

2) تنظیم وکالتنامه رسمی طلاق

وکالت در طلاق، می‌تواند به موجب یکی از شروط ضمن عقد نکاح و ذکر آن در سند نکاحیه انجام شود. همچنین مرد به محضر مراجعه کرده و با تنظیم وکالتنامه طلاق، حق طلاق را به زن می‌دهد. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی می‌توانید با شماره 02147625900 تماس بگیرید.


مشاوره حقوقی وکالت طلاق برای زوجه

مدارک لازم برای دادن وکالت طلاق به زن

به منظور اعطای وکالت طلاق به زن، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • وکالتنامه تنظیم شده در دفترخانه که در آن وکالت در طلاق به زوجه داده شده است.
  • اصل سند ازدواج
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه زوجه

آیا می‌توان وکالت در طلاق را به شخص ثالث واگذار کرد؟

مرد به لحاظ قانونی می تواند وکالت در طلاق را به شخص ثالث یا به هر شخص دیگری بدهد. علت دادن وکالت طلاق به شخص ثالث این است که شاید زوجه از روی احساسات خود برای طلاق اقدام کند. در این صورت، زوج وکالت طلاق را به همسر خود نمی‌دهد و به شخص دیگر واگذار می‌کند. برای این امر می‌بایست به دفترخانه مراجعه کنید و وکالتنامه را به فرد مورد نظر بدهید.

 

ارتباط در واتس اپ

اهمیت تنظیم وکالتنامه در طلاق در حضور وکیل

با توجه به این که وکالت در طلاق از طریق وکالتنامه محضری انجام می‌شود، تنظیم آن را بهتر است برعهده وکیل دادگستری قرار دهید. اگر به دنبال وکیل کم هزینه برای تنظیم وکالتنامه طلاق هستید، موسسه حقوقی وکلا تلفنی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. همچنین اگر در مورد وکالت زن در طلاق، نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی این موسسه استفاده نمایید. برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان به وبسایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه نمایید.  


 

نگارش دادخواست طلاق از جانب زن 
محکم ترین دلایل طلاق در دادگاه 
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همان طور که می دانیم از زمان جاری شدن صیغه عقد فی مابین زن و شوهر، حقوقی بین زوجین بر قرار می گردد که دو طرف بر حسب قانون و اخلاق ملزم به رعایت آن هستند . " ماده1102- همينكه نكاح بطور صحت واقع شد روابط زوجيت بين طرفين موجود و حقوق و تكاليف زوجين در مقابل همديگر برقرار ميشود ماده1103- زن و شوهر مكلف بحسن معاشرت با يكديگرند." و هر عقل سلیمی می داند که زندگی مشترک بدون محبت بین انسان ها و نیز بدون رعایت حقوق بین زوجین در مدت زمان کوتاهی به بن بست رسیده و دوامی نخواهد داشت . یکی از مفاد قانونی که صراحت در حقوق مالی زوجه دارد بحث مربوط به پرداخت نفقه زوج و فرزندان است -"ماده1106- در عقد دائم نفقه زن بعهده شوهر است . ماده1107- نفقه عبارت است از مسكن و البسه و غذا و اثاث البيت كه بطور متعارف با وضعيت زن متناسب باشد و خادم در صورت عادت زن بداشتن خادم يا احتياج او بواسطه مرض يا نقصان اعضاء." اما علیرغ تمام سفارش های قانونی و اخلاقی توصیه شده به افراد، ما شاهد آن هستیم که زوج های بسیاری در زندگی خود به بن بست رسیده و در دوراهی جدایی قرار می گیرند . فرایند طلاق پروسه ای است که هر انسانی که قصد جدایی دارد باید آن را سپری نماید و هر انسانی به فراخور اوضاع و احوال دلیل خاصی برای جدایی خود ذکر می کند یکی از مواردی که در بسیاری از پرونده ها با آن روبرو می شویم بحث وکالت در طلاق است.یعنی در روال اداری اصل بر این است که مردان حق طلاق را دارند که البته می توانند این حق را به همسر خود واگذار نمایند که می تواند جزو شروط ضمن عقد باشد یا به صورت سند دفترخانه هرچند که در عمل محاکم قضایی تنها وکالت در دفترخانه را ملاک عمل قرار می دهند . برا دانستن جزئیات بیشتر می توانید از وکلای کارکشته موسسه وکیل تلفنی بهره جسته و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


کولائی

حق طلاق و بخشش مهریه دو امر جداگانه می‌تواند باشد که بهتر است در دو سند حقوقی جداگانه تنظیم شود تا احتمال هر گونه شک و ابهام در آن را رفع کند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام وکالت در طلاق، یکی از روش‌های مرسوم برای اعطای حق طلاق به زنان می‌باشد. از آن جهت که مردان در مورد حق طلاق، اولویت دارند، می‌توانند با اراده خود، چنین حقی را برای همسران خود به وجود آورند. زوجه از طریق حق وکالت در طلاق، دیگر نیازی به ارائه موارد ذکر شده در قانون برای درخواست طلاق به دادگاه ندارد. در این صورت، زوجه بدون توجه به رضایت مرد، می‌تواند برای طلاق اقدام کرده و از شوهر خود جدا شو


احمد جوکاری

با سلام در بسیاری از مشاوره های حقوقی ارجاع شده و پرونده های قضایی شاهد این موضوع هستیم که زمانی که از زوج یا زوجه در ارتباط با شروط ضمن عقد یا مندرجات و مفاد عقدنامه سوال می گردد متاسفانه با کمال تعجب اغلب ایشان نه تنها از این شروط اطلاع ندارند بلکه در صورت اطلاع هم درک درستی از مفهوم آن شرط یا قید حقوقی ندارند. این موضوع بیانگر آن است که متاسفانه زوجین در ارتباط با تنظیم مهمترین و سرنوشت ساز ترین قرارداد زندگیشان ،بیشترین سهل انگاری را از خود بروز داده اند و وقتی متوجه این امر میشوند که متاسفانه دچار مشکلات عدیده شده‌اند. بنا به این اصل که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از مفیدترین کارها قبل از عقد ازدواج آشنایی کامل زوجین با حقوق خود و شرایط ضمن عقد است که پیشنهاد می گردد زوجین حین تصمیم به ازدواج با مشاوره حقوقی از این امر مهم غافل نشوند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.