بهترین وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق

بهترین وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق

بهترین وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق

وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق، جزء جدایی ناپذیر حل و فصل دعاوی مربوط به طلاق می باشد. به همان مقدار که در فرهنگ ایرانی و اسلامی، ازدواج امری پسندیده و نیکو محسوب می شود. طلاق نیز به عنوان یک راه جدایی زوجین بسیار مورد احترام واقع شده است. در نتیجه طلاق امری است که ممکن است تمامی افراد آن را تجربه کنید. به همین جهت ضروری است که با طلاق و ضرورت تماس با وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق آشنا شویم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف طلاق در قانون ایران

اولین قدم که آشنایی با آن جهت بررسی ضرورت مراجعه به وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق، حائز اهمیت است، آشنایی با تعریف طلاق می باشد. شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که همه ی ما با معنای طلاق آشناییم. اما باید بگوییم که برای درک صحیح از نهادهای حقوقی ضروری است که با تعاریف حقوقی آنها نیز آشنا شویم. به رسم همیشه، ابتدا به لغت نامه ها مراجعه می کنیم. اگر کلمه طلاق را در لغت نامه دهخدا جست و جو کنید، با کلماتی نظیر جدایی، بیزاری و رها کردن مواجه خواهید شد. معنای حقوقی طلاق نیز از معنای لغوی آن جدا نیست. علی رغم اینکه در قانون مدنی ایران تعریف واضحی از طلاق صورت نگرفته است، لیکن دکترین حقوق خانواده، طلاق را اینگونه تعریف کرده اند: «طلاق یکی از راه های انحلال ازدواج دائم می باشد». به عبارت ساده‌تر اگر زن و شوهر نتوانند زندگی مشترک دائم خود را ادامه دهند، طلاق یکی از راه‌های برهم‌زدن آن می باشد.

 

انواع طلاق در ایران

قدم مهم بعدی که در مسیر آشنایی با وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق باید بدان پرداخته شود، آشنایی با انواع طلاق است. قبل از آشنایی با انواع طلاق باید بگوییم که زن پس از طلاق باید عده نگه دارد. در واقع زن در مدت عده نباید با مرد دیگری ازدواج کند. با در نظر گرفتن این نکته به سراغ انواع طلاق می رویم.

بر اساس ماده 1143 قانون مدنی، می توان طلاق را به دو دسته مهم تقسیم بندی نمود:

  • طلاق رجعی:  همانگونه که از اسم این طلاق پیداست، مرد امکان رجوع به زن در مدت عده را دارد. در واقع در این مدت، مرد می تواند با خریدن یک هدیه یا معذرت خواهی از طلاق صرف نظر کند.
  • طلاق بائن: این طلاق به طور کلی در تضاد با طلاق رجعی است. یعنی امکان رجوع و پشیمانی برای مرد در مدت عده زوجه وجود ندارد و برای تشکیل مجدد خانواده باید مجددا صیغه ازدواج خوانده شود.

پیچیدگی قوانین مربوط به طلاق، اهمیت وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق را دو چندان می کند. لذا شما می توانید برای مشاوره با وکیل خانواده، با موسسه ما مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 

 

مشاوره حقوقی طلاق

 

مراحل طلاق در دادگاه

مراحل طلاق و بررسی آن مسئله مهمی است که به درک ضرورت وجود وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق کمک شایانی می نماید. قبل از آن باید به این نکته اشاره کنیم: درست است که در ماده 1133 قانون مدنی، طلاق به عنوان حق مرد شناخته شده است، لیکن زن نیز تحت شرایطی می تواند درخواست طلاق نماید. البته باید این شرایط را اثبات کند. همچنین ممکن است حق طلاق به وی منتقل شده باشد که در این صورت نیازی به اثبات مسئله ای نمی باشد و صرف درخواست طلاق از جانب زن می تواند منجر به طلاق شود.

طلاق را می توان به طور کلی شامل مراحل ذیل دانست:

  • ثبت نام در سامانه طلاق.
  • شرکت در جلسات مشاوره قبل از طلاق.
  • دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق.
  • مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضائی و ثبت درخواست طلاق.
  • ارسال درخواست طلاق و مدارک مربوطه از جانب دفاتر مذکور.
  • ارجاع پرونده به شعبه مربوطه و تعیین وقت رسیدگی.
  • ابلاغ زمان برگزاری دادگاه به طرفین.
  • تعیین داور توسط قاضی یا زوجین در خلال رسیدگی به پرونده به منظور جلوگیری از طلاق.
  • بررسی پرونده.
  • صدور گواهی عدم سازش توسط دادگاه.
  • دادن آزمایش بارداری توسط زن به خاطر اثبات عدم بارداری.
  • مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق جهت ثبت آن.

 

نقش وکیل در طلاق

اکنون نوبت آن است که به وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق و نقش وی در اینگونه پرونده ها بپردازیم. همانطور که گفته شد، در جامعه ی حقوقی ایران طلاق و مباحث مربوط به آن بسیار مهم است. چرا که با حقوق خانواده و به ویژه ازدواج سر و کار دارد. به همین منظور قانونگذار نیز قوانین و مقررات دقیقی برای آن تعیین کرده است. به علاوه بررسی و حل و فصل پرونده های طلاق کار بسیار تخصصی و مهم است که ممکن است کوچکترین اشتباه در این پرونده ها منجر به ایجاد ضررهای مالی هنگفتی شود. همین مسئله اهمیت وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق را دو چندان می کند. به طوری که امروزه بسیاری از افراد به دنبال ادرس وکیل خانواده هستند. موسسه حقوقی وکلای تلفنی، برای راحتی و آسودگی شما عزیزان امکان مشاوره حقوقی تلفنی را با بهترین وکیل خانواده فراهم کرده است. کافی است همین الان با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

مشاوره حقوقی طلاق با وکیل خانواده

وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق می تواند جهت ارائه راه حل های مختلف و متنوع برای حل و فصل پرونده ی مربوطه به شما کمک کند. ویژگی های بهترین وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق، از قرار ذیل است:

  • آشنایی و تسلط کافی بر قوانین مربوط به حقوق خانواده و به ویژه قوانین طلاق.
  • دانش دانشگاهی مرتبط با حقوق خانواده.
  • داشتن تجربه در زمینه حل و فصل پرونده های طلاق.
  • داشتن پرونده های موفق.

شما می توانید برای داشتن یک مشاوره حقوقی، با وکلای مجرب ما در ارتباط باشید. ما به صورت 24 ساعته در خدمت شما عزیزان می باشیم.

 

 

مشاوره حقوقی طلاق 
نگارش دادخواست طلاق 
هزینه وکیل طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سید محمد مهدی خلیل زاده

با سلام آگاهی از مفهوم قانونی طلاق و شیوه های اقامه دعوی و اقسام طلاق به ساده تر شدن دعاوی خانوادگی و تسریع در روند تعیین تکلیف زوجین در فرضیکه ادامه زندگی مشترک ممکن نیست کمک می نماید.


سپیده کرمی

درود،برخی ترجیح می دهند که به جای گرفتن وکیل ، از مشاوره حقوقی طلاق استفاده نمایند . مشاوره حقوقی طلاق ، با صرف هزینه ای کم ، به صورت کاربردی ، راهکارهای حقوقی لازم در خصوص دعوی طلاق را ارائه می نماید . از جمله مزایای مشاوره حقوقی طلاق ، در دسترس و به صرفه بودن آن است و از معایب مشاوره حقوقی طلاق ، آن است که مشاوره حقوقی ، مسئولیت پرونده فرد را بر عهده نداشته و ارتباط مستقیم و موثری بین طرفین شکل نمی گیرد که هردوی این خدمات در موسسه وکیل تلفنی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام و احترام همانطور که میدانیم با اجرای صیغه طلاق زوجین می توانند به زندگی مشترک خود پایان دهند اما طلاق انواع مختلفی دارد که بسیاری از زوجین از آن آگاهی ندارند به عنوان نمونه ما طلاق رجعی داریم و طلاق بائن،در طلاق رجعی زوج می تواند در مدت عده که سه طهر می باشد به زوجه رجوع نماید اما در طلاق بائن زوج حق رجوع ندارد،طلاق بائن نمونه های متفاوتی دارد هرگاه زوجه تمام یا قسمتی از مهریه خود را بذل کند در این صورت طلاق خلع صورت می گیرد و زوج دیگر نمیتواند به زوجه رجوع نماید.


محمد مهدی احمدی

با سلام یکی از عوامل مهم که دولت همواره دست به گریبان آن می‌شود اطاله روند طلاق است و با این شگرد به دنبال کاهش آمار طلاق در ایران میباشد.


حسین سیفی

آنچه در خصوص طلاق مورد توجه می باشد این امر است که قانونگذار ایران تحت شرایطی زن را محقق در تقاضای طلاق دانسته که به عنوان مثال مصادیقی برای عسر و حرج بیان شده است و مصادیق قانونی دیگر لذا ضروری است که برای ورود به هوای طلاق الزاماً از وکلای دادگستری بی بهره برد در صورت وجود مصادیق آن مصادیق را با موضوع تطبیق داده و در دعوا ورود کنند


معراج فرجی

ماده 1133 قانون مدنی، طلاق به عنوان حق مرد شناخته شده است، لیکن زن نیز تحت شرایطی می تواند درخواست طلاق نماید که البته این حق وکالتا از مرد به زن میرسد


محمد مهدی احمدی

سلام در چه مواردی هم خانوم میتونه تقاضا طلاق داشته باشه؟؟؟ و تقریبا مدت زمان یک پرونده طلاق چقدر هستش؟


سپیده کرمی

با سلام،وکیل طلاق، وکیلی است که با آشنایی به مراحل طلاق و انواع طلاق و نیز تسلط بر مراحل دادرسی می‌تواند فرایند طلاق را سرعت ببخشد. بعضی از انواع طلاق مانند طلاق از سمت زوجه دارای پیچیدگی‌ها و شرایط خاصی است.پرونده‌های معمولا بدون استفاده از وکیل طلاق به سرانجام مطلوب نمی‌رسند.


محسن جعفری

مراحل صدور رای طلاق بصورت مختصر و مفید و کاربردی در مقاله فوق توسط سایت وکیل تلفنی ارائه گردید


دانیال

بسیار عالی


بشیر علی پاریاد

با سلام . یکی از انواع طلاق ها ، طلاق خلعی است . طلاق خلعی به طلاقی گفته می شود که زوجه دلیل محکمه پسندی برای طلاق ندارد و از سوی دیگر کراهت شدیدی از همسرش دارد ، پس برای گرفتن طلاق اقدام به بخشیدن مهریه و یا حتی دادن مالی بیشتر از مهریه به شوهرش می کند و با قبول بذل از طرف شوهر خود را مطلقه می کند


فریبرز ذوالفقاری

با سلام طلاق و بررسی آن مسئله مهمی است که به درک ضرورت وجود وکیل خانواده برای مشاوره حقوقی پرونده طلاق کمک شایانی می نماید. قبل از آن باید به این نکته اشاره کنیم: درست است که در ماده 1133 قانون مدنی، طلاق به عنوان حق مرد شناخته شده است، لیکن زن نیز تحت شرایطی می تواند درخواست طلاق نماید. البته باید این شرایط را اثبات کند. همچنین ممکن است حق طلاق به وی منتقل شده باشد که در این صورت نیازی به اثبات مسئله ای نمی باشد و صرف درخواست طلاق از جانب زن می تواند منجر به طلاق شود


سید محمد مهدی خلیل زاده

سلام با تشکر از موسسه وکیل تلفنی مطلب آموزنده بود. از اینکه مراحل طلاق را گفتید ولی به نظر می رسد در صورتیکه شخص در سامانه طلاق اسم نوشته و مراجعه به مشاور نداشته و دادخواست دهد دادگاه راسا دو طرف را به مشاوره ارجاع میدهد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام و احترام یکی از راه هایی که زوجین زندگی مشترک خود صرف نظر و به آن پایان می دهند طلاق می باشد که طلاق به دلیل پیچیدگی هایی که دارد نیازمند است که برای انجام طلاق وکیل دادگستری مراجعه نماییم،طلا و انواع مختلفی دارد ۱-طلاق رجعی دراین نوع مرد میتواند در زمان عده به زوجه رجوع نماید یعنی در زمان عده ای که زوجه بایستی رعایت کند مرد میتواند اظهار ندامت پشیمانی کند و به زوجه رجوع نماید ۲-طلاق بائن در این نوع طلاق مرد نمی تواند در زمان عده نماید و طلاق بائن از جمله آن می توان به طلاق خلع و مبارات اشاره نمود در طلاق خلع کی به دلیل کراهت زوجه از زوج ،زوجه فدیه به زوج به میدهد و خود را مطلقه می کند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.