نگارش دادخواست اعاده دادرسی

نگارش دادخواست اعاده دادرسی

نگارش دادخواست اعاده دادرسی

منظور از اعاده دادرسی چیست؟

دادرسی با هدف تغییر رای صادر شده از سوی دادگاه و حفظ حق و اجرای عدالت می باشد. ممکن است پس از دادخواست اعاده دادرسی حکمی صادر شود که با حکم قبلی مغایرت داشته باشد. این شرایط زمانی رخ می دهد که مدارک لازم برای اثبات رای اشتباه دادگاه وجود داشته باشد. همواره به منظور مصون ماندن رای دادگاهها از خطا، حق اعاده دادرسی به شاکی داده می شوداعاده دادرسی هم در پرونده های حقوقی و هم در پرونده های کیفری کاربرد دارد. البته اعتراض از رای صادره توسط دادگاه در دو مرحله انجام می شود. در مرحله ی اول درخواست تجدید نظر از سوی شاکی مطرح می شود. اگر در این مرحله رای دادگاه تغییری نکرد شاکی می تواند دادخواست اعاده دادرسی تنظیم کند.

 

مشاوره حقوقی تلفنی

در چه مواردی میتوان داد‌خواست اعاده دادرسی داد؟

همانطور که گفته شد اعاده دادرسی برای تغییر حکم دادگاه تنظیم می شود. بدیهی است که این نوع داد‌خواست نشان دهنده ی اشتباه دادگاه بوده و اعتبار احکام را زیر سوال می برد. به این ترتیب در همه ی رای های صادره توسط دادگاه نمی توان از آن استفاده کرد و تنظیم داد‌خواست اعاده دادرسی بسیار محدود است. زمانی که موضوع حکم، مورد ادعای خواهان نباشد می توان از دادخواست اعاده دادرسی استفاده کرد. علاوه بر این، اگر حکم صادره بیشتر از مقدار درخواست شده، باشد حق اعاده دادرسی به شاکی داده می شود. به طور مثال شاکی تقاضای ۱۰ میلیون تومان خسارت کند ولی دادگاه مطابق نظر کارشناس، پرداخت ۱۵ میلیون تومان خسارت را حکم کندهنگامی که در مفاد یک حکم تضادی وجود داشته باشد و حکم بر اساس استناد به اصول متضاد صادر شود، امکان اعاده دادرسی فراهم می شود. به طور نمونه، دادگاه شرط ضمن عقد را نامشروع می داند اما در عین حال با استناد به ماده ۲۳۷ قانون مدنی، خوانده را ملزم می کند تا شرط ضمن عقد را انجام دهدگاهی اتفاق می افتد که حکم صادر شده توسط دادگاه با حکم دیگری با همان موضوع مشابه، که قبلا در همان دادگاه صادر شده ، متضاد باشد. در این شرایط نیز می توان یک دادخواست اعاده دادرسی نگارش کرد. زمانی که حکم دادگاه تحت تاثیر حیله و تقلب طرف مقابل درخواستکننده اعاده دادرسی صادر شود، شاکی می تواند درخواست اعاده دادرسی کند. برای نگارش دادخواست اعاده دادرسی می توان از یک وکیل اعاده دادرسی کمک گرفت. ما به شما مشاوره حقوقی تلفنی را پیشنهاد می کنیم.

 

مدارک لازم برای نگارش داد‌خواست اعاده دادرسی

پس از بررسی داد‌خواست اعاده دادرسی توسط دادگاه صادرکننده‌ ی حکم ، موضوع صورتجلسه شده و پذیرش یا رد آن صادر می شود. اگر با داد‌خواست اعاده دادرسی موافقت شود، دادگاه دستور می دهد تا وقت رسیدگی مجدد به پرونده تعیین شود. در این هنگام، ابلاغ زمان تشکیل دادگاه به همراه نسخه دوم داد‌خواست به طرف مقابل را صادر میکند. درخواستکننده ی دادرسی نیز توسط دادگاه در جریان زمان تشکیل دادگاه قرار می گیرددر ابتدا باید درخواست کتبی خطاب به "ریاست دیوان عالی کشور" ارائه شود. اگر متقاضی زندانی باشد، این درخواست کتبی باید توسط زندان محل حضور وی تایید شده باشد. در درخواست کتبی نوشته شده توسط درخواست کننده باید شماره و تاریخ دادخواست اعاده دادرسی و همچنین مرجع صادرکننده آن ذکر شود. به منظور ارسال پیامک اطلاع رسانی از سوی دادگاه، ذکر آدرس کامل به همراه کد پستی و شماره تلفن همراه درخواست کننده الزامی می باشد. بعلاوه، باید در انتهای تمامی صفحات دادخواست اعاده دادرسی توسط درخواست کننده یا درخواست کنندگان امضا شود. باید به تعداد درخواست کنندگان تمبر هزینه دادرسی تهیه شود. همچنین باید تصویر کامل و خوانایی از دادنامه و رای صادره در مرحله درخواست تجدید نظر ارائه شود. 

 

حضور وکیل در جلسات مذاکره ونگارش

 

چنانچه در نگارش دادخواست اعاده دادرسی از وکیل متخصص در این زمینه کمک گرفته اید، باید وکالتنامه پایه یک او به همراه تمبر مالیاتی و مهر وکیل نیز ضمیمه ی مدارک شود. اگر در گذشته دادخواستی مرتبط با دادخواست فعلی در دیوان عالی کشور داشته اید، ارائه نسخه‌ای از آن الزامیست. در پایان، ارائه ی اصل و کپی کارت ملی درخواست کننده یا درخواست کنندگان ضروری است. برای انجام این کار، درخواست کننده باید تمام آرای صادره از دادگاه را همراه با داد‌خواست دادرسی به دیوان عالی کشور ارائه دهد. اگر مدارک پرونده کامل باشد، آن را به یکی از شعب دیوان ارجاع می دهند. در آن شعبه رسیدگی به داد‌خواست پرونده انجام شده و اگر با آن موافقت شود، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه صادرکننده رای ارجاع می شود. البته باید در نظر داشت که تنظیم اعاده دادرسی باید زیر نظر وکیل اعاده دادرسی انجام شود. درخواست کننده بدون مشاوره حقوقی کاری از پیش نخواهد برد، چرا که اعاده دادرسی بسیار تخصصی بوده و اگر در تنظیم آن دقت لازم به کار برده نشود، به راحتی توسط دادگاه رد می شود. به همین منظور، وکلای با تجربه ی ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی آماده ی ارائه ی مشاوره به شما هستند. شما می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان کمک بگیرید.

 

نکات طلایی در نگارش دادخواست اعاده دادرسی

اصلی ترین موضوع در نگارش دادخواست اعاده دادرسی، مشورت با یک وکیل با تجربه در این زمینه است. وکیل اعاده دادرسی با تمام مراحل نگارش داد‌خواست آشنا بوده و می داند با ارائه ی چه مدارکی دادگاه را وادار به پذیرش داد‌خواست اعاده دادرسی کند. باید توجه داشته باشید که در نگارش دادخواست تقاضای خود را به صورت کاملا واضح و شفاف بیان کنید. اگر تقاضای خود را در لفافه بیان کنید ممکن است توسط دادگاه رد شود. در ضمن، اگر مدارکی دال بر اشتباه بودن حکم صادر شده توسط دادگاه دارید، باید مطمئن شوید که مدارک دقیق و موثق باشد. ذکر آدرس و شماره تلفن دقیق درخواست کننده ها نیز از مراجعه ی غیر ضروری آنها به دادگاه، برای پیگیری آن جلوگیری می کند.

 

ارتباط در واتس اپ

هزینه نگارش آنلاین دادخواست اعاده دادرسی توسط وکیل

برای نگارش آنلاین دادخواست اعاده دادرسی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دیوان عالی کشور نیست و در وقت صرفه جویی می شود. به منظور نگارش آنلاین داد‌خواست اعاده دادرسی کافیست درخواست کننده با وکیلی در این زمینه صحبت کرده و با پرداخت مبلغی کم، نگارش دادخواست را به او واگذار کند. وکیل نیز موظف است فرد درخواست کننده را در جریان تمامی مراحل کار قرار داده و پس از ثبت داد‌خواست به صورت آنلاین، فایل ورد یا پی دی اف داد‌خواست نگارش شده را در اختیار درخواست کننده قرار دهد. البته باید خاطر نشان کرد که هزینه ی نهایی نگارش به عواملی مانند موضوع دادخواست اعاده دادرسی و دعوای مطرح شده بستگی دارد. شما می توانید برای اطلاع از هزینه های مربوط به نگارش آنلاین دادخواست اعاده دادرسی با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارتباط برقرار کنید.

 

وکیل تخصصی اعاده دادرسی
نگارش فوری دادخواست اعاده دادرسی
اعاده دادرسی در دعوی حقوقی غیرمالی
اعاده دادرسی در دعوی حقوقی مالی
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.