نگارش لایحه آخرین دفاع برای متهم

نگارش لایحه آخرین دفاع برای متهم

نگارش لایحه آخرین دفاع برای متهم

متهم کیست؟

متهم کسی است که در فرایند رسیدگی کیفری، احتمال می­رود مرتکب جرم خاصی شده باشد. منظور از جرم هر عمل ممنوعی است که مطابق با قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد. مطابق با قانون آیین دادرسی کیفری متهم از حقوق متعددی مثل حق به همراه داشتن وکیل پایه یک دادگستری برخوردار است. یکی دیگر از حقوق اساسی متهم در فرایند دادرسی کیفری حق ارائه آخرین دفاع است. در صورتی که حکم محکومیت قطعی به هر یک از مجازات های قانونی در مورد متهمی صادر شود، وی را مجرم یا محکوم علیه می نامند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

تا وقتی متهم به موجب حکم قطعی صادر شده از مرجع صلاحیت دار، متهم به مجازات محکوم نشده باشد، در پرتوی اصل برائت است. در نتیجه از تمامی حقوق شهروندی مندرج در قانون اساسی و دیگر قوانین، از جمله اصل منع بازداشت و آزادی رفت و آمد، برخوردار خواهد بود. بنابراین تعرض به شخصیت و حیثیت اجتماعی او به بهانه هایی از جمله جلب به دادرسی کیفری تحت هر عنوانی ممنوع است.

اصولاً حقوق دفاعی متهم از جمله حق تنظیم لایحه آخرین دفاع برای متهم، در تمام مراحل دادرسی کیفری لازم الرعایه هستند. رعایت حق ارائه آخرین دفاع نیز، چه در مرحله تحقیقات مقدماتی و در دادسرا، و چه در مرحله رسیدگی در دادگاه کیفری نخستین و تجدید نظر توسط مقامات قضایی و سایر مقامات دخیل در پرونده، ضروری است.

دفاعیات اخر

لایحه دفاعیه چه کاربردی دارد؟

به موجب ماده 262 قانون آیین دادرسی کیفری بازپرس پس از انجام بررسی های لازم، اگر دلایل و مدارک را برای انتساب جرم به متهم کافی دانست، باید به متهم یا وکیل کیفری وی اعلام کند که اگر برای برائت خود و کشف حقیقت هر مطلبی دارد لایحه دفاعیه بنویسد. همانطور که اشاره شد رعایت اخذ آخرین دفاع متهم، در سایر مراحل دادرسی کیفری از قبیل رسیدگی در دادگاه کیفری عمومی و دادگاه تجدید نظر استان ضروری است.

کاربرد نگارش لایحه آخرین دفاع برای متهم از این قرار است که متهم در لایحه دفاعیه می تواند مطالبی اظهار کند، که منتهی به برائت و آزادی وی شود. حتی اگر مطالب اظهار شده موجب برائت متهم نشود، ولی حقایقی را روشن کند که نیاز به رسیدگی بیشتر دارد، مقام قضایی از صدور کیفرخواست خودداری کرده و تحقیقات ادامه می یابد. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

مشاوره حقوقی نگارش لایحه اخرین دفاع

مدارک لازم برای نگارش  لایحه دفاعیه

لایحه آخرین دفاع برای متهم از موضوعات حقوق کیفری است. در فرایند رسیدگی کیفری، تشریفات دادرسی مدنی مثل ضرورت تقدیم دادخواست رعایت نمی شود. در نتیجه آخرین دفاع متهم می تواند گستره وسیعی از اقدامات مختلف باشد.

گاه ارائه لایحه آخرین دفاع برای متهم در بر دارنده استناد به مدرک خاصی مثل سند ازدواج یا قولنامه خرید و فروش است. در چنین شرایطی متهم یا وکیل وی مدرک مزبور را ضمیمه لایحه آخرین دفاع برای متهم می کند. همچنین گاه ممکن است آخرین دفاع متهم تنها شامل استدلال به اصول و مقررات قانونی برای رد اثبات جرم از عهده خود باشد.

تنظیم لایحه آخرین دفاع برای متهم مستلزم ارائه اسناد هویتی متهم یا وکیل کیفری او به دفتر دادسرا یا دادگاه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تنظیم لایحه آخرین دفاع، می توانید با یک تماس تلفنی، از مشاوره حقوقی تلفنی با  بهترین وکلای کیفری، در موسسه حقوقی وکلای تلفنی برخوردار شوید.

هزینه نگارش لایحه آخرین دفاع متهم

با توجه به نوع اتهام و میزان مجازاتی که هر دعوای کیفری دارد، هزینه نگارش لایحه آخرین دفاع برای متهم متفاوت است. این امر معمولاً طبق توافق وکیل و موکل صورت می پذیرد.

 

ارتباط در واتس اپ

اهمیت لایحه برای آخرین دفاع متهم

دریافت احضاریه توسط متهم یا وکیل وی جهت تقدیم لایحه آخرین دفاع برای متهم ، می تواند قرینه ای بر این باشد که نظر بازپرس بر صدور قرار جلب به دادرسی است. در نتیجه تدارک دفاع مناسب توسط آنها نقش تعیین کننده ای در تغییر نظر بازپرس و متقاعد ساختن وی به صدور قرار منع تعقیب دارد.

بازپرس میتواند آخرین دفاع متهم را از وکیل وی اخذ نماید. متهم همانطور که می تواند اصلاً برای ارائه آخرین دفاع حضور نیابد، می تواند این موضوع را به عهده وکیل خود بسپارد..گروه وکلای تلفنی، با عضویت بیش از هزار وکیل پایه یک دادگستری آماده نگارش لایحه آخرین دفاع برای متهم، و همچنین ارائه مشاوره حقوقی تخصصی در این زمینه می باشد. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید

 

اثبات بی گناهی انلاین و فوری 
هزینه نگارش لایحه 
مشاوره حقوقی کیفری 
نگارش لایحه 
درباره ما 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.