نگارش دادخواست تقابل در دادگاه تجدیدنظر

نگارش دادخواست تقابل در دادگاه تجدیدنظر

نگارش دادخواست تقابل در دادگاه تجدیدنظر

به فردی که در دادگاه بر علیه فرد دیگری طرح دعوی می کند خواهان گفته می شود و به فرد مقابل نیز خوانده می گویند. دادخواست تقابل در مقابل دعوای خواهان، از سوی خوانده مطرح می شود. خوانده خواسته خود را در قالب دادخواست تنظیم و از طریق دفاتر خدمات قضایی تقدیم دادگاه می نماید. به عنوان مثال اگر یک زن در دادگاه دعوای عدم پرداخت نفقه توسط شوهرش را مطرح کند مرد نیز می تواند همزمان دعوای عدم تمکین زن را مطرح نماید که این کار از طریق دادخواست تقابل انجام می شود.

اگر خوانده قصد طرح دعوای تقابل را دارد باید تا پایان جلسه اول رسیدگی دادخواست تقابل را تقدیم دادگاه نماید. برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل در این زمینه می توانید با یکی از شماره های مندرج در سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

وظیفه دادگاه تجدیدنظر چیست؟

دادگاه بدوی بعد از اینکه به پرونده رسیدگی کرد و اظهارات طرفین دعوا را دریافت کرد اقدام به صدور رای می نماید. اگر یکی از طرفین یا هر دوی آنها نسبت به رای صادر شده اعتراض داشته باشند با ثبت اعتراض در مهلت قانونی پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه دیگری فرستاده می شود که به آن دادگاه تجدیدنظر می گویند.

وظیفه دادگاه تجدیدنظر بازنگری و بازبینی رای صادر شده در دادگاه بدوی است. ممکن است دادگاه بدوی سهوا یا به اشتباه رای را صادر کرده باشد که حقی از فردی ضایع شده باشد به همین منظور دادگاه تجدیدنظر برای جلوگیری از ضایع شدن حق افراد ایجاد شده است.

بر اساس ماده 236 قانون آئین دادرسی کیفری، "برای شهروندان ساکن درون کشور حداکثر20روز و برای ایرانیان مقیم خارج از کشور دوماه پس از تاریخ ابلاغ رای دادگاه بدوی، امکان ارائه درخواست تجدید نظر وجود دارد."

هزینه نگارش دادخواست تقابل توسط وکیل

نوشتن دادخواست مهمترین مرحله شروع یک دعوی است. دادگاه از لحاظ حقوقی باید بی عیب و خواسته خواهان را به درستی منتقل کند. به همین منظور است که حقوقدانان پیشنهاد می کنند که برای شروع یک دعوی نگارش یک دادخواست را به یک وکیل خبره بسپارید.

 

دادخواست تقابل

هزینه ای که برای نوشتن دادخواست تقابل پرداخت می شود در واقع یک سرمایه گذاری و جلوگیری از بیراهه رفتن است. هزینه دادخواست تقابل به موضوع مطرح شده بستگی دارد. هزینه نگارش دادخواست تقابل از 250 هزار تومان شروع خواهد شد.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی هزینه های نگارش دادخواست تقابل و سایر خدمات حقوقی را در سایت اعلام کرده است.با مرجعه به بخش های مختلف سایت می توانید از تعرفه های موجود مطلع شوید. هزینه نگارش دادخواست تقابل بسیار منصفانه تعیین شده است و هر فردی با هر سطح درآمدی می تواند از خدمات این موسسه بهره ببرد.

مدارک لازم برای نگارش دادخواست تقابل در دادگاه تجدیدنظر

برای نگارش دادخواست تقابل در دادگاه تجدیدنظر، نیاز به رای صادر شده در دادگاه بدوی، مستندات برای مطرح کردن دعوی متقابل، مشخصات طرفین و ... است. اگر سوالات متعددی در این زمینه دارید در موسسه حقوقی وکلای تلفنی قسمتی تحت عنوان مشاوره حقوقی آنلاین رایگان در نظر گرفته شده است که کاربران می توانند سوالات حقوقی خود را مطرح کنند. بعد از طرح سوالات حقوقی وکلای مجرب در کمترین زمان ممکن به آنها پاسخ خواهند داد.

 

ارتباط در واتس اپ

نگارش فوری دادخواست تقابل با یک تماس

با توجه به سخت شدن شرایط زندگی و مشغله های زیاد شغلی، فوریت در انجام هر کاری برای انسان ها دارای اهمیت است. در گذشته افراد برای نوشتن یک لایحه یا یک دادخواست یا شکوائیه باید ساعت ها در دفتر یک وکیل منتظر می ماندند.

اما امروزه به لطف تکنولوژی و ارائه خدمات حقوقی به صورت اینترنتی و تلفنی این دغدغه برطرف شده است. همه افراد در سراسر کشور در هر ساعت از شبانه روز می توانند جهت دریافت خدمات حقوقی با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس بگیرند و خدمت خود را دریافت کنند.

نگارش فوری دادخواست تقابل نیز جزو همین خدمات است که در موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارائه می شود. افرادی که نیاز به نگارش فوری دادخواست تقابل دارند می توانند با یک تماس درخواست خود را ثبت کنند و در کمترین زمان ممکن سفارش خود هم به صورت پی دی اف و هم به صورت فایل متنی باز را دریافت کنند. همه افراد می توانند قبل از نگارش دادخواست تقابل با یک وکیل خبره در زمینه دعوی مطرح شده مشاوره حقوقی انجام دهند.

 

هزینه نگارش دادخواست
نمونه اصل و کامل دادخواست تقابل 
نگارش انواع دادخواست 
راهنمای نگارش انلاین 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.