نگارش شکوائیه جمعی

نگارش شکوائیه جمعی

نگارش شکوائیه جمعی

نگارش شکوائیه جمعی

با گسترش شهرنشینی و افزایش مراکز سکونت و کار، ضرورت تدوین قوانین و خدمات اجتماعی احساس شده و برای همه جوامع، مقررات و حقوق خاص تدوین گردیده است که رعایت این حدود برای همه افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای دولتی الزامی است. در صورت نقض این قوانین، افراد جامعه خسارت دیده به تنهایی یا به صورت جمعی می توانند با طرح شکوائیه به مراجع قضایی مراجعه و تقاضای احقاق حقوق از دست رفته داشته باشند. نگارش شکوائیه جمعی، نیازمند تخصص و آشنایی افراد به قوانین اجتماعی و یا مشاوره حقوقی تلفنی یا حضوری با وکیل متخصص این حوزه است.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

شکوائیه چیست؟

شکوائیه، سند حقوقی است که در شروع دعوای کیفری از طرف شاکی و یا وکیل وی در فرم مخصوصی نگارش و تنظیم می شود و به مراجع قضایی اعم از دادسرا و دادگاه کیفری ارائه می گردد.

قابل توجه است بعد از اطلاع از چگونگی تنظیم شکوائیه فردی و یا نگارش شکوائیه جمعی باید در اولین گام به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکوائیه را در فرم های مخصوص به شکل الکترونیکی کامل و برای مراجع کیفری ارسال نمود

مدارک لازم جهت نگارش شکوائیه

مدارک مورد نیاز در تنظیم شکوائیه جهت  کامل نمودن فرم شکوائیه:

  • شناسنامه وکارت ملی شاکی
  • مستندات و ادله ای که برای اثبات جرم در دادگاه می توان به آن استناد نمود.

با توجه به اهمیت نگارش شکوائیه جمعی باید موارد زیر در هنگام تکمیل شکوائیه مورد توجه قرار گیرد. با استناد به ماده 68 قانون آیین دادرسی کیفری « شاکی یا مدعی خصوصی میتواند شخصا یا توسط وکیل شکایت کند و در شکوائیه موارد زیر باید قید شود:

  • نام و نام خانوادگی، نام پدر، سن، شغل، میزان تحصیلات، وضعیت تاهل، تابعیت، مذهب، شماره شناسنامه، شماره ملی، نشان دقیق و در صورت امکان نشانی پیام نگار( ایمیل)، شماره تلفن ثابت و همراه و کد پستی شاکی
  • موضوع شکایت، تاریخ و محل وقوع جرم
  • ضرر و زیان وارده به مدعی و مورد مطالبه وی
  • ادله وقوع جرم، اسامی، مشخصات و نشانی شهود و مطلعان در صورت امکان
  • مشخصات و نشانی مشتکی عنه یا مظنون در صورت امکان

تبصره: قوه قضایی مکلف است اوراق متحدالشکل برای موارد فوق را تهیه و در اختیار مراجعان قرار دهد تا در تنظیم شکوائیه مورد استفاده قرار گیرد. عدم استفاده از اوراق مزبور مانع استماع شکایت نیست.

 

هزینه نگارش شکوائیه

هزینه نگارش شکوائیه توسط وکیل

در دعاوی حقوقی و کیفری یکی از مهمترین دغدغه شاکیان هزینه بالای نگارش دادخواست و شکوائیه و مشاوره با وکلای و کارشناسان خبره است. نگارش شکوائیه جمعی و دادخواست و جلسات مشاوره حضوری  توسط وکلای مجرب و نامدار، مبالغ بسیار بالایی را به خواهان دعاوی تحمیل می کند و مشکلات اقتصادی و عدم توانایی افراد در پرداخت این هزینه ها در بسیاری از موارد مانع از مراجعه دادخواست دهندگان به وکلا و مشاورین حقوقی می شود در حالی که تماس و مشاوره حقوقی آنلاین و وکلای تلفنی مجموعه ما که شامل مجرب ترین کارشناسان و وکلای موجودند هزینه ای ناچیز در بر خواهد داشت و مهمتر اینکه در وقت صرفه جویی و سلامت و بهداشت جسمی و روانی طرفین دعاوی حقوقی و کیفری فراهم می شود. دریافت مشاوره تلفنی از وکلای مجرب ما هزینه ای بین 15 تا 100 هزار تومان متناسب با زمان مشاوره 5 تا 60 دقیقه است که نسبت به موارد مشابه ناچیز و با صرفه است. و نگارش و تنظیم شکوائیه در هر حوزه کیفری مانند نگارش شکوائیه جمعی، تنها 200 هزار تومان است.

کافی است در هر ساعت از شبانه روز با وکلای و کارشناسان تلفنی ما تماس برقرار و در کوتاهترین زمان ممکن و بهترین کیفیت خدمات مشاوره حقوقی آنلاین دریافت نمایید.

نحوه نگارش شکوائیه چه تاثیری بر روند پرونده دارد؟

یکی از معضلاتی که دستگاه قضایی کشور با آن روبروست حجم زیاد پرونده های مطروحه در برخی از موضوعات است با شناسایی و بررسی برخی از عوامل می توان به حل این معضل کمک نمود. با تحقیقات انجام گرفته یکی از راههایی که می تواند به کم نمودن تعداد این پرونده ها کمک نماید بالا بردن سطح آگاهی افراد در جامعه در هنگام نگارش دادخواست و یا شکوائیه و یا فراهم آوردن بستری جهت ارتباط آسان با مشاوران حقوقی و یا وکلای متخصص در نگارش شکوائیه فردی و یا  نگارش شکوائیه جمعی است که خود می تواند ضامنی باشد در اجرای بهتر عدالت.

تنظیم و نگارش شکوائیه جمعی توسط وکیل پایه یک دادگستری که در این حوزه تخصص کافی را داراست،  می تواند در روند پرونده تاثیر چشمگیری داشته باشد زیرا وکیل با علم به موضوع و استفاده از قوانین و نگارش صریح و دقیق در مورد جرم و ارائه ادله و مستندات لازم و محکمه پسند می تواند قاضی پرونده را از چگونگی  دقیق وقوع جرم  آگاه کند و پرونده را در زمان کمتر  به نتیجه مطلوب برساند.

 

ارتباط واتس اپی

نکات طلایی در چگونگی نگارش شکوائیه برای نزاع های دسته جمعی

در هنگام نگارش دادخواست و نگارش شکوائیه جمعی در موضوعات حقوقی و کیفری باید در نظر داشت، جرایم انجام گرفته در جامعه از منظر قانون به دو دسته مهم تقسیم بندی میشوند. جرایمی مانند سرقت، خیانت در امانت و کلاهبرداری و یا نزاع های دسته جمعی هر دو جنبه عمومی و خصوصی را دارا هستند یعنی علاوه بر شخص بزه دیده جامعه نیز از جرم انجام شده متضرر می شود و از منظر قانون قابل گذشت نیست و برخی دیگر از جرایم جنبه خصوصی داشته مانند عدم پرداخت نفقه که از دسته جرایمی است که قابل گذشت هستند.

در صورتی که عده ای بر سر موضوعی با یکدیگر منازعه نمایند هر یک از افرادی که در منازعه حضور داشته اند با توجه به عمل انجام گرفته  از طرف قانون مورد مجازات قرار می گیرند  و هر گاه افرادی در دعوای دسته جمعی با هم گلاویز شوند و نظم عمومی جامعه را بر هم زنند دیدگاه قانون بدین صورت است که خواه افراد درگیر در نزاع از یکدیگر شکایتی داشته باشند و خواه از هم شاکی نباشند و یا بعد از شکایت و یا در حین شکایت هم دیگر را بخشیده باشند دادستان می تواند آنها را از باب جنبه عمومی جرم تحت تعقیب قرار دهد. و مجازات حبس را با توجه به نوع منازعه تعیین و اعمال قانون کند.

چگونگی نگارش شکوائیه جمعی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا باید تمامی موارد زیر در آن رعایت شود. نگارش شکوائیه جمعی به گونه ای تنظیم شود که شرکت کننده در نزاع متناسب با سهم و تعداد ضربات وارده مورد شکایت واقع و این مورد را با دقت کافی برای شرکت کنندگان در نزاع مشخص و در نگارش شکوائیه جمعی لحاظ نمود. با استناد به ماده 615 قانون مجازات اسلامی « هر گاه عده ای با یکدیگر منازعه نمایند هر یک از شرکت کنندگان در نزاع حسب مورد به مجازات زیر محکوم می شوند:

در صورتی که نزاع منتهی به قتل شود به حبس از یک تا سه سال

در صورتی که منتهی به نقص عضو شود به حبس از شش ماه تا سه سال

در صورتی که منتهی به ضرب و جرح شود به حبس از سه ماه تا یک سال »

با دقت در این قانون می توان به اهمیت نگارش شکوائیه جمعی پی برد زیرا هر گونه نگارش شکوائیه جمعی که در آن اشتباهی وجود داشته باشد می تواند مشکلات عدیده ای را برای شاکی بوجود آورد زیرا کلیه افرادی که در نزاع شرکت دارند مجرم محسوب شده و مطابق قوانین، مجازات می شوند. ضمن اینکه در نگارش شکوائیه جمعی باید مستندات و دلایل منطقی متناسب با متن شکوائیه ضمیمه شکواییه شده تا سهم همه افراد مشخص و مورد مجازات قرار گیرند. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

نمونه شکوائیه دسته جمعی

نمونه نگارش شکوائیه

 

مشاوره حقوقی نگارش قرارداد 
نگارش واخواهی 
نگارش اظهارنامه 
نگارش انواع دادخواست 
درباره ما 

 

 سوالات متداول

تفاوت دادخواست و شکوائیه در چیست؟

دادخواست جهت دعاوی حقوقی نگارش می شود، دعاوی حقوقی تحت آیین دادرسی مدنی بوده و حاوی موضوعات مدنی است . نگارش باید در فرم های مخصوص چاپی انجام گیرد . دادخواست باید به دادگاه حقوقی ارائه داد.

شکوائیه جهت دعاوی کیفری نگارش و تنظیم می شود و مربوط به موضوعات است که تحت آیین دادرسی کیفری قرار می گیرند . در نگارش و تنظیم شکوائیه نیاز به فرم مخصوص چاپی نیست و می توان در برگه های معمولی نیز نگارش شکوائیه را انجام داد. شکوائیه باید به دادسرا یا دادگاه کیفری ارائه داده شود.

چگونه می توان شکایت نزاع دسته جمعی را اثبات نمود؟

با ارتباط با وکیل متخصص در این حوزه و نگارش شکوائیه جمعی و ادله ای چون شهادت شهود، گزارش نیروی انتظامی، تحقیقات محلی، قابل اثبات است.

جرم نزاع دسته جمعی آیا از منظر قانون از جرائم قابل گذشت است یا غیر قابل گذشت می باشد؟

این نوع از جرایم از مجموعه جرایم علیه اموال عمومی تلقی می شود و غیر قابل گذشت است.

کدامین دادگاه صلاحیت رسیدگی به جرم نزاع دسته جمعی را دارد؟

دادگاه کیفری دو محل وقوع جرم  صالح به رسیدگی است.

 چه نکاتی در نگارش شکوائیه جمعی باید رعایت شود؟

  • با دقت و بدون اشکال تکمیل شود.
  • شاکی به طور دقیق مشروح شکایت را نگارش کند.
  • ادله و مستندات را پیوست کند.


سوالات متداول

نظرات

هادی

طلا و جواهراتي كه شخصي براي شخص ديگر خريداري مي كند و اصولا زوج براي زوجه خود خريداري مي كند چنانچه فاكتور طلا را به نام خود گرفته باشد و فقط طلا را هبه نموده باشد و فاكتور نزد خودش محفوظ باشد هر زمان كه بخواهد مي تواند از هبه مذكور رجوع كند منوط به اينكه شخص متهب يا هبه گيرنده دخل و تصرف مادي و حقوقي در عين موهوبه ننموده باشد و اينكه موضوع از موارد ماده ٨٠٣ قانون مدني نبوده باشد يعني شخص واهب يا هبه كننده به والدين خود و يا فرزندان خود چنانچه مالي را هبه كند ديگر امكان رجوع از هبه وجود ندارد ولي نكته مهم اين است كه زوجين چنانچه مالي را به يكديگر هبه نمايند مي توانند از آن رجوع كنند و استرداد عين موهوبه را درخواست نمايند البته بار اثبات دعوي بر دوش شخص واهب مي باشد زيرا ايشان بايد ثابت نمايند كه مالي را هبه نموده و مالك اصلي آن مال بوده است و چنانچه شخص متهب در عين موهوبه تغييراتي ايجاد كرده باشد و يا اينكه آن را به تصرف و مالكيت ديگري در آورده باشد موضوع عقد هبه ديگر غير قابل رجوع خواهد بود


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.