مجازات جرم محاربه چیست؟

مجازات جرم محاربه چیست؟

مجازات جرم محاربه چیست؟

مجازات جرم محاربه چیست؟ منظور از جرم محاربه چه می باشد؟ آیا جرم محاربه از جمله جرائم قابل گذشت محسوب می شود؟ در سال های اخیر، اخبار مربوط به جرم محاربه از جمله اخبارهایی بوده اند که ذهن شهروندان را به خود مشغول کرده اند. در واقع انجام فعالیت های روزمره در سایه برقراری امنیت عمومی جامعه امکان پذیر است. در نتیجه قانونگذار هر عملی را که این امنیت را بر هم بزند، جرم می داند. در همین راستا می توان به جرم محاربه اشاره نمود. با توجه به اینکه این جرم یکی از مهم ترین جرایم سیستم حقوقی ایران محسوب می شود، همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی محاربه با مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. همچنین سوالات زیادی ذهن این افراد را به خود مشغول کرده است که در آغاز این نوشته به آنها اشاره داشتیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل به سوالات مذکور پیرامون مجازات محارب پاسخ دهیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف محاربه از زبان وکیل

در اولین گام برای آشنایی با مجازات جرم محاربه بایستی به سراغ تعریف جرم محاربه برویم. در واقع همانطور که در قسمت ابتدایی این مقاله اشاره شد، جرم محاربه از جمله جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی جامعه تلقی می شود. در همین راستا دکترین حقوقی، جرم محاربه را جرمی می دانند که در آن، مرتکب به وسیله کشیدن سلاح، قصد به خطر انداختن جان، مال یا ناموس شهروندان و ترساندن آنها را دارد. البته بایستی توجه داشته باشید که این عمل باید موجب ناامنی در جامعه گردد.

همچنین ماده 279 قانون مجازات اسلامی به تعریف جرم محاربه پرداخته است. این ماده عنوان می کند: «محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد». شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این جرم بسیار مهم از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

مجازات محاربه

 

راه های دریافت مشاوره در خصوص محاربه

همانطور که می‌دانید جرم محاربه از جمله مهم ترین جرایم سیستم حقوقی ایران محسوب می شود. به همین خاطر همه روزه متقاضیان زیادی به دنبال دریافت مشاوره حقوقی محاربه هستند. در همین راستا و با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی با بهترین وکیل محاربه را فراهم کرده ایم. شما می توانید از سه طریق با مشاورین ما در ارتباط باشید:

  • مشاوره حقوقی حضوری: در این روش از مشاوره، متقاضی به صورت حضوری با بهترین وکیل محاربه ملاقات داشته و سوالات خود را از ایشان می پرسد.
  • مشاوره حقوقی تلفنی: این روش محبوب ترین روش مشاوره با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می باشد. چرا که از هزینه بسیار مناسبی برخوردار است.
  • مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان: از این طریق افراد می توانند سوالات حقوقی خود پیرامون مجازات جرم محاربه را بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای بپرسند.

 

مجازات قانونی جرم محاربه

اکنون که با تعریف جرم محاربه آشنا شدیم، نوبت آن رسیده که به سراغ مجازات جرم محاربه برویم. در ابتدا بایستی به این نکته اشاره کنیم که جرم محاربه از جمله جرایم حدی می باشد. در نتیجه مجازات جرم محاربه در شرع مقدس بیان شده است. در همین راستا ماده 282 قانون مجازات اسلامی، مجازات جرم محاربه را شامل چهار مورد می داند:

  • اعدام.
  • به صلیب کشیدن.
  • قطع کردن دست راست و پای چپ.
  • تبعید یا نفی بلد.

 

 

مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

همچنین بایستی به این موضوع توجه داشته باشید که بر اساس ماده 283 قانون مجازات اسلامی انتخاب هر یک از مجازات های مذکور در ماده 282 به اختیار قاضی واگذار شده است. البته فراموش نکنید که نکات گوناگونی پیرامون مجازات جرم محاربه وجود دارد. در همین راستا شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

آیا جرم محاربه قابل گذشت است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که متقاضیان مشاوره حقوقی محاربه از مشاورین ما می پرسند، این است که آیا جرم محاربه، قابل گذشت است؟ برای پاسخ به این سوال، بهتر است قبل از هر چیزی با تعریف جرایم قابل گذشت و جرایم غیر قابل گذشت آشنا شویم. در واقع جرایم قابل گذشت آن دسته از جرایمی هستند که پیگیری و رسیدگی به آنها نیازمند شکایت شاکی خصوصی می باشد. به عبارت دیگر تا زمانی که شاکی خصوصی از جرم انجام گرفته، شکایت نکند، نمی توان به آن رسیدگی نمود. از طرفی جرایم غیرقابل گذشت، جرایمی هستند که نیازی به شکایت شاکی خصوصی نداشته و به محض رویت، قابل پیگیری هستند. به علاوه بایستی بگوییم اصل بر غیر قابل گذشت بودن جرایم است. پس قابل گذشت بودن برخی از جرایم، جنبه استثنایی داشته و قانونگذار بایستی آنها را ذکر کند.

 

 

مشاوره حقوقی محاربه

 

در همین راستا هنگامی که به قوانین گوناگون نگاه می اندازیم، می بینیم که قانونگذار، جرم محاربه را از جمله جرایم غیر قابل گذشت می داند. در صورت وجود هرگونه پرسش پیرامون مجازات جرم محاربه می توانید از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

مشاوره حقوقی تلفنی در مورد محاربه

افراد همواره سوالات گوناگونی را پیرامون مجازات جرم محاربه از ما می پرسد. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، امکان مشاوره حقوقی به صورت تلفنی را برای متقاضیان فراهم کرده ایم. همچنین با توجه به اینکه هزینه این روش از مشاوره بسیار مقرون به صرفه است، افراد زیادی ترجیح می دهند که سوالات خود را از طریق مشاوره حقوقی تلفنی از ما بپرسند. شما نیز می توانید با پرداخت هزینه مورد نظر از این خدمت بی نظیر موسسه ما بهره مند شوید.

 


سوالات متداول

نظرات

mohammadi

در سالهای اخیر عناوین مجرمانه ای مانند محاربه در رسانه ها به گوش عموم مردم رسیده اما شاید کمتر کسی با نحوه تحقق آن و نیز مجازات قانونی آن آشنا باشد تلاش شما در زمینه آگاهی بخشی و مسئولیت های اجتماعی قابل تقدیر است


پروانه احتشامی نسب

با سلام محاربه و افساد فی‌الارض در قانون حدود و تعزیرات (مصوب ۱۳۶۱) وارد نظام حقوقی ایران شد و در قانون مجازات اسلامی (مصوب ۱۳۷۰) که جایگزین آن شد، نیز یکی از عناوین مجرمانه است. بنا بر ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی مجرمی که محارب بودن او احراز شده باشد مجازاتش یکی از چهار مجازات اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و تبعید است.


سیما غفوری

هرگاه کسی با انگیزه‌ی شخصی به‌سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد و عمل او جنبه‌ی عمومی نداشته باشد و نیز کسی که به‌روی مردم سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، محارب به‌شمار نمی‌رود. به‌کارگیری واژه‌ی مردم در این ماده دلالت بر آن دارد که برای صدقِ عنوان محاربه باید نوعی «عمومیت» در جرم وجود داشته باشد .


مهران رمضان پناه

باسلام؛ محاربه و افساد فی‌الارض در قانون حدود و تعزیرات (مصوب ۱۳۶۱) وارد نظام حقوقی ایران شد و در قانون مجازات اسلامی (مصوب ۱۳۷۰) که جایگزین آن شد، نیز یکی از عناوین مجرمانه است. بنا بر ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی مجرمی که محارب بودن او احراز شده باشد مجازاتش یکی از چهار مجازات اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و تبعید است.


فاطمه عمادی

باسلام،، به‌موجب ماده‌ی ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، مجازات محاربه عبارت است از: اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و نفی بلد. نفی بلد به‌معنای تبعید است و صلب نیز همان به‌صلیب‌کشیدن است انتخاب اینکه کدام‌یک از این مجازات‌ها متناسب با جرم ارتکابی محارب است، برعهده‌ی قاضی است.


مجید شیخی

با سلام در واقع جرایم قابل گذشت آن دسته از جرایمی هستند که پیگیری و رسیدگی به آنها نیازمند شکایت شاکی خصوصی می باشد. به عبارت دیگر تا زمانی که شاکی خصوصی از جرم انجام گرفته، شکایت نکند، نمی توان به آن رسیدگی نمود. از طرفی جرایم غیرقابل گذشت، جرایمی هستند که نیازی به شکایت شاکی خصوصی نداشته و به محض رویت، قابل پیگیری هستند. به علاوه بایستی بگوییم اصل بر غیر قابل گذشت بودن جرایم است. پس قابل گذشت بودن برخی از جرایم، جنبه استثنایی داشته و قانونگذار بایستی آنها را ذکر کند.جرم محاربه از جمله جرایم غیر قابل گذشت هست


ایمان فرامرزی

با عرض سلام و ادب و احترام محاربه و افساد فی‌الارض در قانون حدود و تعزیرات (مصوب ۱۳۶۱) وارد نظام حقوقی ایران شد و در قانون مجازات اسلامی (مصوب ۱۳۷۰) که جایگزین آن شد، نیز یکی از عناوین مجرمانه است. بنا بر ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی مجرمی که محارب بودن او احراز شده باشد مجازاتش یکی از چهار مجازات اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و تبعید است.


Mohamad sheykhi

ر اساس ماده 283 قانون مجازات اسلامی انتخاب هر یک از مجازات های مذکور در ماده 282 به اختیار قاضی واگذار شده است. البته فراموش نکنید که نکات گوناگونی پیرامون مجازات جرم محاربه وجود دارد.


افشاری

با سلام محاربه و افساد فی‌الارض در قانون حدود و تعزیرات مصوب ۱۳۶۱ وارد نظام حقوقی ایران شد و در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ که جایگزین آن شد، نیز یکی از عناوین مجرمانه است. بنا بر ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی مجرمی که محارب بودن او احراز شده باشد مجازاتش یکی از چهار مجازات اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و تبعید است


وحید فراست

مجازات جرم محاربه نفی بلد - اعدام و .. است که بستگی به نظر قاضی دارد


بشیر علی پاریاد

با سلام .جرم محاربه، یعنی، یک یا چند نفر، اقدام به کشیدن اسلحه، به قصد ارعاب و ترساندن یا به قصد گرفتن جان، مال، یا ناموس مردم، کنند و در این بین، با عمل خود، موجب ناامنی محیط شوند که به شخصی که به ترتیب ذکر شده، دست به سلاح برده و موجب ناامنی محیط گردیده، محارب می گویند. حکم مجازات جرم محاربه، یکی از موارد اعدام، نفی بلد، قطع دست راست و پای چپ و یا صلب بوده و اختیار انتخاب یکی از این 4 مورد، به عنوان مجازات، با قاضی پرونده است.آنچه در جرم محاربه مهم است، این بوده که عمل محارب، موجب ناامنی در محیط شود و محارب، با انگیزه های شخصی، اقدام به کشیدن اسلحه نکند.


آزاده

در قانون کشور ما، برخی از جرائم، به عنوان جرایم علیه امنیت کشور، شناسایی شده اند که محاربه، یکی از آن ها می باشد و با دست به سلاح بردن، تحت شرایطی خاص، محقق می شود و مجازاتی بسیار سنگین، برای مرتکب آن، در پی خواهد داشت.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام در اولین گام برای آشنایی با مجازات جرم محاربه بایستی به سراغ تعریف جرم محاربه برویم. در واقع همانطور که در قسمت ابتدایی این مقاله اشاره شد، جرم محاربه از جمله جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی جامعه تلقی می شود. در همین راستا دکترین حقوقی، جرم محاربه را جرمی می دانند که در آن، مرتکب به وسیله کشیدن سلاح، قصد به خطر انداختن جان، مال یا ناموس شهروندان و ترساندن آنها را دارد. البته بایستی توجه داشته باشید که این عمل باید موجب ناامنی در جامعه گردد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.