تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه چه مجازاتی دارد؟

تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه چه مجازاتی دارد؟

تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه چه مجازاتی دارد؟

مجازات تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه شامل چه مواردی می شود؟ تعریف تصادف ساختگی چیست؟ از کجا می توان فهمید که یک تصادف، ساختگی است؟ شرایط دریافت مشاوره حقوقی تصادف ساختگی چیست؟ تصادف ساختگی که بین عموم با عنوان صحنه زنی نیز شناخته می شود، امروزه رواج بسیاری میان گروهی از افراد جامعه پیدا کرده است. حال هوشمندانه ترین راه حل این است که رانندگان و شرکت های بیمه از طریق قانون از اینگونه اخاذی ها جلوگیری کنند. در همین راستا افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی مجازات صحنه سازی تصادف با متخصصان موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این متقاضیان پرسش های گوناگونی در مورد نحوه برخورد با تصادف های ساختگی از ما می پرسند که تصمیم گرفته ایم، به صورت تفصیلی در این مقاله به آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از تصادف ساختگی چیست؟

در اولین گام قبل از بررسی مجازات تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه می خواهیم به تعریف تصادف ساختگی بپردازیم. در این تصادف، فرد یا افرادی با نقشه از پیش تعیین شده، موجبات یک تصادف رانندگی را فراهم می کنند. در واقع هدف از اقدام نامبرده این است که راننده ماشین مقابل به عنوان مقصر شناخته شود و آن افراد بتوانند خسارت دریافت کنند. نمایش این گروه از افراد اینگونه آغاز می شود که اتومبیل گران قیمتی را برای مدتی در نظر می گیرند. سپس در فرصتی مناسب خود را مقابل آن می اندازند. به صورتی که دچار آسیب جسمانی شوند و بتوانند از این طریق مبلغ بالایی از راننده دریافت کنند.

 

از کجا بفهمیم تصادف ساختگی است؟

گام دیگری که پیش از آشنایی با مجازات تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه بایستی برداشته شود، پاسخ به این سوال است که از کجا بفهمیم یک تصادف، ساختگی است؟ برای پاسخ به این سوال بایستی به سراغ ویژگی های تصادف ساختگی برویم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • متناقض بودن شواهد و اظهارات شاهدان: اگر گزارش و شهادت شاهدان در تضاد با یکدیگر باشد، احتمال ساختگی بودن تصادف بسیار بالاست.

 

 

تصادف ساختگی

 

  • عدم تناسب زمان وقوع تصادف با ترافیک محل وقوع آن: معمولا اگر تصادفی در محدوده های کم ترافیک انجام گیرد، می تواند احتمال ساختگی بودن آن را افزایش دهد.
  • یکسان بودن داستان تصادف: اگر فرد مورد نظر دائما به صورت یکسان و بدون تغییر تصادفات مشابهی را تجربه می کند احتمال ساختگی بودن تصادف وجود دارد.
  • عدم تناسب آسیب ها با نوع تصادف و شدت آن.

شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی تصادف ساختگی از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

آیا تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه جرم است؟

همواره متقاضیان آشنایی با مجازات تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه این سوال را در ذهن خود می پرورانند که آیا اصلا ساختگی بودن تصادف برای دریافت خسارت از بیمه، جرم است؟ در ابتدا بایستی بگوییم که نظام بیمه در راستای حمایت از آسیب دیدگان و جبران خسارات افراد جامعه تاسیس شده است. به همین خاطر اگر شخصی بخواهد به وسیله تصادف ساختگی از بیمه مبالغی را دریافت کند، قطعا قصد کلاهبرداری از این نهاد را خواهد داشت.

 

مشاوره حقوقی مطالبه افت قیمت خودرو 
مشاوره حقوقی کیفری 
کارشناسی فوری تلفنی در تصادفات رانندگی 
مشاوره حقوقی تصادفات 
درباره ما 

 

پس جرم تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه نوعی کلاهبرداری محسوب می شود. در نتیجه بایستی این کار به وسیله اقدامات متقلبانه نظیر صحنه سازی صوری انجام گیرد. این موضوع در ماده 61 قانون بیمه اجباری خسارات به صراحت ذکر گردیده است. پس اگر سوالی پیرامون جرم تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه دارید، می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل بیمه برای تصادف ساختگی در ارتباط باشید.

 

مجازات تصادف ساختگی چیست؟

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سراغ مجازات تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه برویم. به همین منظور باید با مفاد ماده 61 قانون بیمه اجباری خسارات آشنا شویم. این ماده عنوان می کند: «هرکس با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند، به حبس تعزیری درجه شش و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می شود».

همچنین بایستی بگوییم قانونگذار برای شروع به جرم تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه نیز مجازات در نظر گرفته است که این مجازات علاوه بر مجازات مقرر برای شروع به جرم، جزای نقدی درجه 5 خواهد بود. شما می توانید تمامی سوالات خود پیرامون مجازات تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه را از طریق مشاوره حقوقی بپرسید.

 

 

مشاوره با وکیل تصادفات

 

مشاوره حقوقی تلفنی مجازات صحنه سازی تصادف

مباحث و اختلافات حقوقی پیرامون مجازات تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه بسیار گسترده و متنوع است. به عنوان مثال، گاهی اوقات شرکت بیمه، تصادف مورد اختلاف را ساختگی می داند. در صورتی که واقعا اینطور نیست. پس آیا باید گذاشت که حق فرد ضایع شود؟ همچنین ممکن است در این بین نیز اشخاص ثالث متضرر شوند. از طرفی شرکت های بیمه نبایستی نسبت به تصادف های ساختگی و پرداخت خسارت به مرتکبین جرم تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه سهل انگاری کنند.

به همین خاطر مشاوره حقوقی مجازات صحنه سازی تصادف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس اگر می خواهید در این گونه پرونده ها نتیجه دلخواه را کسب کنید، بهتر است با یک وکیل بیمه برای تصادف ساختگی مشورت داشته باشید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 


سوالات متداول

نظرات

فاطمه موحدین

وقت بخیر تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه نوعی کلاهبرداری محسوب می شودلذابایدشکواییه تنظیم ارسال وپیگیری نمود


محمدی

ضمن عرض ادب و احترام خواستم بابت تهیه و تنظیم نگارش دادخواستی که مربوط به تصادف حادث شده برایم میشد انجام شده بود تشکر کنم همه خدماتی که دریافت کردم در عین سرعت بسیار باکیفیت بود


Mohammad sheykhi

هرکس با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند، به حبس تعزیری درجه شش و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می شود». همچنین بایستی بگوییم قانونگذار برای شروع به جرم تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه نیز مجازات در نظر گرفته است که این مجازات علاوه بر مجازات مقرر برای شروع به جرم، جزای نقدی درجه 5 خواهد بود.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب در پاسخ باید بگوییم که بر اساس ماده ۶۱ قانون بیمه اجباری خسارت، اگر فردی متقلبانه وانمود کند که دچار خسارت بر اثر تصادف شده‌است، به حبس تعزیری درجه شش و پرداخت دو برابر وجوه دریافتی، مجازات می‌شود.


ایمان فرامرزی

با عرض سلام و ادب و احترام به صورت کلی تصادف عمدی برای دیه، حبس و جریمه را از طرف مراجع قضایی به همراه دارد. هر کسی که در ایجاد تصادف صوری نقش داشته باشد، مقصر است. در حقیقت باید گفت که ایجاد تصادف جعلی یک نوع کلاهبرداری از شرکت بیمه و فرد زیان دیده است و اگر معلوم شود که تصادف، ساختگی بوده است، چندین کیفر در انتظار فرد کلاه بردار خواهد بود.


رضا صادقی

هرکس با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند، به حبس تعزیری درجه شش و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می شود


مجید شیخی

با سلام جرم تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه نوعی کلاهبرداری محسوب می شود. در نتیجه بایستی این کار به وسیله اقدامات متقلبانه نظیر صحنه سازی صوری انجام گیرد. این موضوع در ماده 61 قانون بیمه اجباری خسارات به صراحت ذکر گردیده است


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، از وقتی که فرهنگ استفاده از بیمه برای وسایل نقلیه اجباری شده در میان مردم و در جامعه تاثیر مثبتی داشته اما از طرفی هم باعث شده تا بعضی از افراد از این امر سوء‌استفاده کنند و از این جریان کلاهبرداری‌هایی انجام دهند. اشخاصی هستند که در این میان تصادف‌های ساختگی ایجاد می‌کنند تا از بیمه خسارت بگیرند و متاسفانه مسبب خطراتی هم برای خود و هم برای دیگران می‌شوند. البته در قانون بیمه شخص ثالث برای اینکار مجازاتی در نظر گرفته شده و بر همین اساس، هر شخصی که به نوعی در ایجاد تصادف ساختگی نقش داشته باشد مقصر است و اگر معلوم شود که این تصادف واقعا ساختگی است جرم محسوب شده و مجازات خواهد داشت. بر اساس ماده ۶۱ قانون بیمه اجباری خسارت، اگر شخصی به دروغ و با تقلب وانمود کند که دچار خسارتی بر اثر تصادف شده ‌است، به حبس تعزیری درجه شش و پرداخت دو برابر وجوه دریافتی، مجازات خواهد شد. همچنین اگر راننده وانمود کند که مقصر بوده، به حبس درجه هفت محکوم می‌شود به دلیل پیچیدگی چنین جرمی و اینکه اثبات آن یک اکر بسیار تخصصی است توصیه اکید ما استفاده از وکلای موسسه وکیل تلفنی است ، موفق باشید.


آزاده حیدری

تصادف ساختگی یا صحنه‌زنی به‌معنای رقم زدن تصادف برای کسب منافع مالی غیرقانونی از بیمه است. تصادفات ساختگی یکی از معضلات بزرگ جامعه امروز ماست که شاید ریشه اصلی آن، مشکلات اقتصادی و معیشتی باشد. طبق اطلاعات منتشرشده از سوی مراتب حقوقی، حدود ۳۰ درصد از تصادفات ساختگی هستند و در این بین، زنان و افراد مسن و ثروتمند بیشتر از سایرین، مورد هدف مجرمانِ تصادفات ساختگی قرار می‌گیرند. اگر مطمئن هستید که درگیر یک تصادف ساختگی شده‌اید و قصد دارید شکایت کنید، اقدامات زیر را انجام دهید: تصادف را به پلیس گزارش دهید و با دلیل برای او توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید تصادفی که اتفاق افتاده، ساختگی است. تا زمان رسیدن پلیس، از ماشین خود و فرد مقابل از زاویه‌های مختلف عکس بگیرید. به‌هیچ‌وجه ماشین خود را در صحنه تصادف حرکت ندهید. در صورت امکان، اطلاعات ماشین و راننده دیگر را بگیرید. در صورت امکان، شواهدی را که به اثبات ادعای شما کمک می‌کنند، جمع‌آوری کنید. می‌توانید شهود شاهدان، عکس‌ها و فیلم‌هایی که از محل تصادف جمع‌آوری کرده‌اید و هرگونه شواهد دیگر را به پلیس ارائه دهید. اگر خودروی شما بیمه شده است، به بیمه‌گر خود گزارش دهید و شکایت خود را از تصادف ساختگی بیان کنید. آنها می‌توانند تحقیقات خود را انجام دهند و در صورت تأیید شکایت، اقدامات لازم را انجام دهند. در صورت نیاز، می‌توانید یک وکیل مشاوره حقوقی بگیرید. وکیلی متخصص در حوزه تصادفات رانندگی می‌تواند شما را راهنمایی و کمکتان کند تا از تصادف ساختگی به‌درستی شکایت کنید و حقوق خود را بگیرید.


موسوی نژاد

در تصادف ساختگی، شخص به عمد خود را به سمت ماشین پرتاب می‌کند تا جراحتی بردارد و بتواند دیه‌ای دریافت کند. تصادف ساختگی در حقیقت یک روش درآمدزایی است. این افراد به صورت تک نفره یا باندی فعالیت می‌کنند. آن‌ها خوب می‌دانند که چگونه خود را جلوی ماشین پرتاب کنند تا فوت نکنند یا آسیب جدی نبینند و کاملاً به صورت حرفه‌ای عمل می‌کنند. به صورت کلی تصادف عمدی برای دیه حبس و جریمه دارد. هر کسی که در ایجاد تصادف ساختگی نقش داشته باشد، مقصر است. در حقیقت باید گفت که ایجاد تصادف عمدی یک نوع کلاهبرداری از شرکت بیمه و فرد زیان دیده‌است و اگر معلوم شود که تصادف، ساختگی بوده است، چندین کیفر در انتظار او خواهد بود


وحید فراست

تصادف ساختگی در صورت اثبات مجازات هایی را در پی دارد


معراج رمضان پور

باسلام؛ به استنادمادتین ۶۱و۶۲قانون بیمه اجباری شخص ثالث قانونگذاری برای این قبیل مصادیق جرم انگاری نموده است


بهنام رحمانی فرد

با سلام مجازات تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه برویم. به همین منظور باید با مفاد ماده 61 قانون بیمه اجباری خسارات آشنا شویم. این ماده عنوان می کند: «هرکس با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند، به حبس تعزیری درجه شش و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می شود». همچنین بایستی بگوییم قانونگذار برای شروع به جرم تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه نیز مجازات در نظر گرفته است که این مجازات علاوه بر مجازات مقرر برای شروع به جرم، جزای نقدی درجه 5 خواهد بود


فریبرز ذوالفقاری

با سلام اولین گام قبل از بررسی مجازات تصادف ساختگی برای گرفتن خسارت از بیمه می خواهیم به تعریف تصادف ساختگی بپردازیم. در این تصادف، فرد یا افرادی با نقشه از پیش تعیین شده، موجبات یک تصادف رانندگی را فراهم می کنند. در واقع هدف از اقدام نامبرده این است که راننده ماشین مقابل به عنوان مقصر شناخته شود و آن افراد بتوانند خسارت دریافت کنند. نمایش این گروه از افراد اینگونه آغاز می شود که اتومبیل گران قیمتی را برای مدتی در نظر می گیرند. سپس در فرصتی مناسب خود را مقابل آن می اندازند. به صورتی که دچار آسیب جسمانی شوند و بتوانند از این طریق مبلغ بالایی از راننده دریافت کنند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.