طلاق نامرئی چیست؟

طلاق نامرئی چیست؟

طلاق نامرئی چیست؟

تاکنون درباره طلاق نامرئی چیزی شنیده اید؟! درباره طلاق غیابی چطور؟!

مطمئنم که چه خانم باشید و چه آقا، چه مجرد باشید و چه متاهل حتما با ماهیت طلاق آشنایی دارید و کم و بیش درباره قوانین مربوط به آن مسائلی شنیده اید. ما نیز مفصلا در مقالات دیگر درباره طلاق و احکام و آثار آن صحبت کرده ایم. اما اکنون قصد داریم اختصاصا راجع به طلاق نامرئی یا غیابی و احکام مربوط به آن با شما عزیزان صحبت کنیم و اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

با توجه به این که طلاق در عصر حاضر به یکی از امور متداول تبدیل شده است و طلاق غیابی نیز یکی از انواع طلاق محسوب می‌شود که پیچیدگی های خاص خود را دارد، توصیه می‌کنم حتما با من و موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه باشید.

در ضمن برای مشورت با بهترین وکلای طلاق و دریافت راهنمایی از ایشان، می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی موسسه ما استفاده کنید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از طلاق نامرئی چیست؟

در حال حاضر زوجین برای این که بتوانند شرعا و قانونا از یکدیگر جدا شوند و به اصطلاح طلاق بگیرند، باید در محاکم قضایی طرح دعوا کنند. در پی دعوای مطرح شده از جانب زوج یا زوجه، مقامات قضایی مدارک و شواهد را بررسی کرده و حکم نهایی را صادر خواهند کرد.

حال اگر دادخواست به خوانده یعنی زوج یا زوجه ابلاغ شود و یا ابلاغیه را دریافت نکند و در دادگاه حاضر نشود، رای نهایی صادر شده غیابی خواهد بود. به طلاقی که در پی صدور رای غیابی انجام شود، طلاق غیابی گفته می‌شود.

البته توجه داشته باشید که خوانده یا وکیل و نماینده قانونی او حتی اگر یک جلسه هم در دادگاه حاضر شوند، طلاق از نوع غیابی نخواهد بود.

 

شرایط لازم برای طلاق غیابی

طلاق غیابی از جمله مواردی است که تحت شرایط خاص انجام می‌شود که این شرایط بسته به این که خواهان طلاق زوج است یا زوجه، متفاوت خواهند بود.

شرایط طلاق غیابی زن از شوهر طبق قانون ایران عبارتند از؛

  1. غیبت بیش از 4 سال زوج
  2. وکالت در طلاق
  3. عسر و حرج زن در ادامه زندگی با مرد

اما درباره طلاق غیابی مرد از زن شرایط خاصی وجود ندارد. یعنی چنین نیست که بگوییم مرد فقط تحت این شرایط می‌تواند غیابا زوجه خود را مطلقه کند. دلیل این مسئله نیز شاید این باشد که طبق قانون ایران، مرد حق طلاق دارد و برای طلاق دادن همسر خود نیازمند دلیل نیست!

 

 

مشاوره حقوقی طلاق غیابی

 

مراحل طلاق نامرئی

مراحل طلاق غیابی تفاوت زیادی با مراحل طلاق حضوری ندارد. چون در هر دو حالت خواهان طلاق باید دادخواست طلاق را به دادگاه صالح تقدیم کند. مقامات قضایی به دنبال آن ابلاغیه‌ای برای خوانده ارسال خواهند کرد. حال اگر خوانده در دادگاه حاضر شود یا لایحه‌ای در این خصوص بدهد، طلاق حضوری و در غیر این صورت غیابی خواهد بود.

فقط نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این که؛ زن برای گرفتن حکم طلاق حتما باید دلیل محکمه پسند داشته باشد. اگر چنانچه زن دلیل محکمه پسند ارائه کرد و مرد در دادگاه حاضر نشد، حکم صادره غیابی خواهد بود و مسلما طلاق نیز غیابا انجام خواهد گرفت.

 

برد در طلاق نامرئی به کمک وکیل

حضور وکیل در پرونده طلاق، چه طلاق غیابی باشد و چه حضوری عقلا الزامیست! شاید بگویید در طلاق غیابی مرد از زن که بلافاصله حکم صادر می‌شود، دیگر چه لزومی به گرفتن وکیل است؟!

اما باید بدانید که با وجود وکیل، تکلیف مهریه در طلاق غیابی، حضانت فرزندان و تمام مسائل روشن می‌شود. در حالی که اگر شما پرونده طلاق را به وکیل نسپارید یا از یک وکیل طلاق ماهر مشورت نگیرید، ممکن است بعدها دچار مشکل شوید.

در طلاق غیابی زن از شوهر هم که به دلیل پیچیدگی پرونده، احتمال برد بسیار کم است. اما وکیل با تکیه بر دانش و تجربه خود و با ارائه مدارک و مستندات محکمه پسند، برد شما را تضمین خواهد کرد.

پس اگر به دنبال گرفتن حکم طلاق از دادگاه هستید، جهت واسپاری پرونده خود به برترین وکلا همین حالا با شماره 09212242670 تماس بگیرید. یا این که مشاوره حقوقی تلفنی موسسه حقوقی وکلای تلفنی را خریداری نمایید و پس از مشورت با وکیل مورد نظر، وکالت پرونده خود را به وی بسپارید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

انجام طلاق نامرئی چه مدت زمان می‌برد؟

طلاق غیابی چقدر طول می‌کشد؟! این یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که پس از مهریه و حضانت فرزند در طلاق غیابی، مطرح می‌شود.

مدت زمان لازم برای صدور حکم طلاق نامرئی و غیابی به عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین آن ها خواهان طلاق است. به عبارت دیگر بسته به این که مرد به دنبال طلاق دادن همسر خودش است یا زن قصد طلاق و جدایی دارد، ممکن است مدت زمان صدور حکم متفاوت باشد. دومین عامل نیز در طلاق غیابی زن از شوهر، دلیل او برای طلاق و مدارکی است که ارائه می‌دهد.

اگر شما به دنبال دریافت سریع حکم طلاق هستید باید بدانید که تنها راه حل موجود، واسپاری پرونده به وکیل ماهر است. اما با این حال اگر بنابه دلایل مختلف مثل نداشتن توانایی مالی، قادر به گرفتن وکیل نیستید می‌توانید با استفاده از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشورت کنید.

 

نکات کلیدی در طلاق نامرئی

همانطور که در توضیح طلاق نامرئی گفته شد، در صورت حضور زوج و زوجه یا وکیل، نماینده قانونی یا قائم مقام ایشان دیگر حکم و طلاق از نوع غیابی نخواهند بود. همچنین است اگر خوانده ثابت کند که دادخواست و حکم به او ابلاغ نشده است.

در صورتی که زن خواهان طلاق غیابی از شوهری باشد که بیش از 4 سال مفقودالاثر است، ابلاغیه برای خود مرد یا بستگان او ارسال خواهد شد. البته در بسیاری از مواقع آگهی مرتبط در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار منتشر می‌شود.

مقام قضایی تنها با رعایت حقوق طرف مقابل (فرد غایب) حکم طلاق را به صورت غیابی صادر خواهد کرد. بنابراین اینطور نیست که در صورت عدم حضور زوج یا زوجه در دادگاه، حقوق وی پایمال شود.

 

 

هزینه نگارش دادخواست طلاق 
نگارش دادخواست طلاق
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سپیده کرمی

درود،طلاق غیابی نوعی از طلاق است که در آن یکی از زوجین در غیاب دیگری تقاضای طلاق می نماید و دادگاه بدون حضور وی پس از احراز دلایل زوج یا زوجه برای طلاقشان حکم به عدم امکان سازش و طلاق می دهد و این رای بصورت غیابی صادر میشود و زوج یا زوجه با در دست داشتن این حکم میتواند به دفترخانه برای اجرای صیغه طلاق بروند.


سید محمد مهدی خلیل زاده

با سلام با تشکر از مطالب آموزنده موسسه وکیل تلفنی طلاق غیابی یکی از حقوق زوجه در شرایط غیبت طولانی زوج و وکالت در طلاق و عسر و حرج می باشد که اکثر موارد آن به وکالت در طلاق بر می گردد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام و احترام یکی از انواع طلاق طلاق به صورت غیابی میباشد یعنی زمانی که یکی از زوجین درخواست طلاق میدهد و خوانده در هیچ یک از جلسات دادرسی حضور پیدا می‌کند و یا لایه ای نمیدهد در این صورت حکم که دادگاه صادر می کند حکم غیابی می باشد امازوجه در مواردی مثل غیبت بیش از چهار سال مرد و عسر و حرج و همچنین وکالت در طلاق میتواند به صورت غیابی خودرامطلقه کند،اما برای طلاق، زوجه نیازمند ادله قابل قبول می باشد،بنابراین در صورتیکه ابلاغ واقعی به خوانده صورت گرفته باشد حکمی که صادر می شود حضوری محسوب می شود اما در صورت ابلاغ قانونی حکم صادر شده در صورت عدم حضور خوانده به صورت غیابی می باشد.


محسن حاجی آبادی

فقط نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این که؛ زن برای گرفتن حکم طلاق حتما باید دلیل محکمه پسند داشته باشد. اگر چنانچه زن دلیل محکمه پسند ارائه کرد و مرد در دادگاه حاضر نشد، حکم صادره غیابی خواهد بود و مسلما طلاق نیز غیابا انجام خواهد گرفت


بشیر علی پاریاد

با سلام زن با استفاده از دو روش زیر می تواند تقاضای طلاق غیابی کند: ۱.اینکه با اثبات غیبت همسرش تا ۴ سال تمام و اظهار مجهول المکان بودنش درخواست طلاق از دادگاه کند. یعنی به اصطلاح حقوقی عنوان غایب مفقودالاثر به شوهر تعلق گیرد. در این صورت دادگاه بعد از دادخواست طلاق زن از طرف او در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار سه بار متوالی به فاصله ی یک ماه آگهی می کند. و درصورتی که یکسال از تاریخ اولین آگهی بگذرد و خبری از زنده بودن زوج نرسد دادگاه حکم طلاق زن را صادر می کند. نکته ی قابل توجه این است که در این نوع طلاق ، زوجه باید عده ی وفات از تاریخ صدور طلاق نگهدارد. ۲. با اثبات شرایط عسر و حرج مندرج در ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی درخواست طلاق کند. درواقع اگر غیبت شوهر برایش ایجاد عسر و حرج کرده باشد یعنی شرایط زندگی را مشقت بار و غیرقابل تحمل کرده باشد میتواند تقاضای طلاق کند.


علیرضا محمدی

سلام و وقت بخیر و خسته نباشید باتوجه به روند رسیدگی و مشکلاتی که بین زوجین در طی این مسیر ایجاد میشود بسیار توصیه میشود از ابتدا با کمک و مشاوره وکیل اقدام کنند نکته حائز اهمیت دیگر اینکه با توجه به تجاربی که وکلای متخصص در امور خانواده در عرف و رویه رسیدگی محاکم دارند میتوانند جلوی اشتباهاتی به بعضا باعث اطاله دادرسی و طولانی شدن زمان به نتیجه رسیدن پرونده میشوند را بگیرند حتما قبل از اقدام از مشاور یا وکیل متخصص مشورت دریافت کنید


محمد مهدی احمدی

با سلام ممنون از مطالب خوبی که در سایتتون ارائه کردید


محسن جعفری

با تشکر از سایت وکیل تلفنی و مطالب کاربردی و آموزنده سایت،و همچنین مشاوره های سریع و مفید توسط وکلای مجرب


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مدت زمان لازم برای صدور حکم طلاق نامرئی و غیابی به عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین آن ها خواهان طلاق است. به عبارت دیگر بسته به این که مرد به دنبال طلاق دادن همسر خودش است یا زن قصد طلاق و جدایی دارد، ممکن است مدت زمان صدور حکم متفاوت باشد. دومین عامل نیز در طلاق غیابی زن از شوهر، دلیل او برای طلاق و مدارکی است که ارائه می‌دهد. اگر شما به دنبال دریافت سریع حکم طلاق هستید باید بدانید که تنها راه حل موجود، واسپاری پرونده به وکیل ماهر است


معراج فرجی

با سلام و وقت بخیر تشکر بابت مطالب مفید و آموزنده ی سایت


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.