جرم قاچاق انسان چیست؟

جرم قاچاق انسان چیست؟

جرم قاچاق انسان چیست؟

جرم قاچاق انسان چیست؟ قانون مبارزه با قاچاق انسان چه مقرراتی دارد؟ مجازات جرم قاچاق انسان چیست؟ برای رسیدگی به جرم قاچاق انسان باید به چه مرجعی رجوع کرد؟ حق الوکاله وکیل پرونده قاچاق انسان چقدر است؟ این روزها بسیاری از افراد با اهداف گوناگون اقدام به قاچاق انسان می کنند. این افراد در اغلب موارد سعی می کنند با فریب دادن انسان ها علی الخصوص کودکان و زنان آنان را طعمه اهداف شوم خود کنند. با توجه به گسترش زیاد این جرم در دنیای امروز و گوناگونی آن نیاز است تا تمامی افراد جامعه، اطلاعات کاملی در اینباره داشته باشند. به همین منظور تصمیم گرفته ایم، در یکی دیگر از مجموعه مقالات حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی به جرم قاچاق انسان و مجازات آن بپردازیم تا بتوانیم از دغدغه های ذهنی شما عزیزان بکاهیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از قاچاق انسان چیست؟

پیش از بررسی جرم قاچاق انسان نیاز است تا با تعریف قاچاق انسان آشنایی پیدا کنیم. قاچاق انسان زمانی اتفاق می افتد که قاچاقچیان از طریق کلاهبرداری، حیله و زور برای مقاصدی غیر واقعی مانند پیدا کردن شغل مناسب و یا تحصیل در کشورهای دیگر، افراد را فریب می دهند.

همچنین تعریف دقیقی از این جرم در نخستین ماده از قانون مبارزه با قاچاق انسان آورده شده است. طبق این تعریف قاچاق انسان در برگیرنده مواردی همچون خارج یا وارد کردن و یا ترانزیت مجاز یا غیرمجاز فرد یا افراد از مرزهای کشور با اجبار و اکراه، تهدید، نیرنگ و یا با سوء استفاده از قدرت یا موقعیت خود یا سوء استفاده از وضعیت فرد یا افراد یاد شده به قصد فحشاء یا برداشت اعضاء و جوارح، بردگی و ازدواج می شود. در ادامه این ماده نوشته شده که تحویل گرفتن، انتقال دادن، مخفی نمودن و فراهم ساختن موجبات اخفاء افراد پس از عبور از مرز با اهداف ذکر شده در مطالب فوق نیز جزو مصادیق جرم قاچاق انسان به شمار می رود.

 

 

 

مشاوره حقوقی قاچاق انسان

 

 

قانون مبارزه با قاچاق انسان

در ادامه برای بررسی دقیق تر جرم قاچاق انسان نیاز است تا با قانون مبارزه با قاچاق انسان آشنایی پیدا کنیم. این قانون در سال 1383 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. با این هدف که بتواند این جرم را در تمامی ابعاد بررسی کند و مجازات مناسبی برای آن در نظر بگیرد. در همین راستا در ابتدا تعریف جرم قاچاق انسان را ارائه داده و سپس مصادیق آن را ذکر کرده است. همچنین سعی کرده مجازات جرم قاچاق انسان را به خوبی تشریح کند. برای آشنایی بیشتر با قانون مبارزه با قاچاق انسان می توانید همین حالا از خدمات مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهره مند شوید. خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

مجازات جرم قاچاق انسان

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که همه روزه از مشاوران ما می پرسند این است که جرم قاچاق انسان چه مجازاتی دارد؟ به این پرسش نمی توان جواب واحدی دارد. در واقع نیاز است تا پارامترهای مختلفی را در نظر بگیریم. برای مثال در صورتی که مصادیق جرم قاچاق در قانون مجازات اسلامی موجود باشد، طبق این قانون فرد مجازات خواهد شد. در غیر این صورت بایستی به سراغ قانون مبارزه با قاچاق انسان برویم. مجازات این جرم در قانون یاد شده دو تا ده سال حبس تعزیری است. همچنین مجرم بایستی معادل دو برابر مبلغی که از این طریق بدست آورده است، خسارت نقدی بپردازد. در برخی موارد مجازات مجرمان بیشتر از این موارد می شود. برای مثال در صورتی که مرتکب فردی از کارکنان موسسات یا ادارات دولتی باشد علاوه بر مواردی که ذکر کردیم به انفصال دائم یا موقت از پست سازمانی خود نیز محکوم می شود.

 

 

 

مشاوره حقوقی ادم ربایی
نگارش شکوائیه
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما

 

 

در صورتی که موسسات یا ادارات خصوصی مرتکب جرم قاچاق انسان شده باشند نیز به دستور ماموران قضایی پروانه فعالیتشان باطل خواهد شد. گاهی اوقات ممکن است فرد جرایم دیگری به جز قاچاق انسان انجام داده باشد. در این شرایط نه تنها مجازات آن جرایم نیز بار خواهد شد. بلکه مجازات جرم قاچاق انسان هم به طور کامل اجرا می شود.

توجه داشته باشید که بر اساس هفتمین ماده از قانون مبارزه با قاچاق انسان مجازات ذکر شده برای تمامی افراد تبعه ایران قابل اجرا می باشد. همچنین لازم به ذکر است که تمامی وسایل استفاده شده برای انجام جرم قاچاق انسان نیز توسط دولت توقیف و ضبط خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مرجع رسیدگی به پرونده قاچاق انسان

اکنون که با جرم قاچاق انسان و مجازات آن به خوبی آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده تا بدانیم که مرجع رسیدگی به پرونده قاچاق انسان چیست؟ با توجه اینکه جرم ذکر شده درجه چهار محسوب می شود، رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه کیفری دو می باشد. ولی همواره به این نکته توجه داشته باشید که اگر بزه دیده جرم قاچاق انسان فرد یا افرادی باشند که زیر هجده سال هستند، این جرم درجه سه محسوب خواهد شد. در این شرایط مرجع رسیدگی کننده به آن دادگاه کیفری یک خواهد بود. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این جرم می توانید همین حالا از طریق  مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما ارتباط بگیرید.

 

 

 

وکیل برای پرونده قاچاق انسان

 

 

حق الوکاله وکیل پرونده قاچاق انسان

با توجه به این که جرم قاچاق انسان زوایای گوناگونی دارد. نیاز است تا پرونده های مرتبط با آن به وکلای کاردان سپرده شود. وکلایی که سابقه درخشانی در این حوزه دارند و تحصیلات تکمیلی خود را نیز در گرایش جزا و جرم شناسی گذارنده باشند. به طور کلی حق الوکاله وکیلی که خصوصیات فوق را دارد، بسیار بالا است. ولی ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی سعی کرده ایم امکان مشاوره حقوقی تلفنی   با وکلای متخصص این حوزه را معقولانه ترین قیمت برای شما فراهم کنیم.

 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.