کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است؟

کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است؟

کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است؟

کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است؟ سوال مذکور از جمله مهمترین سوالاتی است که متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی کیفری از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند. از ابتدای تاریخ تاکنون، دولت ها و قانونگذاران به منظور حفظ و برقراری نظم جامعه برخی از هنجار شکنی ها را جرم دانسته و به عبارتی برای آنها مجازات تعیین کرده اند. با این حال همیشه مجازات جرائم مختلف یکسان نبوده است و با توجه به جرم ارتکابی، مجازات نیز متغیر خواهد بود. در نتیجه در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است؟ پس با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف جرم و مجازات از زبان وکیل

در اولین گام برای پاسخ به سوال کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است، بایستی به تعریف جرم و مجازات بپردازیم. این دو مفهوم نمی توانند جدا از یکدیگر تعریف شوند. در نتیجه برای تعریف جرم به مجازات و برای تعریف مجازات به جرم نیاز خواهیم داشت. به همین خاطر دکترین حقوقی، جرم را آن دسته از فعل یا ترک فعل هایی می دانند که قانونگذار برای آنها مجازات های مشخصی تعیین کرده است. ماده 2 قانون مجازات اسلامی نیز به همین مسئله پرداخته است. به علاوه بایستی بگوییم که هر جرم دارای سه عنصر می باشد که عبارتند از: عنصر قانونی، عنصر مادی و عنصر روانی.

همچنین در مقام تعریف مجازات بایستی بگوییم اگر شخصی مرتکب جرمی شود، باید نتیجه و عقوبت هنجار شکنی خود را نیز ببیند که این نتیجه به صورت مجازات یا کیفر توسط قانونگذار در نظر گرفته شده است. شما می توانید برای مشاوره با یک وکیل کیفری کاربلد، از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

 

مجازات هر جرم بر چه مبنایی تعیین می گردد؟

یکی دیگر از مواردی که هنگام پاسخ به سوال کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است، باید بررسی کرد، مبنای تعیین مجازات می باشد. به طور کلی در سیستم حقوقی ایران، دو نوع مجازات وجود دارد:

  • مجازات های غیرقابل تغییر که از جانب شارع مقدس وضع شده و قاضی تنها بایستی به آن موارد حکم دهد. حدود و قصاص از جمله این مجازات ها هستند. همچنین مبنای مجازات های غیرقابل تغییر، بازدارندگی افراد از ارتکاب جرم و حفظ نظم جامعه خواهد بود.
  • مجازات های قابل تغییر که قانونگذار می تواند با توجه به شرایط، آنها را تغییر دهد. این مجازات ها به مجازات تعزیری نیز شناخته می شوند که مبنای آنها صلاحدید قانونگذار و قاضی خواهد بود.

 

چه مجازات هایی را می توان کاهش داد؟

در پاسخ به سوال فوق الذکر باید به تخفیف مجازات کیفری بپردازیم. در واقع قانونگذار در برخی از شرایط امکان کاهش مجازات را فراهم کرده است که این موارد عبارتند از:

  • بخشش شاکی یا مدعی خصوصی.
  • همکاری مهم متهم در پروسه رسیدگی به پرونده.
  • شرایط خاص متهم که در ارتکاب جرم موثر بوده است. مانند وجود انگیزه شرافتمندانه.

 

 

کاهش مجازات

 

  • اعلام به وقوع جرم توسط متهم یا اقرار اثرگذار در روند رسیدگی به پرونده.
  • پشیمانی، عدم داشتن سوء پیشینه یا وضع خاص متهم مانند بیماری.
  • تلاش متهم جهت کم کردن آثار جرم یا جبران خسارات ناشی از آن.
  • کم بودن خسارات وارده به بزه دیده.
  • مداخله غیر موثر و ضعیف شریک یا معاون در انجام جرم.

 

مجازات غیر قابل بخشش شامل چه مواردی است؟

یکی دیگر از مواردی که هنگام پاسخ به سوال کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است، بایستی بدان پرداخت بررسی مجازات غیر قابل بخشش می باشد. مجازات غیر قابل بخشش دارای جنبه عمومی بوده و ارتکاب آن باعث اخلال در نظم جامعه می شود. در نتیجه قانونگذار رسیدگی به آنها را حتی در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشند یا شاکی خصوصی گذشت کرده باشد (که منجر به تخفیف مجازات می شود) الزامی می داند. این جرایم عبارتند از:

  • زنا.
  • آدم ربایی.
  • قتل عمد.
  • جعل سند رسمی.
  • تمامی روابط خفیف تر از زنا.
  • جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور.

 

 

اثبات بی گناهی انلاین و فوری 
وکیل کیفری انلاین 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما 

 

جرم هایی که کمترین مجازات را دارند

اکنون نوبت این است که به این سوال پاسخ دهیم که کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است؟ به طور کلی جرائم به چهار دسته حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تقسیم بندی می شوند. در بین این موارد مجازات جرم تعزیری بسیار کمتر از بقیه می باشد. همچنین تعزیرات نیز به هشت درجه تقسیم بندی می شوند که مجازات جرم تعزیری درجه 8 از تمامی درجات پایین تر می باشد. مجازات این جرایم عبارتند از:

  • حبس تا سه ماه.
  • جزای نقدی تا یک میلیون تومان.
  • شلاق تا ۱۰ ضربه.

پس در پاسخ به این سوال که کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است، بایستی به جرائم تعزیری درجه 8 اشاره نماییم. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

کمترین مجازات در ایران

 

برای کاهش مجازات چه باید کرد؟

در آخرین بخش از مقاله کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است، باید به این سوال پاسخ دهیم که برای کاهش مجازات چه کاری باید انجام دهیم؟ برای تخفیف مجازات کیفری و کاهش آن باید شرایط تخفیف مجازات کیفری برای قاضی احراز شود. در نتیجه ضروری است که شرایط تخفیف مجازات کیفری نظیر گذشت شاکی احراز شود. البته بایستی بدانید که کوچکترین اشتباه در این پروسه ممکن است، تبعات جبران ناپذیری داشته باشد. در نتیجه یک وکیل کیفری کاربلد می تواند به شما در گرفتن تخفیف مجازات کیفری کمک کند. پس اگر به دنبال کاهش مجازات خود هستید، همین الان از طریق مشاوره حقوقی با وکلای مجرب ما در ارتباط باشید.


سوالات متداول

نظرات

فاطمه موحدین

وقت بخیر باسلام،سبک ترین مجازات تعزیری،مجازات درجه هشت است که عبارت است ازحبس تاسه ماه وجزای نقدی تا۱۰میلیون ریال.مانندعدم رعایت حجاب همچنین درکنارتعیین درجات هشت گانه مجازات،برخی احکام نیزدرنظرگرفته شده است،مثل اینکه اگرنوع مجازات خاصی دراین نوع مجازات های هشت گانه پیش بینی نشده باشدجزوء مجازات تعزیری درجه هفت است.


شیرزاد افشاری

با سلام قانون کاهش مجازات تعزیری چرا تصویب شد؟ دلیل اصلی تصویب قانون کاهش حبس تعزیری را می توان در آمار زیاد زندانیان و هزینه گزافی دانست که افزایش روز افزون زندانیان به دولت تحمیل می کرد. البته در این قانون علاوه بر کاهش مجازات حبس به مباحث دیگری نیز پرداخته شده است که نه تنها مرتبط به بحث کاهش مجازات حبس تعزیری نیستند بلکه مجازات را به نوعی نیز افزایش داده است . 7در قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مجازات برخی از جرایم به طور صریح تغییر پیدا کرده است از جمله: الف- ماده 614 که مجازات ضرب و جرحی که موجب نقصان یا شکستن یا از کار افتادن عضوی از اعضا یا منتهی به مرض دائمی یا فقدان یکی از حواس یا منافع یا زوال عقل مجنی علیه شود و امکان قصاص هم وجود نداشته باشد به حبس تعزیری درجه 6 تغییر داده است. ب- ماده 621 که مجازات آدم ربایی را در صورتی که به عنف یا تهدید باشد حبس درجه 4 و در غیر این صورت حبس درجه 5 معین کرده است. ج- ماده 677 که مجازات تخریب ساده را در صورتی که میزان خسارت صد میلیون ریال یا کمتر باشد تا دو برابر میزان خسارت و در صورتی که خسارت وارده بیشتر از صد میلیون ریال باشد سه ماه تا یک سال و نیم حبس تعیین کرده است. د- ماده 607 و 697  که درباره افترا و توهین ساده است و قانون جدید مجازات آنها را به حبس درجه 6 تقلیل داده است. و- ماده 684 که مجازات چراندن محصول  متعلق به دیگری، تخریب تاکستان، نخلستان، باغ میوه و آسیاب متعلق به دیگری را به حبس درجه 6 و شلاق تا 74 ضربه کاهش داده است.


mohamadi

سایت شپا نه تنها منبع خوبی برای آشنایی عموم مردم با مطالب حقوقی است بلکه حتی برای دانشجویان و کارآموزان وکالت هم مفید و موثر است ارائه خدمات حقوقی شبانه روزی بر بستر فضای مجازی در شرایطی که غیرحضوری شدن روند امور جاری زندگی مردم بسیار بااهمیت است قابل تقدیر و تشکر است موفق باشید


مهران رمضان پناه

باسلام،سبک ترین مجازات تعزیری،مجازات درجه هشت است که عبارت است ازحبس تاسه ماه وجزای نقدی تا۱۰میلیون ریال.درکنارتعیین درجات هشت گانه مجازات،برخی احکام نیزدرنظرگرفته شده است،مثل اینکه اگرنوع مجازات خاصی دراین نوعمجازات های هشت گانه پیش بینی نشده باشدجزوء مجازات تعزیری درجه هفت است.


آزاده حیدری

انواع مجازات ها در قانون مجازات ایران، به سه دسته کلی اصلی ، تبعی و تکمیلی تقسیم شده اند. مجازات اصلی، مجازاتی است که به طور خاص و مشخص در قانون، برای هر جرم مشخص شده است ؛ مجازات تکمیلی با تشخیص قاضی و برای تکمیل مجازات اصلی تعیین می شود و مجازات های تبعی، به صورت خود به خود و به تبع مجازات اصلی به مجرم تحمیل می گردد. به موجب ماده 14 این قانون، مجازات های اصلی به چهار گروه حد، قصاص، دیه و تعزیر تقسیم می شوند. برای این که بتوان عمل ارتکابی شخصی را جرم انگاری کرد، برای فعل او یکی از این 4 گروه مجازات تعیین شده باشد، یعنی دارای عنصر قانونی جرم و مجازات باشد. مجازات های تبعی، بنا بر حکم قانون، به صورت خود به ‌خود و به تبع مجازات اصلی جرم، به مجرم تحمیل می شود و مجازات های تکمیلی، به مجازات هایی گفته می شود که توسط دادگاه و با تشخیص قاضی، برای تکمیل مجازات اصلی تعیین می شوند. بموجب ماده 19 این قانون ، مجازات های تعزیری به 8 درجه تقسیم می شوند که کمترین و خفیف ترین مجازات درجه 8 است.


معراج فرجی

سلام از میان تعزیرات تعزیرات نیز به هشت درجه تقسیم بندی می شوند که مجازات جرم تعزیری درجه 8 از تمامی درجات پایین تر می باشد و اصولا تبدیل به جزای نقدی میشود


بهنام رحمانی فرد

باسلام کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است، بایستی به تعریف جرم و مجازات بپردازیم. این دو مفهوم نمی توانند جدا از یکدیگر تعریف شوند. در نتیجه برای تعریف جرم به مجازات و برای تعریف مجازات به جرم نیاز خواهیم داشت. به همین خاطر دکترین حقوقی، جرم را آن دسته از فعل یا ترک فعل هایی می دانند که قانونگذار برای آنها مجازات های مشخصی تعیین کرده است. ماده 2 قانون مجازات اسلامی نیز به همین مسئله پرداخته است. به علاوه بایستی بگوییم که هر جرم دارای سه عنصر می باشد که عبارتند از: عنصر قانونی، عنصر مادی و عنصر روانی. همچنین در مقام تعریف مجازات بایستی بگوییم اگر شخصی مرتکب جرمی شود، باید نتیجه و عقوبت هنجار شکنی خود را نیز ببیند که این نتیجه به صورت مجازات یا کیفر توسط قانونگذار در نظر گرفته شده است


وحید فراست

جرم تعزیری درجه ۸ جزو جرایمی است که دارای کمترین مجازات هست


مجید پریدست فومنی

با سلام توجه به تعریف جرم و مجازات بدان گونه است که هرفعل یا ترک فعلی که موجب بروز آثار زیانبار باشد جرم تلقی گردیده و درمقابل اقدامات تربیتی جهت جلوگیری از تکرار آن مجازات که در برخی موارد مجازات حالت جایگزین و مخففه دارا خواهد بود در ایران و براساس دین مبین اسلام مازاد بر قوانین عام مشترک بین المللی برخی از جرائم دارای مجازات های خاص براساس شرع و با عنوان مجازات حدی و مابقی مجازات تعزیری که متناسب با جرم توسط قاضی تعیین و یا تبدیل به مجازاتهای جایگزین کا با اوضاع و احوال مرتکب هم خوانی دارد خواهد شد


محمد صادق تیغ نورد

به طور کلی جرائم به چهار دسته حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تقسیم بندی می شوند. در بین این موارد مجازات جرم تعزیری بسیار کمتر از بقیه می باشد. همچنین تعزیرات نیز به هشت درجه تقسیم بندی می شوند که مجازات جرم تعزیری درجه 8 از تمامی درجات پایین تر می باش


نیما عیسی زاده

پیشخوان روزنامه‌های ایران روزنامه اعتماد1402/07/04 قانون كاهش مجازات حبس تعزيري يا ... همان‌طور كه مي‌دانيم بازدارندگي يكي از كليدي‌ترين اهداف هر نظام قضايي است، از اين رو با افزايش جرايم در سطح جامعه طي چند سال اخير به نظر مي‌رسد كه قانون كاهش حبس مجازات‌هاي تعزيري، بازدارندگي لازم و كافي نسبت به مجرمين را نداشته، ليكن بر آن شدم تا نقدي بر قانون كاهش مجازات حبس تعزيري مصوب سال ۱۳۹۹ را به نگارش درآورم. اكنون كه اين قانون ۳ سال است كه در حال اجراست و بسياري از مجرمين از ظرفيت‌هاي اين قانون استفاده كرده و به دامان جامعه بازگشته‌اند با افزايش چندين برابري جرايم در سطح جامعه روبه‌رو شده‌ايم و سوالي كه مطرح مي‌گردد اين است كه آيا تصويب چنين قانوني كه به نفع مجرمين است و بازدارندگي لازم را از قانون سابق سلب نموده است آن هم در قالب طرحي دو فوريتي لازم بوده است؟! آيا قانون مجازات اسلامي سابق بازدارندگي لازم را به حد كافي داشته، تا در حال حاضر براي كاهش رعب و وحشت در سطح جامعه، چنين قانوني را تصويب نماييم؟! در مانحن فيه، سياست حبس‌زدايي به صورت صحيح بسيار خوب است و اينكه تلاش كنيم از مجازات‌ جايگزين حبس در مواقع خاص استفاده كنيم، امري مطلوب است ليكن به چه قيمتي؟! به قيمت تغيير در ماهيت و مفهوم ذاتي «مجازات‌ها»؟! در اين خصوص لازم است به قانون تعزيرات سال ۱۳۶۲ اندك تأملي بنماييم. در اين قانون ما شاهد مجازات شلاق به ‌طور بسيار افراطي بوده‌ايم؛ دليل رويكرد قانون مذكور اين بود كه به اشتباه تصور مي‌شد، تعزير در قالبِ شلاق، معناي واقعي خود را پيدا مي‌كند و بازدارندگي بيشتري نسبت به ساير مجازات‌ها دارد. بعد از آن، در سال 1375، قانونگذار قانون تعزيرات را تصويب كرد كه گويا اين قانون نيز از آن سوي بام افتاده و جنبه افراطي به همراه داشته است، بدين نحو كه بسياري از جرايمي كه مجازات‌هاي شلاق داشته است را به مجازات حبس تبديل كرده. قانونگذار در سال ۱۳۹۲ اين موارد را اصلاح كرد و در برخي موارد تبديل حبس به مجازات جايگزين را مجاز و در برخي موارد آن را الزامي دانست؛ بنابراين اصل سياست حبس‌زدايي، سياست خوبي است، به شرطي كه با تحقيق و بررسي كامل انجام گردد و بارِ بازدارندگي مجازات‌ها را كاهش ندهد، چراكه بازدارندگي، ذات و جوهره مجازات را معنا مي‌بخشد. علي‌الظاهر حاميان حقوق بشر، مهربانانه حاضر به تدوين قوانين تشويقي به نفع مجرمين نيز هستند!! اگر برخي افراد در زندان از يك مجرم آماتور به يك مجرم حرفه‌اي تبديل مي‌شوند يا حبس براي خانواده مجرمان هم آثار سوء دارد يا زندان‌هاي‌مان پر شده است، نمي‌تواند دليل قوي براي تصويب قانوني به نفع مجرمين و خالي كردن زندان‌ها و بازگرداندن مجرمين به جامعه گردد در كشور ما تصويب اين‌گونه قوانين عجولانه مسبوق به سابقه نيز بوده است. به‌طور مثال قانونگذار در قانون صدور چك ماده ۱۲ اذعان داشته در بعضي موارد صادر‌كننده چك قابل تعقيب كيفري نيست. در سال ۱۳۷۲ با سيل عظيم تعداد چك‌هاي بي‌محل روبه‌رو گشتيم و از طرفي خيلي از صادر‌كنندگان چك به اين ماده استناد و از مجازات فرار مي‌كردند، لذا قانون را صد و هشتاد درجه از اين طرف برگرداندند و اعلام كردند كه اصلا خود صدور چك تحت عناوين ذكر شده يعني چك مشروط، چك بابت تضمين، چك بدون تاريخ و از اين قبيل، جرم است! در اثر اين تصميم تعداد زيادي به زندان‌ها رفتند و سپس در سال ۱۳۸۲ مجددا اعلام شد كه صدور چك تحت اين عناوين جنبه كيفري ندارد!! اين نمونه‌ها نشان مي‌دهد كه ما در خيلي از مواقع نه براساس يك‌سري مطالعات علمي و دقيق و جلب نظر از عامه كارشناسان و صاحب‌نظران بلكه براساس كمبود امكانات در زندان‌ها يا كمبود امكانات در حمايت از خانواده‌هاي زندانيان يا نبود برنامه‌اي مدون براي به‌كارگيري زندانيان در طرح‌هاي عمراني و آباداني و غيره تصميماتي سليقه‌اي در اين حوزه مي‌گيريم و حال با تصويب قانون كاهش مجازات‌ها صورت‌مساله را پاك كرده و زندان‌ها را خالي مي‌نماييم. در حال حاضر ما ابهت كليه جرايم منجر به حبس را در نظام قانوني خصوصا در مقام اعمال و اجرا از بين برده‌ايم طبق آماري كه اعلام شده در مورد حبس ابد به‌طور متوسط مجرم حداكثر ۵ سال در حبس مي‌ماند و همگي بر اين امر واقفند كه حبس ابدي كه در ايران اجرا مي‌شود، حبس ابدي نيست كه در دنيا اجرا مي‌شود. در كشوري كه با عناوين مختلف و مناسبت‌هاي ملي و مذهبي عفو‌هاي مختلفي اعم از عام و خاص و موردي به مجرمين داده مي‌شود و آزادي‌هاي مشروط و نظام‌هاي نيمه آزادي و مراقبت‌هاي الكترونيكي و غيره در قانونش پيش‌بيني شده است به شكلي كه حتي فردي كه محكوم به حبس ابد شده است در اكثر جرايم پس از گذران ۵، ۶ سال از حبس شرايط آزادي يا استفاده از نظام نيمه آزادي را به صور مختلف پيدا مي‌كند. آيا تصويب شتابزده اين قانون در قالب طرح دوفوريتي لازم بوده است؟! حبس به عنوان جرم تعزير ريشه در شرع داشته و ما معتقديم تعزير محدود به شلاق نيست و از يك توبيخ ساده شروع مي‌شود تا حبس؛ لذا مشكلي ندارد كه به عنوان تعزير مجازات حبس تعيين گردد پس اشكال شرعي به موضوع حبس نمي‌توان وارد كرد، اما شايد به صورت مصلحتي و از روي ضعف مديريت و براي پاك كردن صورت‌مساله بتوان تغييري در اين احكام شرعي ايجاد نمود!! اينكه بياييم تمام مجازات‌ها را به صورت كلي به نصف تقليل دهيم، بدون هيچ توجهي به جزييات جرايم اصلا قابل قبول نيست و قطعا نادرست است. به عنوان مثال مجازات ماده ۶۲۱ يعني حبس راجع به آدم‌ربايي به حبس درجه ۴ تبديل شده است درحالي كه آدم‌ربايي در همه دنيا جرم بسيار سنگيني است با چه توجيه و با توجه به چه مصلحتي مجازات آن را مشمول تخفيف قرار داده‌ايم؟! يا مثال ديگر مجازات جرم در ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامي است كه به حبس درجه ۶ تبديل شده است. ماده ۶۱۴ راجع به ضرب و جرح با صدمات بسيار سنگين است؛ قائل شدن تخفيف براي چنين جرم سنگيني چه لزومي داشته است؟! مجازات اين ماده ۲ تا ۵ سال بوده كه الان به ۶ ماه تا ۲ سال تبديل شده است، درحالي كه در خيلي از كشور‌ها مجازات اين جرم با شرط وجود سابقه كيفري تا حبس ابد هم مي‌باشد. با هيچ منطقي خيلي از تخفيف‌هايي كه به مواد قانوني داده شده است سازگار نبوده و نيست.


مجید شیخی

با سلام اولین گام برای پاسخ به سوال کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است، بایستی به تعریف جرم و مجازات بپردازیم. این دو مفهوم نمی توانند جدا از یکدیگر تعریف شوند. در نتیجه برای تعریف جرم به مجازات و برای تعریف مجازات به جرم نیاز خواهیم داشت. به همین خاطر دکترین حقوقی، جرم را آن دسته از فعل یا ترک فعل هایی می دانند که قانونگذار برای آنها مجازات های مشخصی تعیین کرده است. ماده 2 قانون مجازات اسلامی نیز به همین مسئله پرداخته است. به علاوه بایستی بگوییم که هر جرم دارای سه عنصر می باشد که عبارتند از: عنصر قانونی، عنصر مادی و عنصر روانی. همچنین در مقام تعریف مجازات بایستی بگوییم اگر شخصی مرتکب جرمی شود، باید نتیجه و عقوبت هنجار شکنی خود را نیز ببیند که این نتیجه به صورت مجازات یا کیفر توسط قانونگذار در نظر گرفته شده است


فریبرز ذوالفقاری

با سلام یکی دیگر از مواردی که هنگام پاسخ به سوال کمترین مجازات مربوط به چه جرم هایی است، باید بررسی کرد، مبنای تعیین مجازات می باشد. به طور کلی در سیستم حقوقی ایران، دو نوع مجازات وجود دارد: مجازات های غیرقابل تغییر که از جانب شارع مقدس وضع شده و قاضی تنها بایستی به آن موارد حکم دهد. حدود و قصاص از جمله این مجازات ها هستند. همچنین مبنای مجازات های غیرقابل تغییر، بازدارندگی افراد از ارتکاب جرم و حفظ نظم جامعه خواهد بود. مجازات های قابل تغییر که قانونگذار می تواند با توجه به شرایط، آنها را تغییر دهد. این مجازات ها به مجازات تعزیری نیز شناخته می شوند که مبنای آنها صلاحدید قانونگذار و قاضی خواهد بود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.